Egr ventil

prethodna tema - sledeća tema

Snele

Jel ko cistio egr ventil na svom dci motoru,traba li ici majstoru ili se to moze odraditi u svojoj reziji i jos jedno pitanje ,sve vise citam da ljudi izbacuju skroz iz auta taj ventil jel ima neko iskustva sa tim i za sta taj ventil jos sluzi(osim ekologije za koju ne marim bas)

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Kinezi (ili neki drugi kosooki) su uveli kaznu za vozace koji ne iskljuce dugacka svetla kad ima dolazi drugo vozilo u susret-15 minuta sedenja ispred policijskog automobila i gledanje u upaljenja duga svetla.

Ovima sto ne mare za ekologiju treba uvesti kaznu da sede 15 minuta na pola metra od auspuha Tamica ili nekog drugog nemarnog koji dimi kao parnjaca.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Saša

Skoro sam menjao EGR ventil na Pasatu, na nekih 160.000 km.
Kvar tog ventila se manifestuje bitnim gubitkom snage, ali vas takav kvar neće ostaviti na putu.
Ovo oko skidanja tog dela mi nije baš najjasnije, zbog čega bi to neko radio? (da za sad sklonimo ekološku stranu priče na stranu)

Keka

Problem je u tome sto u vecini slucajeva ostane zaglavljen u otvorenom polozaju, pa u cilindar vraca izduvne gasove, sto dovodi do gubitka snage.

Zbog toga ga intelektualci pocupaju ili blokiraju u zatvorenom polozaju, softverski izbrisu gresku, i iz auspuha izbacuju miomirise u odnosu na koje je RTB Bor susta ekologija.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Snele

Ali, posto ne zivimo u kini JA CU LEPO DA SKINEM EGR iskljucim ga softverski i nemam vise problema oko ciscenja doticnog a i produzicu radni vek motoru. :baeh:

Zoran

Nemoj ga skidati. Isključi i zatvori :c0:
Sam svoj gazda - vazda.

Snele

Na to sam mislio.Samo da ne ispadne kako sam neodgovoran po pitanju prirode i ocuvanja covekove sredine ja cu da vratim egr na automobil istog momenata kada stave filtere na TE Ugljevik i na ostale TE u okruzenju.

roolet

Citat: Snele poslato 17.02.2017. - 17:20
JA CU LEPO DA SKINEM EGR iskljucim ga softverski i nemam vise problema oko ciscenja doticnog

Dao si odgovor na svoje pitanje

Snele

Ventil skinut i ociscen,kao i ona cijev metalna,trebalo mi je dobrih 2 sata,da ne povjjerujete koliko je bilo garezi na autu koji je presao samo 39k,mogu samo da zamislim kako to izgleda na 150k i vise

Saša

EGR ventil se ne čisti, već se menja.
Čišćenje tog dela je kao doduvavanje izbušene gume.

Snele

Zasto bih ga mijenjao ako je ispravan ne razumijem,samo sam garez ocistio i vratio ga

roolet

#12
Citat: Saša poslato 18.02.2017. - 20:31
EGR ventil se ne čisti, već se menja.
Čišćenje tog dela je kao doduvavanje izbušene gume.

On ako se ne cisti onda mora da se menja jer ce da rikne.  :ziveli:
Ima tu jos cevi oko njega, koje budu do 50% zapusene katranom, one se takodje ciste i ne menjaju se.

Lazar@

evo jedan dobar tutorijal za clia(isto kao za daciju)  :dobro:


Saša

@roolet
Vidiš, naveo sam primer zamene EGR ventila na vozilu koje vozim skoro 6 godina.
Kolege koje su istog dana preuzeli druga vozila, pokušali su sa čišćenjem tog dela ali su posle nepune dve nedelje završavali ponovo u servisu. Posle zamene, problemi su nestali.
U zavisnosti od same konstrukcije EGR ventila, kod nekih tipova se zamena jednostavno - podrazumeva. Kod nekih je čišćenje moguće, ali iz iskustva ljudi koje ja poznajem - to nije trajno rešenje.
Osnovna stvar koja razlikuje tvoje i moje mišljenje (osim rečnika) je to što ja pričam o tome šta bi trebalo, a ti o tome šta bi moglo.
Složićeš se - i jedan i drugi pristup su sasvim logični, u zavisnosti od mnogo faktora (fin.mogućnosti, opšta kultura održavanja, ...) pa nema potrebe da na bilo čije mišljenje lepimo neprimerene etikete.  :ziveli:
Evo jednog lepog teksta o ovoj problematici: http://www.micksgarage.com/blog/does-your-egr-valve-need-replacing/