Promena ulja u mjenjaču

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Ako se nisi snašao upitaj u UNIOR TEHNI doo Ilidža  tel. 033 761275  :wave:
Sam svoj gazda - vazda.

vkaradzic

U Lav autu ima da se kupi ključ za ~250din, za ispuštanje ulja. Na jednom kraju četvrtka osmica, a na drugom desetka.

Rimad

Citat: Zoran poslato 04.02.2014. - 17:27
Ako se nisi snašao upitaj u UNIOR TEHNI doo Ilidža  tel. 033 761275  :wave:

Išao sam tamo - nema  :agr:

roolet

Vuce Karadzicu, otac ti je progledao!  :Smiley:
Daleko mu je da izbosne potegne do Lav auta, ali siguran sam da moze po prodavnicama alata da nadje cervrtku nastavak za gedoru, to je dovoljno. Mada, i ja imam uniorov dvostrani kljuc 8-10 u obliku slova S, ne znam kako nema...

Zoran

Rimad, ETALON Doo kod Željinog stadiona  :ne:.
Sam svoj gazda - vazda.

Rimad

#20


Nisam čuo za tu prodavnicu - pogledaću.  :to:

Rimad

#21
Da opišem postupak kako sam promijenio ulje u mjenjaču. Ako neko ima šta da doda, bilo bi korisno.

Logan, 1.4 MPI 2006.  oko 72500km

Malo sam provozao auto, da se ulje zagrije, da bi bilo tečljivije.

Alat koji sam koristio:
- viljuškasti ključ (br. 10) - malo bi lakše bilo sa okastim, ali ni ovo nije teško;
- nastavak četvrtka 8mm;
- "ključ" za nastavke
- moment ključ - nisam ga uspio iskoristiti, jer nisam primjetio da veličina nastavka ne odgovara;
- rukavice;
- lijevak;
- crijevo;
- WD-40 - koristim i kad' treba i kad' ne treba.


Ulje: Motul MotyGear 75w80 - 3l sam nasuo, iako na stranici Motula i pdf priručniku preporučuju 2.8l Vjerovatno je dio ulja ostao na zidovima flaša i crijeva.


Držači sa auto - pošto nemam kanal - ispostavilo se da držači otežaju posao, pošto auto nije u horizontalnom položaju, pa postoji opasnost da se naspe više nego što treba.


Nakon dizanja auta, potrebno je skinuti poklopac donjeg dijela (6  šarafa veličine 10). Prije skidanja sam poprskao sa WD-40



Zatim, odvrnuo leptir-čep kroz koji se sipa ulje - ovo je pogled odozdo, jer mu je lakše pristupiti sa donje strane, mada ni sa gornje nije nemoguće.


Ovdje se ispušta ulje (četvrtasti ključ - 8mm) - pošpricao sa WD-40, prije odvrtanja. Stavljena je nova bakrena podloška (zaboravio slikati). Stavio istu kao i za čep kartera motornog ulja.


Pokušao uhvatiti na jednoj slici oba čepa:


Nakon odvrtanja čepa. Izgleda vrlo čisto - možda je mlaz ulja saprao opiljke koji su bili sakupljeni na čepu.


Pošto je crijevo preširoko, najviše sam vremena potrošio da uguram plastično crijevo u otvor za sipanje. Svašta sam pokušao, ali bezuspješno. Palo mi je napamet da Motul ulja imaju neka crijeva. Sreća pa je i ovdje to slučaj. Iskoristio sam ovo:


...da bih napravio ovo:


Ne mogu opisati svoju radost:  :lux:


Crijevo se proturi sa gornje strane i kroz lijevak se sipa ulje. Ulje treba sipati, dok ne procuri iz otvora za sipanje, ali AUTO MORA BITI U HORIZONTALNOM POLOŽAJU, a ne kao kod mene, sa podignutim prednjim dijelom.  :banghead:


Ovako izgleda ispušteno ulje. Ne vidi se najbolje, zbog boje posude. Vidjeću da naspem malo ulja u teglu, pa će se vidjeti bolje:


Rezime:

Znači, greška mi je što sam podigao prednji dio auta. Možda sam trebao vratiti donji poklopac i spustiti auto, pa tek onda sipati ulje. Naknadno sam odvrnuo čep (pristupio mu sa gornje strane), dok je auto bilo na (relativno) horizontalnoj podlozi, da vidim da li će da iscuri ulje. Ni kap nije izašla, što je neočekivano, pošto sam stavio više ulja od deklarisane količine. Možda se dio ulja zadržao na crijevu i zidovima plastičnih flaša. Pokušao sam prstom napipati da li nivo ulja na visini otvora. Nije baš lahko, jer ne osjeća se pod prstom. Ali, ako nije tačno na visni, onda je vrlo blizu.

Možda je bolje izbjeći upotrebu crijeva ili koristiti što kraće crijevo, upravo zbog određene količine ulja koja se zadržava na crijevu. Da ponovo mijenjam, pokušao bih direktno sipati iz flaše sa donje strane iii sa gornje strane sa što kraćim crijevom.

Žao mi je što nisam uspio iskoristiti moment ključ - propisana sila zatezanja je 22Nm -  barem tako piše u mom priručniku.

Na kraju sam izrezao plastične flaše u kojima je bilo ulje, da ne bi neko iskoristio za pravljenje falsifikata.

Utisak.
Ranije su prva i druga brzina zapinjale, pogotovo kad' se šalta iz veće brzine. I dalje zapinju, ali trunku manje. Ranije mi je neki majstor rekao da je problem do lamele (ili čitavog kvačila).


Zoran

Svaka čast, zemljak  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

drzarkod


VaskezNS

Ovo je mesto za sLogan ;-)

drzarkod

Na kraju sam izrezao plastične flaše u kojima je bilo ulje, da ne bi neko iskoristio za pravljenje falsifikata...
e ovo je vrh vrhova.... :hall:

roolet

gradjanska osvescenost :)
svaka cast na tutorialu!

Rimad

Hvala svima.

Citat: drzarkod poslato 03.04.2014. - 21:29
Na kraju sam izrezao plastične flaše u kojima je bilo ulje, da ne bi neko iskoristio za pravljenje falsifikata...
e ovo je vrh vrhova.... :hall:

Kažu da sam težak čovjek.  :laugh1:

U svemu je najgore, što ulje nije počelo preljevati  :ces:. Da ne bih rizikovao neki kvar, iako je ulje sigurno blizu vrha otvora,  možda je najbolje da uzmem još litar i dospem (pazeći da je auto na ravnoj podlozi). To bih sada mogao uraditi i pristupajući čepu sa gornje strane.


zac

Nemoras to raditi, stalo bi jos mozda 100-200 ml.