Nivo ulja u motoru

prethodna tema - sledeća tema

vojo76

Kada sam preuzeo auto nivo ulja je bio na MAX. Proverio sam ga na 1000km i na 2000km. Tada nisam primetio neke promene.
Sada na 4.500km sam primetio da je nivo ulja opao za 4-5mm od MAX crtice.
Da li je to normalno i očekivano ili da prijavljujem to servisu ?

Koliko je razlika između max i min (da li je oko 1 lit ili manje, više) ?

Pozdrav.

msegovic

U uputstvu pise, za motore 1.4-1.6:
"...kolicina ulja izmedju oznaka 'mini' i 'maxi' na meracu nivoa 1 je od 1.5 do 2 litara zavisno od motora..."

a pise i:
"Pa ipak, ako se nakon razdoblja razradjivanja motora, potrosnja poveca za vise od 0.5 litara na 1000km, potrazite savet kod Predstavnika marke."

Vihor

Kod mene na DCI tokom razrade, ulje nije mrdnulo.     :ne:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Veterinar


Keka

Kod mene posle 106.000 km izmedju dve zamene nivo ulja ne mrda sa max.

Mozda nisi merio na apsolutno ravnom terenu. Sipka meraca se nalazi na zadnjoj strani, pa ako je vozilo malo nagnuto napred/nazad, razlika ce biti uocljiva u odnosu na ravan teren.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


vojo76

#5
Merio sam i na toplo i na hladno i na ravnom betonu. Uglavnom je 4-5mm ispod max-a.

Zvao sam Master i kažu da nema panike jer nije mnogo opalo i da pratim da li će nastavi opadati i da će na prvom servisu premeriti količinu ako bude problema.

Inače auspuh je čist kao i sa 0km i nema nikakvog dima, ni belog ni plavog

Nadam se da će se se stabilizovati na ova 4mm ispod MAX-a.


Loganovac

Potrošnja ulja je normalna za svaki SUS motor, jer sagoreva sloj ulja koji karika ostavlja na zidu cilindra, a jedan deo isparava. Kod mene za desetak hiljada kilometara "sekne" za 5-6mm. Zabrinuo bih se da nije tako, jer je pitanje odakle se "nakotilo" ono što je neminovno moralo da sagori i/ili ispari...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

 Baš tako. Da motor ne treba trošiti ulje nebi mu trebala šipka za mjerenje.

                                                                                   Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Pa sad, nemam subler, ali kod mene ni posle 109k i zamene na 15k, ne mrda.

dsit

Citat: Loganovac poslato 05.07.2010. - 19:18
Kod mene za desetak hiljada kilometara "sekne" za 5-6mm.

Takodje slucaj i kod mene. (106k km)

vojo76

Evo da zaključim temu.

Od tada sam prešao još 4000km i sada zaista ne vidim promene na nivou ulja. Nivo je isti kao i pre 4000km.
Izgleda da je potrošnja ulja u toku razrade dovoljno velika da se primeti na mernoj šipci a kasnije se smanjuje i skoro je neprimetna.

Vihor

#11
Meni je izgleda neispravna sipka za nivo ulja, od kad sam uzeo kola pokazuje isto, ne mrda!    :write:   :whistling:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

nik


miroleca

Zašto se tokom razrade troši ulje, a kasnije prestane? Da li se to metali zagrevaju i hlade pa se posle nekog vremena iskale i legnu kako treba? Ili se nakupi gareži i naslaga na karikama i cilindrima pa više ulje ne prolazi tuda?  :ces:

Nadam se da ime neko ovde sa iskustvom, da baci malo svetla na ovu pojavu...

Pozdrav!

Loganovac

Ne verujem. Ako se uopšte ulje nešto više troši u periodu razrade, mislim da objašnjenje treba tražiti u povećanom trenju, koje samim tim generiše veće temperature na tarućim površinama, pa stoga dolazi do intenzivnijeg isparavanja ulja u dodiru sa njima :ces:
Fakat ulje nigde niti curi, niti je bilo šta manje zaptiveno u odnosu na razrađen motor...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.