Diskovi i Pločice

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Važno je da si ti siguran, mi ionako nismo bitni za tvoje kočnice.  :dobro:

zac

#391
Ne sekiraj se ti, nisam ja lud da stavim nesto lose na auto...


kiconix

Nisam ni rekao da se sekiram, što se mene tiče stavi šta god hoćeš.
Tvoj auto, tvoje pare, tvoja glava.
Zato i piše
Citat: kiconix poslato 16.03.2015. - 22:27
mi ionako nismo bitni za tvoje kočnice.  :dobro:

saša61beograd

Posle nekoliko meseci guglanja i filozofiranja zaključio sam da je, što se diskova i pločica tiče, skoro svejedno šta ću od ovoga kupiti:Febi,Delphi,Roadhouse,Mayle,Ferodo,LPR,Trusting...Svi koštaju isto (komplet diskovi i pločice),oko 6000 dinara,+/-5%,svi su solidna druga liga zamenskih,aftermarket delova i svi će,u uslovima normalne i umerene vožnje, godinama raditi bez problema.Slučaj je odlučio da od svega nabrojanog kupim Delphi garnituru u EuroAutu u Zemunu za 6384 dinara (pločice 1836,diskovi 4548 dinara).
Danas zamenjeno,ja zadovoljan,idem u nove životne podvige,diskove i pločice mogu da zaboravim do daljeg.Fabrički diskovi i pločice izdržali 90.000km.Diskove nisam zagledao,a pločice su imale oko 2-3 mm debljine.Hvala im i doviđenja.



zac

Iskoristio sam danasnji prelepi dan da zamenim diskove i plocice....
Samo procedura je vrlo jednostavna, sazvakana mnogo puta. Sve je islo glatko, posto je sve podmazano pri kupovini auta, pa cekic nisam ni koristio...  :whistling:
Evo par slicica, kao sto sam i obecao.












Iskoristio sam priliku pa sam povezao i senzor istrosenosti plocica, po Cristijevom upustvu, povezao na plovak nivoa kocione tecnosti. Kabal sam sproveo uz crevo i kocione cevi i vezao ga vezicama.






Usput sam primetio da je zaftitna farba na oprugama znatno propala te ista korodira....




Sto se tice starih diskova, nisam dobro procenio, ipak desni nije bio pojeden par mm. od ogoljene plocice, kao sto mi se ucinilo prilikom zamene auspuha, ali su itekako bili za zamenu. Potroseni su vise od dozvoljenog odstupanja za skoro 1 mm . Korozija ih je nagrizla, pa su kocione povrsine znatno smanjene, posebno sa unutrasnjih strana, sto je i normalno kada nemamo anker platne, pa voda direkt bije u diskove.  :doh:
Premerio sam ih mikrometrom i najniza vrednost je bila oko 9.7 mm .










miki-bgd

A sad u setnju  :too:  :naturesmile:

Koliko si km presao?

zac

Presao oko 62 000 km.

Loganovac

E sad moram samo jedan mali  :offtopic: : kako bre potroši diskove na 62000km a voziš ispod 5L/100km, bez ubrzavanja, bez kočenja? Opšte je poznata činjenica da kočenje arči gorivo, potrošeni diskovi "popili" su 1000L goriva... Ja još nisam menjao diskove, 82.000km, a kočio sam ko nenormalan, Boga mi i trošio... Diskovi pregledani prošle godine, izmereni i nisu bili za zamenu na preko 70.000km  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Trošenje diskova po nekom mom sudu zavisi od kvaliteta/tvrdoće samih diskova i pločica,odnosno kombinacije ova dva.Kod Dačije,a bogami i drugih moguće su poprilične oscilacije zavisno od serije i godišta.
Drugo,redovno voženi i korišćeni diskovi traju koliko traju.Ono što ih najviše ubija je neredovna vožnja,kada se prevuče sloj korozije preko njih.Kad pločice oderu taj sloj korozije,čini mi se da to potroši diskove kao mnogo,mnogo vožnje.

Zoran

Svaka čast za posao a posebno mi se sviđa što sve radiš golim rukama a ne kao ovi novokomponovani mehaničari u ginekološkim rukavicama.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Aki si vec menjao plocice (ne mogu da se setim), verovatno su plocice kumovale preteranoj obradi diskova.

zac

Da krenem redom..
Loganovac: Secas da sam menjao plocice  zato sto su fabricke bile pretvrde i pojele mi diskove za 40 000...u principu su diskovi i tada skoro bili za zamenu. A inace ne kocim mnogo, jel vozim lagano.
Sasa: tako je, u mom slucaju je fabricki montirana losa kombinacija.
Zoki: Hvala, ja ne mogu da radim sa rukavicama, posto nemam osecaj na prstima... a i ja ne volim kad vidim nekoga da radi rukavicama a ruke mu takve da samo fali da izlakira nokte.  :doh:
Kica:  Tako je, bas te nove plocice su kumovale povecanoj koroziji diskova. Disk pre zamene plocica , vc je bio delom neravnomerno potrosen. Dok su nove (ravne) plocice legle, po rubovima je vec uhvatila korozija koja je strugala plocice kao smirgla te nisu mogle uopste da prionu uz disk i da ga ciste od rdje..zato se trag kocione povrsine suzio za 10 mm. od fabrickog. + skoro mi se jedna plocica odlepila (otpala frikcija) ta je disk dodatno drljan metal o metal....Kada sam primetio odma sam skinuo tu plocicu i stavio staru fabricku, koja je lezala u supi...sve to privremeno dok ne kupim  nove diskove i plocice..  :wave:

Keka

Moji diskovi su preziveli fabricke plocice i 2 kompleta Motrio plocica. Podjednako potroseni sa  svih strana.

Na nekih 182.500 km poceli da tresu, zamenjeni itd itd (i bili su za zamenu).

Interesantna stvar je da Motrio plocice ne dosezu spoljasnju ivicu diska, nego postoji ivica od nekoliko milimetara (kao i ovde na slici). Novi diskovi i plocice (Ate+Ate) ne pokazuju ovaj fenomen, plocice dohvataju do spoljasnje ivice.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

RH plocice dosezu do ivice, vidi se na slici spoljasnja strana diska, ali zbog ivicne korozije iznutra plocice su se habale i dobijale kanal na ivici.....
Ove sto sam kupio takodje dosezu ivicu...mozda fali 1-2 mm

saša61beograd

Prešao sam tačno 1000km od zamene diskova i pločica (Delphi).Pažljivo sam sve to razradio prvih nekoliko stotina km i utisci su:odlično kočenje i potpuna tišina.Čak se ne čuju u vlažno kišovito jutro,kao što se fabrička garnitura čula prvih par kočenja.Izgleda da sam ubo solidnu stvar,pa vam preporučujem.Što se trajnosti tiče,o tome ću pisati za 2-3 godine!