Pritisak u gumama

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Ne bunim se... Zadnje su napumpane, a prednje..., razmislicu o tome... Video sam test.

Zoran

Dugo godina sam vozio sa jače napumpanim gumama od propisanog pritiska ali konačno sam došao do pameti. Kako piše tako pumpaj i nebrini.

                                                                                                                                                                              Zoran

P.S. Vozač sjedanjem za volan prihvata odgovornost za sve posljedice. Prije nego sjednete u kamion prvo potpišete da ste ga preuzeli "bez vidljivih nedostataka". Vozač je kriv ako vozi neispravan auto makar on to i ne znao. Da ne pričam da svako 15 dana treba provjeriti pritisak u gumama a ne nakon 10 mjeseci i vidi čuda oni su krivi. Ne želim nikoga uvrijediti ali želim reći moramo mi (vozači) biti odgovorni za svoje postupke jer nas zakon na to obavezuje.
Sam svoj gazda - vazda.

LeNgenda

E, a pazi sad...

Otkako smo kupili auto u novembru pritisak nismo kontrolisali. Sve je bilo ok, ali sam negde u potiljku osecao da auto malo cupka po vezanim ostrim malim neravninama, kao da su tockovi malo drvenasti.

Nema veze.

Predjemo tako tri hiljadarke i pre dve nedelje krenemo na more, skoro hiljadarka u jednom pravcu. Isto sve bude ok (posebno cu opisati u svojoj temi u Vozila clanova). A par dana pre puta cale uzeo da proveri pritisak nekim nasim manometrom sumnjive tacnosti i kaze da je izmerio po 2,5 na svim gumama i da je sve ispustio na 2,2.

Dobro.

Negde sestog ili sedmog dana letovanja, sto zbog kise u odlasku, sto zbog duda ispod kojeg smo najcesce parkirali tamo, oteramo mi kola na pranje, inace jako dobro, i kad smo vec tu, covek iz radionice koja je tu zajedno sa perionicom i pumpom u kompletu na nasu molbu uze kompresor da proverimo gume.

Sve su bile izmedju 2,4 i 2,6 i covek ih je propisno spustio na 2,0 i 2,2, po nalepnici za autoput.

Efekat?

Pored neosporne cinjenice da auto vise ne cupka po drndavom asfaltu, neverovatno je koliko je auto ukupno TISI na autoputu. Podsecam:

Citat: LeNgenda poslato 07.12.2009. - 23:08Pri 110 km/h, a sto je bila krstareca brzina, vise se cuju gume i vazduh nego motor, s tim sto se vazduh cuje manje, ne kapiram kako, ali eto. Kontinentalke se cuju, ali taman koliko treba, a ukupna buka ni izbliza ne moze da nadjaca normalan ili tih razgovor, a muzika se jasno cuje cak i kad je jako, jako tiha.

Ista brzina, ali ne mogu da vam opisem koliko tisi auto. To moje "Kontinentalke se cuju, ali taman koliko treba..." sad menjam u "Kontinentalke se deru...", a sad je kako treba.

A onda pitanje: koliki je onda pritisak u gumama bio kad su nam genijalci iz AC Markovic predali auto, ako je posle caletovog ispustanja bio 2,5. Ovaj sa kompresorom nam je merio pritisak ujutru, posle pranja, tako da su gume bile hladne, nisu se vozile pre toga, a i voda ih je sigurno jos malo ohladila.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

stalker

I ja sam nakon kupovine Logana i prvih vožnji zaključio da je krut kao da ima njemačku a ne francusku krv.  :D
Tek kad sam nakon izvjesnog vremena odlučio kontrolirati tlak u gumama shvatio sam zašto je auto tako neudobno  :doh: :doh:
Od tada se držim preporuke proizvođača ali me donekle tješi što nije samo moj prodavač bio aljkav kad mi je uručivao auto.  :whistling:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

jasho

Ajde da još malo doprinesem temi, elem, nakon 2.7 odnosno 2.5 bara, na pumpi sam spustio pritisak u gumama na 2,0 i 2,2 kako je bilo deklarisano na vratima.
Međutim tad sam osetio znatnu razliku u vožnji auta, koji je sad nekako bio tromiji, što me je poprilično nerviralo, čini mi se da je čak trošio malo više, na kraju sam napumpao sve četiri na 2,3 bara i sad je ok! Gume su Michelin!

Loganovac

Ko nije vozio bicikl ne zna - pa normalno da se lakše kotrlja sa tvrđim gumama, ali - em gume nemaju dobar kontakt sa podlogom (što znači lošije kočenje i manja stabilnost na putu), em se nepravilno i prebrzo troše, em ne amortizuju dovoljno udarce pa stradaju trap i vešanje, em je vožnja neudobnija.
Nije slučajno preporučeno baš toliko koliko jeste, opet se mi trudimo da budemo pametniji od Renoovih inženjera...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Koliko se secam, sva vozila iz fabrike stizu sa prepumpanim gumama, i duznost je prodavca, pri pripremi vozila, da pritisak dovede na potrebnu vrednost. Ocito to ne znaju ili zaborave.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


miroleca

Ja sam ispao veoma neodgovoran prema tek kupljenom Loganu. Vizuelno su gume izgledale dovoljno napumpane, auto relativno tvrd u vožnji. Posle tri nedelje, svratim na pumpu da natočim gorivo i uočim kompresor. Proverim pritisak, sve četiri gume na 0.8 bara (vreme je bilo toplo, prevezao sam možda 20ak km, dakle i gume su se zagrejale). Auuuuu... Nisam mogao da verujem. Napumpam na 2.1 sve četiri i krenem sa pumpe ka kući... a volan se vrti kao da sam uključio city servo  :D.
Videćemo da li će i potrošnja pasti...  :wink:

Pozdrav !!!

Keka

Sa 0,8 bi legle skoro kao i kad su prazne.

Ja sam uvek skeptican prema ispravnosti manometara na pumpama i pritisak bih proverio i na nekoj drugoj pumpi.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

 :nono: Ne bi legle. Provereno.  :bonk:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

miroleca

Proveriću na još jednoj pumpi... videćemo. I meni je bilo čudno što nisu legle, a tako mali pritisak  :ces:

DrJekyll

mislim da lezu tek ispod 0.5 bara, inache ja imam sve gume napumpane za 0.1 bar iznad prepisanog...ne shkodi trapu, ali je sigurnije za BG puteve tj. rupe :)
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Zoran

Kod mene je max. optere'enje za pr. osovinu 830 kg a za zadnju 880 kg pa se vjerovatno zadnje

zato guvaju vise.

                          Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

dsit

Jel za gume 195/55-16 vaze isti pritisci ili treba neki drugi?

DrJekyll

pa verovatno su drugi pritisci, ali ja to ne bih znao :)
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...