DACIA Forum Srbija

DACIA => Projekti & DIY => Vaši projekti => Temu započeo: nik poslato 19.03.2010. - 16:22

Naslov: Otvaranje gepeka iz kabine-stari i novi model brave
Poruka od: nik poslato 19.03.2010. - 16:22
Tema je bila obrađena na starom forumu.

Princip rada stare brave gepeka se zasniva na tome da se okretanjem ključa u bravici, preko poluge koja se potiskuje na dole, deluje na bravu gepeka koja se otvara i oslobađa vrata.

(http://img715.imageshack.us/img715/1701/pregled3.jpg) (http://img715.imageshack.us/i/pregled3.jpg/)


S obzirom da navedena operacija zahteva prisustvo ključa što može da bude iritirajuće prenosim uputstvo koje sam svojevremeno video na nekom rumunskom forumu kako izvesti da se brava otvara električnim putem iz kabine i/ili daljinskom komandom na daljincu alarma.

Za realizaciju radova potrebno je nabaviti sledeća sredstva:
- elektromotor CB sa potisnom šipkom i utvrđivačem (dolazi u kompletu),
- prekidač pulsnog tipa NO (normalno otvoren, zatvoren samo dok je pritisnut)
- provodnik 1mm2 - barem 7 metara ako se izvlači prekidač na kom. tablu,
- izolir traka,
- nekoliko šrafova ili lepak,
- parče debljeg alu-lima ili špera potrebnih dimenzija
- par buksni i
- alat (komb. klešta, sečice, bušilica, šrafciger).

(http://img175.imageshack.us/img175/2320/pregled1.jpg) (http://img175.imageshack.us/i/pregled1.jpg/) (http://img80.imageshack.us/img80/5900/pregled2.jpg) (http://img80.imageshack.us/i/pregled2.jpg/)

Od lima ili špera (ako se koristi šper mora se razmišljati o kasnijoj zaštiti od vlage, da se ne raspadne) se izradi nosač kao na slici levo. Potrebna je dužina da premosti međuprostor između dva ojačanja na vratima gepeka iznad brave, a širina zavisi od širine nabavljenog motora s tim da može i malo šire da se ostavi zbog kasnije zaštite motora i instalacija od naletanja stvari iz gepeka.
Na navedeni nosač se pričvrsti motor vodeći računa da paralelni budu pravci kretanja spojne šipke brave i potiskivača na motoru (da bi se izbegla nepotrebna naprezanja elemenata)
Sada je potrebno deformisati spojnu šipku koja dolazi uz motor tako da se dovede u paralelan položaj sa spojnom šipkom brave za izabranu poziciju motora. Ista se provlači kroz međuprostor između spoljne oplate vrata i ojačanja (postoji slobodan prostor, ne mora da se seče ništa) s tim da nebi bilo loše da se zaštiti farba na oplati i ojačanju nekom debljom lepljivom trakom da se ne ogrebe pri kasnijem radu mehanizma.
Nakon toga je potrebno povezati ove dve šipke u čvrstu vezo pomoću utvrđivača i postaviti i učvrstiti nosač na ojačanja pomoću šrafova ili nekog jačeg lepka da bi se izbeglo bušenje limarije.
Pre ove poslednje operacije preporučujem dovođenje napona sa akumulatora i proveru da li sve funkcioniše kako valja uz pridržavanje nosača rukom. Samim tim ćete moći da mu preciznije odredite najoptimalniju poziciju u odnosu na bravu.

Dovođenje napona na motor se može izvesti na sledeći način:
+ uzeti sa svetla gepeka (ko nema mora da vuče negde iz kabine sa stalnog plusa), a minus vući u kabinu do željenog mesta prekidača. Sa prekidača vući na najbližu masu.
Pored prekidača paralelno u mrežu može da se poveže i alarm ili ako je neko ugrađivao naknadno daljinski modul CB. Ovi uređaji na daljinskom najčešće imaju dugme predviđeno upravo za ovu opciju otvaranja gepeka, a pri pritisku istog na posebnom pinu daju - (ovo treba proveriti da li je slučaj sa modulom ili alarmom koji imate da ne dođe do kuršlusa).

Isti sistem može da se primeni i za otvaranje novog tipa brave, samo je malo složenija ugradnja zbog skučenijeg prostora i više elemenata koji smetaju pri ugradnji.

Uz ugradnju potisnog amortizera može se postići i da se vrata sama potpuno otvore (bio je na starom forumu snimak sa YouTube-a.

U svakom slučaju želim puno uspeha i zabave što i jeste suština DIY projekata.



Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: stalker poslato 20.03.2010. - 11:17
Nik hvala na detaljom opisi i skicama kako napraviti otključavanje s motorićem. Sad mi je sve puno jasnije i već vidim način kako ću to napraviti.

Međutim, čini mi se da ovdje nešto ne štima. Ovaj utvrđivač koji stavljaš na skicama izgleda neće ići. Šipka koja preko ključa otvara bravu vrata je u poziciji kad ključ nije u  bravici zakočena i kad bismo šipku s motorića spojili  čvrsto na nju ne bi se mogla pomaknuti. :c0:
Ja sam zaključio da šipka s motorića mora biti spojena direktno na onaj pokretni dio brave vrata, neovisno o šipci koju pokreće ključ.
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: nik poslato 20.03.2010. - 12:08
Druže, veruj mi da neznam da li je šipka blokirana kada ključ nije u bravi. Ovo uputstvo sam pisao na osnovu sećanja na uputstvo koje je bilo dato na rumunskom forumu pre jedno 3 godine i na kojem je bilo izvedeno na ovaj način i na kojem je ovako funkcionisalo. Uputstvo sam napisao kao pomoć kako može da se izvede, a i na novoj bravi ova šipka je slobodna bez obzira na status brave. U svakom slučaju iz plana može da se izbaci utvrđivač i da se spojna šipka direkto veže na bravu.
Puno uspeha. :to:
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: stalker poslato 20.03.2010. - 15:42
Ma druže ti si s ovim skicama puno pomogao. Zapravo kao da si mi napravio kad si objasnio kako da napravim.  :respect:

Ponekad nije zanimljivo odmah imati gotov proizvod nego se malo sam promučiti.  :too:
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: mladen895 poslato 25.03.2010. - 02:29
A da li je izvodljivo da se mehanizam na vratima gepeka blokira ili da se mehanizam fiksira na karoseriju i da se pomoću sajle iz kabine otvara?
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: stalker poslato 25.03.2010. - 20:17
Moglo bi se riješti otvaranje i pomoću sajle negdje iz kabine ali bi trebalo imati dovoljno dugačku sajlu.

Ja sam danas počeo predradnje za ugradnju električnog otvaranja. Provukao sam kabel od mjsta gdje će biti motorić do prekidača svijetla u gepeku.
Bilo je malo problematično provlačenje kroz duple limove i četvrtastu cijev koja nosi poklopac gepeka pa sam za tu svrhu upotrebio specijalnu sajlu koju električari koriste kad provlače kablove kroz cijevi u zidu.

(http://j.imagehost.org/0362/DSC01946.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0362/DSC01946)

Još trebam nabaviti neki prikladan taster i malo slobodnog vremena pa će i ovaj projekt biti završen.
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: krle poslato 25.03.2010. - 22:33
Prebačeno sa starog foruma:

Citat: Nik





(http://img503.imageshack.us/img503/8608/52529722px2.th.png) (http://img503.imageshack.us/my.php?image=52529722px2.png)

.

Citat: NikPre svega da pomenem da se ne radi o mojoj originalnoj ideji, vec je veci broj slika i postupak skinuti sa nekog rumunskog foruma za koji nažalost neznam link, te se ovom prilikom zahvaljujem i ujedno izvinjavam rumunskim ljubiteljima Logana.

1 (http://img376.imageshack.us/img376/6490/34259461gj6.th.png) (http://img376.imageshack.us/my.php?image=34259461gj6.png) 2(http://img376.imageshack.us/img376/6490/34259461gj6.th.png) (http://img376.imageshack.us/my.php?image=34259461gj6.png)

3 (http://img376.imageshack.us/img376/4051/93245887jx8.th.png) (http://img376.imageshack.us/my.php?image=93245887jx8.png) 4(http://img376.imageshack.us/img376/7599/97290337fz9.th.png) (http://img376.imageshack.us/my.php?image=97290337fz9.png)

5 (http://img376.imageshack.us/img376/4107/96283312an9.th.png) (http://img376.imageshack.us/my.php?image=96283312an9.png) 6 (http://img329.imageshack.us/img329/6248/osiguracipp5.th.png) (http://img329.imageshack.us/my.php?image=osiguracipp5.png)

Za realizaciju izrade instalacije otvaranja gepeka prekidacem iz kabine potreban je sledeci materijal:
1. 1 aktuator CB (iliti motor CB) cena na buvljaku u Pancevu ili BP oko 200 din
2. oko 7 metara jednožilnog kabla 0,25-0,5 mm2
3. 1 taster prekidac
4. Izolir traka

Princip rada celog uredjaja je da ustvari radi ono što mi radimo prilikom okretanja kljuca u cilindru brave cime potiskujemo osovinu na dole i deblokiramo (otvaramo) bravu. Aktuator se u prethodni položaj vraca pod dejstvom opruge brave tako da nije potrebno obezbediti dvosmerno dejstvo aktuatora.
Od alata potrebna je bušilica sa burgijom za metal 4mm, kombinovana klešta, secice i šrafciger.

Na slici 1 prikazan je šematski prikaz položaja aktuatora u odnosu na cilindar brave i samu bravu. Od najvece važnosti je da osa brava-cilindar i osa aktuatora budu paralelne. Da bismo postavili aktuator potrebno je na unutrašnjem ojacanju izbušiti dve rupe na limu kao što se vidi na slici 4. Kod bušenja rupa treba obratiti pažnju da se ne ošteti spoljni lim poklopca gepeka i da se mesta bušenja obezbede od pojave korozije (najjednostavnije je da se posle bušenja premažu antikorozivnim sredstvom i prelakiraju).
Kada smo postavili aktuator na njegovo mesto treba pristupiti savijanju aluminijumske šipke koja prenosi impuls sa aktuatora na osovinu brave(najbolje se vidi na slici 2). U pakovanju aktuatora treba da dodju pored samog aktuatora i šipka, okov za spajanje(vidi se postavljen na slici 2 i crno obojen deo na slici 1) i šrafovi.
Kada sve postavimo i zategnemo kao na slici 2 potrebno je povezati elektricnu instalaciju.
Minus pol sa aktuatora možemo da povežemo za poklopac gepeka postavljanjem prstenaste podloške na šraf kojim je aktuator vezan za limariju (kao na slici 4).
Pozitivan pol treba da dovedemo do aktuatora iz kabine i to najbolje sa kutije za osigurace kod vozacevih vrata sa nekog od osiguraca koji su stalno pod naponom (ne zavise od kontakta kljucem) da nebiste morali stalno da ubacujete kljuc u bravu i dajete kontakt kada želite da otvorite gepek(obeleženi crvenom bojom na slici 6).
Sa kutije osiguraca kabl "vucemo" (ispod tapacirunga) do mesta gde ce biti postavljen prekidac (obavezno impulsni koji provodi samo dok je pritisnut) i preporuka je tunel kod rucne kocnice. Odatle kabl treba da ide do aktuatora na vratima gepeka. Prelaz na vrata gepeka je prikazan na slici 5.  

Pored ovog sistema postavljanja aktuatora takodje sa nekog rumunskog foruma sam skinuo i ideju za postavljanje istog na sa spoljne strane ojacanja gepeka na metalni nosac izmedju izmedju dva ojacanja kao na slici
6 (http://img507.imageshack.us/img507/3189/62506427vu0.th.png) (http://img507.imageshack.us/my.php?image=62506427vu0.png)
Da vas ne zbuni na slici je prikazan izgled kod gepeka sa novom bravom jer nemam izgled stare, ali je stvar mislim jasna. Navedeni drugi sistem obezbedjuje lakše postavljanje (nema zavlacenja ispod lima) i manju polugu, odnosno, osovina sa aktuatora može da ide bliže osovini brave.
Ovaj drugi sistem se može primeniti i kod vozila sa novom bravom i isti planiram da postavim cim istekne garancija. Takode se može, ko je naknadno ugradjivao modul CB za daljinsku komandu koji ima opciju otvaranja gepeka na daljinsko, paralelno povezati isti sa prekidacem i otvarati gepek daljinskom komandom.

I za kraj mnogo srece i strpljenja onom ko odradi ovo i neka postavi originalne slike kada završi.


Novi tip brave

Citat: NikKao i pre svakog posla potrebno se naoružati potrebnim strpljenjem i alatom.
Alat koji vam je potreban je: kombinovana klešta, sečice, izolir traka i šrafciger, a od potrebnog materijala treba vam motor CB (original Dačijin ili Renoov motor koji odgovara nosaču na vratima gepeka slika 1 i 2 zaokruženo ili mnogo jeftinije rešenje buvljak u Pančevu 160-200 din, ali je potrebno izvršiti manja podešavanja), 2 para buksni i oko 5 metara dvožilnog kabla (ja sam koristio 2x0,50, ali je sasvim dovoljan i 2x 0,25).
1. (http://img502.imageshack.us/img502/7051/36753030eo5.th.jpg) (http://img502.imageshack.us/my.php?image=36753030eo5.jpg) 2. (http://img389.imageshack.us/img389/360/98696899ba8.th.jpg) (http://img389.imageshack.us/my.php?image=98696899ba8.jpg)
Posle skidanja zaštitnog plastičnog poklopca pritiskom na utvrđivače (strelice slika 1) potrebno je postaviti motor CB na već postojeći nosač. Ukoliko ne raspolažete originalnim motorom potrebno je pažnju obratiti na debljinu zadnjeg dela motora da ne bi došlo do krivljenja spoljnjeg lima poklopca gepeka (što se meni umalo desilo, srećom na vreme sam prestao sa šrafljenjem pa se lim vratio u normalu sam od sebe). Iz tog razloga je potrebno malo stanjiti šmirglanjem ili laganim sečenjem viška materijala (plastike) sa zadnjeg gornjeg dela motora (gledano u odnosu na ravan nosača motora (slika3 detalj A)
3.
(http://img206.imageshack.us/img206/16/12yh3.th.png) (http://img206.imageshack.us/my.php?image=12yh3.png)
Da ste motor dovoljno ,,oglodali" biće vam jasno kada bez smetnji i zapinjanja ,,legne" pravilno na nosač celom svojom donjom površinom, kada ga slobodno možete zašrafiti (dovoljan je jedan šraf, a i lakše je jer druga rupa odgovara originalnom motoru, a za ovaj pijačni bi se morao bušiti lim nosača)  (slika 2).

Motor treba postaviti tako da se svojom uzdužnom osom poklapa sa tangentom na prsten na cilindru brave vrata gepeka (slika 4) i malom ispustu sa rupom na istom (u krugu slika 5)  
4. (http://img156.imageshack.us/img156/5999/79629949kv5.th.jpg) (http://img156.imageshack.us/my.php?image=79629949kv5.jpg) 5. (http://img502.imageshack.us/img502/1464/57159461mr0.th.jpg) (http://img502.imageshack.us/my.php?image=57159461mr0.jpg)

E sada, kada smo postavili motor na nosač i poravnali ga sa bravom, da se vratimo na sliku 3, odnosno, njen detalj B
Uz motor CB ćete dobiti aluminijumsku šipku dužine oko 20 cm koja služi kao spoj između ušica motora i brave. Navedenu šipku je potrebno skratiti na potrebnu dužinu (na slici dimenzija X) da se bravica ne bi polomila pri radu (ukoliko ostane duža), a i da (ukoliko ostane kraća) ne bi došlo do nefunkcionisanja celog sklopa. Dužinu ćete odrediti na jednostavan način tako što ćete izvući maksimalno osovinu motora CB i izmeriti rastojanje od sredine jednog prstena (na osovini motora) do sredine otvora na ispustu prstena brave koja je u gornjem položaju (otključano kao na slici 5). Navedeno rastojanje smanjite za 1 mm (zbog eliminacije udara pri aktiviranju motora), savijte alu šipku i isecite višak. Dobijeni ,,zub" dužine 6-7 mm provucite kroz otvor na ispustu prstena brave i motor je postavljen i podešen za rad..

Zatim je potrebno povezati motor provodnicima za instalaciju CB zadnjih vrata koja se nalazi u kabini. Put protezanja provodnika prikazan je na slikama 6, 7 i 8 (kroz desni nosač vrata gepega, pored naslona zadnjeg sedišta u kabinu, a odatle ka patosu kabine..  
6. (http://img382.imageshack.us/img382/6366/11042417oc3.th.jpg) (http://img382.imageshack.us/my.php?image=11042417oc3.jpg) 7. (http://img167.imageshack.us/img167/2768/25398343yl1.th.jpg) (http://img167.imageshack.us/my.php?image=25398343yl1.jpg) 8. (http://img167.imageshack.us/img167/580/30069157ar6.th.jpg) (http://img167.imageshack.us/my.php?image=30069157ar6.jpg)
Posebnu pažnju treba obratiti na prelazak provodnika sa nosača u prostor iza zadnjeg sedišta (slika 8 u krugu) zbog mogućnosti oštećenja provodnika prilikom otvaranja i zatvaranja gepeka, što može dovesti i do katastrofalnih posledica (paljenja instalacije i požara) na vozilu.

Kada smo ušli u prostor kabine potrebno je povezati provodnike za instalaciju CB zadnjih vrata koja prolazi ispod zadnjeg sedišta. Podignite sedalni deo zadnjeg sedišta, oslobodite i zavrnite tapacirung (slika9)
9. (http://img502.imageshack.us/img502/1425/81357966ui2.th.jpg) (http://img502.imageshack.us/my.php?image=81357966ui2.jpg)

Ogolite žice od crne plastične izolacije (treba da se pojave 4 žice braon, krem, roze i crna)...
10. (http://img502.imageshack.us/img502/6404/74534899tb1.th.jpg) (http://img502.imageshack.us/my.php?image=74534899tb1.jpg) 11. (http://img340.imageshack.us/img340/2892/10aq9.th.jpg) (http://img340.imageshack.us/my.php?image=10aq9.jpg)
... ogolite braon i krem žicu kao na slici 11 i povežite provodnike za njih. Pre izolacije proverite da li je motor brave gepeka usaglašen sa ostatkom CB vozila (otključava kada se otključa CB, odnosno zaključava kada se zaključa CB) i po potrebi, ako nije, zamenite priključke, sve dobro izolujte, vratite tapacirung i sedište i, šta reći,  sa srećom.

http://www.youtube.com/watch?v=sqwaUonsf34

PS: koga ne mrzi provodnike može da vuče do glavnog razvodnog konektora za uređaje u zadnjem delu vozila koji se nalazi između vozačevog sedišta i levog B stuba i da bi mu se valjano pristupilo potrebno je skinuti vozačevo sedište, otkačiti sigurnosni pojas, skinuti plastiku sa B stuba, ukloniti tapacirung i opet kao i ovako kako sam ja uradio iseći iste žice jer se buksna ne može izvući iz plastičnog dela konektora baz da se isti ošteti, tako da vam dođe na isto, a uštedite bar 1-1,5 sat posla.
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: stalker poslato 25.03.2010. - 23:50
Hvala krle, ja sam već razradio jedan malo dugačiji sistem.
Bit će slike i opis kad sve bude gotovo.
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: krle poslato 26.03.2010. - 00:20
  :to:   Verujem da će to biti temeljan rad sa slikama.

Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: stalker poslato 27.04.2010. - 22:08
Evo konačno sam nabavio sve potrebno i našao slobobodno popodne kad ne pada kiša pa je sada moj Logan bogatiji za još jednu inovaciju.

Ja sam zaključio da poluga s motorića mora neovisno o onoj koju pokreće ključ gurati mehanizam brave. Ako bi se stavio u utvrđivač sve bi bilo blokirano pa sam izmislio ovakvo rješenje:

(http://j.imagehost.org/0710/DSC02187.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0710/DSC02187)

(http://j.imagehost.org/0697/DSC02188.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0697/DSC02188)

Od čvrste žice sam smotao ovo što vidite na slici. Stegao sam ga oko poluge - obarača koja otvara gepek i ostavio ono "oko" u koje će se ubaciti nova pluga koju će pokretati motorić.

(http://j.imagehost.org/0220/DSC02189.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0220/DSC02189)

Sada se poluga - obarač može pokretati ključem ili motorićem nezavisno jedno  o drugom. Zapravo, kad koristimo ključ pogonimo i polugu motorića ali pošto motorić ima slobodan hod i možemo ga kad nije pod naponom slobodno pomicati iz jednog u drugi krajnji položaj, to nam ne pravi nikakve teškoće. Čak ni zakretanje ključa u bravi nije znatno teže nego do sada.

Motorić sam smjestio u prostor ispod Dacia znaka i ušvrstio ga preforiranom trakom ( to mi je bilo prvo prikladno što sam uspio pronaći a ispostavilo se da je praktično  :to:)

(http://j.imagehost.org/0227/DSC02202.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0227/DSC02202)

(http://j.imagehost.org/0097/DSC02203.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0097/DSC02203)

Motorić je od nekog Opela i prilično je velik ali je plosnat pa je jednostavno smjestiti u prostor ispod znaka. Imam još jednoga  :hihi1:

(http://j.imagehost.org/0864/DSC02190.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0864/DSC02190)

Dovodne žice na motorić sam spojio pomoću konektora koji se po potrebi mogu jednostavno otpojiti

(http://j.imagehost.org/0021/DSC02193.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0021/DSC02193)

Plus pol za motorić je stalni i uzeo sam ga sa žaruljice osvjetljenja gepeka. Tu sam koristio one sponice koje se jednostavno stegnu preko žice tako da nema kidanja ni dodatnog izoliranja.

(http://j.imagehost.org/0044/DSC02191.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0044/DSC02191)

Minus sam doveo preko tastera za koji sam se dugo dvoumio gdje ga smjestiti. Na kraju je odluka pala na centalni greben nasuprot prekidaču za klima uređaj. Netko s foruma je već tako radio pa se nadam da me neće tužiti zbog povrede autorskih prava  :whistling:
Taster sam vezao na masu preko najbližeg mjesta a to je bio prekidač desnog  podizača stakla.

(http://j.imagehost.org/0820/DSC02199.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0820/DSC02199)

Moglo se tu još napraviti slika ali mislim da sam uslikao ono najvažnije. Nije baš zgodno sam raditi i slikati pa ako sam nešto propustio nadam se da mi nećete zamjeriti. U svakom slučaju, kao i za svaki projekat do sada stojima usluzi. Ako se netko odluči za raditi po ovom mom predlošku, slobodno neka pita. Rado ću pomoći.

Pošto mi je elektotehnika struka a imam bogato iskustvo sa jakom i slabom strujom, ovo mi nije bio neki veliki problem. Nateže j ebilo nabaiti sve potrebno i naći dovoljno slobodnog vremena. Ostalo je sve bilo rutina. Na kraju čovjeka dodatno veseli kad nešto svojim rukama napravi a kad to ima i praktičnu vrijednost, kao što je to u ovom slučaju, zadovoljstvo je utoliko veće.  :lux: :lux:

Evo, slobodno kopirajte što sam ja radio, poboljšavajte i usavršavajte moj način i pri tome uživate. Živjeli!!! :beer:


Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: stojakovicv poslato 04.05.2010. - 09:26
Evo u prilogu kako sam ja to uradio...

Prikazana je montaza tastera za otvaranje i montaza samog motora el. brave.

Otvaranje gepeka svakako ne bi trebalo dozvoliti u toku kretanja -voznje automobila. Takodje otvaranje bi trebalo biti povezano sa duzinom pritiska na taster ili brojem klikanja na taster.... cisto radi sigurnosti.
Takodje trebala bi da postoji mogucnost da ako se el. brava otvori daljinskim kljucem dva puta uzastopno - da se tada otvori i gepek.

Ovaj projekat sam zapoceo sa kontrolerom LOGA1, medjutim nisam imao vremana da ga dovrsim. Ostao je u test fazi i probnom primerku.

Probao sam da iskoristim izlaz sa UCH kontrolera za otvaranje gepeka B1 na konektoru P1 ali izgleda da nije aktiviran fabricki. On je predvidjen za otvaranje i ima sve karakteristike koje sam opisao.

Tako da se na kraju sve svelo na jedan obican taster koji sam smestio na konzolu pored rucne kocnice i prekidaca za pomeranje retrovizora.
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: BelThaZoR poslato 13.05.2010. - 18:58
Moracu ovo da isprobam na solenci kolko tolko ovog vikenda, samo da smislim kako da vezem motor na sipku od brave, posto se naravno razlikuje od Logana, al rekao bih da je veoma izvodljivo i veoma korisno.
Hvala na ideji :)
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: DarioGTI poslato 14.05.2010. - 12:28
@ BelThaZoR  - ako budes stavljao taj motoric na Solenzu, molio bih te da to fotografiras... kao mali DIY tutorial.... Solenza i SuperNova imaju iste sisteme otvaranja gepeka tj mehanizam(99% sam siguran u to)

hvala!  :ziveli:
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: BelThaZoR poslato 14.05.2010. - 12:30
Hocu, naravno
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: dovla poslato 14.05.2010. - 19:52
CitatNetko s foruma je već tako radio pa se nadam da me neće tužiti zbog povrede autorskih prava

To je najlogičnije mesto.
Samo napred majstore.
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: BelThaZoR poslato 20.06.2010. - 14:52
1) Uspeo sam da namontiram polovni motorcic sa neke razlupane Dacije (smrc...), ali imam problem da provucem kabl do prednje konzole. Pokusao sam da iskoristim istu onu rupu kroz koju prolaze kablovi od grejaca i svetla za reg. tablicu ali ne vredi, ne mogu da provucem do kraja. Imam jednu dugacku tanku "iglu" na ciji sam kraj zakacio zicu i laganu gurao unutra sve dok nisam dosao do otprilike polovine i nisam mogao dalje. Da li neko ima neku ideju kako da kroz to provucem zicu? :) Da li bi to mogao neki auto-elektricar da uradi, a da ja pre toga sredim ostatak?

2) Imam jedan okrugli taster koji je bio stavljen u Solenzu ispod volana (nemam pojma zasto, znam da je skinut posle mesec dana) pa sam mislio da ga taman vratim tu i da se njima upravlja bravicom gepeka. E sad interesuje me da li bi ja mogao da uzmem struju sa recimo dugih svetala, racunam da se ona najredje koriste, rade na 12V i sigurno se nece u isto vreme upotrebiti taster i ta svetla?

Postavicu ovih dana slike, jako sam zadovoljan kako sam montirao motor nista se ne vidi osim dela sipke i srafa :)

Hvala i pozz
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: Keka poslato 20.06.2010. - 15:16
Taster postavi gde hoces, ali da ne bude tako postavljen da mozes nehotice da ga aktiviras.

Struju nemoj uzeti sa dugih svetala, zato sto ces onda gepek moci da otvoris samo kad ti rade duga svetla. Uzmi struju sa nekog konstantnog plusa (ili sa nekog koji se prekida kljucem). Primer za prvi je radio, primer za drugi je upaljac.
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: BelThaZoR poslato 20.06.2010. - 21:41
Duga svetla mogu da se aktiviraju i kad nema kljuca, pa sam mislio da dovucem struju preko njih do tastera (kabl ka tasteru bi isao pre amblendera) tako da bi onda (valjda :) ) moglo da se koristi i bez ukljucenih svetala. Proverio sam polozaj prekidaca, ne moze slucajno da se pritisne. Provericu sutra jos jednom odakle mogu da izvucem stalni plus tu oko volana.
Samo me jos interesuje ovo vezano za provlacenje zice, ne znam sta mi je ciniti...

Hvala i pozzz
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: DarioGTI poslato 20.06.2010. - 22:14
ja bih isto povuko + od radija, ili od upaljaca....  :to:

a sad za ovo provlacenje - probaj uzeti neku tanku ali dugu zicu(npr paljena zica, ili kabel za kucnu struju tj onaj kruti, ne licnasti), i njega savij na jednom kraju i tak kraj probaj provuc kroz one rupe na vratima gepeka, i kada dodes do bravica onda zakaci, omotaj, zaljepi izolirkom, za tu zicu pa provuci opet gore nazad....  :gun: :ne:

ma samo malo jos mozganja i sredit ces to sigurno!!!  :cool: :ziveli:


i obavezno postavi slike da vidim kako si to uradio(i usput ukradem patent i primjenim ga kod sebe :D )!!!  :lazy: :ziveli: :ziveli:
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: Loganovac poslato 21.06.2010. - 05:03
Zа provlačenje kablova električari koriste specijalnu sajlu. Izrađuje se u različitim dužinama, ne košta sto dukata, a može se kupiti po boljim prodavnicama elektro materijala.
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: BelThaZoR poslato 21.06.2010. - 15:04
Uspeo sam :D
Morao sam da odvojim tapacirung na krovu tako sto sam poskidao one plasticne "srafove", rukodrzac pozadi i stitnik od sunca. Srafovi se relativno laku cupaju, rukodrzac drze 2 srafa, a za stitnik od sunca je dovoljno skinuti jedan sraf, do vrata (sa druge strane se samo izbaci iz lezista.
(http://img532.imageshack.us/img532/7029/img0011ay.th.jpg) (http://img532.imageshack.us/i/img0011ay.jpg/)
(http://img163.imageshack.us/img163/4693/img0008zv.th.jpg) (http://img163.imageshack.us/i/img0008zv.jpg/)
(http://img697.imageshack.us/img697/6440/img0009oj.th.jpg) (http://img697.imageshack.us/i/img0009oj.jpg/)

Sve je to moralo da se povadi i da se tapacirung malo odvoji od krova, a zatim sam koristeci onu cvrstu zicu sproveo kabl i vratio sve na mesto.

Zatim je na red dosao gepek. Iskoristio sam postojece rupe i istom cvrstom zicom provukao zicu. Poenta je gurati kroz rupu polako i bez zurbe  :baeh: i na moje veliko iznenadjenje zica se pojavila tacno tamo gde je trebalo.
(http://img190.imageshack.us/img190/7905/img0005ou.th.jpg) (http://img190.imageshack.us/i/img0005ou.jpg/)
(http://img823.imageshack.us/img823/1041/img0006l.th.jpg) (http://img823.imageshack.us/i/img0006l.jpg/)

Motor sam zasrafio tako da se ne vidi :) Napravio sam na papiru model motora stavio na gepek, odredio gde treba da izbusim rupu pomolio se bogu i uzeo busilicu u ruke.
Posto motor nije dosao sa sipkom nju sam prethodno zavario za motor (original Dacijin, umesto sipke ima samo kratko parce metala na koji sam kod komsije zavario sipku). Sipku sam obicnim kljestima ispresavijao tako da dodje tacno do sipke koja povezuje bravicu na vratima i mehanizam za otkljucavanje. Nisam imao nista pametnije da iskoristim za povezivanje pa sam stavio 3 plasticne vezice i izolir traku
(http://img718.imageshack.us/img718/6168/img0001lg.th.jpg) (http://img718.imageshack.us/i/img0001lg.jpg/)

Iskoristio sam sijalicu za tablicu na gepeku da proverim koja zica treba da ide na + koja na - (jer motor ce u jednoj kombinaciji izbacuje sipku, u suprotnom je uvlaci... meni je trebalo da izbacuje). - sam vezao na vec postojeci sraf u gepeku na koji su vec vezani neki minusi.
(http://img638.imageshack.us/img638/5569/img0015l.th.jpg) (http://img638.imageshack.us/i/img0015l.jpg/)

Sa druge strane sam kabl spustio iza sive plastike koja ide izmedju soferke i vrata, lako se cupa i vraca. Kabl sam spustio iza konzole, pa iza kedera prednjih levih vrata.
(http://img691.imageshack.us/img691/1958/img0012mx.th.jpg) (http://img691.imageshack.us/i/img0012mx.jpg/)
(http://img208.imageshack.us/img208/6430/img0013xm.th.jpg) (http://img208.imageshack.us/i/img0013xm.jpg/)

Kisha me je prekinula u daljem radu, ostalo je da se uradi posao oko tastera i vadjenja struje sa plusa, to cu veceras ili sutra. Okacicu slike...
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: BelThaZoR poslato 21.06.2010. - 18:03
Kisha je stala pa sam se vratio radovima :)
Stalni plus sam uzeo sa amblendera :) Zica od sirene, 12V, radi bez obzira dal je kljuc u bravi ili ne. E sad taster koji sam ja mislio da iskoristim mi se raspao u ruci :D Tacnije bio je nacet vec, imao je neku pukotinu, pa sutra idem da nadjem novi i da ga stavim. Probao sam sistem sa prostim spajanjem kablova i gepek se otkljucava bez problema :too: :too: Eh samo taj taster jos. Okacicu nove slike i demo video sutra posto mi se baterija na fonu ispraznila.

:wave: :wave:
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: trajce poslato 14.05.2012. - 13:12
Izgleda da je tema vec jako dobro opisana pa se vise niko ne javlja...Ali evo kako to izgleda kod mene.

Iskoristio sam delove obelezene zelenim sa prve slike.
Kabl sam provukao kroz poklopac gepeka prema levoj strani, ispod naslona zadnje klupe do centralnog "B" stuba.
Motor centalne brave sam pricvrstio prema sledecoj slici, bez pravljenja novih rupa bilo gde. Polugu koja spaja motor i bravu gepeka sam napravio uzimajuci mere od oka. Taster sam postavio tako da je u zaklonjenom polozaju, a istovremeno ja mogu doci do njega cak i kad su vozaceva vrata zatvorena. Struju sam uzeo sa voda koji prolazi pored "B" stuba. Tu se nalazi plasticna spojnica sa desetak zica. Dve crvene zice koje dolaze iz pravca "A" stuba zavrsavaju se u jednom konektoru za koji sam zalemio plus motora. Ovaj vod verovatno napaja kabinsko osvetljenje i ostaje bez napona nakon pola sata kad su neka od vrata otvorena, tako da ni moje otvaranje gepeka na dugme tada ne funkcionise, ali mi to ne smeta. Minus je takodje u tom delu, pricvrscen za karoseriju. Plus vod za motor sam prekinuo i tu ubacio osigurac od 5A. Racunam da to moze da bude nesto sto ce zastititi i motor i ostale uredjaje koji dobijaju struju sa istog voda. Sve to funkcionise vec oko pola godine. E sad, ako neko od vas mozda vidi neki problem kod ove izvedbe neka mi kaze, bio bih mu zahvalan. Za koju informaciju vise slobodno se javite. Toliko na ovu temu od mene.
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: staracstol poslato 14.05.2012. - 13:19
Što se struje tiče, ne mogu te savetovati. Ja sam skinuo od upaljača, to je pod naponom dok je dat kontakt. Ja sam žicu za + ušnirao u sam nosač poklopca prtljažnika koji ima rupe po sebi pa sam prvo provukao paljenu žicu pa njom ušnirao kabel. Slikaću ovih dana pa da vidiš.
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: trajce poslato 14.05.2012. - 13:35
Ja sam trazio neko rebrasto crevo da kroz njega provucem kabl u delu nosaca poklopca gepeka i da to vezem vezicama, ali posto nisam nasao to sto sam hteo, navukao sam samo termobuzir preko kabla i pricvrstio ga trakom. Prvo nisam hteo da mi se tu vidi beo kabl, a i racunam da ce to ipak biti dodatna zastita, narocito u delu gde se sa svakim otvaranjem i zatvaranjem gepeka savija kabl. U svakom slucaju posalji mi slike mozda nesto izmenim. Pozdrav!
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: staracstol poslato 26.05.2012. - 16:56
Evo slika, ovo je izlaz iz te savijene cevi koja drži poklopac prtljažnika
(http://www.dodaj.rs/t/J/W1/1APAtpGh/26052012015.jpg) (http://www.dodaj.rs/?J/W1/1APAtpGh/26052012015.jpg)(http://www.dodaj.rs/t/2r/S9/3RKDYhia/26052012014.jpg) (http://www.dodaj.rs/?2r/S9/3RKDYhia/26052012014.jpg)
Ovo je izlaz u prtljažniku. Kabel je jako žilav, silikonski i služi da trpi. Na desnoj slici je kabel najbliži mehanizmu, sa zatvaranjem se kabel udaljava od mehanizma.
(http://www.dodaj.rs/t/2X/Yq/P1uelOu/26052012016.jpg) (http://www.dodaj.rs/?2X/Yq/P1uelOu/26052012016.jpg)(http://www.dodaj.rs/t/3D/WY/3Ou0QbDK/26052012017.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3D/WY/3Ou0QbDK/26052012017.jpg)
Motor je pričvršćen dvostrukom feder lim perforiranom trakom pojačanu čvrstom pločicom koja je došla uz motor. Zajedno čine čvrstu vezu koja u zadnjem trenutku dozvoljava motoru da se izvije. Prvo sam montriao motor čvrstom vezom ali sam primetio da se motor na kraju hoda napolje prilično "čupa" a ovo mu omogućava da "diše" koliko mu treba. Ovo na slici je "predproizvodni" primerak, imam još dva parčeta te trake pa ću napraviti jednu "lepu" verziju za stalno. Takođe ću napraviti šipku izcela (u komadu) ova fabrička je bila prekratka pa mi bilo najlakše da iskoristim onu spojnicu što dolazi uz motor i parče tvrđe žice ali biće nešto lepo u finalnoj verziji.
(http://www.dodaj.rs/t/3R/lJ/3lVZgP0p/26052012026.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3R/lJ/3lVZgP0p/26052012026.jpg)(http://www.dodaj.rs/t/1t/jK/1CUJo6f/26052012027.jpg) (http://www.dodaj.rs/?1t/jK/1CUJo6f/26052012027.jpg)
Prekidač sam sam ugradio na konzolu ispod ručne, niklovan je i zaobljen pa nemože baš dobro da se uslika telefonom. Napajanje sam skinuo sa upaljača (brzom spojkom) i stavio sam držač za osigurač (http://www.tehnotronik.co.rs/components/com_virtuemart/shop_image/product/resized/KU__I__TE_OSIGUR_4bf38e4c14cac_90x90.jpg) sa 5A osiguračem iako je sam vod upaljača osiguran.
(http://www.dodaj.rs/t/1h/Dg/4C74L5iK/26052012019.jpg) (http://www.dodaj.rs/?1h/Dg/4C74L5iK/26052012019.jpg)(http://www.dodaj.rs/t/x/sV/3xLMjMbT/26052012020.jpg) (http://www.dodaj.rs/?x/sV/3xLMjMbT/26052012020.jpg)(http://www.dodaj.rs/t/x/sV/3xLMjMbT/26052012020.jpg) (http://www.dodaj.rs/?x/sV/3xLMjMbT/26052012020.jpg)
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari model brave
Poruka od: nik poslato 18.01.2013. - 17:39
Evo da se i ja prijavim i malo dopunim temu s obzirom da se kod mene radi o novom tipu bravice.

Kao što je do sada već objašnjavano, motorić je postavljen u udubljenje iznad bravice. Pošto je kod poklopca gepeka sa novom bravicom ovaj prostor malo manji, potrebno je motorić malo zavući između limova (spoljnog i unutrašnjeg ojačanja) što se vidi na slikama
(http://s8.postimage.org/8ydzl09sx/Fotografija0357.jpg) (http://postimage.org/image/8ydzl09sx/) (http://s1.postimage.org/69ztdrhm3/Fotografija0358.jpg) (http://postimage.org/image/69ztdrhm3/)

Za razliku od stare bravice, kod koje je spojnu šipku sa motorića bilo potrebno povezati sa polugom brave (da bude nezavisna od spojne šipke sa bravice) kod nove bravice se spojna šipka sa motorića može povezati direktno na spojnu šipku sa bravice jer ista nije blokirana i može se pomerati nezavisno od toga koji je status bravice (zaključano ili otključano) što se i vidi na slici 2 i na šemi
(http://s9.postimage.org/r342dbzxn/slika_4.jpg) (http://postimage.org/image/r342dbzxn/)

Provodnici su provučeni kroz levi nosač poklopca gepeka i jedan ide na masu kod zadnje leve štopaljke (MG), dok drugi prati fabričku instalaciju do instrument table koja se proteže po patosu vozila levo.
(http://s1.postimage.org/mhap7ke0b/Capture_1.jpg) (http://postimage.org/image/mhap7ke0b/)

S obzirom da imam fabričku CB bez daljinske komande, svojevremeno sam ugradio modul daljinske CB koji evo šljaka bez problema već petu godinu iako je Kinez sa buvljaka (pu pu pu da ga ne ureknem). Na navedenom modulu postoji izlaz koji pri pritisku i držanju tastera za otključavanje u trajanju od 3 sek daje - (minus), ali, s obzirom da je u uputstvu navedeno da se navedeni izlaz ne vezuje direktno na motorić, već preko releja, bio sam prinuđen da u instalaciju dodam isti, tako da šema instalacije izgleda ovako
(http://s7.postimage.org/3kc1f05nr/Sema_instalacije.jpg) (http://postimage.org/image/3kc1f05nr/)

Napajanje je uzeto sa napajanja modula i između releja i modula je ubačen taster kojim se motorić direktno može aktivirati nezavisno od modula CB.

Za ugradnju ovog sistema sam se najviše odlučio iz razloga što sam isključio peti motorić CB koji mi je zaključavao/otključavao gepek zajedno sa ostalim bravama na vratima (ima kopiran tutorijal na početku ove teme sa starog foruma ako nekom treba) tako da ovim sistemom olakšavam sebi otvaranje gepeka. Zbog povećanog broja obijanja, gde je najčešće glavni cilj rezervni točak, isključenjem motorića CB na gepeku, ako ništa drugo, otežao sam lopovu, ako obije putnički prostor, da lako dođe do gepeka pritiskom na prekidač CB na srednjoj konzoli table. Ovako će bar malo više morati da se potrudi i da obija i gepek. Iz tog razloga ne mogu da prikažem ovako javno poziciju postavljanja tastera za otvaranje gepeka iz kabine.

Za kraj malo da zasladim.
U skladu sa tutorijalom našeg člana i drugara iz Rumunije Kristija (kojem se ovom prilikom zahvaljujem na istom)
http://www.tutorialelogan.ro/2011/05/montat-telescoape-pe-capota-porbagaj-la.html

izvršio sam dopunu projekta i ugradio dva gasna amortizera od po 120N
(http://s2.postimage.org/6090u0jw5/Fotografija0359.jpg) (http://postimage.org/image/6090u0jw5/)

i dobio sledeće


Za one koji imaju fabričku CB sa daljinskom komandom moguće rešenje je uredjaj koji je Kristi prikazao u svom tutorijalu za automatsko otvaranje gepeka na
http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/montat-actuator-si-modul-deschidere-pe.html
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari i novi model brave
Poruka od: ppejic poslato 19.01.2013. - 00:09
Ako si koristio klasicne gasne amortizere namenjne za stolariju... iz Cristijevog iskustva, nece dugo potrajati   :place:
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari i novi model brave
Poruka od: trajce poslato 01.04.2014. - 21:28
Jos nesto na ovu temu... Ako ovo radite nemojte provlaciti kabal kroz otvor na koji je fiksiran poklopac gepeka, vec ga provucite kroz ovaj otvor pored. Nakon godinu dana, kabal koji je bio provucen kroz prvi otvor, bio je ostecen i presecen pa mi ovaj sistem nije funkcionisao. Sad sam uradio kao sto je na slikama...
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari i novi model brave
Poruka od: aleksa poslato 27.02.2016. - 21:08
Danas sam malo cackao oko auta i uzeo da ugradjujem otvaranje gepeka na dugme iz kabine. Nasao sam pogodno mesto za taster, montirao ga, razvukao zice do gepeka ali onda se pojavio problem, nikako ne mogu da montiram motoric tako da lepo gura polugu za otvaranje gepeka. Motoric sam  hteo da montiram na slicno mesto kao kolega Trajce i planirao sam da ga spojim na fabricku polugu koja ide sa brave kljuca sa ovom ''spajalicom'' koja dolazi uz motoric. Tu sam naisao na prvi problem jer sam video da poluga brave moze da se pomera samo kada je kljuc u bravi. Sledeci plan je bio da motoric malo vise iskosim ka samoj kvaki za otvaranje i da stavim posebnu polugu koju ce motoric gurati i samim tim gurati polugu kvake i otvarati gepek. Naravno ni to ne uspeva, u nekom slucaju motoric i uspe da gurne kvaku da otvori gepek ali to bude jednom u pet pokusaja. Drugi problem sa ovakvim ''dizajnom'' je to da fabricka poluga koja ide sa brave kljuca nekako uspe da se zaglavi u gornjem delu kvake i onda ne mogu da otvorim gepek sa kljucem.
Moje pitanje, vi koji ste povezivali motoric na bravu gepeka, jeste li ostavljali cilindar za kljuc spojen i ako jeste, kako ste napravili da funkcionisu oba tipa otvaranja, putem motorica i putem kljuca?
Da napomenem, Logan je u pitanju, prva generacija bez cilindra koji se pritiska za otvaranje gepeka.
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari i novi model brave
Poruka od: Bata83 poslato 13.11.2017. - 21:18
Citajuci temu o ugradnji el. otvaranja gepeka radi ugradnje istog pa resih da malo osvezim temu i pitam za savet.
Vidim da je koristen motoric od centralne bravice, ako se poveze na taster i kao sto je neko napisao da prilikom duzeg drzanja tastera moze doci do ostecenja motorica.
Prilikom popravke kucnog zvona videh moguce resenje gore pomenutog resenja, nasao sam na netu da ima elektro kotva na 12v dc i dok se drzi dugme kotva povlaci polugu i naravno posle pustanja tastera vraca se u prvobitan polozaj.
https://static.kupindoslike.com/Elektromagnetna-kotva-prekidac-0-4N-12V_slika_O_39699037.jpg
Naslov: Re: Otvaranje gepeka iz kabine-stari i novi model brave
Poruka od: dovla poslato 14.11.2017. - 21:13
Nisu motorići skupi, ~300din.