3. servis - Gde, Šta, Kada...

prethodna tema - sledeća tema

Oliver83

Drage kolege, radim servis na svakih 10.000 km i uskoro treba da idem na treći tj 30.000 km. Na prošlom servisu su mi menjali ulje, filter ulja, vazduha, goriva(ovaj su naplatili ali koliko znam on se nalazi ispod auta kod rezervoara, a on nije podizan na dizalicu,tako da nisu mogli da ga promene, ali na računu piše kao da jesu  :ces: ) i menjali su svećice ( u pitanju je servis Vuković, Šabac) :c0: ! E sad mene interesuje šta bi mogli da menjaju sada (po mom mišljenju ulje i filter ulja) ? Ako je neko zna neka mi kaže njegovo iskustvo....hvala

Keka

Zasto su menjali filter vazduha i svecica na 20.000 km kad se menjaju na 30.000?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Daniel

To hteo i ja da pitam  :ces:
A na 30...valjda plocice...ako si lak na kocnici.
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

hobbista

Heh, menjali su filter vazduha i svećice na 20.000 jer se to radi na drugom servisu (koji je predviđen na 30.000km).
Povedi računa da ne pokušaju da ti uvale ono što se menja na 45.000 sada!
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

#4
To su sad vec slobodne interpretacije, prvi, drugi.....cenim da treba postovati kilometrazu kako je predvidjeno u servisnoj knjizici, a za potrosni materijal tipa plocice i slicno, po potrebi.
I ja ulje i filter ulja menjam na 10.000 km, a svecice i filtere menjam na 30.000 km, kaiseve na 60.000 itd itd.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Daniel

Meni kazu da mora da menjam kajseve jer je 4-ti servis. A kilometraza 52.000......
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

krle

Oliver 83:
Prema servisnom uputstvu na 30k radi se  zamena ulja,   filtera ulja, filtera vazduha,filtera goriva  i zamena svećica. 

Daniel:
Gde su ti to rekli? Ovo može samo ako  je automobil  star četiri godine (veliki servis radi se  na 60k ili na četiri godine). Pa ja sam krajem aprila u Pančevu radio peti redovan servis (tada na 50400km) i niko mi ništa nije rekao. Veliki radim ili u oktobru ( na četiri godine), a verovatno krajem godine na 60k.


Oliver83

Pa da, insistiraću da mi samo menjaju ulje i filter ulja. Samo čekam još godinu dana da mi istekne garancija pa me ovlašćeni serviseri više neće ni videti  :aplause:. Osnovni servis može svako sam da uradi, a ovo ostalo se može uraditi znatno povoljnije van servisera samo treba uzimati originalne delove. Na kraju krajeva naši automobili su kao i većina drugih pa treba izbegavati ove derikože u širokom luku.  :zloca:

Daniel

Citat: krle poslato 16.06.2009. - 23:11


Daniel:
Gde su ti to rekli? Ovo može samo ako  je automobil  star četiri godine (veliki servis radi se  na 60k ili na četiri godine). Pa ja sam krajem aprila u Pančevu radio peti redovan servis (tada na 50400km) i niko mi ništa nije rekao. Veliki radim ili u oktobru ( na četiri godine), a verovatno krajem godine na 60k.



U PA. Kao zato sto je proslo 4 godine. Idem sutra na redovan, a ovaj cu da pomerim za koju hiljadu. Ne uklapa mi se u finansijsku konstrukciju :ces:
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

DarioGTI

najgore od svega toga je sto moras PLATIT da oni to uradi, a to su tako jednostavni zahvati... primjerice zamjena ulja, svjecica, filtera.... to je najjednostavnije. uzmu pare za poso koji mozes obavit u svom dvoristu za 10-30min...  :D

ali tako je receno i tako treba bit  :lux:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

taxista1974

Evidentno je da u zemlji Srbiji nista nije jedinstveno, pa ni servisna mreza. Sve zavisi od servisera. Ja sam sve servise radio u Eurocar Stanic, u Vrnjackoj Banji. I rad ne naplacuju, samo potrosni materijal. Ali sam velike servise na 30 i 60 hiljada jedva preziveo :electro:. A u servisnoj knjizici i u uputstvu za upotrebu vozila tacno je navedeno sta se sve menja na odredjenoj kilometrazi. Takodje stoji, da se kaisevi menjaju na 60000 ili posle dve godine, a ne cetiri.

Loganovac

#11
Evo upravo gledam u servisnu knjižicu strana 8. gde piše da se svi kaiševi (kaiševi za distribuciju (sistem) kao i dodatni kaiševi - zavisno od opreme (sistem)) menjaju na svakih 60.000km ili na 4 godine, isto za benzince i dizele. E sad, zabunu unose verovatno tabele na stranicama 9. i 10. gde piše da se u slučaju upotrebe vozila u "specijalnim uslovima" (bar 50% vremena radi u leru bez gašenja motora, bar 50% vremena ide brzinom manjom od 30km/h (gradska vožnja, taxi) ili višeo od 1000km godišnje upotrebe u prašnjavim sredinama (gradilište), više od 5.000km godišnje vožnje na temperaturama oko ili iznad +300C ili ispod -150C, ili da je bar 30% kilometraže prešlo vukući prikolicu ili drugi teret veći od 500kg (važi samo za fizička lica), redovni servisni interval smanjuje na 7.500 km ili 6 meseci (šta pre istekne), a kaiševi se menjaju na 45.000km ili 4 godine. Realno govoreći, teško da neko od nas nije ispunio uslov za ovo pooštrenje kriterijuma. Međutim, već smo pisali o tome da je kilometraža servisnog intervala kod nas već prepolovljena u odnosu na zapadne zemlje, navodno zbog otežanih uslova eksploatacije - pre svega lošeg kvaliteta goriva. Za ovo sam siguran kad je u pitanju moj motor K4M690, kome je na zapadu servisni interval 30.000km ili 1 godina. Zbog toga smatram da nema potrebe dodatno smanjivati servisni interval.
Što se tiče jedinstvenosti servisa, kako i može nešto da bude jedinstveno sa ovakvim kriterijumom kako sam gore naveo, imajući u vidu i rečenicu sa strane 6. servisne knjižice prema kojoj "Dacia zadržava pravo da promeni program održavanja vozila u bilo kom trenutku upotrebe istog, a to sve u cilju razvojnog programa vozila"??? Niko u servisu ne može da zna gde sam ja sve vozio auto niti kojim brzinama, po kojim temperaturama... Mogu samo da pretpostave na osnovu stanja ulja, filtera etc. i da traže skraćenje servisnog intervala... kadija te tuži, kadija ti sudi, a ti samo voziš i plaćaš  :agr:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

taxista1974

Meni je zanimljivo to sto neki serviseri naplacuju rad, a neki ne, na redovnim servisima. Meni je Chachak blizi od V. Banje oko 60 km, ali tamo zamenu ulja i filtere na malom servisu naplacuju 2500, (u pitanju je Miso Internacional u Preljini). I par mojih kolega je zbog toga islo u Banju na servise. Rekli su mi da to zavisi od servisera, da im je to ostavljeno da sami odlucuju, ali da su cene delova iste.? :ha:

Keka

Realno gledano, zamena filtera i ulja je toliko trivijalan posao da bi svakog normalnog bilo sramota da to naplati. Mnoge praonice i vulkanizeri, pa cak i prodavnice vrse besplatnu zamenu ulja ako se isto kupi kod njih.
Sa druge strane, monopol je divna stvar, i zasto ne iskoristiti priliku i uzeti xy hiljada dinara za par minuta posla :zloca:

Nama ostaje da kukamo, a postupci govore o servisima i ljudima (vecina servisa su u privatnom vlasnistvu).

Pohvaljujem gest u V. Banji gde menjaju ulje bez naplate ruku.

Sad razmisljam, sta bi bilo kad bih ja naplatio neku glupost, npr merenje pritiska 1500 din?  Zavrsio bih ovako :brutal2: zato sto je to nije normalno, a "normalno" je da nas majstori sa 3 razreda skole shishaju kao ovce  :mojeovce:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Daniel

Pa stoji sve to, ali dok taj posao kosta 2000RSD nema sanse da se ja zavlacim ispod auta, drndam sa filterom ulja itd. Ko nema kljuc za skidanje filtera ulja i da mu je barem jednom u zivotu zapekao filter ulja zna o cemu pricam. Nemam vremena i zivaca za to vise. Bese nekad.
Elelem, danas 4-ti servis odradjen, bez zamene kajseva.
4l ulja
filter ulja i vazduha
dijagnostika i dopuna klime
stelovanje ventila
12400RSD
od toga ruke 1700 (ako ne racunam rad vezan za klimu koji je 4.000)
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.