filter ulja

prethodna tema - sledeća tema

mladen895

Neki filteri imaju feder koji se lepo vidi u dnu filtera. Malo sam se raspitivao i saznao da je feder deo neke vrste nepovratnog ventila koji sprečava ulje da iscuri nazad u karter dok je naravno motor ugašen. Tako je filter uvek pun ulja i umanjuje koliko-toliko štetnost hladnog starta. Ima neke logike,ali ajd sad...
Kad se mora,sve  je tesko.

Urosh85

Da u pravu si ... to je "feder" sa kuglicom koji pravi nepovratni ventil

krle

Navedeni ventil ima  više funkcije. Prvu ste objasnili i ona zavisi od načina montiranja filtera na motoru. Ako filter stoji uspravno on je uvek pun sa uljem pa je nepovratni ventil praktično nepotreban.

Druga funcija je  da otvori direktan protok ulja  u slučaju kada je otežan protok ulja kroz filtar i tada je filter praktično van funkcije. Ovo se može desiti u slučaju  velike zaprljanosti filtera ( kod onih koji štede na zameni ulja-filtera ili se koristi ulje lošeg kvaliteta) i  zaleđivanja filtera pri ekstremno niskim temperaturam.

Treća funkcija je da    onemogući  povećanje pritiska ulja preko dozvoljene granice.


Keka

Ja bih dodao (koliko znam) da pored toga ventil otvara i direktan protok ulja preko 3000 rpm radi boljeg podmazivanja motora.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Ovo je direktno vezano za Krletovu "drugu funkciju", a da li je baš na 3000 rpm - ko zna...

Slžem se sa Krletom da je ovakav ventil nepotreban ako se filtar nalazi u odgovarajućem položaju. S druge strane, ako se i ne nalazi (recimo stoji ugrađen vertikalno sa otvorom nadole - a koja bi ga budala tako ugradila?) siguran sam da ovaj sklop ventila ne bi mogao da spreči ulje da iscuri jer em na zaptiva 100% plus što zatvara samo centralni kanal (potisni deo) pa bi se ulje ipak slilo kroz izlazni deo filtra - znači, po meni, prva funkcija otpada.
Druga funkcija i treća funkcija su u direktnoj vezi (pritisak će porasti uvek kad god bi protok ulja napravio preveliki pad pritiska na filtru a to je u slučaju bilo zaprljanosti filtra bilo na velikim obrtajima kada pumpa tera toliko veliku količinu ulja da nema šanse da prođe čak i kroz čist uložak filtra bez nedozvoljeno velikog pada pritiska.
Ispada da ovaj sklop ima samo jednu funkciju - da obezbedi dovoljnu količinu ulja za podmazivanje motora u svim režimima i sa bilo kakvim stanjem zaprljanosti uloška filtra, odnosno da ga bajpasuje kad je to neophodno.
Menjajte filtar redovno.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

 Filter za ulje ima nepovratni ventil koji zatvara povrat ulja kroz ulazne rupe tj. sve rupe oko centralne koja ima navoj.

                                                                                                                                            Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Mladene, komentarisao si da ti je ulje curilo na filteru. Da li je crveni? Znam da boja nema veze, pitam s razlogom.

krle

#7
Najčešći razlog curenja ulja na filteru je ako on nije dobro stegnut (većina filtera koji su pristupačni steže se rukom) ili je gumeni dihtung spao iz ležišta prilikom montaže.
Uzrok može biti i u ložem kvalitetu dihtunga, međutim sa poznatim proizvođačima filtera ovo nikada nije bio problem.  Ako su se pojavili   filteri iz PRC ne bi me iznenadilo da i u dihtungu može biti problem.

Veterinar

Pitao sam za boju, posto bi to bio treci crveni za koji sam cuo da je procurio. I sam imam takav. Kako sam shvatio, kad je auto topao, sve bi bilo O.K., ali se dihtung deformisao kada se ohladi i tada je dolazilo do curenja.

krle

Ko je proizvođač tog filtera i gde si ga kupio?

Veterinar

#10
Kupio sam u TTD-u. Ne mogu da procitam sta pise na filteru. Meni nije procurio. Kiconixu jeste, a on je isti dan bio upoznat sa jos jednim slucajem. Mislim da je kasnije u istoj prodavnici kupio plavi za zamenu. Da ne pisem umesto njega, sacekacemo do prekosutra, pa nastavljamo.

kiconix

Kica stigao.
Procureo je, ili bolje receno otpustio  :ces:, elem, kad je auto hladan iscuri dosta ulja, kad se zagreje, valjda se gumica naduje od toplote i zadihtuje.
Na moje oci je filter dotegnut prilikom zamene, a ja sam ga odvrnuo sa dva prsta. Odmah sam narucio drugi i krenuo na put, do sada, posle 1500 km, sve ok.

krle

#12
  Da li  je to onaj crveni sa fotografija koje si svojevremeno postavio?

Ušteda od 200-300 dinara  na  filter ulja nepoznatog proizviđača mogla je  izazvati i veći problem.

Kod Žive ugrađuju Purflux i nisam imao problema.

kiconix

To je taj.
Ah, pa nisam ni ja do sada, za sve ove godine voznje.
Moram da napomenem da je takav filter vec koriscen, ovo nije prvi put. Uvek je pitanje, ja vise ne verujem nikom u ovoj zemlji, pa nek pise sta hoce na njemu.

mladen895

Jeste crveni,naručen kod Željkor-a pre par meseci.Sreća moja pa imam maniju zavirivanja pod kola inače bi radio generalnu motora.Filter se toliko otpustio da si mogao da ga vrtiš prstima,a o bari ulja ispod da ne pričam.Inače uvek uzimam MANN filtere i ne znam šta mi bi da uzmem nešto neprovereno.
Kad se mora,sve  je tesko.