Mogućnost stavljanja drugačijeg menjača...

prethodna tema - sledeća tema

raja8723

Drugari strucnjaci pitanje .Dali pase menjac od 15 dci na 1,4 mpi i kolike su prepravke.


Loganovac

#1
A zašto bi to radio? Taj menjač je prilagođen dizel motoru koji ima veći momenat a manji broj obrtaja, ne bi valjao na benzincu jer su prenosni odnosi znatno manji, svaka bi brzina bila dosta "duža", slabije bi ubrzavao...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

staracstol

Ide max 90 al stize dotle, znaci, odma  :Smiley:

Keka

Zapravo su brzine mnogo duze kod dizela nego kod benzinca (zbog veceg momenta i manjeg maksimalnog broja obrtaja), pa benzinac ne bi isao nikako sa menjacem od dizela.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


raja8723

cini mi se da bi bolje isao jer u 5 na 120 km/h negde na3800 obrtaja sigurno bi bio elasticniji ubacis u drugu  i polako po gradu

Raja


vujanovgoran

Menjac je napravljen tako da izvuce maximum od motora, svaki drugi menjac koji bi ubacio, ili bi gusio motor ili bi broj obrtaja morao biti veci a brzina sporija, sto znaci veca potrosnja goriva i skracenje veka motora. Zanimljiv je sport kojim zelis da se bavis. Ako vec zelis to da uradis, pod uslovom da gabaritno moze da stane, moras menjati zvono menjaca, poluosovine sa homokinetickim zglobom i glavcine  :doh:, a najverovatnije i korpu kvacila sa lamelom.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

kiconix

Mislim da od te rabote nema vajde.

Ukoliko se odlučiš na takav korak, javi rezultat.

acasim75

za sandera sam primetio da bi idealno bilo da ima i 6-tu brzinu,1.2 motor je originalnim menjacem prilicno rasterecen i bas su kratke brzine...

Sent from my Tesla Tablet L7 Quad Lite using Tapatalk


Saša

Drugar, mani se ćoravog posla.
Ima tu previše posla, a dobit je vrlo sumnjiva, da ne kažem baš da je nema.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Pa ja mislim da 5. nije kratka jer je max. brzina u 4. toj i 5. oj skoro pa identična a teoretska brzina u 5. oj je bar 30 km /h veća od stvarne.
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Jeste tako, i...?

Da li su postojeci menjaci prilagodjeni da se postigne maksimalna brzina (da se podsetimo, aerodinamika Dacie je na nivou suplje fasadne cigle)? Nisu.

Da li su postojeci menjaci prilagodjeni da se vozi 120 na autoputu na 1000 obrtaja? Nisu, jer to bas ne bi funkcionisalo.

Da li svaka dodatna brzina povecava trenje i gubitke u mehanickom sklopu menjaca? Povecava.

Da li je za outuput odredjene sile na izlazu, u slucaju "duzih" brzina potrebna visestruko veca ulazna sila na "inputu" nego kod onih "kracih"? Jeste.

Bez namere da bilo koga potcenjujem, ali smatram da tamo neki inzenjeri ipak za nijansu bolje poznaju problematiku, pa su u skladu sa time napravili te menjace.

BTW na Loganu su mi brzine bile predugacke za motor i isao je kao slina, pogotovo u 4. i 5.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Saša

Citat: vujanovgoran poslato 12.03.2013. - 15:02
... Ako vec zelis to da uradis, pod uslovom da gabaritno moze da stane, moras menjati zvono menjaca, poluosovine sa homokinetickim zglobom i glavcine  :doh:, a najverovatnije i korpu kvacila sa lamelom.
Verovatno i nosač motora (menjača), birač brzina, možda i sajlu brzinomera, ...
Imao sam takvu akciju svojevremeno, kada sam menjao motor i menjač u Fiat Uno 1.3D, i ubacivao mototr i menjač od Yuga 45.
Kad gledam one likove na Discovery-ju, setim se uvek sebe i muka kroz koje sam prošao ...  :D

Osnovno pitanje je: zbog čega?
Preveliki je rizik za vrlo neizvestan ishod.

Zoran

Dok sam servisirao tomose često sam "ubacivao" petu brzinu u APNce raznim mušterijama. Ipak je to bio nepotreban trošak. Mada vidim na diagramima automatskih mjenjača sa sedam i više brzina totalno dugačke poslijednje dvije brzine. toliko dugačke da motor benzinac jedva postiže 3500 rpm :doh:
Sam svoj gazda - vazda.