Sijalice H4 i ostale - ???

prethodna tema - sledeća tema

mladen895

#45
Verovatno na njima treba da pise daylight,a kad pane mrak zamene se sa onima nightlight.To zahteva malu spretnost,ali iskustvo je cudo.  :hihi: Pa valjda one sa manjom potrosnjom traju duze,ako su kvalitetne.Videh juce u Metrou te daylight,valjda je cena 700 rsd za par,i pise na njima da traju 3 puta duze.Inace su Osram a imaju i neke po 1000 rsd za par. :wink:

  Ove Hella iz bratske nam PRC su 150 rsd .Nisam bas ubedjen u kvalitet ali ajd sad.Ako nekog interesuju TC Tosin bunar 166 firma Bozic.
Kad se mora,sve  je tesko.

sandero1.4mpi

Ja sam kupio Osram komplet za nekih 550rsd-a.Slikacu pakovanje sutra.

stalker

Meni su tvorničke trajale negdje do 46 kkm a onda su crkle obadvije u roku mjesec dana. Vozim s upaljenim svijetlima uvijek i po danu.
Do sada sam još promjenio po dva para. Uglavnom kupujem neke Tesla koje imaju blago plavkasto svijetlo ali se nisu pokazale dugovječne.

Što se okretanja sijalice za 180, moguće je. Vidio sam još neke kojima je to uspjelo ali na drugim autima. :bonk:

Ja sam prošle godine mjenjao lijevu sijalicu koaj je zbog kablova koji vode do plinskog kompa teško dostupna a uz to je bila noć pa je također nisam bio dobro stavio. Ostala mi je malo zakrenuta u stranu ( ne baš 180 ali jedno 10-15 stupnjeva) pa iako nije blještila onima koji mi idu u susret, primjetio sam nakon nekoliko dana i vratio je u normalan položaj  :suicide:

Ovo što piše Oliver83 se i meni povremeno događa. Očito neka tipična greška jer ne radi se o tome da treba vremena žarnoj niti da se užari i zasvijetli.
Radi li se o lošem spoju ili nekom releju koji ponekad malo kasni vrijeme će pokazati.
Do tada ću da strepim hoću li odjednom ostati u mraku bez kratkih svjetala.  :ne:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

krle

U Loganu ne postoji rele za svetla.

dovla

Citat: krle poslato 10.01.2010. - 10:15
U Loganu ne postoji rele za svetla.
Pa kako se uključuju ???

Loganovac

Prekidač ima kontakte dimenzionisane za direktno preklapanje potrebne struje koju "vuku" sijalice u farovima, nema relea. Pisali smo o tome, pratite.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Oliver83

Stalkeru, otkada sam pisao da mi se taj problem javljao par večeri uzastopno, posle toga nisam imao nijednom problem...pu,pu... :lau:

stalker

Citat: Loganovac poslato 10.01.2010. - 19:39
Prekidač ima kontakte dimenzionisane za direktno preklapanje potrebne struje koju "vuku" sijalice u farovima, nema relea. Pisali smo o tome, pratite.

To mi se ne sviđa. Baš zbog toga strepim jer imam loša iskustva s takvim direktnim kontaktima.

@ Oliver83 - kod mene se to sporadično događa, nema pravilo. ponekad zaboravim na to a onda me opet poneki put podsjeti da tu nešto ne štima.  :ces:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Loganovac

Opušteno.  :kava:

Odavno Renault ima tu foru pa nije problem. Ja sam na fići imao H4 sijalice bez relea i radile su godinama, što ne bi i na Loganu? Uostalom, i u releu postoje kontakti, baš kao i u prekidaču. Sve je stvar konstrukcije.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

staracstol

Ja sam nabacio xenone i niko mi ne ablenduje  :). Ono o cemu treba voditi racuna je da je snop definisan oblikom fara i polozajem niti u sijalici. Ako je potonje promenjeno, drasticno se menja snop. Ovo sam naucio na tezi nacin, naime morao sam da izbacim stare xenone jer su stvarno spaljivali ljudima zutu mrlju  :dance:.

Keka

 :offtopic: koje ksenone si stavio (proizvodjac), gde si pazario, bi-ksenon ili obicne, i koliko para?

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


stalker

Ja tražim ovakve bi-xenon žarulje



Ima motorić koji pokreće sjenilo i time šalta dugo/kratko.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Keka

#57
Kod H4 sijalica, obicnih i bi-ksenona, ne pokrece se sjenilo, nego sama reflektujuca povrsina ima 2 zize, jednu za kratka, a drugu za duga svetla. Kod bi-ksenon sijalice, postoji jedan izvor sveta kojeg elektromagnet pomera iz jedne u drugu zizu, a kod obicne sijalice postoje 2 vlakna, svako u odgovarajucoj zizi.

Na ovoj slici sjenilo je fiksirano sa donje strane, a staklena cev se pokrece.

Pogledajte temu o ksenonima, da ne pisemo vise  :offtopic:

Tema je na starom forumu:
Posle duzeg razmisljanja, odlucio sam da ubacim ksenone u mog Dachu.

Teorija:
Klasicne (halogene) sijalice, odnosno sijalice sa uzarenim vlaknom proizvode svetlost tako sto se vlakno proticanjem struje dovede do usijanja, i tada emituje svetlost. Halogena sijalica trosi 55W struje, proizvodi svetlost jacine 20.000cd, svetlosnog toka 1330lm, radni vek je oko 350 sati, a boja svetla je maksimalno 2400K. Ksenonski izvori svetla u staklenom balonu imaju soli metala (zive) i ksenon, koji u elektricnom polju izmedju dve elektrode pod vrlo visokim naponom se prevode u stanje plazme i tada emituju svetlost. Ksenonski izvori svetla trose 35W struje, proizvode svetlost jacine 200.000cd, svetlosnog toka preko 3000lm, radni vek je oko 2500 sati, boja svetla od 4300K (belo-belo) do 12.000K (plavo). Najbolje su se pokazale boje 4300K koje se koriste i kod fabricke ugradnje, dok sve preko 8000K predstavlja cistu sminku.
Klasicne sijalice postoje sa nekoliko tipova podnozja (H1, H3, H4, H7, H8, H9, H11, H13), a ksenonske fabricke su sasvim druge koncepcije sa drugacijim podnozjima (D2R, D2S, D2C, D1R, D1S, D1C) i nisu kompatibilne sa klasicnim sijalicama, sa jedne strane zbog podnozja, a sa druge strane zbog pogresne zize izvora svetla i trece zbog radnog napona.
Tu na scenu stupaju braca Kinezi koji proizvode (u razlicitim nivoima kvaliteta) aftermarket ksenon kitove, koji imaju klasicno podnozje, ksenonski izvor svetla kojem je ziza u predelu zize klasicne sijalice, i pratece kablove, elektroniku i slicno.
Sve klasicne sijalice osim H4 imaju odvojena kratka i duga svetla. Kod H4 farova, kratka i duga svetla proizvodi jedna ista sijalica, sa dva vlakna koja se nalaze u odgovarajucim zizama. Pogodnost ovog je sto se u takav far moze staviti aftermarket ksenon kit tipa ksenon za kratka svetla i halogen za duga, ili jos bolje, "biksenon" kod kojeg postoji jedan izvor svetla, koji se paljenjem dugih svetala elektromagnetom premesta sa jedne na drugu ziznu daljinu. Sam kit se sastoji iz 2 balasta, mikrokontrolera koji upravlja pozicijom izvora svetla, i pratecih kablova. izvor napajanja se vezuje direktno na akumulator, a sa konektroa za levi far se uzima upravljacka struja. Princip rada je na slici (kliknite da se pokrene gif):


Kod nas postoji siroka ponuda razlicitih proizvodjaca, sa razlicitim cenama, i razlicitim garantnim periodom. Najhvaljeniji su Keihen aftermarket kitovi, ali je i cena previsoka. Na dobrom glasu su WellDone kitovi sa cenom 300 i vise evra za H4 biksenon kit, zatim HD kitovi sa cenom oko 150 evra itd. U zavisnosti od kvaliteta, cene, proizvodjaca, zavisi i pozicija zize samog izvora svetla, a od toga zavisi da li i koliko smeta vozacima iz suprotnog pravca, zatim kvalitet i dugotrajnost balasta i sijalica itd. Sigurno ste se do sada sreli sa plavicastim svetlima koje obasjavaju nebo i bodu oci  :roll:

Praksa:
Ja sam se odlucio za HD basic komplet, H4 biksenon, 5000K, ugradjen je kod elektricara, koji daje garanciju na proizvod u trajanju od godinu dana.

Izvor svetla izgleda otprilike ovako:


U faru izgleda ovako:



Ovako izgledaju balasti, koji jednosmernu struju od 12V transformisu u visokonaponsku struju od nekih 23kV potrebnu za "paljenje".


Ovako izgleda far iz motornog prostora-nema nikakvog budzenja, secenja, sve staje na svoje mesto:


Kad se ukljuce svetla, u podne, to izgleda ovako:



Farovi obasjavaju zid (podne je, ali nije suncano):


Kad padne mrak, provozacu se da slikam kako izgleda po mraku  8)

Pao mrak.

Oborena svetla:


Duga svetla:


Bitno:
Progledao sam sa ovakvim nacinom osvetljenja. Prvo niko mi ne blica, vidljivost po kisi i mokrom je bolja nego vidljivost po suvom sa klasicnim sijalicama.
Kod logana ima tehnicki problem kod montaze ovakvih uredjaja: ako desni far (dugo svetlo) ostane bez opterecenja (sijalice), nakon paljenja dugih svetala ne moze da se vrati na kratka. Potrebno je ugraditi bilo kakav potrosac (sijalica od 3W ili slicno, meni konkretno je ubacen relej koji zapravo nista ne radi).
Sve promene koje se urade na autu su potpuno reverzibilne, i u svakom momentu se mogu vratiti klasicne sijalice.

Diskutabilno:
Kako nas zakon gleda na sve ovo? Ne znam, mada izvori svetla imaju na sebi E11 i E13 oznake, sto bi trebalo da im daje prodju.....Videcemo
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


staracstol

@keka

Neznam koje su marke, moram da pogledam. Kostali su 200e sa ugradnjom. Bixenon su.
Nego moram da pitam jel ti to aparat bezi sa boje il ti tabla crvena? Sto se zakona tice, mislim da bi trebalo ugraditi prskalice za pranje farova u sta sam se zdao, pribavio sam neke za audi pa cu da vidim koliko je posla da se preprave. Kontam da preselim celu zezu sa njega (posuda, pumpa, brizgaljke) te ih ukusno povezem na Logu.

Keka

Tabla je standardna, narandzasta, moguce da je do mobilnog.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!