Svecice - prva ugradnja i njihova zamena

prethodna tema - sledeća tema

lakistrike95

Doslo vreme za jos jednu zamenu svecica, bio sam u mass company-u, nude mi LPG1 svecice za Dustera, specijalne za plin, kazu od 80 000 do 100 000km sam miran, sta preporucujete? S obzirom da je cena 2 600din. po komadu.

kiconix

Uzmi obicne i menjaj na 30-40kkm.

lakistrike95

#272
Pa sta znam, ako su ove stvarno dobre, onda i nije to skupo, citao po raznim forumima da se obicne svecice posle 6-7 000 ''istrose'' i da nemaju performanse kao do tada. A za plin svi kazu da se menja na 15 000 km, cak i u ovlascenom. Cifra od 100 000km lepo zvuci, a mislim da daju i garanciju. To su iridijumske svecice, kao specijalno pravljenje za gas. :)
Na netu nalazim da se menjaju na 60 000km, dok su me ovamo ubedjivali na 100 000km, bas cu videti da li garantuju 100 000km sutra. :)

kiconix

Tvoj novcanik.
Moje iskustvo je sledece:
NGK i to jednokrake menjane na 30kkm i to preventivno. Nikad niti jedan problem. Placane u ono vreme oko 270 din (ne verujem ni da su sada mnogo skuplje).
Kolege ce podeliti svoje iskustvo ali koliko se secam niko nije menjao svecice na 7kkm.

Highlander

Možda će ti pomoći moje iskustvo sa Ladom Nivom .
Na 10.000 km sam ugradio plin, na 20.000 km sam preventivno zamijenio svjećice - bile su već sa "znacima eksploatacije". Ugradio sam Bosch 4-krake, ne sjećam se tačnog naziva, koštale su 6-7 € po komadu. Na 100.000 km imao sam problema sa diznom na karburatoru, majstor je prvo mislio da su svjećice, još kada sam mu u mom rokovniku našao da su prešle 80.000 km i više od 8 godina, bio je siguran, i sav nasmijan je, prije nego me pošalje da kupim nove, odlučio da mi pokaže na šta liče svjećice nakon tolike kilometraže. Odvrnuo je prvu, pa drugu, pa treću. Četvrtu nije dirao. Bio je ubjedjen da smo svjećice mijenjali godinu ranije, ali da sam ja zaboravio da upišem u rokovnik !  :Smiley: :Smiley: :Smiley: Bile su u top stanju . Niva je vožena na plin 90 % pređene kilometraže.
Ali ta cijena od oko 20 € po komadu što tebi nude, mi je  :fiju:
Koja su kola to bolja od Moskviča???!!!

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Potrebna je redovna kontrola zazora, otprilike na 15 000 km jer se zazor brzo povećava. Razlog je taj što jedan namotaj bobine napaja dvije svjećice te iskra skače na kraju takta sabijanja i nepotrebno na kraju takta izduvavanja.
Sam svoj gazda - vazda.

roolet

Pravo da vam kazem, a sigurno vas to jako zanima :) samo zbog bobina i svecica su mi naporni benzinci.
Dva puta sam ostao u vukoyebinama zbog toga. Za mene - cao tema benzinci. Sve drugo je veliki + u odnosu na zeldije.

Loganovac

Citat: Zoran poslato 18.05.2016. - 08:09
... otprilike na 15 000 km jer se zazor brzo povećava. Razlog je taj što jedan namotaj bobine napaja dvije svjećice te iskra skače na kraju takta sabijanja i nepotrebno na kraju takta izduvavanja.

Hehe, izgleda tako na prvi pogled, ali de facto nije tako. Varnica preskoči uvek samo na jednoj svećici. Kad se to desi napon na sekundaru bobine naglo pada pa druga i da oće ne može da baci varnicu. Srećna okolnost je (a to su  još japanski proizvođači motorcikala uočili pre nekoliko decenija) da varnica uvek preskoči u onom cilindru koji je pun smeše goriva i svežeg vazduha nego u onom u kome je upravo završeno sagorevanje smeše. Svejedno, iz tih i drugih razloga preferiram opciju jedna svećica - jedna bobina i to direktno nasađena.  :to:

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Hvala Loganovac. ovo što si napisao stvarno ima smisla. Zazor treba često kontrolisati, ali neznam zbog čega  :ne:.
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Moj recept za svećice:Na 30-50.000 km promeniti i staviti onakve kakve je stavila fabrika na nov motor,Eyquem RFC58LZ2E (ili po katalogu).Nisu skupe i ima ih svuda.Bez eksperimenata.
Povećenje zazora je normalno i ne utiče na rad motora,u okviru date kilometraže i fabrika ga je uzela u obzir.Svećica (propisana) je najpouzdaniji deo sistema paljenja,ako nešto ne valja,pre bih posumnjao u bobinu ili kablove.
Mislim da kontrola i vraćanje starih svećica nije dobro i zbog zaptivnog prstena (koji je sličan podloški na čepu kartera).Kao što niko savestan neće staviti staru,spljeskanu podlošku na čep kartera,tako ni staru svećicu na bi vraćao nazad.I zašto bi kada originalni Eyquem košta oko 350 dinara.I bez problema radi do 50.000km,barem po mom iskustvu.

silent

Ja na tri godine i 25-30 k km promenim svećice, to je hiljadu dinara, i ne razmišljam.

dedola

Koji bi bio vaš izbor:
1. NGK    306 dinara
2. Denso 390 dinara
3. Beru   460 dinara
Ponuda u kit komercu u Zrenjaninu za sandera 1.4

Zoran

Ja bih uzeo NGK. Imao sam ih i bile su super.
Sam svoj gazda - vazda.

bmiillan

DENSO bez razmišljanja, za tri klase bolje od svega što postoji
nemoj na silu uzmi veci cekic