Pranje (Čišćenje) motora

prethodna tema - sledeća tema

sibelius

narode
moze li neko da mi kaze kako bih mogao da operem motor na loganu
u servisima sam pitao i samo sto nisam dobio batine, kao da sam im majku psovao
ispod haube se nahvatalo prljavstine a kako i nece posle 100000km
ako neko  zna neka me prosvetli
:help: :help: :help: :help: :help: :help:

nik

Vodom nikako, sjebaćeš kontakte elektronike (to nam je na vozilima izgleda mana da su one dihtujuće gumice na kontaktima lošeg kvaliteta, mada nije "zdravo" prati mlazom vode motor nijednog modernog automobila).
Ako ti baš smeta, krpu u ruke pa ručno.
Možeš da se pomogneš i onim sprejevima, koji mogu da se kupe u bilo kojoj radnji autokozmetike, ali koliko sam čuo od par kolega (sam nisam koristio, motor  :ksnebo:, ali :mojeovce: mi se) ne treba očekivati čuda i odsustvo manuelnog rada.

DarioGTI

Ja samo uzmem krpu i lagano prebrišem prašinu, i to je to...  :to:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Zoran

Dijelove karoserije bi trebalo prati jer će tu godinama krenuti korozija ako se ne peru. Mislio sam na unutrašnje blatobrane i pregradni lim prema putničkoj kabini.
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

#4
Ima nešto,zovu ga "praško",za brisanje prašine po kući,njime brišem prašinu po motoru.Onda vlažna krpica.
Mislim da pranje motora podrazumeva i pranje delova karoserije,hladnjaka,akumulatora, i ostalog.
Trebalo je reći čišćenje (a ne pranje) motorskog prostora!

Loganovac

Ajde, neka bude tako. Promeniću naziv teme, ionako je napisan velikim slovima. Ali ajde onda da nam Zoki objasni kako od prašine koja se ne očisti kreće korozija ofarbanog lima?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Ta prašina na sebe veže vlagu prilikom svake vožnje po kiši ili magli i ostaje po uglovima karoserije danima. Ako nema prašine proces sušenja je daleko brži...
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Moram da priznam da baš mnogo ne verujem u ovu teoriju, taj lim je zaštićen na isti način kao i spoljašnji lim karoserije. Jel možete da zamislite da je krov prašnjavog auta korodirao na kiši, makar i monsunskoj, višemesečnoj?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Krov je na suncu i promaji i nema zaškoljaka...
Sam svoj gazda - vazda.

crevce

Potpuno se slazem sa Zoranom

Aleks

Ja uzmem fajtalicu sa rastvorenim samponom, pofajtam motorni prostor, prebrisem sundjerom i krpom i isperem vodenom maglom. Zatim auto na sunce sa dignutom haubom da se dobro prosusi.Izbegavam da direktno kvasim deo oko akumulatora zbog one silne elektronike, tu skidam zastitni poklopac pa ga operem van auta. Ovo radim obicno u prolece, jednom godisnje i do sada nisam imao problema!

krle

 

Ovakva reakcija servisera je normalna i dobro je da na to upozoravaju. Rizikuje se kvar ECU što u prevodu znači štetu od  nekoliko stotina evra.   Prašinu iz motorskog prostora i sa samog motora najbolje je odstraniti  pomoću kompresora pa onda sve  prvo  prebrisati vlažnom krpom , a posle suvom krpom. Ukoliko nemate metalni ili plastični oklop na ECU   izbegavajte da čačkate oko njega vlažnom krpom.

Pristalica sam periodičnog održavanja motorskog prostora.

crevce

Da li neko od vas skida kleme sa akumulatora pre pranja auta? Ja to obavezno uradim pre pranja, posle susenje kompresorom i pola dana przenje na suncu, pa tek onda vracanje klema i paljenje...

Boss

Da ih nismo prali verovatno ne bi razlikovali delove ispod haube posle 5 god. i 300.000 km i xxxxx radnih casova u mestu.Ideja sa skidanjem klema je OK.Izduvati kompresorom vlagu,narocito oko svecica jer se tu zadrzi dosta vode pa zna da zatrokira neki cilindar,malo oko racunara i to je to.

sibelius

pokusao sam da nadjem ovu temu na forumu ali nisam uspeo(ili nisam umeo)
u svakom slucaju,stvar je prosta.
svi vi koji imate iskustva sa ovim podelite ih sa nama
licno nagledao sam se svacega,uzmu ljudi kismet(aparat za pranje pod pritiskom) opletu po motoru i svi srecni
verujem da nas ima dosta koji su razmisljali u pravcu pranja motora ali da se nisu(ili mozda jesu) usudili na to