Otvaranje gepeka iz kabine-stari i novi model brave

prethodna tema - sledeća tema

BelThaZoR

1) Uspeo sam da namontiram polovni motorcic sa neke razlupane Dacije (smrc...), ali imam problem da provucem kabl do prednje konzole. Pokusao sam da iskoristim istu onu rupu kroz koju prolaze kablovi od grejaca i svetla za reg. tablicu ali ne vredi, ne mogu da provucem do kraja. Imam jednu dugacku tanku "iglu" na ciji sam kraj zakacio zicu i laganu gurao unutra sve dok nisam dosao do otprilike polovine i nisam mogao dalje. Da li neko ima neku ideju kako da kroz to provucem zicu? :) Da li bi to mogao neki auto-elektricar da uradi, a da ja pre toga sredim ostatak?

2) Imam jedan okrugli taster koji je bio stavljen u Solenzu ispod volana (nemam pojma zasto, znam da je skinut posle mesec dana) pa sam mislio da ga taman vratim tu i da se njima upravlja bravicom gepeka. E sad interesuje me da li bi ja mogao da uzmem struju sa recimo dugih svetala, racunam da se ona najredje koriste, rade na 12V i sigurno se nece u isto vreme upotrebiti taster i ta svetla?

Postavicu ovih dana slike, jako sam zadovoljan kako sam montirao motor nista se ne vidi osim dela sipke i srafa :)

Hvala i pozz

Keka

Taster postavi gde hoces, ali da ne bude tako postavljen da mozes nehotice da ga aktiviras.

Struju nemoj uzeti sa dugih svetala, zato sto ces onda gepek moci da otvoris samo kad ti rade duga svetla. Uzmi struju sa nekog konstantnog plusa (ili sa nekog koji se prekida kljucem). Primer za prvi je radio, primer za drugi je upaljac.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


BelThaZoR

Duga svetla mogu da se aktiviraju i kad nema kljuca, pa sam mislio da dovucem struju preko njih do tastera (kabl ka tasteru bi isao pre amblendera) tako da bi onda (valjda :) ) moglo da se koristi i bez ukljucenih svetala. Proverio sam polozaj prekidaca, ne moze slucajno da se pritisne. Provericu sutra jos jednom odakle mogu da izvucem stalni plus tu oko volana.
Samo me jos interesuje ovo vezano za provlacenje zice, ne znam sta mi je ciniti...

Hvala i pozzz

DarioGTI

ja bih isto povuko + od radija, ili od upaljaca....  :to:

a sad za ovo provlacenje - probaj uzeti neku tanku ali dugu zicu(npr paljena zica, ili kabel za kucnu struju tj onaj kruti, ne licnasti), i njega savij na jednom kraju i tak kraj probaj provuc kroz one rupe na vratima gepeka, i kada dodes do bravica onda zakaci, omotaj, zaljepi izolirkom, za tu zicu pa provuci opet gore nazad....  :gun: :ne:

ma samo malo jos mozganja i sredit ces to sigurno!!!  :cool: :ziveli:


i obavezno postavi slike da vidim kako si to uradio(i usput ukradem patent i primjenim ga kod sebe :D )!!!  :lazy: :ziveli: :ziveli:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Loganovac

Zа provlačenje kablova električari koriste specijalnu sajlu. Izrađuje se u različitim dužinama, ne košta sto dukata, a može se kupiti po boljim prodavnicama elektro materijala.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

BelThaZoR

#20
Uspeo sam :D
Morao sam da odvojim tapacirung na krovu tako sto sam poskidao one plasticne "srafove", rukodrzac pozadi i stitnik od sunca. Srafovi se relativno laku cupaju, rukodrzac drze 2 srafa, a za stitnik od sunca je dovoljno skinuti jedan sraf, do vrata (sa druge strane se samo izbaci iz lezista.




Sve je to moralo da se povadi i da se tapacirung malo odvoji od krova, a zatim sam koristeci onu cvrstu zicu sproveo kabl i vratio sve na mesto.

Zatim je na red dosao gepek. Iskoristio sam postojece rupe i istom cvrstom zicom provukao zicu. Poenta je gurati kroz rupu polako i bez zurbe  :baeh: i na moje veliko iznenadjenje zica se pojavila tacno tamo gde je trebalo.



Motor sam zasrafio tako da se ne vidi :) Napravio sam na papiru model motora stavio na gepek, odredio gde treba da izbusim rupu pomolio se bogu i uzeo busilicu u ruke.
Posto motor nije dosao sa sipkom nju sam prethodno zavario za motor (original Dacijin, umesto sipke ima samo kratko parce metala na koji sam kod komsije zavario sipku). Sipku sam obicnim kljestima ispresavijao tako da dodje tacno do sipke koja povezuje bravicu na vratima i mehanizam za otkljucavanje. Nisam imao nista pametnije da iskoristim za povezivanje pa sam stavio 3 plasticne vezice i izolir traku


Iskoristio sam sijalicu za tablicu na gepeku da proverim koja zica treba da ide na + koja na - (jer motor ce u jednoj kombinaciji izbacuje sipku, u suprotnom je uvlaci... meni je trebalo da izbacuje). - sam vezao na vec postojeci sraf u gepeku na koji su vec vezani neki minusi.


Sa druge strane sam kabl spustio iza sive plastike koja ide izmedju soferke i vrata, lako se cupa i vraca. Kabl sam spustio iza konzole, pa iza kedera prednjih levih vrata.



Kisha me je prekinula u daljem radu, ostalo je da se uradi posao oko tastera i vadjenja struje sa plusa, to cu veceras ili sutra. Okacicu slike...

BelThaZoR

Kisha je stala pa sam se vratio radovima :)
Stalni plus sam uzeo sa amblendera :) Zica od sirene, 12V, radi bez obzira dal je kljuc u bravi ili ne. E sad taster koji sam ja mislio da iskoristim mi se raspao u ruci :D Tacnije bio je nacet vec, imao je neku pukotinu, pa sutra idem da nadjem novi i da ga stavim. Probao sam sistem sa prostim spajanjem kablova i gepek se otkljucava bez problema :too: :too: Eh samo taj taster jos. Okacicu nove slike i demo video sutra posto mi se baterija na fonu ispraznila.

:wave: :wave:

trajce

Izgleda da je tema vec jako dobro opisana pa se vise niko ne javlja...Ali evo kako to izgleda kod mene.

Iskoristio sam delove obelezene zelenim sa prve slike.
Kabl sam provukao kroz poklopac gepeka prema levoj strani, ispod naslona zadnje klupe do centralnog "B" stuba.
Motor centalne brave sam pricvrstio prema sledecoj slici, bez pravljenja novih rupa bilo gde. Polugu koja spaja motor i bravu gepeka sam napravio uzimajuci mere od oka. Taster sam postavio tako da je u zaklonjenom polozaju, a istovremeno ja mogu doci do njega cak i kad su vozaceva vrata zatvorena. Struju sam uzeo sa voda koji prolazi pored "B" stuba. Tu se nalazi plasticna spojnica sa desetak zica. Dve crvene zice koje dolaze iz pravca "A" stuba zavrsavaju se u jednom konektoru za koji sam zalemio plus motora. Ovaj vod verovatno napaja kabinsko osvetljenje i ostaje bez napona nakon pola sata kad su neka od vrata otvorena, tako da ni moje otvaranje gepeka na dugme tada ne funkcionise, ali mi to ne smeta. Minus je takodje u tom delu, pricvrscen za karoseriju. Plus vod za motor sam prekinuo i tu ubacio osigurac od 5A. Racunam da to moze da bude nesto sto ce zastititi i motor i ostale uredjaje koji dobijaju struju sa istog voda. Sve to funkcionise vec oko pola godine. E sad, ako neko od vas mozda vidi neki problem kod ove izvedbe neka mi kaze, bio bih mu zahvalan. Za koju informaciju vise slobodno se javite. Toliko na ovu temu od mene.

staracstol

Što se struje tiče, ne mogu te savetovati. Ja sam skinuo od upaljača, to je pod naponom dok je dat kontakt. Ja sam žicu za + ušnirao u sam nosač poklopca prtljažnika koji ima rupe po sebi pa sam prvo provukao paljenu žicu pa njom ušnirao kabel. Slikaću ovih dana pa da vidiš.

trajce

Ja sam trazio neko rebrasto crevo da kroz njega provucem kabl u delu nosaca poklopca gepeka i da to vezem vezicama, ali posto nisam nasao to sto sam hteo, navukao sam samo termobuzir preko kabla i pricvrstio ga trakom. Prvo nisam hteo da mi se tu vidi beo kabl, a i racunam da ce to ipak biti dodatna zastita, narocito u delu gde se sa svakim otvaranjem i zatvaranjem gepeka savija kabl. U svakom slucaju posalji mi slike mozda nesto izmenim. Pozdrav!

staracstol

Evo slika, ovo je izlaz iz te savijene cevi koja drži poklopac prtljažnika

Ovo je izlaz u prtljažniku. Kabel je jako žilav, silikonski i služi da trpi. Na desnoj slici je kabel najbliži mehanizmu, sa zatvaranjem se kabel udaljava od mehanizma.

Motor je pričvršćen dvostrukom feder lim perforiranom trakom pojačanu čvrstom pločicom koja je došla uz motor. Zajedno čine čvrstu vezu koja u zadnjem trenutku dozvoljava motoru da se izvije. Prvo sam montriao motor čvrstom vezom ali sam primetio da se motor na kraju hoda napolje prilično "čupa" a ovo mu omogućava da "diše" koliko mu treba. Ovo na slici je "predproizvodni" primerak, imam još dva parčeta te trake pa ću napraviti jednu "lepu" verziju za stalno. Takođe ću napraviti šipku izcela (u komadu) ova fabrička je bila prekratka pa mi bilo najlakše da iskoristim onu spojnicu što dolazi uz motor i parče tvrđe žice ali biće nešto lepo u finalnoj verziji.

Prekidač sam sam ugradio na konzolu ispod ručne, niklovan je i zaobljen pa nemože baš dobro da se uslika telefonom. Napajanje sam skinuo sa upaljača (brzom spojkom) i stavio sam držač za osigurač sa 5A osiguračem iako je sam vod upaljača osiguran.

nik

Evo da se i ja prijavim i malo dopunim temu s obzirom da se kod mene radi o novom tipu bravice.

Kao što je do sada već objašnjavano, motorić je postavljen u udubljenje iznad bravice. Pošto je kod poklopca gepeka sa novom bravicom ovaj prostor malo manji, potrebno je motorić malo zavući između limova (spoljnog i unutrašnjeg ojačanja) što se vidi na slikama


Za razliku od stare bravice, kod koje je spojnu šipku sa motorića bilo potrebno povezati sa polugom brave (da bude nezavisna od spojne šipke sa bravice) kod nove bravice se spojna šipka sa motorića može povezati direktno na spojnu šipku sa bravice jer ista nije blokirana i može se pomerati nezavisno od toga koji je status bravice (zaključano ili otključano) što se i vidi na slici 2 i na šemi


Provodnici su provučeni kroz levi nosač poklopca gepeka i jedan ide na masu kod zadnje leve štopaljke (MG), dok drugi prati fabričku instalaciju do instrument table koja se proteže po patosu vozila levo.


S obzirom da imam fabričku CB bez daljinske komande, svojevremeno sam ugradio modul daljinske CB koji evo šljaka bez problema već petu godinu iako je Kinez sa buvljaka (pu pu pu da ga ne ureknem). Na navedenom modulu postoji izlaz koji pri pritisku i držanju tastera za otključavanje u trajanju od 3 sek daje - (minus), ali, s obzirom da je u uputstvu navedeno da se navedeni izlaz ne vezuje direktno na motorić, već preko releja, bio sam prinuđen da u instalaciju dodam isti, tako da šema instalacije izgleda ovako


Napajanje je uzeto sa napajanja modula i između releja i modula je ubačen taster kojim se motorić direktno može aktivirati nezavisno od modula CB.

Za ugradnju ovog sistema sam se najviše odlučio iz razloga što sam isključio peti motorić CB koji mi je zaključavao/otključavao gepek zajedno sa ostalim bravama na vratima (ima kopiran tutorijal na početku ove teme sa starog foruma ako nekom treba) tako da ovim sistemom olakšavam sebi otvaranje gepeka. Zbog povećanog broja obijanja, gde je najčešće glavni cilj rezervni točak, isključenjem motorića CB na gepeku, ako ništa drugo, otežao sam lopovu, ako obije putnički prostor, da lako dođe do gepeka pritiskom na prekidač CB na srednjoj konzoli table. Ovako će bar malo više morati da se potrudi i da obija i gepek. Iz tog razloga ne mogu da prikažem ovako javno poziciju postavljanja tastera za otvaranje gepeka iz kabine.

Za kraj malo da zasladim.
U skladu sa tutorijalom našeg člana i drugara iz Rumunije Kristija (kojem se ovom prilikom zahvaljujem na istom)
http://www.tutorialelogan.ro/2011/05/montat-telescoape-pe-capota-porbagaj-la.html

izvršio sam dopunu projekta i ugradio dva gasna amortizera od po 120N


i dobio sledeće


Za one koji imaju fabričku CB sa daljinskom komandom moguće rešenje je uredjaj koji je Kristi prikazao u svom tutorijalu za automatsko otvaranje gepeka na
http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/montat-actuator-si-modul-deschidere-pe.html

ppejic

Ako si koristio klasicne gasne amortizere namenjne za stolariju... iz Cristijevog iskustva, nece dugo potrajati   :place:

trajce

Jos nesto na ovu temu... Ako ovo radite nemojte provlaciti kabal kroz otvor na koji je fiksiran poklopac gepeka, vec ga provucite kroz ovaj otvor pored. Nakon godinu dana, kabal koji je bio provucen kroz prvi otvor, bio je ostecen i presecen pa mi ovaj sistem nije funkcionisao. Sad sam uradio kao sto je na slikama...

aleksa

Danas sam malo cackao oko auta i uzeo da ugradjujem otvaranje gepeka na dugme iz kabine. Nasao sam pogodno mesto za taster, montirao ga, razvukao zice do gepeka ali onda se pojavio problem, nikako ne mogu da montiram motoric tako da lepo gura polugu za otvaranje gepeka. Motoric sam  hteo da montiram na slicno mesto kao kolega Trajce i planirao sam da ga spojim na fabricku polugu koja ide sa brave kljuca sa ovom ''spajalicom'' koja dolazi uz motoric. Tu sam naisao na prvi problem jer sam video da poluga brave moze da se pomera samo kada je kljuc u bravi. Sledeci plan je bio da motoric malo vise iskosim ka samoj kvaki za otvaranje i da stavim posebnu polugu koju ce motoric gurati i samim tim gurati polugu kvake i otvarati gepek. Naravno ni to ne uspeva, u nekom slucaju motoric i uspe da gurne kvaku da otvori gepek ali to bude jednom u pet pokusaja. Drugi problem sa ovakvim ''dizajnom'' je to da fabricka poluga koja ide sa brave kljuca nekako uspe da se zaglavi u gornjem delu kvake i onda ne mogu da otvorim gepek sa kljucem.
Moje pitanje, vi koji ste povezivali motoric na bravu gepeka, jeste li ostavljali cilindar za kljuc spojen i ako jeste, kako ste napravili da funkcionisu oba tipa otvaranja, putem motorica i putem kljuca?
Da napomenem, Logan je u pitanju, prva generacija bez cilindra koji se pritiska za otvaranje gepeka.