Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

zac

Nekada je vecina bila dobra...setite se slovenacke Vesne.. 11 godina je trajala, Trepcin u kecu nikad nismo menjali, bio je fabricki, kec otisao sa 10 godina a i akumulator sa njim...ne znam kolik oje jos trajao. Na trabantu neki no name...skroz crn, zaliven katranom odozgo, istocno Nemacki...gurao je 11 godina... a danas...danas je potpuno druga prica.

hobbista

Heh, podseti me sa resetom :)

Opisao sam već problem koji sam imao sa akumulatorom. Između ostalog, resetovao mi se BC dok je memorija radio-aparata ostala netaknuta.
Danas prilikom zamene, skinut je stari akumulator i posle cca. 10 minuta postavljen nov.
Na moje iznenađenje, BC je ostao netaknut!? dok je radio izgubio memoriju :ha:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Napunio se neki elektrolit u BC pa izdrz`o...a na radiju nije.  :write:

dzule

#183
Evo da se prijavim....
u subotu ujutro sam seo u auto, kako bih otisao do sekulica da mi zamene creva koja vode od bidona sa tecnoscu za pranje vetrobrana do prskalica, jer ih je nesto izgrizlo, i da mi zamene dve sijalice na delu kokpita kod ventilacije, dam kontakt, popale se sve lampice, da anlasujem, a ono sok....
sat reset na 0:00, ni da zavergla....
pozovem onaj broj za pomoc na putu, za pola sata su mi poslali izvesnog gospodina koji radi kao taksista koji mi je pomogao da upalim auto na kablove, dodjem do sekulica, i nakon provere, na aparatu pise lepo replace battery!
uzeo novi akumulator renault 9.500,00 dinara sa tri godine garancije.
e sad, sokiran sam jer nije postojala nikakva naznaka da ce akumulator da rikne, cak ni jedan, jedini put nije bilo teze paljenje....
ili mi bar zena nije prijavila...
inace, u sanderu je bio rombat, 4 i po godine....

silent

Citat: dzule poslato 22.12.2014. - 11:37
pozovem onaj broj za pomoc na putu, za pola sata su mi poslali izvesnog gospodina koji radi kao taksista

To je Renault assistance? Malo mi je to neobicno, sta ako je bilo potrebno slepovanje?

Izvinjavam se na  :offtopic:

Turbo

Danas kupljen Topla Energy 60Ah,600A(eno ga na punjacu da se dopuni do daske),proizveden 38 nedelja 2014god.
Cena 8700din.Fabricki Rombat istih karakteristika poceo da posustaje(nije izdahnuo odjednom),ali poceo
otezano da pali.Dva puta dopunjavan ali kratkog daha.Obzirom da je palio dizela i taxi vozilo sasvim korektan rezultat posle
skoro 4god.

Saja174

@Turbo

Sto ces puniti nov akumulator? Stavi u auto i vozi, ako bi se i trebao nesto dopuniti, dopunice se u voznji.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

OK, ali fali malo "background"-a, autor je očigledno iskusni autoelektričar koji stvari posmatra na makro nivou. Njegov "spejs šatl" regenerizator je običan izvor konstantne struje, onih 22,XX V je praktično napon napajanja izvora. Napon je porastao do te vrednosti jer je unutrašnji otpor akumulatora zbog sulfatizovanih ploča porastao do preko 10 Ohm, što je neverovatno velika vrednost u poređenju sa uobičajenih nekoliko mili Ohm, odnosno 0,00X Ohm. Ovo znači da bi u tom trenutku struja kratkog spoja akumulatora bila oko 1A što je smešno imajući u vidu normalne struje reda 600 i više Ampera pri pokretanju motora. Naravno da takav akumulator nije nizašta, ne mora se to nešto posebno naglašavati.  :ne:

Ono što takođe stoji je da se manje oštećen akumulator može u izvesnoj meri regenerisati (desulfatizovati) ovakvim izvorom konstantne struje, koja je mala u odnosu na nominalnu struju punjenja.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Link sam dao zato sto u arhivi ima tema o dopunjavanju "novih" akumulatora.

Cinjenica je da to retko ko radi, ali covek kaze da to valja uraditi.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Turbo

Keka je odgovorio umesto mene.
Citao sam blog i odlucio da uradim kako covek savetuje.
Ipak se time bavi i ima dosta iskustva sa kumulatorima.

Zoran

Znam da se u prošlosti auto palio na gurku prvi put sa novima kumulatorom. Ali to su bili stari motori sa lancem...
Sam svoj gazda - vazda.

Deki

Posle reletivno dužeg vremena nekorišćenja, malopre krenem, sednem u auto, dam kontakt, sve lampice se normalno upale, sačekam da se ugasi lampica za grejače, zaverglam, kad ono cvrc. Samo je jednom kratko, i to jedva, zaverglao i dalje nije hteo. Kad sam pokušao ponovo, lampice koje se pale posle kontakta su normalno svetlele i gasile se, ali više nije hteo da zavergla.
Kada sam malo duže držao ključ u položaju za paljenje nije bilo verglanja ali se pri tom javljao neki zvuk: cak, cak, cak, cak, cak, cak ....
Pretpostavljam, mada nisam siguran, da se akumulator (fabrički Rombat) od dužeg stajanja, naročito kad su bili oni veliki mrazevi, ispraznio (a možda je i crko) pa ću od nedelje prvo da probam da ga odnesem kod nekog da ga napuni, a ako to ne upali sleduje nov.

Zanima me šta mislite o ovoj varijanti sa punjenjem i koji bi mi servis (u Beogradu) koji se time bavi preporučili, a ako ovo sa punjenjem ne uspe, koji bi mi nov akumulator preporučili (kapacitet, snaga, firma).
Svi smo mi deca. Jedina razlika je u našim igračkama.....

jasho

@ Deki
Servis akumulatora Majstor Mile,  Bul. kralja Alkesandra 455, http://www.akumulatordoo.com/

Imaju brzo punjenje, servis i prodaju i ok su sa cenama kako za otkup tako i novih akumulatora.
Ja sam uzeo  Baren Polar plus, sad kad je bio minus upalio je bez problema.

silent

IMHO, akumulatori više vole sporije punjenje, nego brzo.