Rezervni točak u Sanderu

prethodna tema - sledeća tema

jasho

Ljudi ne komplikujte, rezervni točak se skida sasvim ok nije baš toliko komplikovano, vraćanje već može da bude , ali i tu treba malo mozak da se uključi kod kačenja nosača na šraf! Probao lično par puta!

E sad što se tiče deformisanosti gume ja sam već kačio slike moje Mishelinke, koja je se raspukla a (čika Raja mi je čak predložio savet gde i koga da jurim), skinuo sam rezervnu nakon 3 godine koja je btw. bila napumpana na 2,5 bara i ništa joj nije falilo, lično mislim da tu je verovatno problematičan nosač, koji s obzirom da se ručno pravi/vari verovatno u mrsp slučaju je malkice uži :banghead: i zbog toga deformiše gumu!!

Veterinar

Rezervna guma je po uputstvu naduvana na 2,4 bara (ako se ne varam), tako da je pritisak koji si izmerio u redu.

Aleks

Neznam koliko bi pomoglo da se rezervni tocak s' vremena na vreme pomalo zarotira da ne naleze na nosac non-stop na isto mesto?

Dragan.vi

Slazem se sa Aleksom, tocak treba i rotirati i okretati svremena na vreme  :too:

mrsp

-jasho - Zato ću sad i da izmerim koliko treba guma da ima prostora do  školjke i da naoravim odstojnik koji će da stegne nosač točka a neće da nategne gumu da je deformiše. Kad napravim postaviću sliku da vidite kako to izgleda
I meni ne pretstavlja skidanje i vraćenje gume na nosač.

Zoran

Jako je važno koliko je stegnut taj šaraf - dovoljno jako da točak ne landara ali ne prejako da ošteti gumu. Ovaj točak je znatno teži od točkova kod R 4 i R5 koje sam imao, stoga i treba malo opreza.
Sam svoj gazda - vazda.

jasho

Evo da pomognem 60cm unutrašnja-61cm spolja izmerio prostor od dozdo od šipke na kojoj leži točak

perke21

Ja sam problem rezervnog točka rešio tako što sam ugradio TNG, te je na njegovo mesto došla boca. Rezervni točak u gepek. Još malo i točak se seli na tavan i umesto njega ide komplet za krpljenje pneumatika.  :lazy: :lazy: :lazy:

mrsp

I pumpa da je napumpaš kade je okrpiš  :too:

mrsp

Evo ljudi konačno odgovora šta je bilo sa mojim rezervnim točkom sa početka teme.
Pozvao sam danas auto servis i rekoše mi da su dobili odgovor iz Beograd da oštećenje ne spada pod garanciju i da troškove popravke snosi kupac. :bullshit:
Serviser mi je dao broj telefona osobe koju mogu da kontaktiram u vezi ovog problema.Izvesna Jelena iz odnosa sa javnošću.Naravno ceo dan se niko nije javljao na telefon pokušavao sam desetine puta.Kada sam ponovo pozvao servis rekli su mi da budem uporan možda trenutno nije u kancelariji ili je na odmoru (zar treba da zovem dok ne dođe sa odmora  :badmood:)
E sada ćemo se terati. Već sam kontaktirao pokret za zaštitu potrošača i dali su mi par saveta šta dalje da radim,nakon toga ako ne bude ništa ide prijava tržišnom inspektoru itd...
Naročito neću da odustanem nakon novih saznanja da guma u opšte ne leži kako teba na nosaču i samim tim to je fabrička greška pri montaži

Evo kako leži točak sa leve strane do  auspuha


A kako sa desne


Poslao sam pitanje i redakciji SAT šta dalje raditi.Videćemo šta će oni reći na ovu temu :rtfm:

zac

Eto ti fabricke garancije na nov auto  :ljut:  :banghead: , zato sam je ja sam prekinuo kad je auto imao podinu dana.

:ces: Kao da je kriv nosac, pa pritiska gumu sa te strane, ili ima nesto izmedju gume i "patosa", sto nateze gumu.   :wave:

mrsp

Jeste kriv nosač. Pomislio sam da nije lepo legao sa zadnje strane kada sam ga vraćao ,ali nije lepo leži.
Tako da je nosač upreden i pritiska gumu samo sa jedne s trane i tu je i deformiše.Prema tome to je fabrička greška a ne moja. :rtfm:

leotar

Neki dan ponovo skinem rezervnu i vidim da su se sipke nosaca opet pocele utiskivati u gumu. Situacija prilicno identicna onoj kod mrsp. Skinuo sam jednu gumu sa auta i zamijenio je rezervnom. Bice tu neko vrijeme, pa cu ih zamijeniti opet, itd, itd. Namjestio sam gumu nazad na nosac, uz pomoc rodjaka jer naravno jedan covjek to ne moze uraditi. Ovaj put nisam pritegao nosac, pa cemo vidjeti za par mjeseci. Mada, razmisljam da im na prvom servisu skrenem paznju, pa mozda nesto i urade. Sto se tice zastite potrosaca, garancije, ovo, ono - to cisto sumnjam da ce jesti hljeba, bar u mom slucaju. Prilicno sam siguran da ce prije isteci garancija nego servis bilo sta uradi. Onda cemo mozda: cekic, kanal, lim... Osim toga, prilicno sam siguran da bih i nasao bolje rjesenje za problem i odradio to bolje nego sto bi ovi u servisu ikada.

speedo

Ja sam uspio sam da skinem i vratim nazad rezervni točak (15"-ka je mnogo teška), ali definitivno jedan od najlošijih stvari na Sanderu. Bolje je i guma kod motora, kao na stojadinu i yugi. Ne planiram koristiti, niti mijenjati rezervnu gumu, tako da će oslanjati samo na povremenu rotaciju.

Aleks

Mozda je lakse da rez. tocak stoji u motornom prostoru, ali mislim da grejanje istog od strane motora dosta nepovoljno utice na karakteristike gume.  :ziveli: