Oborena svetla danju ili drugi oblik dnevnih svetala-moguća rešenja

prethodna tema - sledeća tema

Lazar@

Gledam neke led diode na internetu, i pade mi na pamet resenje za DRL i onda sam morao da probam kako bi izgledalo :lau:

Stepway i Sandero imaju ogromne, po meni veoma lijepe farove.Za zmigavce koriste 1156 sijalice, tu moze da se upasuje 1157 socket, to je socket sa 2 vlakna, sijalica je iste velicine.
Postoje switchback led diode, koje svijetle bijelo, i kad dobiju drugi signal(recimo od zmigavaca),ugase bijelo svijetlo i krenu da zmigaju narandzastom bojom...

Ako bi stavili 1157 socket, povezali jednu stranu socketa na pozicije a drugu na zmigavce, dobili bi DRL+ zmigavce...
Jer bi led diode pri paljenju pozocija svijetljele bijelo, a pri davanju zmigavca bi gasile bijelo svijetlo i blicale narandzastim?




Ja probao moje led diode iz pozicija da stavim u zmigavce, i svijetle nevjerovatno dobro i jako(a samo su 1w, naspram ksenona od 55w)...i jos stepa ima tamne farove pa ne rasipa svuda, nego svijetli tacno samo ovaj manji reflektor




E sad koliko je isplativo ne znam...
2x 1157 socketa 10e
2x 10w switchback led 10e
2x otpornici za zmigavce(da ne bi blicali previse brzo) 15e

miki-bgd

Interesnanta ideja  :to:

A i super resenje, naspram nekih koje sam video par puta u saobracaju (na skupljim modelima) da se zadnje stop svetlo koristi i kao migavac. U oba slucaja crvenom bojom! I tako svetle pozicije autu ispred, kad odjednom pocne da blinka. Stvarno ne znam kojoj je to budali palo na pamet  :fiju:

Ayrton

Citat: miki-bgd poslato 12.11.2016. - 15:54
se zadnje stop svetlo koristi i kao migavac. U oba slucaja crvenom bojom! I tako svetle pozicije autu ispred, kad odjednom pocne da blinka. Stvarno ne znam kojoj je to budali palo na pamet  :fiju:
Amerikancima!
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Lekac

Da ne otvaram novu temu resio sam da pisem ovde. Zanima me da li je moguce da se na maglenkama napravi dnevno svetlo? Ideja je sledeca:
Da li moze da se napravii da se maglenke pale nezavisno od pozicije i prekidaca na ablenderu, tj. da se pale pri startovanju motora, a gase pri iskljucenju motora. S tim da  se napravi da rade na 50% intenziteta ,znaci slicna prica kao sto se radilo za svetlima uz pomoc DS-V1 uredjaja.. A da pri ukljucivanju na ablenderu magleneke rade normalno punom snagom..  :ces: :ces:
P.S. Moze i resenje da se rucno pale i gase na odvojenom prekidacu ali sa tim da sijaju 50% snage?
Lukavi ljudi preziru nauku, prosti joj se dive, a mudri se njome koriste!

Lift je najbezbednije prevozno sredstvo na svetu!!!

Loganovac

Nema šta ne može da se zbudži, ali za 50% intenziteta neizbežna je ugradnja elektronike (PWM oscilator sa recimo MOSFET tranzistorom koji će struju i napon smanjiti na oko 70% nominalne vrednosti a time snagu prepoloviti). Prosto povezivanje dve sijalice serijski smanjuje snagu svake na 25% nominalne, ne na 50% kako kaže urbana legenda.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Lekac

Dobro je da moze. :-D To sa elektronikom mi je previše, tako da bih ostao na načinu bez elektronike, verovatno korišćenjem nekog releja ili slično.. Čak razmisljam odgovaralo bi mi i rad sa 100% snage, stim da se napravi, rezim da maglenke rade bez uključivanja pozicije, a da funkcija ablendera ostane ne promenjena.. I ako bi mogle da se pale i gase u skladu sa radom motora to bi bilo top..  :dobro:  :ces:
Lukavi ljudi preziru nauku, prosti joj se dive, a mudri se njome koriste!

Lift je najbezbednije prevozno sredstvo na svetu!!!

saša61beograd

Ovde je najveći problem kako ubediti policajca na ulici da su to dnevna svetla,a ne farovi za maglu.

Veterinar


Lekac

Pa s obzirom da dosta novih automobila ima dnevna svetla na mestu maglenke,(škoda, kia.. itd), ne mogu naći razlog osim ako je bas neki baksuz pa je bas resio da ti zagorča zivot.. A nema razloga zato što onaj ko vozi sa uključenim maglenkama sigurno je uočljiviji od onog ko vozi sa sijalicom od 21W, kao sto je kod pomenutih automobila fabrika ugradila.. Sto se tiče drugih uslova kao sto su visina, širina postavljanja to je zadovoljeno..
Lukavi ljudi preziru nauku, prosti joj se dive, a mudri se njome koriste!

Lift je najbezbednije prevozno sredstvo na svetu!!!

nik

Samo što nije zadovoljen uslov da se koriste dva razdvojena izvora svetla. Svi ti modeli koje si naveo to imaju gde je sijalica maglenke u žiži sočiva zbog koncentracije snopa, dok je sijalica dnevnog svetla postavljena sa strane da bi se njena svetlost što više rasipala, tako da ne zaslepljuje druge vozače.
Da ne bi širili priču, nije dozvoljeno svetlo za maglu kao dnevno svetlo, pa makar i smanjenog intenziteta. Već smo u okviru foruma imali prenošenje iskustava da policija to kažnjava i to bez obzira na raspoloženje službenika u plavom.

Elem, da skratim priču. Ako i dalje ostaješ pri ideji da koristiš maglenke, reci šta ti konkretno treba, jer u tvojim prethodnim postovima nije baš najjasnije da li ti treba odgovor na pitanje Kako?
:ziveli:

Lekac

Nisam znao da ima članova koji su bili kažnjeni zbog korišćenja maglenki, ali po meni kratka ili maglenke nema razlike ni jedno ni drugo nije predviđeno da radi po danu, osim sto smatram da je manja šteta ako rade maglenke umesto glavnih farova ali šteta što tako ne misle i momci u plavom.  :)
Što se tiče predhodnih postova, da glavno pitanje je kako to da izvedem?
Lukavi ljudi preziru nauku, prosti joj se dive, a mudri se njome koriste!

Lift je najbezbednije prevozno sredstvo na svetu!!!

Zoran

Ja sam kažnjen na Kupresu prije godina dana jer sam imao 2 reda diode. ..
Sam svoj gazda - vazda.

doowla

Pozdrav svima,
Interesuje me da li neko zna kako da odradim na Sandero Stepway da kada dam kontakt da se svetla automatski upale i suprotno kada ugasim kontakt da se ugase svetla. Na mom starom Puntu je to fabricki reseno.