Diskovi i Pločice

prethodna tema - sledeća tema

Lazar@

Kod nas nema nista drugo da se nabavi bez da cekam po 2 nedelje  :ljut: :ranting: A ne mogu da vozim auto bez kocnica
Brembo,Centric,Ferodo,Ate,Textar,TRW gotovo da ne postoje u prodaji...Samo se prodaju kopije kopija, jer to je "dacija" , sto jeftinije prodjes to bolje :cekicem: :doh:

Ljuba_Zemun

Mozda ti se isplati da skoknes do Srbije i kupis krstene paknove (par pakovanja).

hobbista

Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Milan Ilić

Fabrički diskovi skinuti danas posle 132.000 km i 2 para pločica. Stavljeni ATE i diskovi i pločice. Videćemo da li će trajati koliko i fabrički.

Lazar@

Mjesec dana kasnije moj problem se nastalja  :banghead:

Ukratko:
Fabricki diskovi bili potpuno pri kraju, pakne istrosene i kocnice pistale...Kupim Delphi diskove i Meteli pakne i Valeo dot4 glicerin...Zamijenim to, kocnice neprestalno pistale(konstantno, nema veze pritiskam li kocnicu ili ne)
Vratio auto nazad kod majstora, utvrdili da su ove Meteli pakne lose, pretvrde i vjerovatno kopija...
Podjem i reklamiram ih i dobijem Mintex pakne koje su bile ok prvih 10 dana...

Sad kocnice opet piste(ne bas toliko kao prije) ali se desava druga stvar...Auto vuce u desnu stranu na pravini, desna felna se malo vise ugrije od lijeve prilikom kocenja i malo vise kocione prasine ima(da napomenem kocnice su ozracene par puta i opet isto)...Ali se iz nje javlja novi zvuk
Pri polazenju u rikverc iz desnog tocka nekad cujem blagi metalni udar...Pri prelazenju preko rupa ili pri vecem motanju cuje se hucanje/pistanje (zvuk bih opisao kao da teretni voz nabode kocnicu i kad krene da "kliza" po sinama)
pri naglom kocenju auto se zanjise u desnu stranu a onda osjetim da zadnji lijevi tocak pokusa da "kompenzuje" i da ispravi auto

A kad skinem tockove ne vidim nigdje nikakve tragove kacenja...Ni na disku ni na plocicama

E sad me interesuje da li je moguce da kociona klijesta imaju neki luft(ovaj metalni udar sto cujem)?
Ili su kociona klijesta zrela za reparaciju?(7 godina 92 000 km)
Neispravan kocioni aparat/cilindar?
Neki luft u trapu koji bi mogao da prouzrokuje da pakne/kociona klijesta kace o disk?
Pogresna dimenzija diskova?( dali mi diskove koji po katalogu idu na stepveja, ventilirajuci su i na oko iste velicine kao i fabricki)

Dajte neki predlog sta da pogledam jer kad podjem kod majstora problemi magicno utihnu  :ljut:

Veterinar

Citat: Veterinar poslato 06.03.2017. - 21:43
Za razliku od prvog Logana, koji je otišao u prodaju sa oko 160000 i fabričkim ravnim diskovima i Stepwaya koji je prodat sa oko 130000 km sa fabričkim ravnim diskovima, na novom Loganu pedala počinje da "radi" pri blagom kočenju, pri jakom kočenju to ne osetim. Po tome kako i kada se to dešava, rekao bih da su diskovi malo krivi, a to osetim od 10000 km.  :doh:  Nisam pregrevao kočnice.

Dužan sam izvinjenje i objašnjenje. Pedala je zaista radila pri blažem kočenju. Hobbista mi je rekao da to može da bude uzrokovano gumama, isto mi je rečeno i u ovlašćenom servisu u koji sam išao drugim povodom. Zamenio sam gume, stavio letnje, problem je nestao. Zanimljivo da se manifestovao samo pri kočenju, a ne u vožnji. Nažalost, u pitanju su potpuno nove Wintere. Nećemo ovde pisati o gumama, ali nagrdih diskove bez osnova.

Loganovac

@Lazar@: Prvo, nema ništa "na oko" - šubler u šake i uporedi sa kataloškim dimenzijama. Ako su deblji - ne valja, ako su različitog prečnika - ne valja, ventilirajući ili ne. Prosto ne mogu da verujem da su ventilirajući diskovi iste debljine kao puni...
Problemi koje opisuješ nastaju zbog toga što iz nekog razloga (bilo da je deblji disk ili klip zapinje u kočionom cilindru) pločice jako naležu na površinu diska i bez pritiskanja pedale kočnice jer se iz nekog razloga klip ne vraća dovoljno duboko u cilindar - možda dalje i ne može. Zbog toga se desni točak greje, zbog toga vuče u desno na putu, a pločice se usijavaju i preterano habaju, pregorevaju i počinju da cvile - normalno. Ako su dimenzije diskova i pločica u redu, otvorio bih kočiona klešta, dobro očistio unutrašnjost cilindra i klipove, zamenio gumice i spakovao sve na svoje mesto, pri čemu bih proverio da li klip bez većeg otpora ulazi do kraja u cilindar. Da je sve kako treba verovatno bi i te kopije funkcionisale normalno. Dakle, cenim da je najverovatnije uzrok svega neadekvatnost ugrađenih delova, bez obzira da li su kršteni ili ne i koje su marke.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Pločice trebaju lagano da sjedaju na svoje mjesto. Čak malko lufta je poželjno.
Sam svoj gazda - vazda.

Lazar@

Citat: Loganovac poslato 26.04.2017. - 19:51
@Lazar@: Prvo, nema ništa "na oko" - šubler u šake i uporedi sa kataloškim dimenzijama. Ako su deblji - ne valja, ako su različitog prečnika - ne valja, ventilirajući ili ne. Prosto ne mogu da verujem da su ventilirajući diskovi iste debljine kao puni...
Problemi koje opisuješ nastaju zbog toga što iz nekog razloga (bilo da je deblji disk ili klip zapinje u kočionom cilindru) pločice jako naležu na površinu diska i bez pritiskanja pedale kočnice jer se iz nekog razloga klip ne vraća dovoljno duboko u cilindar - možda dalje i ne može. Zbog toga se desni točak greje, zbog toga vuče u desno na putu, a pločice se usijavaju i preterano habaju, pregorevaju i počinju da cvile - normalno. Ako su dimenzije diskova i pločica u redu, otvorio bih kočiona klešta, dobro očistio unutrašnjost cilindra i klipove, zamenio gumice i spakovao sve na svoje mesto, pri čemu bih proverio da li klip bez većeg otpora ulazi do kraja u cilindar. Da je sve kako treba verovatno bi i te kopije funkcionisale normalno. Dakle, cenim da je najverovatnije uzrok svega neadekvatnost ugrađenih delova, bez obzira da li su kršteni ili ne i koje su marke.

Fabricke diskove vise ne posjedujem...Gdje mogu da pronadjem specifikacije/dimenzije fabrickih da bih uporedio?(1.5dci 70ks, 2010 godiste)
Fabricki diskovi na stepveju su bili  ventilirajuci i po katalogu su zamijenjeni ventilirajucim i na oko iste velicine(mislim 259mm)...
Ali vidim sad na internetu da postoje 238mm, 258mm, 259mm, 260mm...E sad i ovih 1 ili 2mm mogu da prave problem?


Ja imam osjecaj da su stradala kociona klijesta, jer sam duze vremena vozio sa istrosenim diskovima i plocicama, sto znaci da je klip bio izbacen "napolje" da bi auto kocilo...I sad kako su stavljeni diskovi normalne debline i nove plocice klip vracen unutar par milimetara, sad zapinje u cilindru?

Nista bez da cekam vikend i da rastavim sve i isprskam sa brake cleaner-om...
Sa cim mogu da razradim/podmazem klip i one vodjice(metalne sipke ispod onih guma)?
Posto rekoste da tovatna mast ne valja a pominjete nesto silikonsko?  :dance:

Lazar@

Stvar sledeca, opet problem:
Odvrnuo gedorom  jednu destku, drugu olabavio
"Skliznuo/otvorio" kociona klijesta, izvadio pakne...
(Pakne mesnate, na lijevi tocak je "spoljna" pakna potrosena vise od unutrasnje)

Isprskao sa brake cleanerom, pocistio kocionu prasinu, gdje se malo vise nakupilo celicnom cetkom i smirlglom...
Lezista za pakne namazao sa malo tovatne masti otporne na visoke temperature, klip samo malo "zalio" kocionim uljem, visak pocistio i vratio nazad i zasarafio sve na svoje mjesto...(nisam cak morao ni da vracam klip nazad sa stegom)
Ufatio krug, sve super, skripanje i pistanje pakni nestalo...
Ali kocnica hvata na dno(hvata dobro i jako, upali abs ali nisko) i gubi pritisak...Ako stanem u leru i drzim nogu na kocnicu, propane skroz na pod(a u medjuvremenu cujem kako se dobosi "utezu")
Kociono ulje je na maks, a kad otvorim cep i kad "drukam" nema nikakvih baloncica a nivo se mijenja za 2-3mm

Zanima me vase misljenje? Da probam da ih ozracim opet?(a mislio sam da nema potrebe, nisam stavljao nove pakne niti skidao kociona crijeva)
Ili je problem do glavnig kocionog aparata?
Jer evo trece pakne zaredom neravnomjerno trosi, iako se svaki put ozraci sistem(zadnji put je to majstor radio prije 2 mjeseca)

Zoran

Ovo mi je izgleda problem sa glavnim kočionim cilindrom.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Ako pre ove intervencije nisi imao propadanje pedale nije u pitanju glavni kočioni već treba dobro ispustiti vazduh. Možda ti zaptivanje cilindara u kočionim kleštima nije dobro pa si ovim rčkanjem upustio malo vazduha u sistem.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Ja mislim da klip nije pametno zalivati kočionim uljem, jer ono jako brzo upija vlagu.
Sam svoj gazda - vazda.

Andrix

Danas i ja zamenih plocice, km 25200, oko 1.5 h zezanja i samo plocice placene, Valeo 4000 d, nisam imao bolju ponudu osim origin od 6500 + 900 ruke, ili neke Spanske za 2500 d.na starima bilo jos oko 1.5 mm...javljam utiske
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

mali.alen

Ima li netko ideju sta napraviti. Desna kočiona čeljust ne vraća dobro. Vanjska pločica potrošena skoro do kraja dok je unutarnja kao nova. Stisnem i pustim kočnicu i točak jedva da mogu okrenuti. Kad malo kucnem čekićem po kliještima onda popusti. Stavljena nova kliješta upravo radi toga ali problem i dalje isti. Promjenio i crijevo. Sad ću stravit i ona dva bolcna nova jer vidim da na jednom ima tragova kao da je zapinjao negdje. Ako opet ne bude uredu onda stvarno neznam više šta radit.

Skinio danas stare diskove s Logana. 138 000 km, tvornički još.  Lijevi debel 10 mm, desni 9 i prilično izbrazdani. Nema druge nego nove kupit. Promjer 255 mm, puni disk. Sutra moram naručit. naravno i nove pločice