Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Spoljasnja temperatura u plusu nije toliko bitna, posto se ulje u eksploataciji krcka na 100+ stepeni.

Ti motori nisu cudo tehnike, svako ulje koje zadovoljava RN standard je OK.

Elf je pre izvesnog vremena promenio ambalazu, mozda jos uvek postoje stare zalihe po radnjama.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

U uputstvu za mog Logana jedan od uslova za skraćenje intervala za zamenu ulja je i dugotrajna vožnja na preko 30-35 stepeni (ne sećam se tačno,ali tu negde).Ovakvi uslovi traju već dugo i trajaće još.Zato ću svakako ulje ove godine zameniti ranije,na jesen,a ne u martu,kad ističe godinu dana.
Tačno je da je ulje pravljeno da radi na 100 i više stepeni.Ovog leta je radilo dugo na mnogo višoj temparaturi,jer uslovi nisu bili prosečni evropski,nego neki afrički,saharski.Ulje nije skupo,neću da mislim,a vi kako hoćete.

Zoran

Motorno ulje je isto kao cipele. Mogu i najjeftinije ali i sami znate kako vam je u njima
Sam svoj gazda - vazda.

jasho

Pošto sam kod Krstevskog uradio mali servis, sipan Elf 5w-40 nf, hoću par reči da napišem vezano za G-energy koji je bio u njemu prethodnih 15kkm, vanredne potrošnje ulja nije bilo, neka posebna buka motora se nije osetila, motor je bio elastičan i bez nekih velikih problema, prilikom ispuštanja ulje je bilo crne boje. Sve u svemu mislim da bi G-energy opet sipao na nekim od sledećih servisa koje budem ja sam odrađivao, ovog puta sam bio u servisu pa je opet Elf sipan.  :ziveli:

saša61beograd

Zamenio sam ulje,pre vremena,posle 7 meseci i blizu 8000.Još uvek sam iznenađen izborom novog ulja,ne znam šta mi bi!Pre nekoliko dana razgovaram sa komšijom i kažem mu da ću da pređem sa Elf-a na Nisotec.On mi reče otprilike ovo:To su ok ulja,svejedno je šta sipaš.A ako zaista hoćeš nešto da promeniš, sipaj Shell Helix da malo očistiš motor,jer ima naglašena detergentna svojstva.Posle tog razgovora ja se bacim na guglanje i zaključim,između ostalog, da Shell ima ozbiljnog uvoznika i na njegovom sajtu mrežu autorizovanih prodavaca,tako da je originalnost vrlo verovatna.Odlučio sam se za helix hx7 5w40.Api SN/CF,RN0700/710.Made in E.C. a na dvoslojnoj nalepnici na srpskom "zemlja porekla Nemačka"(?).Cena 650 dinara,proizvodnja mart 2017.Ulje je neka (polu) sintetika,slično kao Elf 9000 nf.Znači,neko solidno,prosečno ulje,kupljeno kod "autorizovanog" prodavca (a što se tiče naglašenih detergentnih svojstava,videćemo,posle 127.000 km ne može da škodi,ako je tačno).
Uz ulje je zamenjen i filter,Mann W75,Made in BA,450 dinara,Kit comerc.

Zoran

Nisi pogriješio. Danas moj Nisotec 5w30 prešao 730 km. Radi posao bolje od očekivanja.
Sam svoj gazda - vazda.

Turbo

Svidja mi se izbor.Mislim da cu ga i ja sipati na sledecem servisu.
Mozda probam Ultru mada mislim da je nepotrebno.
Najbolji bi bio HX 8 ali ga nazalost nema kod nas.

Lazar@

@saša61beograd
Za shell helix hx7 mogu da ti garantujem da je vrhunsko ulje ukoliko je original!  :dobro:
Sipam ga u moju Mazdu 6 2.0 16v dizel, i mijenjam na cak 20 000 kilometara( po servisnoj knjizici, jer inace motor prima malo vise ulja od ostalih)...
I za tih 20 000 se ne potrosi kapi, a izgleda bolje od Elfa na 10 000km u Daciju...



A danas sam kupio ulje za Daciju...Ipak prelomio i posle 7 godina i 100 000km koriscenja  Elf Evolution 900 sxr presao na Liqui Moly...
Razlog prelaska je to sto imam mjesovita iskustva sa tim uljem...A i gledao sam razlicita pakovanja i debelo razlicite cijene u prodavnicama...
Kako mi rekose danas, Elf je dobro ulje, ali se proizvodi u par fabrika u par zemalja i moze biti blagih razlika u performansama u zavisnosti od toga gdje je proizvedeno...

Uzeo sam Liqui Moly - Top Tec 4100 5w40 iz razloga sto posjeduje oba Renault standarda...
A proizvodi se samo u jednoj fabrici u njemackoj(stoga su manje sanse za razlike u kontroli kvaliteta a i za same "klonove" ulja) i cini mi se da Liqui Moly ima dosta dobru reputaciju...
Cijena 7.60eura po litru, dok je Elf 7.30e

Ujutro ide na zamjenu pa javljam iskustva.





Turbo

Citat: Lazar@ poslato 31.08.2017. - 14:47
Uzeo sam Liqui Moly - Top Tec 4100 5w40 iz razloga sto posjeduje oba Renault standarda...

Ako ti je do standarda onda si trebao uzeti ono ulje sto sam ti naveo stranicu pre.
Ono ulje ima Renault Aproval.Ovo ulje nema Renault aproval vec samo Liqui Moly preporuku za RN0700 i RN0710.

Aleks

Ne znam cemu toliko lupanje glave oko izbora ulja? Ok, ne zelite vise da sipate Elf. Pa sipajte ono sto sipa Zoki i gotovo. Covek ima 400.000km i motor mu radi bez problema. Ja bih tako.

Zoran

Steva Stalker kaže da je standard A3-08 , maltene RN0700.Mnoga ulja ispunjavaju A3-08.
Sam svoj gazda - vazda.

Lazar@

#611
Apsolutno nebitno...vec sam 5 puta pisao zasto nisam zelio da sipam Elf  :c0:
Liqui moly top tec 4100 koje sam sipao je svakako odlicno i posjeduje  RN0700 i RN0710 standarde sto znaci da ovo ulje odgovara ovom motoru, pogotovo za normalne uslove voznje i standradni interval zamjene na 10 000 kilometara.
(high tech verziju nisam nasao, ali cu je definitivno isprobati sledeci put)


E sad ide druga strana price...Imao sam pola litre Elfa(proizveden februar 2016) sto mi je ostalo od prethodne zamjene i uzeh da uporedim ulja onako odokativno...Elf vuce na narandzasto dok toptec 4100 vuce na zuto, a stvar koja me najvise zaprepastila je gustina...Iako imaju istu oznaku za viskozitet, likvi moli je primjetno "gusci" a "klizaviji" ( jer sam ih muckao u 2 staklene case).
Sto se i debelo primijetilo po zvuku kad sam zamijenio ulje...

Na leru radi mirnije,
a nestao je zvuk koji sam ja ovuda opisivao kao glasne dizne...Prilikom ubrzavanja  1700-2300 rpm motor je imao jako rezak zvuk...(čekićanje)
Koji je sad skoro pa potpuno nestao  :ne: Sumnjam da su onda ventili pravili taj zvuk i da im ovo ulje iz nekog razloga vise prija? :dance:


Za sad sam prezadovoljan, pogotovo jer je ulje samo 1 euro skuplje na 5 litara od ELFa...Kilometraza ce reci ostalo, hoce li se trositi i hoce li se "razbijati" kao Elf...

saša61beograd

Ne verujem mnogo u odokativne analize starog ulja (boja,miris,pipanje prstima,zvuk motora).Ipak,moram da primetim veliku razliku u zvuku,kako toplog,tako i hladnog motora sa novim Shall-om u odnosu na stari Elf.Na Elf sam vozio od prvog dana,ali ovaj koji sam sipao u martu,delovao mi je baš umorno.Kao da ga je ubilo dva meseca ekstremne vreline.
Evo zanimljivog videa.

https://www.youtube.com/watch?v=jUmgqOH6ofY

Andrix

Tako prosto, nepoznanica mi je samo sto svaki veliki praradjivac nafte pravi i ulja a ovi to rade u maloj fabrici samo sve izmesaju...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Loganovac

A odakle im to što mešaju? Kupili iz rafinerije, normalno.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.