Pritisak u gumama

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

#45
Ja imam sličan, kupljen u Wobby House. I meni je izgledao prilično sumnjivo, ali sam ga upoređivao sa "pravim" manometrom i iznenadio sam se da pokazuju maltene isto. U svakom slučaju, bolje je i to koristiti nego ništa, gumi neće faliti ništa od +/- 0.2 bara, ali od +/- 1 'oće...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

david

Ja sam skoro svratio do vulkanizera od mene 900m i on proveri i doduva na 2.2...

silent

Mozda jer je zahladnelo. Mislim da na svakih 5c stepeni manje, pritisak opadne oko 0,1 bar.

Zoran

U ovo doba godine kada vanjska temperatura pada svaki dan treba često mjeriti pritisak ili malo uzeti preticanja jedno 0,2 bara.

                                                                                                                                                               Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

supercuber

Posle 1500 predjenih km, resio pre polaska na more da proverim pritisak.

Pogledao na sajtu Continentala, za Stepu, preporucuju, napred 2,0 nazad, 2,2.



Otisao na OMV i NIS pumpu, na obe izmerio isto, 2,2 nazad, ali 2,5 napred( u salonu/servisu to nisu uradili), spustio ga na 2,0 i osetno je meksi i upravljiviji.

Jos da testiram potrosnju, na duge staze, NS-Grcka-NS.  Od chepa do chepa, pa pisem kilometrazu i litre.

Veterinar

Limun mu poljubim, na vratima piše obrnuto. Od kupovine Logana nelogično mi je da je veći pritisak pozadi.

ivan-bgd

Mislim da napred treba da je više napumpana guma zbog težine motora ,a nazad manje :ces: :conf:

Loganovac

Samo ti misli... A severni jelen?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

supercuber

Ni meni nije logicno, ali Continental kaze tako, mada je za 99% vozila sa liste, ili jednak ili neznatno jaci pritisak u prednjim.

http://www.conti-online.com/generator/www/be/nl/continental/banden/algemeen/advies/hidden/luchtdruk_nl.pdf

Zasto je kod Dacije obrnuto, ne kapiram.

I gde da nahvatam severnog jelena, pa da sam testiram?

Andrix

I meni je bilo cudno sto su prednje mekse, ali tako pise, probao sam malo da ih doduvam od preporucenih 1.9  ali mi deluju mnogo tvrdje i neudobnije pa sam vratio na 1.9/2.1
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Ljota

To na vratima napisano potrebno je ispoštovati! :write: Važi za sve: i kojima je jasno i kojima nije!  :dobro:

Zoran

Logično je da pritisak bude veći na opterećenijoj osovini a to je zadnja osovina. Na naljepnici lijepo piše naprijed 830 kg = 2.0 at. a nazad 880 kg = 2,2 at. U nekakvom uputstvu za neka kola sam pročitao da se nazad može pritisak smanjiti za slučaj vožnje neopterećenog vozila ali je problem što se treba pritisak povećati čim primite prve stopere što niko ne želi raditi...
Sam svoj gazda - vazda.

hobbista

Hm, 830+880=1.710 kg, sto ce reci "pun do vrha".
Ako se uzme u obzir da tovar u gepeku pada na zadnju osovinu, kao i dobar deo tezine putnika na zadnjoj klupi, postavlja se pitanje koliko cesto se ovako vozi auto?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

YUgisa

Licno smatram da ne treba verovati slepo preporukama proizvodjaca sto se tice pritiska guma. Zasto ovako mislim, pa pre svega od toga gde pumpate gume... Bio sam na par benzinskih pumpi i vulkanizera i svima je razlicito pokazivalo... Pa cak i na jednoj te istoj benzinskoj pumpi postoji razlika iako su samo pokvaren aparat zamenili novim. I razlike su znale biti i do 1bar. A inace, gledam uvek da duvam na jednoj pumpi i eksperimentalno dolazim do odgovarajuceg pritiska. Takodje, nisu ni sve gume jednake, pa sem sto postoje razlike izmedju guma razlicitih dimenzija, razlike mogu da se pojave cak i kod guma u istoj dimenziji. Jer nisu sve gume jednake, neke imaju maksi, neke tvrdji sastav, razlicit uticaj imaju temperature na njih, razlicite su konstrukcije gume, bokova, razlike su i u tome da li su letnje ili zimske, pogotovo problem moze biti kada pokusavate da ispostujete nas novi zakon o saobracaju pa ste u obavezi da zimsku gumu koristite na +20 stepeni... Iz licnog iskustva, mogu biti i 0.5bara razlike...

Sto se tice te razlike napred/nazad, licno mislim da nema mnogo smisla... Razlika u maksimalnom opterecenju u kg je 6% izmedju osovina a razlika u pumpanju je 10%... To meni ima jedino smisla za auto pod punim opterecenjem sa nakacenom prikolicom... U najgorem slucaju jednako mada bih pre rekao suprotno... A to da se pumpa manje napred jer je veca tezina napred zbog motora pa da bolje upija rupe jer je meksa, iskreno smatram da nema veze sa vezom... Oslanjanje je to koje treba da se pozabavi time a takodje, meksa guma lakse se sabije i onda moze da se desi da bude upravo kruca jer nema dovoljan otpor... Prednje gume podnose mnogo veca opterecenja pri kocenju i skretanju od zadnjih jer se masa prenosi napred.

Pritisak gume moze da varira jako od spolje temperature pa sam licno ja izmerio 0.3 bara razlike izmedju leto/zima, a 5km malo jace voznje kroz grad moze da podigne pritisak i za 0.5 bara...

Licno vozim 2.6 napred i 1.9 nazad na Yugu, tek se ovako ponasa neutralno i guma se jednako trosi celom sirinom. A npr, prethodne gume sam pumpao na 2.3 i 1.9 i osecaj je bio isti... I gume proverim skoro svaki put kad idem na pumpu da sipam gorivo.
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

Loganovac

Stvarno si filozof!  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.