OBD II gasni uređaji

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

Citat: Loganovac poslato 01.09.2014. - 22:27
Ne mogu da se pohvalim da sam nešto u toku sa tim OBDII sistemima, ali impulsi ka benzinskim diznama izračunati su uzimajući u obzir sve što si naveo od informacija: lambda sonde, protok vazduha (zapravo potpritisak u usisnoj grani) i broj obrtaja. Međutim, oni sadrže i mnogo više od toga, jer su izračunati na bazi snimljene radne karakteristike motora koja se naravno ne komunicira OBD-om, pa ne znam u zavisnosti od položaja pedale gasa, temperature vazduha i šta ti ja znam čega ne. U meni poznatim gasnim uređajima ECU sve vreme upravlja radom motora, čak i dok radi na gas. Neka nova kontrolna petlja rekao bih da nosi rizik nestabilnosti  :c0: Možda se to i desilo  :ne:

Apsolutno tačno :jea:

Izvršna vrednost motorskog kontrolera je vreme ubrizgavanja benzina (Tinj_b) koje je prvi i osnovni parametar za određivanje vremena ubrizgavanja gasovitog goriva. Znači, promena korektora ubrizgavanja benzina direktno menja vreme ubrizgavanja benzina i direktno menja vreme ubrizgavanja gasa. Tinj_b je rezultat kalkulacije svih ulaznih vrednosti motorskog kontrolera.

Postoje gasni uređaji koji imaju OBD korekciju. Dva su razloga za njihovu primenu: a) kod uređaja nižeg kvaliteta kompenzuju se greške samog uređaja b) kod uređaja višeg kvaliteta obezbeđuje se kompenzacija grešaka usled starenja uređaja bez potrebe periodičnog podešavanja odnosno servisiranja.

Drugim rečima, u oba slučaja OBD korekcija treba da obezbedi da tokom rada motora na gas promena korekcije ubrizgavanja benzina bude što je moguće manja. Mogućnost uvida u memoriju grešaka motora i vrednosti korekcije ubrizgavanja instalateru omogućuje da umesto 2 dijagnostička alata (PC za gasni ECU i OBD za benzinski ECU) koristi samo PC.

U slučajevima kada je motor pogodan za konverziju na gas OBD opcija zaista nije potrebna. Ima motora i njihovih upravljačkih sistema kod kojih je upotreba OBD opcije opravdana (npr Fiat 1,4 turbo ili Opel A-serija Euro5 motora). Dacia i njeni motori, na osnovu ogromnog broja konvertovanih vozila sa najrazličitijim uređajima, ne zahteva OBD. Periodična zamena filtera i kontrola podešenosti uređaja je sasvim dovoljna za kvalitetnu i bezbrižnu vožnju.

Poenta je da nikakva "hi-end" tehnologija ne može da zameni dobar uređaj, pravilno ugrađen i pažljivo podešen. Praksa je pokazala da ako podešavanje uređaja nakon ugradnje traje duže od 15 minuta nešto debelo nije u redu. Isto kao što nijedna elektronika ne može da napravi da pogrešno uzupčen ili produvan motor radi kako treba tako ni OBD opcija plinskog uređaja nije svemoguća. Isto tako, svi gasni kontroleri sa OBD opcijom sa kojima sam imao priliku da radim -imaju opciju isključenja OBD korekcije ubrizgavanja gasa.

Naveo bih još jedan karakterističan primer: kada se na gas konvertuju motori sa direktnim ubrizgavanjem benzina (FSI, TFSI i drugi) obavezno se povezuje OBD komunikacija radi kontrole pritiska benzina u rejlu i radi uvida u memoriju grešaka. I to je sve. Mapa ubrizgavanja gasa je po pravilu fiksna.



Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


eastcowboy

Citat: slavko_bgd poslato 04.09.2014. - 21:41
Dacia i njeni motori, na osnovu ogromnog broja konvertovanih vozila sa najrazličitijim uređajima, ne zahteva OBD.

sve nev Dacia LPG modeli upotreba OBD korekcija za LPG Karta
deaktiviranje ne moguće   :bullshit:

slavko_bgd

To je fabrička ugradnja, Level1 (OEM) , ne diskutujemo o tome. I ne samo new DaciaLPG već i Opel, Fiat i drugi...