3. servis - Gde, Šta, Kada...

prethodna tema - sledeća tema

bmiillan

Citat: Keka poslato 28.11.2009. - 10:35
c) Kakve su to cevcice sto izvlace ulje? Nisam ni cuo ni ivdeo to do sada.

usisivac za ulje pomocu koga se vrsi zamena ulja bez odvijacanja cepa na karteru.
kroz otvor sipke za merenje ulja se ubaci cevcica koja pomocu vakuma usisa ulje iz kartera.

izbegava se prosipanje ulja, prekomerno stezanje cepa za ulje na karteru koje kod pojedinih
vozila koja imaju kartere od aluminijuma ili silumina moze dovesti i do pucanja istog, u zaista
usisa svo ulje cak bolje nego kod odvijanja cepa.
nemoj na silu uzmi veci cekic

Loganovac

#46
Dakle, danas odrađen servis. Zeznuo sam se, nisam menjao filtar goriva na prošlom servisu pa je zamenjen sada. Vidim da imaju i NF 5W40 i Excelium 5W30 ulje, pitam Živu koje ulje sipamo - kao iz topa kaže 5W30. Svećice zamenjene, u prvoj ugradnji bilie Champion (!), ali su me besprekorno služile sve ovo vreme, Bog da im dušu prosti  :pop:  Stavljene Renault (!) svećice, znamo svi šta je to u stvari - videćemo kako će se pokazati.
Staro ulje potamnelo, još više nego NF 5W40 koje je istočeno prošle godine - setio sam se kako su me tada pravili na magarca, kao vidite kako je ovo ulje potamnelo, 5W30 će biti žuto ko zejtin kad ga budemo menjali  :rtfm: http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=194.msg1137#msg1137
Inače, momak je veoma savesno odradio servis, svaka čast! Proverio je nivo ulja u menjaču, debljinu i kvalitet kočionih pločica (skidao desni točak), pregledao je ceo auto vizualno, proverio nivoe svih tečnosti, pitao me je da li dolivam rashladnu tečnost (jer je video stare tragove curenja na račvi isparivača dok još nisam bio dotegao šelnu), proverio zazor ležajeva točkova, pregledao trap uz pomoć heble itd itd...
Račun je izneo 10.900 dinara - svećice 2.200 dinara, 5 litara ulja po 750 dinara, filtar ulja 650, filtar vazduha 1.100, filtar goriva 1.300 i ruke 1.900 dinara.
Nije malo, ali za sada ništa ja tu ne bi menj'o.  :cool:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

Citat: Loganovac poslato 25.05.2010. - 21:11
Stavljene Renault (!) svećice, znamo svi šta je to u stvari - videćemo kako će se pokazati.
Staro ulje potamnelo, još više nego NF 5W40 koje je istočeno prošle godine - setio sam se kako su me tada pravili na magarca, kao vidite kako je ovo ulje potamnelo, 5W30 će biti žuto ko zejtin kad ga budemo menjali  :

Moje iskustvo:

-Na 30000km ugrađene su Renoove svećice.   Odlično su se pokazale posle 31000km. Nema erozije  . Na velikom servisu je ugrađen ist tip.   

-Ulje Elf 5W30 je  posle 10000km  upravo   u takvom stanju    kako kažu u servisu , "žuto kao zejtin". 

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

 :dobro:  Tačno.
Nadam se da ću nekako sakupiti novac za ugradnju TNG pa da vidim šta tom ulju fali.

Loganovac

Teško ćeš da skupiš kad plaćaš kilo 119 dinara  :Smiley:

Šalim se! Šta mu fali, verovatno malo više otpornosti prema oksidaciji, zato sam razmišljao o 5W50...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

Kad ugradim TNG prelazim   i ja na 5W50.   :ces: Nisam siguran šta će Slavko da kaže na ovo.

LeNgenda

#52
Citat: Loganovac poslato 25.05.2010. - 21:11
Račun je izneo 10.900 dinara - svećice 2.200 dinara, 5 litara ulja po 750 dinara, filtar ulja 650, filtar vazduha 1.100, filtar goriva 1.300 i ruke 1.900 dinara.

Cek`, more, a zasto pet litara ulja?

A ruke nisu mnogo ispale, ako je sve uradio tako kako si napisao, onda i da ga castis neki dinar...

EDIT:

Kiconix,  :to:, sta cu kad nisam znao... Gde li mu samo ode toliko ulje...
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

kiconix

Pise u njegovom profilu, 16v.

Prasnjavi

U subotu sam radio treći redovni servis u Pančevu (45 000km) i koštao je, sa svim filterima osim za klimu, 10 800. U pitanju je dci motor.

Veterinar

Radis na 15000? Menjas filter goriva na svakom trecem?

Prasnjavi

#56
Da, radim na 15 000 jer mi je tako preporučeno još kad sam ga uzeo iz AK Kompresora. Ovi u Pančevu su mi rekli da je to OK. Mada, rečeno mi  je da je trebalo da promjenim filter goriva na 40 000, ali mislim da je im je to, možda, glupo ili je neki njihov fazon jer što bih dovozio auto na 40 000 pa na 45 000.

Auto je funkcionisao savršeno između dva servisa. Nikakvih promjena u radu motora nisam primjetio. I dalje vuče bolje uz Bubanj potok od tastove Impreze  :woo-hoo:

Veterinar

Preporuka je jedno, a garantni list i servisna knjizica drugo. Napisao si da ti je auto jos pod garancijom. Ne shvati pogresno, cuo sam za dosta vlasnika dizelasa koji su "prosirili" servisni interval, ali ne bih rekao da bi u servisima prihvatili reklamaciju u slucaju veceg kvara u okviru perioda garancije.
Ne sumnjam da vuce bolje od (osnovne) Impreze.

jasho

Citat: Veterinar poslato 22.11.2010. - 11:25
Radis na 15000? Menjas filter goriva na svakom trecem?


A šta da radimo mi koji nemamo fileter goriva!

Prasnjavi

Citat: Veterinar poslato 22.11.2010. - 12:46
Preporuka je jedno, a garantni list i servisna knjizica drugo. Napisao si da ti je auto jos pod garancijom. Ne shvati pogresno, cuo sam za dosta vlasnika dizelasa koji su "prosirili" servisni interval, ali ne bih rekao da bi u servisima prihvatili reklamaciju u slucaju veceg kvara u okviru perioda garancije.
Ne sumnjam da vuce bolje od (osnovne) Impreze.

Ne bih ulazio u neku veću polemiku, ali moje iskustvo sa dizel motorima i njihovim održavanjem je upravo takvo. Lično sam posjedovao Fiat Uno 1.4d i Ford Escorta 1,8d, a vozio sam službene Land Rover Dicovery 1 i Toyota Landcruiser 2 i 3, sva tri dizelaša (od 1997. do 2005.). Sa službeni automobilima sam prešao oko 1,5 miliona kilometara.  :zurka: Sva tri, i Land Rover i Toyote su servisirani na 15 000 kao i ostali automobili u posjedu firme za koju sam radio (Passat dci, Golf 3 i 4 tdi, Range Rover, Volvo S40...). Mehaničari koji su ih održavali su prošli rigorozne obuke od strane predstavnika proizvođača auta. Vjeruj mi, uslovi u kojima su auti voženi su daleko, daleko od normalnih (bosanske vukojebine i ratne zone razdvajanja, očajni putevi...) a gorivo koje se točilo na našim pumpama je bilo daleko od kvalitetnog. Na parkingu smo, u svakom trenutku, imali najmanje 15 dizelaša i ni jednom, nikada, ništa nije falilo.
Kao što sam održavao službena auta, morao sam i svoja jer sam svaki dan putovao 100 kilometara do posla i nazad. U to vrijeme sam, i za Fiata i za Forda, dijelove kupovao u Solunu ali, ako mi prodavac, recimo, ponudi 5 vrsta grijača, u rasponu od 3 do 15 maraka, uvijek sam se odlučivao za najskuplje, uredno vodio evidenciju za, maltene, svaku promjenjenu sijalicu na autu, redovno prao motor (recimo, svaki treći put kad perem auti, prao sam i motor). I na Fiatu, i na Fordu sam, pošto sam ih kupio polovne, odmah uradio generalke sa najskupljim dijelovima koji su se tada mogli naći. Ford je, čak, imao lijepu avanturu - do San Sebastijana i nazad, za 20 dana, 6000km u sred ljeta. Zaškripao nije a bio je, tada, 12 godina star, sa nas četvoro putnika i punom "ratnom opremom" za ljetovanje.