Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
60 (37%)
U neovlascenom servisu
63 (38.9%)
U privatnoj reziji
31 (19.1%)
Nema potrebe
8 (4.9%)

Ukupno glasova: 162

saša61beograd

Svratio sam do Kompresora i napismeno dobio ponudu za zamenu kompleta kaiševa, vodene pumpe (za 1 dinar) i antifriza.Ukupno,sa porezom od skoro 6.000 din -38.786 din.Delovi su original Reno (ne Motrio),tako kažu.Mnogo,a biće i više kad vodena pumpa ne bude 1,nego skoro 10.000din.
Svaki put kad pomislim na ovaj posao,ne mogu da ne primetim da se on obavlja na 4 godine ili 60.000km,isto kao na Fiatu 128 (Zastavi 101) pre 45 godina!Znači da za nas,vozače Dačija za tih 45 godina nije bilo nikakvog tehnološkog napretka!A kod većine današnjih automobila zupčasti traje 100-150.000km,ili 8-10 godina.
Da li bi bilo bolje da je zupčasti umesto 17mm širi nekoliko mm i zbog toga trajniji i koliko bi tih nekoliko mm širine ugrozilo profit Reno-Nisan korporacije.
A da ne spominjem lanac umesto zupčastog,to je za Reno izgleda "viša matematika".Ili udubljenja na klipovima koja sprečavaju da se sudare ventili i klipovi kod prezupčavanja (mislim da to ima kod Fiata Punta i mnogih drugih,a bilo je i kod nekih verzija Yuga 1300).Ili klackalice koje se programirano lome umesto da se saviju ventili i skida glava.Ima raznih rešenja,Reno je primenio najisplativije (za njega,a ne nas).

Rimad

Evo, slike stare pumpe (SKF VKPC 86415). Nju je ugradio prethodni vlasnik. Prilično brzo je procurila. Mislim da sam počeo (pomalo) gubiti tečnost odmah poslije kupovine auta. Znači, nije izdržala ni 20000km.

Ovakvu istu sam ugradio i sada:





Sa druge slike se vide peraja. Jesu li odgovarajuća?

vujanovgoran

Rimad
To je malo km za tu pumpu,  da li si siguran da je procurila pumpa,  ili je mozda pocela da pusta na dihtung?
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Keka

Citat: saša61beograd poslato 07.04.2015. - 15:01
Svratio sam do Kompresora i napismeno dobio ponudu za zamenu kompleta kaiševa, vodene pumpe (za 1 dinar) i antifriza.Ukupno,sa porezom od skoro 6.000 din -38.786 din.Delovi su original Reno (ne Motrio),tako kažu.Mnogo,a biće i više kad vodena pumpa ne bude 1,nego skoro 10.000din.
....
A da ne spominjem lanac umesto zupčastog,to je za Reno izgleda "viša matematika".Ili udubljenja na klipovima koja sprečavaju da se sudare ventili i klipovi kod prezupčavanja (mislim da to ima kod Fiata Punta i mnogih drugih,a bilo je i kod nekih verzija Yuga 1300).Ili klackalice koje se programirano lome umesto da se saviju ventili i skida glava.Ima raznih rešenja,Reno je primenio najisplativije (za njega,a ne nas).

Celu pricu mozes da zavrsis u sopstvenoj reziji za duplo manje para. Ako preferiras ovlasceni servis sa originalnim delovima, onda valja izbegavati komentare. U inostranstvu verovatno mozes dobiti duzi servisni interval, ako ti to odgovara. Poznata cinjenica je da svi oni prihoduju mnogo vise od odrzavanja nego od prodaje novih vozila. Takodje je poznata cinjenica ko proizvodi koji deo za koga i koliko se tu ugradjuje. Sisanje obavezno ili dobrovoljno-tvoja stvar. Ranije je spomenuto da je svrha ovog servisa preventivno odrzavanje. Neko je nekom statistickom analizom utvrdio kad je to potrebno uraditi, sto naravno ne znaci da ce deo otkazati prvi dan nakon prekoracenja termina. Ali sam video vise slucajeva gde su ljudi zbog ustede od nekoliko hiljada dinara placali slep sluzbu u nedodjiji desetine hiljada dinara.

Lanac nije visa matematika, TCe ima lanac kao i masa drugih motora, od kojih su mnogi postali poznati po problematicnom lancu. Sa tehnicko-tehnoloske strane lanac je mnogo zahtevniji i skuplji od kaisa, nije neunistiv, realno kais i spaner su smesno jeftini (1300 i 3000 din), a lanac nece preziveti duze od 5 setova kaisa, a kosta mnogo vise nego 5x skuplje.

Udubljenje na klipovima ne sluzi za zastitu od lomljenja ventila, vec za formiranje vrtloznog strujanja vazduha u cilindru i sinhronizaciju polozaja ventila i klipa kod normalnog motora. Vise o toj problematici ovde: http://www.crankshaftcoalition.com/wiki/Quench

Cenim da su ozbiljni konstruktori izabrali najpouzdanije (i najjeftinije) resenje, ne verujem u teorije zavere da su namerno konstruisali motor tako da nam se krvi napiju na programiranim kvarovima, jer toga, ako se primeni preventivno odrzavanje, ne treba ni da bude.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Rimad

@vujanovgoran
Nisam siguran gdje je curila. Gubitak tečnosti nije bio velik. Možda, dva-tri puta godišnje da je trebalo dosuti po 2dl.

Slike sam postavio da @Zoran vidi kakva su peraja.Spominjao je da nisu sva odgovarajuća.

speedo

#740
Kako početkom maja moj Sandero slavi četvrti rođendan, uslikah PK kaiš s namjerom da pokažem vama ovdje i da kažete svoj sud. Auto ima cca. 24 hiljade km i planirao sam da komplet veliki servis radim naredne godine, kada će ukupna kilometraža biti oko 30 hiljada. Znam, naravno, šta piše u servisnoj knjižici.

Zgodno se zaustavio na mjestu gdje se vide oznake...piše Gates uz renoov znak i fabrički broj.





Vidi li se možda iz neke pozicije zupčasti dobro?

Keka

Ova, glatka strana kaisa nije toliko interesantna, vaznije je kako izgleda ona rebrasta strana.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

Ni oznake nisu skinute...to je kao novo...ne diraj nista.

Zoran

Zupčasti na baznom modelu se solidno vidi kada se skine al. nosač koji služi za postavljanje motora u vozilo odozgo.
Sam svoj gazda - vazda.

Bolence

Trenutno na satu imam 58000km. Posto je doslo vreme  mali servis odlucio sam da odradim i veliki. Koji se sve delovi menjaju na ovom servisu i koje proizvodjace delova mi preporucujete. U pitanju je Stepway 1.6 mpi 2010 godiste. Da li neko ima iskustva sa serviserom Reno Dragce iz Zajecara?

kiconix

Za pomenuti servis ne znam ali mozda se neko javi.
Za delove i proizvodjace istih moras da iscitas ovu temi, toliko je toga ispisano da je najbolje da sam doneses odluku.

Aleksabgd

Uskoro treba da uradim drugi po redu veliki servis. Ponuda koju sam dobio u sledecim prodavnicama

Euroauto      Set zupcastog kaisa 3788( gates kais, skf spaner), vodena pumpa Skf 5252 din, klinasti kais gates 1187din

Autoextra     Set zupcastog kaisa 4300 din (kais Dayco,spaner SNR), vodena pumpa Grag 2800din,klinasti kais dayco 1200 din

Euro 07       Set zupcastog kaisa Dayco 4190 din ,vodena pumpa metelli 2880 din, klinasti kais Ina 642 din

Kit Komerc   Set zupcastog Ruville 4660 din, Continental 5800 din, vodena pumpa Ruville 3290 din, klinasti kais 800 din

Panter         Set zupcastog Dayco 5123 din,vodena pumpa Valeo 3700 din, klinasti Dayco 750 din

Dacia-delovi Set zupcastog Hutchinson 3960 din, vodena pumpa Skf 3700 din, klinasti kais hutchinson 1100din

Nisam pisao cene rolera i zatezaca klinastog kaisa posto sam dobio razne info od prodavaca da se kod mene ne menja zatezac kaisa vec samo roler. Vozilo poseduje servo uredjaj , nema klimu.

Ako moze neko predlog kao i pomoc oko zatezaca i rolera za klinasti kais.

:help:

Zoran

Vodena pumpa Meteli kod mene je izdržala oko 100 000 km ali joj je garancija samo nekih 20 000 km
Sam svoj gazda - vazda.

arhitekt

Pozdrav drugari,

Ovih dana je 4-ta godišnjica mom Stepway-u 1.6 MPI i vrijeme je za posjetu servisu - redovni pregled. Auto je u garantnom roku (još godinu dana). Na satu je 32.000 KM. Danas kontaktiram ovlašteni servis i tražim da mi pošalju predračun. Sa druge strane žice objašnjavaju mi da je vrijeme za veliki servis. Ne mogu vjerovati da se radi veliki servis na 32.000 KM!? Jeste da je prošlo 4 godine ali opet mala mi je kilometraža za veliki servis. Još čekam da mi pošalju predračun. Razmišljam čak i da raskinem godinu dana garancije a da tražim samo zamjenu ulja i filtera.

Savjet..... ?    :conf:

miki-bgd

Veliki servis se radi na 60.000 km ili na 4 godine, tako pise u uputstvu. Nema veze sto nisi puno presao, recice ti neko i detaljnije ali npr ulje ima neki svoj zivotni vek, koristio ga - ne koristio. Kaisevi isto.
Isto npr gume, ako stoje u radnji vise od 5,6 godina, one izgledaju kao nove ali mozes samo da ih bacis.