Zvučna izolacija - uradi sam

prethodna tema - sledeća tema

ppejic

#30
Jesi li nesto uradio po tom pitanju?

@Loganovac
zavrni keder duz ivice krova, ima blata....i blata...i blata...

Peja

Loganovac

 :offtopic: Zavrtao više puta i čistio, ako ne češće, a ono kad montiram krovne nosače. Međutim, nije to isto ono blato što točak kupi sa puta i nabija u blatobran, verovatno nema ni toliko soli zimi. To je prašina koja se otapa vodom, sliva pod keder i tu se zadržava.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

Citat: Daniel poslato 03.11.2009. - 23:39
Ima da uzmem par kvadrata i da naguram tamo....i osluhujem efekte

Jesi li?

Peja

Keka

Koliko sam shvatio, nije poenta samo nagurati tamo bilo sta. To bilo sta mora da:
- zaista vrsi odredjenu zvucnu izolaciju
- bude vodootporno
- najvaznije, resiti oticanje vode, posto voda sa krova, koja zavrsi u gumenim olucima iznad vrata, otice pravo u tu supljinu.

Ja tu ne bih nista gurao, iako kod mene trenutno najvise buke dolazi od tockova, eventualna izolacija se moze postici skidanjem plasticnih podkrila i premazivanjem lima i plastike nekim od Body sredstava za antikorozivnu zastitu koja imaju fabricki deklarisana i zvucno izolojuca svojstva.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

#34
Nije cilj "ugurati" po svaku cenu i tako ostaviti, vec ugurati sa razlogom da se vidi postoji li kvalitativna promena ili ne. Onda poenta "uguravanja" moze imati korsti.
Za plasticna potkrila (obloge blatobrana) se slazem, da zvuk tockova prolazi kroz nih, kao da i ona sama rezoniraju zbog velike povrsine, a da vibracije prenose na sasiju na mestima gde  se pricvrscuju.
Ja ih ne bi premazivao nikakvim antikorozvnim(ucvrscujucim) sredstvom. Mislim da je to nedovoljno. Tu bi trebalo staviti nesto sto dobro umiruje plastiku.Treba imati u vidu da voda, koja se sliva sa vetrobranskog stakla i dela krova, zavrsava, kroz otvore  iz kanala gde su brisaci, na ovo plasticno potkrilo, pa onda u onaj cuveni "dzep" iza tocka. Zato nikakvo dampiranje te plastike ne dolazi u obzir.
Mislim da je za tu poziciju najbolje resenje nalepljivanje gumenih ploca (ne bitumenskih). U Nisu sam pronasao Vulkanovu prodavnicu (za tu nisku fabriku sam mislio da je propala...kad ono...medjutim). Cena gumenih ploca je oko 250din/kg a ima ih debljina raznih, od 3mm do 1cm. Takve ploce, ako se stave, ce i tezinom i elasticnoscu smiriti vibracije plastike.
Zbog cega mislis da je to buka samo od tockova? A prednje konzola? Meni se cini da znatno manje "kotrljajuce" buke dopire od zadnjih tockova.

Peja

Keka

To je subjektivan osecaj Pejo  :nami:

Sad sam se setio da u toj supljini krila postoji i instalacija od bocnog migavca, a i sam migavac strci u supljinu.

Od materijala mi je pao na pamet beli sjajni glatki sundjer koji koriste za pakovanje bele tehnike, koliko se secam mogao bi da posluzi za izolaciju.

Pokusacu da nadjem par komada.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

#36
U poduhvatu smirivanje plasticnig potkrila, jekomplikovanije je skinuti i vratiti ga. Mozda ZA PROBU bi bilo dovoljno nalepiti na spoljnju stranu (prema tocku) i napraviti jednu voznju po kraju, pa videti da li ima nekog efekta. Ako ima, onda vredi skinuti potkrilo i to odraditi kao treba sa njegovog nalicja, a ovo prethodno sto je stavljeno skinuti.

Za prvu probu buce dovoljno da sedes u kabinu a da neko lupka u potkrilo, pa da osluskujes da li je to "taj" zvuk..

Edit: Upravo sam kuckao potkrilo. Neverovatno je kruto i tiho. Sumnjam da ono brunda i rezonuje na "krupnijem" asfaltu. Drm testom sam utvrdio da prednji branik bas vibrira i to celom duzinom u krug (od tocka do tocka). Takodje i lim haube na sredini poteza od prskalice do ivice vibrira i ugiba se barem 3-5mm. Proverite sami. Nezgodacija je sto mu se ne moze prici odozdo jer sa strane motora je ta pvrsina prekrivena profilisanim limom  za ojacanje.

Peja

Keka

Ne pricamo o istom, mislio sam na buku kotrljanja tockova, pogotovo sad sa zimskim gumama.
Dalje mislio sam na izolaciju prostora izmedju blatobrana i kabine koji zvrji prazan, dok je kod drugih skupljih vozila popunjen.
http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-inclusiv-blana-pedalier-page-50-t10329-s1470.html
post 1482
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

Ti pricas o "pregradi" a ja o "oblogi"  :dobro: razumeli smo se sada. Pregrade sa posta koji si naveo mislim da je najbolje postaviti skidanjem potkrila. Ova pregrada osim zvika guma sigurno sprecava i prostiranje  zvuka motora.

Ja sam mislio na ono sto je Krle video na jednom razlupanom Meganu, tj o dampiranju potkrila.

Peja

Keka

Kriv sam sto sam uneo zabunu, zato sto sam u jednom od postova na temu pregrade spomenuo da ne bi bilo lose da se nekako izoluje i obloga  :nami:

U pravu si da bi najbolje bilo da se skine krilo pa da se vidi sta sve ima ispod i kako je organizovano, pa onda da se pristupi poslu, ali je to prilicno komplikovano (treba skidati branik, ostetice se farba oko gornjih srafova, treba skidati potkrilo itd itd). Ako nadjem adekvatan materijal, samo bih ga tutnuo kroz postojecu rupu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!



Keka

Obzirom na savijen lim mestimicno, izgleda je auto bio havarisan i sad je na popravci.

Malo je verovatno da se neko toliko detaljno upustio u zvucno izolovanje sluzbenog auta  :ne:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic



Danas sam kuckao i lupkao karoseriju da bih utvrdio poreklo buke u kabini. Lupkanje stvara dosta vibracija na oznacenim pozicijiama i stvara buku u kabini.

Kako umiriti vibracije na tim mestima?

Peja

Loganovac

Uteraj ga u garažu i zatvori vrata  :Smiley:

Zanima me da li si ti bio u kabini, odnosno da li je neko drugi kuckao kad kažeš da se odatle stvara buka u kabini? Malo mi je čudno da baš plastični branici stvaraju toliku buku... A što se C stuba tiče, verujem da si pronašao jedno od kritičnih mesta kad se kucka, međutim, opet ne verujem da će u vožnji taj lim da ima neku čujnu vibraciju. A čuje se kuckanje jer taj spoljni lim zajedno sa konstrukcijom sa untrašnje strane (uključujući i onaj otvor posred stuba) neodoljivo podseća na rezonator akustične gitare koji je pravljen baš tako da bi se što više akustički pojačala vibracija kobilice i prenela na okolni vazduh čime se dobija snažan zvuk - znači kao za inat, jer nam u kolima treba upravo suprotno, sve vibracije treba prigušiti a ne pojačavati kojekakvim rezonantnim šuljinama... :suicide: Ako baš hoćeš da probaš da ovo prigušiš, možeš da uguraš neki apsorpcioni materijal tipa azmafona ili slično između dva lima na C stubu kroz otvor sa unutrašnje strane - veoma lako mu se prilazi: skineš keder sa zadnih vrata, ukloniš plastični poklopac C stuba i voila!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

   Ne, nisam bio JA u kabini, ja sam kuckao po kaoseriji. Cekali smo svestenika na groblju, pa je ocu bilo hladno i usao je u kola. Pomislih, da korisno iskoristim vrema. Inace, ocu je sluh u skladu sa godinama (stariji je od tebe  :wink:)

   Zavrsetak branika prema tocku (bas kao sto sam i oznacio), kao i deo potkrila prema braniku bas vibriraju.
Isto vazi i za zadnji branik, deo haube i spoljnji lim C stuba.
   Naravno, nista od ovoga ne vibrira samo od sebe, vec je pobudjeno vibracijama usled (krupnog) asfalta, guma, motora.... Kako je u tim vibracijama citav spektar frekvencija, UVEK se pronadje makar 1 koja pobudi neke od ovih rezonantnih tacaka.
   C stub ce se lako da umiriti na nacin kako si predlozio, mozda i sa kvalitetnim sundjerom (ne upija vodu kao azmafon), ili da se napravi rolat: azmafon-guma-sundjer. Nravno ne treba pregraditi skroz zbog cirkulacije vazduha iz kabine.
   Rezoniranje C stuba sam nasao kod Rumuna, ali branike i haubu nisam. Eto prilike da ih preteknemo sa resenjima.

'Ajde, predlazite.

Peja