Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
60 (37%)
U neovlascenom servisu
63 (38.9%)
U privatnoj reziji
31 (19.1%)
Nema potrebe
8 (4.9%)

Ukupno glasova: 162

ziki_the

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=6154.msg161740#msg161740

Svecice sam zamenio sam pre oko 10000km.
Ventile i kociono ulje cu u sopstvenoj reziji, kada budem imao vremena(dihtung poklopca kupljen pre 2meseca).

Rimad

#721
Kilometraža: 88000 km (prethodni vlasnik je mijenjao set zubčastog kaiša i pumpu na 43000km prije četiri godine).

Mijenjao sam:
- set PK kaiša (SKF VKMA 36200 - made in Czech Rep.) - cijena 150KM (oko 75€), u setu dođe:
        *španer (VKM 36020)
        *roler    (VKM 36031)
        *PK kaiš (VKMV 5PK1747)

- set zubčastog remena sa vodenom pumpom (SKF VKMC 06003 - made in Italy) - 130KM (oko 65€) :
       *vodena pumpa (VKPC 86415) (dođe i dihtung - ne znam treba li ovo naglašavati)
       *zubčasti remen (VKMT 06003)
       *španer             (VKM 16003)

- antifriz Glaceol RX Type D (100% koncetrat) - razrijedio sam ga na 50% (-37°C) : 3x15KM = 45KM (oko 23€)

- ruke:  50KM (oko 25€).
______________________
UKUPNO: 375KM = 190€.

PK kaiš nije mijenjan i bilo mu je krajnje vrijeme da se mijenja. Španer i roler PK kaiša, kaže majstor, nije trebalo mijenjati, ali kada sam već kupio, promjenjeno je i to. Da sam znao, ne bih uzimao španer i roler.

Prethodni vlasnik je mijenjao, set zubčatog i vodenu pumpu - ne znam je li radio u ovlaštenom ili ne, uglavnom stavljen mu je zubčasti Dayco PowerGrip HTD 5473XS-96x17MM.

Zubčasti kaiš nije bio dovoljno zategnut (majstor mi reče da zubčaste treba 10-15% jače zategnuti, jer olabave). Vodena pumpa koja je izvađena je takođe SKF i procurila je ( :conf: - na ovako maloj kilometraži).

Majstor je uspio nasuti samo oko 3l antifriza. Sutradan sam dosuo još oko 1-1.5l, jer je posuda bila skoro prazna.


Keka

Majstor je pajser ako je tako lose izluftirao rashladni sistem da dospes 1,5 litara.

Prica o zatezanju je cisto lupetanje, tacno je propisano na kako i koliko se doteze kais.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


speedo

Rimad, ne bi bilo loše da napišeš i gdje si kupio šta od dijelova u odgovarajućim temama za to :wave:

boban66

#724
Najzad odrađen veliki servis i još ponešto  pride. Svi delovi, ulja , filteri, štelovanja ventila i pločice kočnica kao i 1L antifriza oko 20000 din . Majstror za ruke tražio 4000 din dobio 5000 din. Zato što me je odvezao do radnje da zamenimo vodenu pumpu. Dali mi  neku koja ne paše a pri zameni ( korektni do duše ) lupiše da ja imam pumpu  za auto koji ima ABS ??? :whistling: Sve u svemu, Zupčasti je bio za zamenu, jer je pokazivao znake habanja, majstor reče da sam mogao još 10 K km ali dobro je da ga zamenimo.

PK4/718 je bio original, postavljen  PK4/720 je bio kao nov, mogao sam i da ga ne menjam ali pošto ga kupih za 400 din, nek ide.
Filter za vazduh je bio baš prljav  kao da sam ga vozio po pustinji,

Zamenjena ulja u motoru, menjaču i kočnicama.
Interesantno je kao On vrši zamenu kočionog ulja, postavi crevca na sve četiri sisice i pusti da kaplje( u posude naravno ) Onda kada bude na minimumu staro ulje u posudei doda novo i čeka da se na sisicama ne pojavi novo ulje. Prvo na prednjem levom točku onda prednjem desnom , zadnjem levom i na kraju zadnjem desnom. Naravno kada pođe čisto novo ulje zatvori sisicu.Nornalno vodi računa da se posuda sa uljem ne isprazni Razlika u boji ulja je očigledna:

Sve gotovo za oko 1/2h i to samo prirodnim padom , ništa drukanje i td. Taman da se drmne jedno pivo  :aplause:
Pošto je antifriz bio menjan prošle godine, prihvatio ga je u čistu posudu ( normalno oko 1l se prosulo ali je kupljen 1l Totalovog i 1 L vode i dosuto posle koliko je falilo . Ono što je ostalo da dodam ako se pojavi pad nivoa. Za sad je OK.
I da ne zaboravim vodena pumpa ( stara je prokapljala pre oko mesec dana ) je zamenjena baš u pravi čas. Nivo antifriza mi nije primetno opao ali imalo je tragova curenja na pumpi a i čuje se kad kad je zavrtimo.
I onda je pala KRV !!
Prilikom štelovanja zazora ventila, Majstor je posekao prst na onim  crnim plekčićima, Uporebljen hazaplast iz kompleta prve pomoći. I onako ističe važnost  Za dva meseca. PAŽNJA!!!! Oštri su kao žilet. Sam je priznao da odavno nikom nije štelovao ventile. Malo rakije i posao se nastavlja.

Na kraju, rešili smo i jedan veliki problem. Radkapne! Okozio sam se dok ih nisam skinuo. Majstor mi je mudro ustupio da ih ja skidam, biće mi lakše ako ih sam polomim. Pre nego što smo ih vratili na mesto. prvo smo skinulu žicu oko radkapne a onda onaj deo koji ide okolo ventila stavili u prorez na mengelema i blagim udarcem čekića sabili malo tu žicu , tako da se ukupan krug umanjio za oko 1mm , što je dovoljno da se ratkapne skidaju duplo lakše. Nema te žene koja bi ih skinula u originalnoj verziji. :(
Sve u svemu ja zadovoljan. Urađeno dosta za 25000din. Pivo za mene i sok za majstora ne računam. Sad samo da kupim dobru gedoru i sledeći servis radim sam. :zloca:
Umalo da zaboravim ; Ventili su bili :
1= Us - 0.15     Iz - 0,25
2= Us - 0,15     Iz - 0,20
3= Us - 0,15     Iz - 0,20
4= Us - 0,20     Iz - 0,20
svi naštelovani na Us = 0,15   Iz = 25
Zamenjene i svećice, bile dvokrake

sad stavljene s jednim pipkom. Spisak delova sam priložio u
Citat: boban66 poslato 30.03.2015. - 18:05
Nakon 8, 5 g i pređenih simboličnih 48000 km došlo mi iz d... u glavu da je vreme da odradim veliki servis. Otišao do renomirane prodavnice, koja drži delove za sve moguće automobile i predao saobraćajnu da očitaju podatke vezane za auto. Inače vozim Dacia logan ambiance 1.4  Mpi. bez serva, bez ABS bez klime. Jedino što ga izdavaja od startne verzije je metalik boja ( mnogo nežna za moj ukus , mislim lako se ogrebe lak ). Inače Logan je 2005 godište. Predračun delova ( koje sam i kupio ) videti na slici.

Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

vujanovgoran

Svaka cast na poslu i opisu :ziveli:
Sto se tice radkapni,  sada ih moze skinuti i zena,  a postoji mogucnost da se i same skidaju u toku voznje.
Nabavljaj alat,  ima ga jeftino,  a stedi novac.  Ja sam ranije radio sa mm gedorama,  a pre neki dan sam nasao colovnu sa kojom je mnogo lakse.  Trebaju ti i torexi i kljuc za filter.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

zac

Bobane. dobar posao...sto se tice zamene kocione tecnosti, da tak ose to radi....kad radis sam. Sa drukanjem je sam proces mnog kraci, inace kada kapa prirodnim padom sigurnije ejda ne udje mehur vazduha u sistem... :wave:

Zoran

Svaka čast i čestitam.
Sam svoj gazda - vazda.

boban66

#728
Imam ja 30-ak fotki ali ko velim da ne smaram.
Pri zameni pločica kočnica,  Diskovi i pločice se skoro nisu u opšte pojele , zbog moje penzionerske vožnje  a i dobrog pregleda saobraćaja.  Ali pločice su mi nekako izgledale trošno, ipak je to devet godina bez zamene.



Interesantno da kada se skida kućište vazdušnog filtera, step motor polazi snjim, on nije ničim pričvršćen, njega pritiska na svoje ležište samo kućište filtera.
Kad već to pomenuh, imala mala naprslina na dihtung gumi step motora. Ima li negde da se kupi samo ona?

Inače su mi svi kajševi i roler iz prve ugradnje bili japanski, zato su toliko i izdražali


I na kraju dokaz da sam ipak obavio zamenu zupčastog kaiša
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

zac

Ne razumem na slici gde ti je step motoric...kako mislis da krene sa kutijom filtera??? Ili mislis na ceo usisni kolektor-grlo ...sa leptirom???  :ces:

Keka

Postoji velika razlika u potrosenosti kocionih plocica sa slike. Nadam se da ste proverili celjusti da nije nesto zapeklo.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Ove pločice ni po čemu nisu trošne.  Pločice sa unutrašnje strane se brže troše pogotovo ako nema zaštitnog lima.
Sam svoj gazda - vazda.

boban66

Citat: žac poslato 04.04.2015. - 20:25
Ne razumem na slici gde ti je step motoric...kako mislis da krene sa kutijom filtera??? Ili mislis na ceo usisni kolektor-grlo ...sa leptirom???  :ces:
DA na to sam mislio,  ceo usisni kolektor-grlo ...sa leptirom.
A stare pločice su samo 3mm tanje od novih. Na slici je jedna stara skinuta i nava Bošova kod koje je prorez u sredini skoro do metala a kod starih posle pojedenih 3-4mm se ne vidi. Nema veze promenjene su i to je to.
Auto isproban, OK.
Po savetu majstora ,prvih 50-ak kilometara , dok ne " legnu " nove kočnice , opreznija vožnja i kočenje. :aplause:
I da se zna u moj menjač staje tačno 3,3 l ulja a ne 2,8 kako piše u priručniku. ( Sipano dok ne procuri na čepu za sipanje )
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

Rimad

#733
Citat: Keka poslato 04.04.2015. - 14:36
Majstor je pajser ako je tako lose izluftirao rashladni sistem da dospes 1,5 litara.

Prica o zatezanju je cisto lupetanje, tacno je propisano na kako i koliko se doteze kais.

Generalno . nemam sreće sa majstorima. Npr. u ovlaštenom servisu su me ubjeđivali da nemam servo volan  :Smiley: Ovo mi je prvi put da idem kod ovog majstora, vidjećemo. Ako mu luftiranje bude jedini grijeh, može se oprostiti.

I meni, kao laiku, je zaista stari zupčasti izgledao labav.

Što se tiče skidanja ratkapa, u kompletu ti dođe ona savijena žica (liči na vadičep) i pomoću nje skidam ratkape. Ta se žica gurne u odgovarajuće udubljenje (koje bi trebalo biti kod ventila za zrak). Malo se jače potegne, ali zato čitava ratkapa spadne.

@speedo OK, postavim gdje sam kupio.

boban66


Citat: Rimad poslato 05.04.2015. - 07:29


Što se tiče skidanja ratkapa, u kompletu ti dođe ona savijena žica (liči na vadičep) i pomoću nje skidam ratkape. Ta se žica gurne u odgovarajuće udubljenje (koje bi trebalo biti kod ventila za zrak). Malo se jače potegne, ali zato čitava ratkapa spadne.



Da i ja vadim ratkapne sa time ali su bile toliko začipljene da prosto moraš da se upreš nogama o gumu i da vučeš iz sve snage i kad izleti obično završim na leđima.
Od kako sam čuknuo malo žicu čekićem . sad mogu da je skinem jednom rukom, malo se zapne al ide . Ono pre je bilo, sačuvaj bože. Pazi kad mi svi vulkanizeri kažu da ih sam skidam jer neće oni da budu odgovorni za lom plastike.  E sad je kako treba. Možda kod drugih i nije bilo tako nategnuto kao kod mene. Ja samo kažem da je tako kod mene, bilo , ne ponovilo se.


Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.