Rezervni točak u Sanderu

prethodna tema - sledeća tema

abc123

A da li bi pomoglo ispumpavanje rezervne gume pa ako ne daj boze zatreba nadrukati je na potrebnih 2 bara.  :hm:

mrsp

A sta ce ti onda rezervna kada je ispumpana. :ne:
Zašto bi mi izmišljali toplu vodu kada smo platili za naše automobile pošteno  :badmood:

kovdejan

#47
Nisam čitao celi post, ali primetih da neki hoće da uzmu set za krpljenje guma umesto rezervnog točka. Posle iskustva koje sam imao pre mesec dana pri povratku iz Grčke, savetovao bih sve da odustanu od te ideje. Nepunih 100m posle prve naplatne rampe na autoputu u Makedoniji guma je naprosto eksplodirala. Verovatno sam nagazio na neki ekser ili sličan predmet. Posledica po gumu je jedan odvaljen krampon, tačnije uleteo je skroz u gumu i rupa na suprotnoj strani pri samoj felni. Mislim da to ne bih uspeo da zakrpim sve da sam imao pravi gumarski alat sa sobom, a ne običan set za krpljenje guma. Rezervni točak me je spasao nepotrebnog maltretiranja i mogu samo da zamislim kako bih se proveo bez njega.

Zoran

#48
Za vozača je najbolje da ima rezervni točak, ali ako ga nemaš, a zatreba ti recimo na auto putu kao tebi mnogi bi omastili brke (auto vuča ili taxi, trgovac ili vulkanizer pa možda čak i neki motel ako je vikend u pitanju...).
Sam svoj gazda - vazda.

abc123

Citat: mrsp poslato 10.07.2011. - 11:09
A sta ce ti onda rezervna kada je ispumpana. :ne:

Ispumpana ali ispravna. Ne libim se ja da uzmem noznu pumpu i za 5 minuta da je dovedem u "radni rezim". Pitam se koliko bi takvu gumu trajno deformisao pritisak nekog objekta. I na koji najnizi pritisak je dozvoljeno uopste ispumpati tubeles gumu.

saša61beograd

Ako je guma bila napumpana duže vreme zalepi se za felnu i može se naduvati pumpom i kad je prazna.Novomontirana guma (tubeles) može se naduvati jedino kompresorom.
Napumpati gumu nožnom pumpom potraje bar pola sata sa pauzama za hlađenje pumpe koja se od trenja usija.I mali kompresor na 12V se pregreva žestoko!
Rezervni točak bez pritiska kao auto bez goriva.

Loganovac

Ovo za kompresor je tačno, ali lično sam par puta napumpao ručnom pumpom 13" gumu za 5-6 minuta, verovatno bih petnaesticu za 10, nek bude i 15 minuta sa pauzama. Uzimajući u obzir veoma malu verovatnoću da ćete imati stvarnu potrebu da ovo radite na putu, ne vidim u čemu je problem.
A nekakva verovatnoća postoji da vam na istom putovanju eksplodiraju dve gume - tada vas ne vadi ni rezervni točak.
Ja se nekako pouzdavam u statistiku koja kaže da najveći broj vozača novih vozila (pre svega imam na umu nove felne i nove gume) nije nikada imao situaciju da mora montirati rezervni točak.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

#52
Vojska praktikuje prilikom konzerviranja guma, ispustanje vazduha za polovinu. E sad, da li bi tako polovicno napumpana guma bila manje podlozna plasticnoj deformaciji nisam siguran, ali znam da kada je skroz prazna, brze propada (stari-truli), tako da ti ne bih preporucio da je drzis ispumpanu.

krle

#53
 
Kada si pomenu konzervisanje trebao si reći i da je obavezno postavljanje vozila na "klocne" i okretanje točkova jednom sedmično. U tu svrhu postoje i adekvatne oznake na točkovima sa kojih se može videti da li je točak postavljen u odgovarajuću poziciju za tu sedmicu.


Loganovac je lepo sve objasnio, a ja bih dodao...

Pumpao sam ručnom pumpom  gumu na traktoru, pa ne vidim razlog zašto to ne bih uspeo i na Loganu. U svakom slučaju, lakše je.

Inače, moja rezervna guma u Loganu još uvek ima fabričku etiketu i jedini razlog zašto je povremeno napustala  prtljažnik je  generalno čišćenje prtljažnika .

Loganovac

Apsolutno. Do prošlog leta isto, a od tada ne napušta garažu...  :cool:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Aleks

#55
Kada se vozila konzervisu dizu se na "klocne", ako se dobro secam davno je bilo, tako da je guma odignuta i ne moze da se deformise, tako da je guma sa smanjenjim pritiskom, kao sto pomenu Zac, ipak podlozna plasticnoj deformaciji. Bolje je po meni ne smanjivati pritisak.  :wave:

zac

#56
@krle

Konzrvaciju sam pomenuo samo usput, kao ideju za polovicno napumpan rez. tocak, posto je @abc123 pomenuo potpuno ispumpan rez. tocak.  Nisam pricao o konzervaciji vozila.

saša61beograd

Jeste malo off,ali nožna i ručna pumpa nije isto.Ručna ima bar 3-4 puta veću zapreminu.

krle

#58


@zac

Oda nemoj da iznosiš neke  polovične ideje-predloge  iz Vojske.

zac

#59
@krle
Ispravljeno  :zloca:  Covek je pitao da li valja da drzi rez.tocak ispumpan, a vi udarili o gumama sa etiketama u gepeku i garazi?????