Egr ventil

prethodna tema - sledeća tema

Snele

Ja nisam imao nikakav problem,ocistio sam ga preventivno da do problema ne dodje slazem se da ga ne vrijedi cistiti kad blokira tad je vjerovatno gotov,ma nije problem ni u egr ni u bilo kom dijelu auta problem je u gorivu koje sipamo na nasim pumpama

hobbista

Da nabacim i ja koju reč  :cul:

Saša je dao dobar link sa objašnjenjem - izduvni gasovi se vraćaju u cilindar da bi smanjili zapreminu "čistog" vazduha, odnosno kiseonika u cilindru. Time se smanjuje i temperatura pri detonaciji -> smanjuje se procenat NOx u izduvu. Ako se ne varam preko ~ 1.100oC počinje drastično da raste %NOx.

Čišćenje EGR - da kod onih vozila gde je to moguće. Solenoid obično preživi, mada bi trebalo i njega proveriti. Problematičan je ventil koji otvara. Tačnije oko osovine ventila se nakupi garež i ostane u otvorenom položaju, pa vremenom strada i ležište ventila.

Da bi doskočili "čistačima" noviji vageni su umesto solenoida stavili step motor koji uglavnom ne preživi zaglavljivanje. Skoro sam menjao na novijem Golfu 1.6TDI EGR sa hladnjakom - popravke nema a spušta motor u LIMP mod (safe). Ceh - 500 € (400 EGR sa hladnjakom i 100 ruke obzirom da je na na takvom mestu da treba gomilu stvari povaditi da bi se došlo do njega).

Što se tiče zagađenja, sa pregrađenim (zatvorenim, izbačenim) EGR ventilom common rail dizeli i dalje zagađuju mnoooogo manje nego ispravni dizeli sa klasičnom boš-pumpom  :lazy:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Saša

Moje mišljenje je vrlo blisko poslednjem pasusu poruke koju je napisao hobbista.
Ipak, ja bih taj ventil zamenio, vi kako hoćete.  :ne:

roolet

Citat: Saša poslato 19.02.2017. - 10:06
posle nepune dve nedelje završavali ponovo u servisu. Posle zamene, problemi su nestali.

Ovo ti je kljucni momenat, kulturno su izbegli da vam ociste kako treba. Zamena je sladja.

Saša

E, pa ... neće da bude, čišćenje je obavljeno u privatnoj, kumovoj automehaničarskoj radionici a zamena u Porsche Sever-u. Šta ćemo sad, a?  :hihi1:
Pročitao si tekst sa linka koji sam postavio?
Tu ima nekoliko ključnih momenata koje si prevideo.

Saša

E, da.
Ovlašćeni servisi ne čiste EGR ventil, tako da je čišćenje uvek u sopstvenoj režiji.
Ja uvek volim da pročitam dobar tekst, pogotovu kad mi neko servira isti na tacnu.

Lazar@

Danas sam skinuo EGR i usisnu cijev... :ne:
Zimus se desavalo da auto brka, i da cima dok drzim gas konstantno  :ces:
A u zadnje vrijeme se desava da drzim stisnut gas i da auto cimne, osjetno slabije ide i baci crnog dima pozadi


125 000 kilometara






(bio je pun cadji do vrha, nego ga slucajno tresnuh dok sam ga izvadio)


(ociscen, ali ventil zaglavljen u medju polozaju)

(cijev od usisa puna uljnih naslaga!??  :ces:)









Nema vise prekida dok drzim gas, nema dima, a na leru radi mnogo ljepse i tise. :aplause:


Aleks


szs

 :aplause:
Zanima me koliko vremena je potrebno za ovo?
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Lazar@

#24
Otprilike sat vremena...
Na mom motoru je iznenadjujuce pristipacno.
Obavezno otvoriti haubu barem 3-4 sata, da se motor ohladi ako je vozeno prije toga.( Egr je iznad izduvne grane i turbine, gdje su temperature ogromne)



Skine se plastika motora, pa onda kuciste filtera vazduha...Otkace se 3 dzeka sa senzora, i ravnim srafcigerom odvrne selna sa crijeva za vazduh.

EGR je na zadnjem dijelu motora, odmah ispod kucista filtera...Drzi se sa 3 sarafa( osmice), moze da se odvrne sa kljucem ili gedorom i kratkim nastavkom.Ja sam moj malo mrdnuo i izvukao bez nekih problema( moze da se desi da zapekne, ako je bas cadjav)

Usisna cijev je usarafljena  u blok motora zajedno sa jedim od drzaca za kuciste filtera sa dvije osmice...Skida se lako, ali moze samo kljuc osam vilasti.
Kad se odsarafi, mora se malo mrdati lijevo-desno i vuci ka spolja, i onda iskoci( na krajevima gdje ulazi u egr/turbo ima neku vrstu gume/dihtung)




Za ciscenje je ovaj Abro sprej odlican(oko 4e kosta)
Obavezno nositi rukavice i nesto dugih rukava, jer cadj prska svuda!
Od ostalih alatki sam koristio i staru cetkicu za zube.





Sent from my NX591J using Tapatalk

szs

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella