Odrzavanje akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

Kada ste poslednji put prekontrolisali stanje akumulatora

ne sećam se
15 (36.6%)
nedelju dana
3 (7.3%)
mesec dana
10 (24.4%)
godinu dana
5 (12.2%)
kontrolišem kad neće da upali
8 (19.5%)

Ukupno glasova: 41

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


mladja73

Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Zoran

Ja mislim da se malo marketing umiješao u ovu priču. Startna struja koja je odjednom postala nešto što je najvažnije, mi ne pije baš puno vodu. Ako anlaser povuče max. 200 A, šta je tu presudno jeli baterija daje 600 A  ili 640 A. Ko i čime to može izmjeriti? Sutra će neki proizvođač napisati na svoju bateriju 720A. Kuda to vodi? Ovo mi liči na lažiranje potrošnje goriva kod auta od strane proizvođača...
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Nesuđenom kolegi da pojasnim: veća maksimalna struja baterije znači da ima manji unutrašnji otpor. Manji unutrašnji otpor znači da će biti manji pad napona pri startovanju. Ovo dalje znači da će baterija 1 (ona sa većom maksimalnom strujom, odnosno manjim unutrašnjim otporom) isti pokretač (anlaser) pokrenuti većom snagom nego ona druga. Takođe, sa aspekta energije, baterija 1 će imati taman za toliko manje gubitka energije na unutrašnjem otporu za koliko je povećana energija startovanja, znači manje će se grejati.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Drugi deo objasnjenja: kad posle nekog vremena propadne deo aktivne materije, akumulator ce davati proporcionalno manju struju. Npr. propadne 50% i umesto 600 A, akumulator bez problema daje 300 A, sto je sasvim dovoljno za doticni anlaser od 200 A.

Sta se desava kad propadne 50% akumulatora koji je nov davao 350 A?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Danas sam bio u prilici da saznam kako se pravilno skidaju/vraćaju kleme, bilo zbog čišćenja ili zbog zamene akumulatora. Izvor: veoma stručno :hall: tehničko lice iz Ecoforte servisa (BRC), koji tvrdi da je ovakva procedura opisana u većini servisnih uputstava za različita vozila.
Dakle, skidanje:

1) Skinuti "-" klemu sa akumulatora
2) Ključem u boš bravi dati kontakt. Na trenutak će sijalice zasvetleti pa se ugasiti. Sada su ispražnjeni elektroliti u napajanju računara
3) Skinuti "+" klemu

Vraćanje:

1) Vratiti "+" klemu
2) Sa uključenim kontaktom (boš brava) vratiti "-" klemu.

Kaže da se na taj način izbegavaju problemi u registraciji položaja senzora i svega ostalog vezano za ulaze u računar.  :ne:

Ne bi bilo loše da ovo proveri neko ko poseduje stanovitu servisnu dokumentaciju (a znam par ljudi ovde  :whistling: ).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

miki-bgd

Ovo je veoma interesantno  :aplause:


hobbista

#307
Skidanje prvo - pa + je iz samo jednog razloga:
Ako se skine prvo + , pa onda neki majstor koji voli da ostavlja alat blizu akumulatora  :c: spusti neki duži ključ, koji dodirne stubić + i karoseriju, i nastane belaj  :cul:

Kontakt - OK, mada zavisi šta se radi. Generalno, samo je centrala za Airbag osetljiva na zaostali napon u kondenzatorima, pa se zato praktikuje da se po skidanju klema 15-20 min ne dira (otkačinje) centrala. Ja praktikujem ovo čekanje za svako otkačinjanje bilo kog računara u kolima (ecu, bcu ili koji god).

- Sa uključenim kontaktom vratiti - klemu - prvi put čujem. Znaš i sam da to uvek varniči, a pogotovo ako je na kontaktu i praktično uključeni potrošači.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

bmiillan

pozdravi to stručno lice i pitaj ga ko će da plati motorni računar kada izgori od takvog načina vraćanja kleme na akumulator. svaki proizvodjač je propisao način zamena akumulatora (posebno važi za novije automobile). preporuka kod većine je da se posle skidanja sa kontakta sačeka bar 15 min. pre skidanja klema. pežo i citroen su posebno osetljivi po tom pitanju, kod nekih njihovih modela moraju da ostanu vrata otvorena prilikom zamene akumulatora.

kolega hobbista je apsolutno u pravu, a to što je stručno lice do sada imalo sreće ne znači da će imati i ubuduće. lično sam video kako je izgoreo BSI na pežou 407 zato što nije poštovana procedura zamene akumulatora.
nemoj na silu uzmi veci cekic

zac

Uvek skidam (-) klemu pa zatim (+)... Razlog za to je ono sto rece Hobista...sprecavanje nehoticnog kratkog spoja (stranim telom) samo to, inace ako se vodi racuna nije bitan redosled....ali ipak uvek prvo ( - ).

Vracanje kleme sa ukljucenikm kontaktom mi deluje potpuno glupo  ..kao da  sporet ukljucujes u struju sa prekidacem okrenutim na grejac...neminovno varnicenje u uticnici...u slucaju akumulatora , varnicenje na samim klemama...posto postoji trenutni potrosac.  :bonk:

hobbista

Malopre sam žurio :)
Grejači na dizelu su obično po 1,2 - 1,4 oma. To znači 10A*4kom=40A.
Većina novih dizela ima električnu (transfer) pumpu što je još 5-6A.
Gomila solenoida radi check po davanju kontakta...

Da kažemo da dizel potegne 50A po davanju kontakta. Igrati se sa klemama i praviti varničenja sa tolikom strujom... prosto ne mogu da poverujem da je neki proizvođač propisao.
Elektroničari znaju kakvi lepi spajkovi mogu da nastanu od ovoga, i kako fine male SMD komponente vole ovakve pojave  :fiju:


Da, PSA grupa, koliko mi je poznato, prednjači po osetljivosti elektronike. Verovatno je nisu dobro hermetički upakovali, pa lako izađe beli dim i onda više neće da radi  :wink:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Loganovac

Citat: hobbista poslato 11.11.2015. - 19:41
...neki majstor koji voli da ostavlja alat blizu akumulatora  :c:

:to: :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

Uglavnom se navodi ovako:

Otkačiti - pa + pol.
Ako se radi sa pirotehničkim elementima (airbag, zatezači pojasa) sačekati 2 do 15 min (zavisi od proizvođača) pre bilo kakvog rada sa istima.
Po ponovnom konektovanju akumulatora sačekati 1-3 min (zavisi od proizvođača) pa onda dati kontakt.

Ovo nisu podaci proizvođača već podaci iz A_date, Wurth WoW, Atris i sličnih programa (koji su prilično pouzdani).
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Loganovac

Pade čovek u mojim očima samo tako...  :kava:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

bmiillan

#314
nemoj da si na kraj srca, reci mu da ti pokaže na svom automobilu par puta kako se skidaju i vraćaju kleme dok je uključen kontakt :Smiley:


@bmiillan:
Zabranjeno je: Citiranje prethodnog posta u celini
nemoj na silu uzmi veci cekic