Čep za karter

prethodna tema - sledeća tema

Aleks

Ja bih probao da prorezem navoj na karteru ureznicom M18x1.5 (fabricki je M16x1.5). E sad, bice potreban i veci cep sa spoljnim navojem M18x1.5 koji moze napraviti svaki strugar.
Tako sam svojevremeno resio problem na Golfu.

zac

Pa sto onda veci navoj, ako znamo da je M16x1.5 ond asamo treba proci tom ureznicom i popraviti stari navoj...ne verujem da je pokvaren celom duzinom, verovatno je samo pocetak.

sinnet

Pomenuli ste sve moguce varijante ostecenja, moja je ona najgora.
Kada sam video da sam napravio glupos, okrenuo sam jos nekoliko krugova i iscupao navoj ...ceo.
Sad je cista rupa oko16 mm. Namotana je i kudelja ali to nije to. Veliko je ostecenje i ne mogu ljudski
da dotegnem. I konusni navoj je solidno resenje ali mislim da najbolje urezati M18 X1.5. Nasao sam
odgovarajuci sraf i ureznicu u firmi pa cu sutra to da odradim. Cak je sraf za kljuc 19 a ne sa cetvrtkom
tako da mogu bas doooooobro da ga dotegnem   :-)1
Sad, samo razmisljam da li je dovoljno debeo zid oko cepa da neudjem u prazan prostor...
Javljam.
Sve tece,a narocito se u tome istice Dunav.

Loganovac

Pa nećeš valjda opet dooooobro da ga zatežeš...  :doh:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Pa kud si navro kada si video da ide tesko....  :doh:

Cep se do kraja zateze rukom...bez kljuca, i treba lagano da ide..a doteze se tek toliko dok se bakarna (suplja) podloska ne stegne... a to je vrlo malo na ruku..  :wave:

roolet

#20
iz sake, ne iz lakta! srecno :dobro:

ps
ako nesto znaci, danas sam jureci neki moment kljuc dobio prospekt te firme koja pravi alat, izedju ostalog set ureznica i garnituru cepova za kartere, lepo slika kartera i ubacene ureznice, tako da je to izgleda regularno resenje za ove sa malo jacom rukom :)

saša61beograd

Taj sam!Ovo je moja noćna mora - zavrtanje čelika u aluminijum (slično kao i sa svećicama).
Ovde je bilo priče o nekoj podloški kartera od gume i metala;rad sam da to pronađem jer mislim da se čep tada zavrće mnogo blaže.
Ili teflon traka umesto pominjane kudelje.Sigurno nema curenja ni samoodvrtanja.

sinnet

Odradih konacno.
Ureznica M 18x1.5 sraf je od bos pumpe sa rashodovanog busa i to je to. Plasio sam se da li je dovoljno mesnat onaj anaminijum...
ali ima mesta i za M 20x1.5. Ipak sam namotao malo kucine (ujela me zmija) i mozda sam preterao pa sam blago dotegao...
razumite me izgubio se osecaj, drkte ruke, od danas sam u 47-oj :huh:
Sve tece,a narocito se u tome istice Dunav.

Aleks

Ma nisi morao da stavljas kucinu. Eto, neke koristi i od nas... :ziveli:

roolet

odlicno, brze ces da menjas ulje  :ziveli:

sinnet

Oplakah neke komentare  :Smiley:
Sve tece,a narocito se u tome istice Dunav.

silent

Da ne otvaram novu temu:

Da li je podloška čepa kartera ista za sve motore? U Kit Komercu sam kupio bakarnu podlošku koja je zavedena kao ˝podloška za Dci˝, 60 din., samo nju su imali.

Aleks

Ako je za sraf M16 to je to, tj. ako je unutrasnji precnik podloske 16mm.

silent

#28
Tako je, samo da potvrdim, unutrašnji prečnik podloške je 16mm.



sanderas s

Hteo bih da sam menjam ulje, na mom sanderu, ali sam video da je  čep za ispuštanje ulja  po principu imbusa. Pokušao sam kvadratnim imbusom, ali se samo iskrivio. Video sam na sajtu neki unior ključ 152 ,2 ? Da li je to  taj ključ?i gde ga kupiti? Unapred se zahvaljujem