Sijalice H4 i ostale - ???

prethodna tema - sledeća tema

nik

Skida se (odvrce) deo sa hladnjakom, postavi se prednji deo u leziste, fiksira zicom, stavi guma i navrne deo sa hladnjakom. Kao kod xenona.

miki-bgd

#496
I ja ih narucio, pa ce vidimo  :dobro:

Evo i instalacije (nije ista sijalica ali je isti princip):


Turbo

Mene zanima da li ce DS-V1 raditi na ovim,isto kao i na halogenim.

Daniel

Citat: miki-bgd poslato 13.11.2016. - 02:20
I ja ih narucio, pa ce vidimo  :dobro:

Evo i instalacije (nije ista sijalica ali je isti princip):


Zar i ti sine Brute? :nocomment:
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

miki-bgd


LeNgenda

Jaooooo, sto mi izbijate pare iz dzepa...

Ajd da sacekam utiske.

Pouzdanost sad manje-vise, imacu dve H4 u kaseti, ali me zanima boja svetlosti i kako osvetljava, pogotovo po kisi.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

nik

#501
Citat: Daniel poslato 10.11.2016. - 12:02
Voznja uvece pocinje da bude nesnosna. To je sajam modela raznih xenona, led-ova pa preko klasicnih farova sa sj*banim socivima.
Sve bi terao na vanredni tehnicki kao dobar dan.

Što se tiče zaslepljivanja, potpisujem. Bez želje da upadam u nepotrebnu  :offtopic: polemiku, takodje sam ubedjen da je ono što se dešava na ulicama više stvar (ne)kulture, bahatosti i izostanka osećaja postojanja drugih učesnika u saobraćaju. Problem najčešće nije do samog sredstva koje osvetljava put, već do odsustva bilo kakvog podešavanja snopa (nebitno koji je izvor svetlosti, kod ovih intenzivnijih je to samo više izraženo). Po Bgd svakom drugom Puntu jedan far bije nebu pod oblake, a u poslednje vreme je sve prisutniji trend da se padom mraka ne pale kratka svetla, već se i dalje vozi sa dnevnim svetlima smanjenog intenziteta na vlaknu dugog svetla. Ovo se najlakše primeti jer svetla vidno svetle manjim intenzitetom, ali cela površina fara blješti (kod kratkih svetala blješti samo gornja polovina fara).
Iz ličnog iskustva upotrebe ksenona, zbog slabo izražene linije odsecanja snopa, potrebno je samo malo oboriti far i nema zaslepljivanja vozača iz suprotnog smera (za jače od godinu dana trajanja, nije mi blicao niti jedan vozač).

Ono što je mene ubedilo da probam ove lampe su stvarno pozitivna iskustva i slike korisnika (ne prodavaca, oni lažu kako zinu)


Jedino što me brine je trajnost samih LED, tako da, kada stignu, premeriću vrednosti, pa će da padne neki stabilizator jačine struje.
Sama konstrukcija je veoma jednostavna, pa će, u krajnjem, da menjamo PRC LED sa nekim krštenim (CREE i sl.).

Inače na Aliekspresu se već nude (po izjavi prodavaca) ovakve lampe sa krštenim LED, ali je cena reda x2 ili x3.
:ziveli:

Keka

Nije mi najjasnija ona fotka, ako je snop LED kao na slicici desno gore, odmah otkazi narudzbinu, to bije kao duga svetla. Kod one jedne slicke dole, ocito nije isti auto u pitanju.

U svakom slucaju cekamo foto izvestaj  :D
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Nikome to ne može da bude jasno. Jel vidite na koju stranu zalama na gornjoj levoj sličici?  :doh:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nik

#504
Izvinjavam se ako sam bio neprecizan.
Slika je napravljena kombinovanjem više razlicitih slika kupaca sa Alija . Na gornje dve slike je prikazan osvetljaj kratkog (levo) i dugog (desno) na vozilu sa desnim volanom (ako se dobro sećam kupac je iz Indonezije). Dole desno je prikaz kratkog svetla, mislim da je kupac iz Rusije. Slika dole levo je sa stranice proizvoda i postavio sam je jer se prikaz "loma" snopa poprilično poklapa sa slikom gore levo. Strana na kojoj se izdiže snop (za vozila sa desnim ili levim volanom) je regulisana konstrukcijom fara. Kao što rekoh, ovo je najveće poklapanje snopa sa snopom koji daje halogena H4 sijalica i najizraženije sečenje istog koje sam pronašao za ovaj tip lampi.
Najveći problem je što kupci u opisu proizvoda vrlo retko postavljaju slike gde se vidi izgled snopa na ravnoj pozadini. Najčešće stavljaju slike osvetljaja na ravnom putu ili, još   :banghead: , slikaju far spreda.
:ziveli:

Daniel


Ja bi recimo primenio tehniku gledanja u proces elektro varenja. Dovoljno je minut.
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

miki-bgd

Posle tacno 40 dana od slanja, stigle i sijalice.  :gun:

Odmah cu da predjem na problematiku: kada ni jedna H4 sijalica nije povezana, kompjuter to manifestuje tako sto na tabli upali lampice za oboreno i dugo svetlo istovremeno.
Isto se desava kada povezem obe LED sijalice - na tabli svetle obe lampice, a LED sijalice rade u rezimu dugih svetala. :ne:
Cini mi se da je vec bilo price oko slicne problematike, ali nema sanse da se setim bilo kakvih detalja...

Ono sto je interesantno je da kad povezem jednu LED i jednu obicnu H4 (radi cak i sa H4 sa prekinutom niti za oboreno svetlo) sve radi kako treba.

Prilazem slike, i izvinjavam se jer nema slike snopa LED sijalice na desnoj strani.
Snop na levoj strani izgleda korektno, s tim da mislim da bih (za LED sijalice) trebao da ga spustim malcice na dole, jer na sredini ima malo odstupanje od obicne sijalice. Mada bih rekao da je tu prisutna i posledica nerazumljive rotacije, u odnosu na nosac, od nekih 5 stepeni (sto se i primecuje na slici - obicna sijalica je idealno isecena, paralelno u odnosu na zemlju).



Sto se tice ugradnje, nosac je plasticni (plastika deluje dosta cvrsto, ali je plastika), i on se prvi postavi i fiksira, pa se zatim provuce sijalica kroz njega. Na sijalici se nalaze 2 pipka sa strane (1 se vidi na slici) koji upadnu u zlebove u nosacu. Nisam stavljao gumu koja stiti sijalicu, ali mislim da bi trebala da se skrati malo.



Na sledecoj slici je snop sa obicnim sijalicama:



A na sledece 2 je LED sijalica u levom faru, s tim da je obicna prisutna samo na prvoj slici:




I za kraj duga svetla:



Pa jel moze da se uradi nesto po pitanju "neprepoznavanja" LED sijalica od strane kompjutera?
Odmah sam bacio pogled na OBD, nema nikakvih gresaka.

Keka

#507
1. Ovaj snop je blagi uzas. Da bi shvatio na sta to lici, ostavi auto parkiran sa upaljenim svetlima, sedi u drugi auto i simuliraj da prolazis susednom trakom, kao da se mimoilazis na putu, pa ce ti sve biti jasno.

2. Prva nepoznanica je kako sistem na tim LED sijalicama prebacuje kratka/duga svetla. Da li pomera LED modul iz jednog fokusa u drugi, ili postoje dva LED modula koji se nezavisno pale.

U prvom slucaju bi trebao da postoji kontroler koji se povezuje na izvor napajanja preko osiguraca, a na taj kontroler da upravljacki signal daje jedan konektor sa fara, zatim od kontrolera do svake LED sijalice da ide posebno ozicenje. U tom slucaju treba napraviti fantomski otpor na onom drugom neupotrebljenom konektoru za far, cak i obican relej ce odraditi posao, samo sam zaboravio da li se vezuje izmedju oborenog svetla i mase ili dugog svetla i mase. Slican problem sam imao kad sam vozio ksenone na Loganu, sistem je bio prikljucen na konektor vozacevog fara, a na suvozacevom je bio fantom, bez kojeg nije hteo da prebaci.

U drugom slucaju je malo komplikovanija prica, CANbus i OBD nece videti gresku zato sto nema greske, a nema ni sistema nadzora sijalica na tim kolima. Problem je elektromehanicke prirode, nedovoljan otpor u kolu da bi prebacio sa dugih na oborena svetla, za resenje tog problema treba savet nekog ko malo bolje razume u struju, jer nije naivno ubacivati otpornik tako velike toplotne disipacije.

3. One mudrace sa rastelovanim farovima i/ili aftermarket budzevinama koje obaraju satelite bih tukao go.nj.vom motkom dok se ne polomi, narocito nocu po kisi.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


stalker

Već dulje vrijeme i ja razmišljam kako napravit upgrade mojih farova u koje su ugrađeni Morimoto projektori. U njima koristim obične kineske xenon žarulje, najprije od  5000K ali su mi izgledale preplavo pa sam nabavio ne od 4300K.
Prilično sam zadovljan s lećama i xenonima koji imaju odličan cut off ali postoji problem homologacije što je neisplativo pa se "švercam" tako da svaki put kad idem  na tehnički pregled u leće nekako uguram obične H1.

To me navelo na ideju da umjesto xenona u leće ugradim LED ali zbog dilema koje nas kako vidim svih muče to još nisam uradio. Kad bih znao sigurno da su kvalitetne, daju dovoljno svjetla ne bih pitao za cijenu. Kad sam već potrošio lijepu sumu novca za ugradnju projektora ne bih se ponovno vraćao na klasične farove ali da me pitate bi li ponovno radio ovakve preinake na vozilu bez razmišljanja bi odgovorio NE.

@miki-bgd To što ti na tabli gore signalne lampice i dugog i kratkog svjetla ne bi treba biti problem kompjutera nego povratnog plusa na kontaktu kratkog svijetla pošto su kod LED H4 žarulja za razliku od klasičnih u modu dugog svijetla upaljeni chipovi i dugog i kratkog. Kad bismo kod klasične H4 istvremeno uključili obje niti što je snaga od ukupno 115 Watti vrlo brzi bi zbog pregrijavanja crkla.
Kod LED je to zbog manje snage i grijanja to moguće pa je to i mogući uzrok što se uključe i obje signalne lampice na tabli jer koliko zna Dacia još nema CANbus.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

miki-bgd

@Keka
Jedina kriticna tacka ovde je, po meni, sredisnji deo jer se deo snopa malcice penje.  :ne: Ali mi deluje da moze da se sredi sa minimalno nivelacije.
Kad uspem da resim problem sa paljenjem svetala, istestiracu i kako me drugi vide u saobracaju. Kao sto rekoh, necu da forsiram resenje ako nije bezbedno i smetam drugima.  :-)1
Moracu malo da istrazim oko kontrolera, mada i @nik-u bi trebale da stignu iste pa cu verovatno da se slepam na njegovo resenje, ako ga nadje  :whistling: :too:

Hvala na odgovorima, sad imam pocetnu tacku za istrazivanje  :ziveli: