Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

iMickey

Koliko ima veze menjanje na vremenskoj bazi. Ako su prošle 4 godine, a ja prešao 46.000 km koliko hitno moram menjati one kaiševe i sl. Mislim sad mi je malo problem za pare, ali očekujem da ću moći u roku od 2-3 meseca odraditi. Samo me zanima da li mogu biti bezbrižan za toliko?

Deda

Citat: iMickey poslato 11.10.2009. - 16:11
Koliko ima veze menjanje na vremenskoj bazi. Ako su prošle 4 godine, a ja prešao 46.000 km koliko hitno moram menjati one kaiševe i sl. Mislim sad mi je malo problem za pare, ali očekujem da ću moći u roku od 2-3 meseca odraditi. Samo me zanima da li mogu biti bezbrižan za toliko?
to sam isto pitanje juce postavio na servisu ... I sada mi nije jasno sta mi majstor rekao???
Racunao mi kilometrazu kad ponovo da dodjem da bi mi zamenio ulje i rekao kilometrazu, a onda mi rekao : ili tacno za godinu dana...
Pa da li ulje ima viskozitet od tacno godinu dana ili predjenih 15000 km, stvarno ne znam, ali znam da sam sad na ovo menjanje ulja preterao skoro 7000 preko jer nikako da stignem do servisera...
Inace, da ne idem off previse, tema je odrzavanje u spostvenoj reziji: moj prijatelj je picajzla za auto i ima znanja i iskustva na pretek... Vozi Logana dci 1.5 i sve sam odrzava na tacno odredjeno vreme ili predjenu kilometrazu. Sta radi sa knjizicom, nemam pojma, ali on kaze da najvise i ima poverenja u sebe i kad on sam uradi sve sto je potrebno...
Mislim da je to ok, ali i da na taj nacin vlasnik ne moze da racuna na bilo kakve garancije.
Sada su tu dva pitanja: sta nama znaci garacija kad smo mi jos daleko od bilo kakve sigurnosti??
I drugo pitanje: da li svi mi imamo poverenja u servisere i u te je*ane garanicije koje imamo na papiru... U praksi je nesto drugo, pogotovo kad zivite u gradu gde nema ovlascenog servisera pa morate da predjete stotinak kilometara do prvog...

Ja sam za varijantu kao ovaj moj prijatelj: ko zna, nek radi sam i nek ne misli o garanciji jer ce sam vise voditi racuna o autu nego kad mu drugi to radi. A ako je tupan kao ja koji samo sipa gorivo i vozi ko ludak, onda obavezno ici u servis i placati sve uredno ... Ne praviti preveliko pitanje za kolicinu novca. ( primer: odrzavao sam auto u ovlacenom servisu sve vreme dok sam imao taj auto, i placao najskuplje delove ,original francuske- i nikad nisam zazalio... Vozilo je bilo perfektno godinama posle moje prodaje... )
I na kraju: ipak je poenta: koliko para toliko muzike, da se ne lazemo. Jedva sam se skrpio za jucerasnji servis, ali sam sada miran ko nahranjena beba...

Urosh85

I ja sam za varijantu da sam odrzavas ili vec neko koga poznajes a da je OK mehanicar ..
Elem, i kad si u garantnom roku sto se tice samog uvoznika za Dacia vozila ... opet placas papreno serise i slicno ..
sto kod vecine prodavaca nije tako ( provereno za KIA, ostale ne mogu da garantujem )

Ja imam svog majstora, koji mi OK odrzava, mislim ODRZAVA, zamena ulja i provera par stvari i nije nesto ...
i mislim da cu i dalje ostati kod njega.
sto se tice ulja i toga ... mislim da nije nista alarmantno kada predjes taj rok za menjanje ulja, svaki proizvodjas mora da skrati taj rok, jer vise niko ne zna koliko ce trajati ulje, ili vec neki deo. Znaci to ulje moze da traje i mnogo vise.
Ni ja nisam mogao da stignem do servisa a iskreno nisam ni novcano mogao da ispratim servis (jer sam nezaposlen 2 godine) .. i presao sam oko 8000 vise nego sto treba, kada mi je zamenjeno ulje, bilo je nesto vise crno, nego novo koje je sipano, znaci, bilo je OK i moglo je jos da se vozi, samo podmazivanje i viskozitet ulja je bilo na visokom nivou ...

Ja licno glasam ZA samo stalno odrzavanje.... previse naplacuju uvazeni zvanicni serviseri

kiconix

Ja odrzavam sam, odprilike nesto pre isteka prve god. Za sada je sve ok i jos bolje. (ustedeh grdne pare, zahvaljujuci majstorima u ovl servisima)

Veterinar

Ja u poslednje vreme prekoracim servis za npr. 1000 km. Mozda cu to odloziti i vise, zavisno od nacina voznje i uslova u medjuvremenu. Filter za gorivo menjam na tridesetak hiljada, a mozda cu i redje. Moja razmisljanja su sledeca - moj tata vozi asrtu G 1.7 dizel i redovno se menja polusinteticko ulje na 30000 km, a ja bih trebao sintetiku menjati na 10000  :hm:. Dci mogu da koriste eko 3 dizel, a ja od starta koristim MOL-ov D5 i slicna goriva. Dakle, filter se sigurno nece zaprljati kao da trosim losije gorivo. Necu nabrajati dalje.

Keka

#20
Ne bih se slozio sa konstatacijom da ulja mogu i treba da se voze 8.000 ili vise km od predvidjenog intervala za zamenu. Da li je ulje crne boje ili ne, uopste nije merodavno u proceni citave palete funkcija koje ulje ima u motoru.
Receno je na nekoliko mesta zasto su u Srbiji intervali promene ulja skraceni, kao i zasto puno zavisi od rezima i uslova voznje. Da ponovimo: goriva su losa, prepuna sumpora, cijim sagorevanjem nastaje SO2, koji trosi alkalnu rezervu ulja. Dalje tu su voda, sposobnost emulgovanja, antikorozivne sposobnosti itd itd. Zatim voznja u gradskim uslovima i voznja po prasnjavim putevima znatno skracuje interval zamene ulja (i filtera za ulje i vazduh) zato sto je motor optereceniji rezimima stani-kreni, hladnim startovima, a u krajnjem slucaju napravi vise obrtaja po jedinici duzine puta nego na otvorenom, sto za posledicu ima habanje ulja. Kvazi-majstore koji kvalitet ulja procenjuju pipanjem, mirisanjem i na osnovu boje, treba skuvati u vrelom ulju. Na kraju krajeva 4 litre vrhunskog ulja kosta max. 2400 din (Elf Evolution), filter je oko 300-400 din, sto sa zamenom u privatnoj reziji ne prelazi 3000 din. Ko to ne moze da ispostuje (a moze da sipa gorivo-na 8000 km gorivo kosta oko 50.000 din, placa parking, putarinu i sl.), ne treba ni da vozi kola, odnosno ako napravi veliku stetu zbog sitnih para, i treba da se opece. Jeftinija varijanta je polusinteticko ulje Elf Competition, koje kosta oko 300 din, a menja se na 10.000 km. Krajnja solucija su jeftina a kvalitetna Lukoil ulja.

Sto se tice zamene filtera za gorivo, nije sve u samom gorivu koje se sipa, nego i u mehanickim necistocama iz cisterni, creva i sl. koja sprovode to gorivo od mesta proizvodnje do rezervoara, a cenim da kod nas cistoca nije na potrebnom nivou. Dalje, tu su i primese u gorivu, pre svega voda, iz samog goriva kao i kondenzat koji se manje ili vise stvara u svakom rezervoaru. Ako mislite da onaj filtercic od nepunih pola litre ukupne zapremine moze da ocisti 1.500 ili vise litara goriva, razmislite ponovo. A kosta 1000 din, ili manje.

@ veterinar: razlika izmedju eko3 i euro5 dizela je samo u sadrzaju sumpora, to nije automatski i pokazatelj cistoce goriva.

Ljudi, sa Bosanskim gasom vozila prelaze 30-40% vise kilometara nego sa nasim, o kakvom kvalitetu i cistoci pricamo?

Ja licno sam do sada ulje menjao na 10.000 km, filter goriva na 10.000 km, a ostalo po preporuci proizvodjaca. Sipam Evolution 5w40, filteri iz ovl. servisa, svecice Eyquem. Od kada vozim na gas, resio sam da zamenu ulja pomerim na 15.000 km, ostalo ostaje isto. Malo ce mi biti problem sa razmimoilazenjem servisa na gasnom uredjaju (10.000 km) ali nije bitno, auto je vec mator, ima skoro 100.000 km, pa mu nece skoditi. Ako se posmatra kroz novac, ja sam uradio 9 zamena ulja umesto 6, znaci u gubitku sam 3 zamene ulja, sto je oko 15.000 dinara na 90.000 km, sto je  17 para po kilometru. Mnogo li je?  :ces:

Na kraju diskutabilno je sta se zaista moze uraditi u kucnoj radinosti (moze zapravo sve ali je pitanje ulaganja). Za ispustanje ulja je potreban specifican cetvrtasti kljuc, filter ulja je na glupavom mestu pa kad se skida curi na sve strane, za pristup filteru goriva treba kanal ili dizalica, za svecice treba moment kljuc ili ode navoj u 3 lepe itd.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

 :hall:

Citat: Keka poslato 12.10.2009. - 18:55
Ne bih se slozio sa konstatacijom da ulja mogu i treba da se voze 8.000 ili vise km od predvidjenog intervala za zamenu.

Ma mogu...  :Smiley:



Ali ne treba!  :ljut:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle


Veterinar

No way Keko, nije samo u sumporu razlika. Pored vrednosti mg/kg sumpora razlike su i u ucescu nesistoca. Nisam siguran po kojim sve parametrima se ta goriva razlikuju, ali - moj auto trosi oko 5 l na 100 km, sto znaci da na npr. 12000 potrosim oko 600 l goriva (ako sam dobro izracunao), sto je daleko od 15000 l. Da se razumemo, ne zezam se sa svojim autom, i sam sam napisao da sve zavisi od toga kako i gde sam vozio u medjuvremenu, a (ne smem to da pokazem) ne biste verovali o cemu sve evidencije vodim. Desilo se da uradim servis nakon 6500 km, a desilo se i na 11000, nisam preterivao preko toga do sada.

Keka

#24
Greska u kucanju, 1500 l  :aplause: Ali i to je puno. Ne znam da li si nekad video kako izgleda dizel posle duzeg stajanja u kanisteru?

Ovde su tehnicke karakteristike i razlike izmedju D2 i Euro5 dizela: http://www.ekoserbia.com/uploads/Dizel%20goriva.pdf
Dakle, nema govora u cistoci.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

Postoji razlika u udelu necistoce i (sto nije nebitno) - vode. Kasno je sada da trazim sve, ali http://www.danas.rs/upload/documents/konferencije/postnaftna/Postnaftna%20ekonomija-%20Ivana.ppt  . Tu sam video razlike u sastavu u odnosu na udeo vode, ostalo cu sutra. Mislim da smo  :offtopic:, vec sam napomenuo o cemu sve vodim racuna i vracam se ponovo na neujednacene servisne intervale (ponekad i kod auta koji koriste iste motore)....

Urosh85

Evo, verovatno ce malo razresiti nedoumice i pomoci .... text je prekopiran

Kupce automobila u Srbiji najviše zanima kolika je pređena kilometraža, i na osnovu nje sude o stanju motora, što je uglavnom pogrešno. Želja svakog novopečenog vlasnika automobila jeste da "srce", odnosno motor njegovog ljubimca, pređe što veću kilometražu pre generalnog remonta. Kupci novih automobila ne znaju da već prvih mesec dana pogrešne razrade motora može znatno smanjiti život agregatu, te da se navike većine srpskih vozača katastrofalno odražavaju po zdravlje agregata. Da li ste sigurni da znate sve o motorima sa unutrašnjim sagorevanjem? Možda će vam ovaj tekst pomoći da proverite i dopunite svoje znanje?


Motori sa unutrašnjim sagorevanjem rade na principu pretvaranja hemijske energije (goriva) u toplotnu. Najefikasniji motori pretvaraju tek oko 30% toplotne energije u mehanički rad, i to u idealnim uslovima i na potrebnoj radnoj temperaturi. Dostizanje radne temperature ne traje dugo, pa ravnomerno opterećivanje agregata u tom intervalu od nekoliko minuta predstavlja jednu od tajni dugovečnog života motora. Ključ dobrog i dugog radnog veka agregata jeste u efikasnom podmazivanju, koje je najkritičnije u prvim minutima rada motora. Uloga i kvalitet ulja veoma su važni, jer se sa uljem smanjuju trenja i trošenja pokretnih delova motora. Veoma je važno i da u kružni tok ulja pod pritiskom ne dospeju nečistoće, metalne čestice i produkti sagorevanja, koji bi trebalo da ostanu na filteru ulja, a koji uvek treba menjati sa zamenom ulja.

Nov motor traži postepenu razradu

Nov agregat traži umereno doziranje gasa u prvih 2.000 km. U prvih mesec dana vožnje ne smete previše opterećivati pokretne delove motora, jer je za njihovu razradu potrebno određeno vreme. Dok novi motor radi, zbog trenja dolazi do brušenja kliznih površina i taloženja metalnih nečistoća u ulju. Zato većina proizvođača automobila u motor sipa takozvano "ulje za razrađivanje", koje se posle relativno kratkog intervala zamenjuje standardnim uljem, svakako nakon ispiranja motora.

Hladan start znatno skraćuje vek agregata

Ukoliko često startujete motor zbog kratkih relacija u gradu, obavezno skratite interval zamene ulja. Imajte na umu da samo jedan hladan start troši motor kao 15 sati rada na optimalnoj radnoj temperaturi. Ulja niskog viskoziteta bolje podmazuju motor kod nižih temperatura i omogućuju brže postizanje radne temperature. Sa uljem gradacije 15W – 40 motor se zagreva nakon 25 km, a sa 10W – 40 upola kraće. Izbegavajte vožnju u zimskim uslovima, jer tada motoru treba mnogo više vremena da postigne radnu temperaturu. Takođe zaobiđite vožnje na kratkim relacijama, jer one najviše skraćuju životni vek agregata. Ukoliko ste primorani da svakodnevno vozite automobil u gradu, gde dominira režim "stani-kreni" vožnje, slobodno skratite interval zamene ulja.

Loganovac

... i izbegavajte vožnju po kiši i naročito snegu, tada se preporučuje da vašeg ljubimca garažirate i pozovete taxi, najbolje da arčite tuđi auto...  :Smiley: :Smiley: :Smiley:

Morao sam da se malo našalim, saveti su uglavnom na mestu, ali samo za one koji žele da ih nadživi motor njihovih automobila. Auto sam kupio da mi služi baš onako kako ga i vozim, pa ako ću da čuvam više njega nego sebe (on da nunka u garaži a ja da kisnem i da me bije košava :agr:) takav mi i ne treba. Za dva kilometra palim auto i videćemo, Bože zdravlja, koliko će tako da skrpi. Prelazim ispod 15.000km godišnje, pa ako baš i ne uspe da sastavi celih 300.000 pre generalne, to će biti za nekih 20 godina... Da kažem još  da nisam uspeo ni Zastavine motore da izrabim za manje od 200.000km u ovakvom režimu...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Urosh85

Malo cu mozda da OFF topicujem :D
Kako kaze moj teca " Ja sam njega kupio a ne on mene"  :aplause:
Jeste bitno odrzavati auto, to je verovatno i najbitnije za dugovecnost istog ... ali isto tako mislim da ne treba preterivati... ipak je to obicna kanta lima i hrpa plastike,koja je samo jos jedan clan porodice na kojeg moraju da se doslovno bacaju pare :)


Deda

Citat: Urosh85 poslato 13.10.2009. - 13:41
Malo cu mozda da OFF topicujem :D
... jos jedan clan porodice na kojeg moraju da se doslovno bacaju pare :)



Ako se bacaju pare, onda prodajmo aute i idemo pesice ili kako vec...
Ne bacaju se pare, nego se svesno ulazu u auto koji nam posle to vraca tako sto ga izrabljujemo svesno...
A slozio  bih se sa predhodnim komentarom da je malo preterano ono kopi/paste sto je pisano o cuvanju kola... Vozim ga jer mi je potreban, izrabljivacu ga kad god mi padne na pamet i uzivacu u njemu. Ili idem pesice...
...jok , cu obuvam patofne kad udjem u njega... :Smiley: :Smiley: :Smiley: