Odrzavanje akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

Kada ste poslednji put prekontrolisali stanje akumulatora

ne sećam se
15 (36.6%)
nedelju dana
3 (7.3%)
mesec dana
10 (24.4%)
godinu dana
5 (12.2%)
kontrolišem kad neće da upali
8 (19.5%)

Ukupno glasova: 41

plavuša

ja koristim rombat 5.5 godina , i ništa nisam oko njega dirao , i još radi ko lud , kola držim na ulici .

petar313

#31
U poslednje vreme mi je auto malo duže verglao kad se pali (umesto da upali na pola ključa, vergla duplo duže). Juče primetim da se promenila boja kad se pogleda kroz ono okruglo prozorče na akumulatoru. Pomislio sam da nije pri kraju ili da nije problem u punjenju.
Rešio sam da danas ispitam stvar.

Na mom akumulatoru piše "Do not open", a i ne znam kako bi ga otovorio.

Zagledao sam sa svih strana i video malo patine ispod + (plus) kleme. To je bilo to. Skinuo kleme - pa + , ocistio i sad je super. Pali kao prvog dana. Posle malo vožnje (Ruma - Stara Pazova i nazad), prozorče pokazuje jasno zelenu boju.


Od sada ću na svakih 6 meseci da skidam kleme. Ispostavilo se da se ta patina uopšte nije videla sa namontiranim klemama. A i lepo piše u knjižici za održavanje da se akumulator proverava na 6 meseci. Ja sam samo vizuelno proveravao i konstatovao "sve ok". A to je bila greška.

Mirče Nautilus

#32
Evo da i ja napokon dam svoj doprinos na neku od tema , što je moram priznati jako teško ! Cela ekipa tj. članovi foruma su jako aktivni i nema teme koju nisu dotakli .

Odličan tekst o Akumulatorima: http://www.batterydoctors.co.rs/html/did_you_know_LAT.htm

Pozdrav svim članovima foruma !!!

mladja73

#33
Da se nadovezem na petar313:

Ja svake godine pred leto i zimu ocistim kleme, podmazem i dospem nivo elektrolita destilovanom vodom. Nisam imao do sad problema sa njim a iskreno nisam mu davao sanse da izdrzi vise od dve godine. Nikad nisam imao naslage kao petar313 i zadovoljan sam (nadmasio sva moja ocekivanja) sa Rombatom...
Mislim da posao od 10 minuta koji svako od nas moze uraditi puno znaci kao i uostalom svako odrzavanje (drzmo se devize: bolje spreciti nego leciti).
Podmazana klema (pre toga malo izsmirglana)

Otvoreni poklopci i dosuta destilovana (manje od 1 dcl)

i Rombat ko nov


Posle sledi podesavanje sata i koda u radiju. Toliko.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Vihor

Bio sam kod jednog seljaka blizu mene, on kad ocisti kleme i sve lepo stavi bez podmazivanja, kleme prelije medom, kaze, nikad nije imao problema sa kontaktima ili onim sulfatom koji se nahvata na klemama??    :ne:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

mladja73

Cuo sam za tu foru sa medom ali nisam probao do sada. Vise ga volim u svom stomaku...
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

nik

...a i pčele znaju da budu gadne.  :Smiley: :Smiley: :Smiley:

navolim

Ja sam kupio Logana 1.5 dCi, 21.07.2006., sa tzv. 'suvim' akumulatorom (70 Ah) i sa njim nisam imao nikakvih problema. Krajem jula ove godine, isao sam kod Zive (Pancevo) na servis na 90000 km i sugerisano mi je da suvi akumulatori maksimalno izdrze 4, plafon 5 godina i ja sam , tog dana, kupio BlackHorse od 66Ah (i na licu mjesta ga zamijenio). Receno mi je da kontrolisem nivo tecnosti. Jedino mi je zao sto sam tog dana zurio, a u prodavnici nije bilo akumulatora od 70 Ah, ali se nadam da ce i ovaj biti dobar za zimu.

Zoran

Jesi li stari ponio sa sobom jer može se dobro iskoristiti na nekom traktoru?

                                                                                          Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Eventualno da pogoni zutu rotaciju  :lau:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Najlakše je baciti akumulator i kupiti novi a jeli stari bio za bacanje ili ste to uradili po nagovoru.Jednostavno svak sa sigurnošću može utvrditi vrlo jednostavno jeli akumulator dao svoje. 1. slabo vergla  2. provjeriti nivo elektrolita. 3. voziti bar jedan sat bez ukljućenih većih potrošača.4. pustite da motor radi na leru sa upaljenim svjetlima okrenutim u neki zid, dajte gas na 2000 rpm ako svjetla pojačaju osjetno ( 20 %) odmah kupite drugi akumulator. U protivnom tražite kvar ( zašto ispravan akumulator nije dovoljno pun).

                                                     Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

To je veoma proizvoljna procena. Od kako imam Logana svetla se osetno pojačavaju sa dodavanjem gasa, pa ipak sa akumulatorom još uvek nemam problema - 3 zime. Intenzitet svetla menja se sa kvadratom napona na sijalici, znači svaka brža promena napona se primećuje okom. A napon akumulatora jako zavisi od režima potrošnje/punjenja. I sam si rekao da pri verglanju napon ne bi trebalo da padne ispod 10V (ja ću dodati da normalni režim pražnjenja ne dozvoljava napone ispod 10.8V). Pri punjenju napon može da poraste i do 14.6V. Dignite to na kvadrat pa ćete i sami zaključiti šta se događa sa svetlima. A kolika će biti struja punjenja akumulatora zavisiće, pored stanja akumulatora, od vrste alternatora, karakteristike reglera, broja obrtaja motora i snage trenutno aktivnih elektro potrošača.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

@ Zoran:
1. Moze pored akumulatora da izazove los kontakt bilo gde od akumulatora do anlasera, dotrajao anlaser, cetkice, lezajevi itd.
2. Dobar nivo elektrolita ne znaci dobar akumulator i obrnuto.
3. Ukljuceni/iskljuceni veci potrosaci ne bi trebali da uticu na punjenje, zato sto alternatori u zavisnosti od verzije pri 1000 rpm daju od 53 do 80 A struje (pri 14 V napona to je analogno 742 do 1120 W), a pri maksimalnom rezimu i do 120 A (1680 W). Svi proizvodjaci preporucuju punjenje akumulatora strujom do 10% nazivnog kapaciteta akumulatora, sto je do 7A, sto se svakako uklapa.

4. Pri ispravnom regleru napon bez obzira na broj obrtaja treba da bude konstantan, ili sa minimalnim promenama, (kod mene je 14 V +- 0,05V) tako da ovo vise sugerise na problem sa alternatorom nego sa akumulatorom.

Dva pouzdana nacina ispitivanja ispravnosti akumulatora su: a) na test masini gde se pun akumulator izlaze naglom praznjenju velikom strujom reda 200-300 A u odredjenom periodu, pri cemu napon ne bi trebao da padne ispod propisane vrednosti i b) ispitivanje preostalog kapaciteta praznjenjem konstantnom strujom male jacine reda do 5 A dok napon ne padne do odredjene vrednosti. Ispravan akumulator moze imati smanjen kapacitet pri kraju radnog veka tako da ne moze da odgovori zahtevima motora pri niskim temperaturama (konkretno na poslu imamo Somborski akumulator kapaciteta 66Ah star 6 godina kojem je realno kapacitet pao na 20 Ah, drzi struju, ima napon, ali moze da izdrzi 2 verglanja i onda umre).

Sve ostalo su odokativne metode.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Priča je bila generalna, nije se odnosila samo na snažne alternatore, već i na one od tridesetak ampera iz jugića sa ne toliko savršenom regulacijom napona. Stariji stojadin, motor na 1000 ob/min, upaljena svetla - bukvalno nema čime da puni akumulator, dobro je ako bar ne da da ga potrošači prazne, napon "punjenja" jedva 12V. Tek dodavanjem gasa alternator je u stanju da proizvede više struje nego što troše potrošači, pa nešto "pretekne" i za punjenje akumulatora. Ovo se manifestuje porastom napona punjenja akumulatora. Čudi me da si izmerio 14V  pošto bi napon punjenja olovnog akumulatora metodom konstantnog napona trebalo da bude 2,4V po ćeliji, odnosno 14,4V za standardni akumulator nazivnog napona 12V.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Za novije Ca-Ca akumulatore propisano i strogo naglaseno da napon treba da bude u rasponu od 13,8 do 14,4 V, ni manje ni vise, inace se gubi garancija.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!