4. servis - Gde, Šta, Kada...

prethodna tema - sledeća tema

drzarkod

E ovo sa spanerima, zupcastim i pumpom je vec za seriju lud zbunjen normalan....ili sto bi rekli hebe lud zbunjenog..... :cekicem:

Keka

Citat: žac poslato 02.04.2014. - 19:44
Ma ljudi 99% da lezaj spanera ne propadne na 60 000 ..i vrlo je verovatno da gura i do 150 000 ...pa na koliko kilometara menjate lezajeve u alternatoru? a ioni su napeti remenom.  :kava:

Sto neko rece, zamena ovih delova (kais, spaner) je preventivna. I kais i spaner i lezaj alternatora bez zamene mogu da guraju dok ne puknu/blokiraju.

Steta koja nastane od blokiranog lezaja alternatora i steta od puknutog zupcastog (narocito na 16V motoru).......razlika nebo i zemlja.

Druga i najvaznija strana medalje je pacerski pristup ovlascenog servisa u kojem ne bi trebalo da bude improvizacije.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Citat: žac poslato 02.04.2014. - 19:44
...pa na koliko kilometara menjate lezajeve u alternatoru? a ioni su napeti remenom...
Naravno, ali kada ode lezaj na alternatoru on ne napravi havariju. Isto vazi za PK (serpentinasti) kais.
Zamena spanera, pumpe za vodu i zupcastog predstavlja preventivu, zbog nesrazmerne stete koju moze prouzrokovati havarija istih.

Ako zalepi lezaj alternatora ostetice samo PK. Eventualno moze napraviti problem na deklu alternatora, ali to se resava kosuljicom kod dobrog strugara za male novce.
A ako zalepi spaner zupcastog... eto veselja od 1.000 EUrica  :zloca:


EDIT: Sporo kucam, pretekao me Keka :(
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Slazem se Hobi, sve je tacno, ali lezaj pre nego zalepi prvo huci i melje..i to jako...mora da se cuje razlika u radu motora sa suvim i propalim spanerom...pre nego isti zakuca. Zar ne?  :ne:

jasho

Meni su kod Žive prvo rekli jednu cenu, pa su konstatovali da se španer čuje, pa su i njega menjali naravno ako se ne varam cena bila još plus 5000 din, tako da kako se uzme, da nisu zamenili ko zna koliko bi još izdržao. :ces:

hobbista

Pa sad, spaner sa retko cuje onako glasno kao lezaj alternatora.
Za ozbiljan servis, jako je neozbiljno menjati nekom zupcasti bez spanera.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Citat: hobbista poslato 02.04.2014. - 20:39
Za ozbiljan servis, jako je neozbiljno menjati nekom zupcasti bez spanera.

Tako je, ne branim ih naravno, samo sam hteo reci da su ti lezajevi kvalitetni..

Loganovac

Opet razvijamo iste špekulativne teorije, toliko da me muka hvata! Dobro bre, može možda španer da potraje i 150.000km, ali isto toliko možda može i zučasti - dokle ćemo više da džeziramo na tu temu? Propisana je zamena seta zupčastog, ko će da menja nek menja, ko neće - naći će 101 razlog...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

drzarkod


zac

Niko ne spekulse, ja  sam prvi menjao i spaner i kais, iako sam servis radio na 30 hiljada i nesto... i naravno da treba promeniti spaner svaki put sa kaisem. Ja ne trazim opravdanje za ovlascene...samo pokusavam da nadjem racionalni razlog zasto u nekim servisima ne menjaju spanere, rolere, pumpu... do 120 000 km.

vujanovgoran

U gornjem postu sam opisao licno iskustvo, pretpostavljam da ima jos takvih slucajeva. Tada mi je to odgovaralo, jer je auto bio u garanciji, samim tim da se nesto desilo, servis bi snosio stetu. Zasto toliko rizikuju, ne znam, licno kada nemam garanciju, ja menjam setove i vodenu pumpu na 80000km.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

VaskezNS

Može li pojašnjenje o "setu" delova o kojem govorimo kada mislimo na servis dela razvodnog/rashladnog mehanizma:
1. Zupčasti
2. "Španer"
3. Vodena pumpa

"Set" zupčastog koji sam kupio u originalu imao je kaiš i roler...ne i španer.

Pričamo o "kompletnom setu" prilikom zamene pa hajde da pojasnimo - šta tu sve od delova uopšte ima ?
Ovo je mesto za sLogan ;-)

vujanovgoran

#57
Kod dizela 1,5dci sa klimom, postoje dva seta i vodena pumpa:
1. set (set zupcastog kaisa) sadrzi: zupcasti kais, spaner i vijak sa platnom za spaner.
2. set (set PK kaisa) sadrzi: PK kais, spaner PK kaisa i vijak.
3. Vodena pumpa i dihtung vodene pumpe
Po pravilu obadva seta i vodena pumpa se menjaju na 60000km ili 4 godine
Kod spanera PK kaisa pstoji mogucnost da se zameni samo roler (lezaj bez mehanizma za zatezanje)
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

VaskezNS

Da, sada jeste jasnije, malo smo "pretresli gradivo" a i ja sam pogledao sajt proizvođača prve ugradnje (za 1.6 motor sa klimom i servom):

Set  zupčastog = kaiš + španer (Tensioner)
http://www.hutchinsonaftermarket.com/e-cat-detail.php?artl_id=5432&view=&fam_id=50035&vehicule=1.6 MPI|1.6_MPI&generation=Logan|10230&moteur=

Set PK= kaiš + roler (Idler)
http://www.hutchinsonaftermarket.com/e-cat-detail.php?artl_id=3196&view=&fam_id=50034&vehicule=1.6 MPI|1.6_MPI&generation=Logan|10230&moteur=

Tensioner meni liči na običan ležaj i zato sam ga pobrkao sa rolerom  :wink:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

silent

Uradio sam 4. godišnji servis, na 31.100 km.

Ulje Elf 5w40 NF u Profaku. (+0.3 L ostalo od prošle godine) 3 x 550 =  1650 din.
Podloška čepa kartera u Kit komercu 60 din.
Filter ulja Purflux LS932 u Panteru 493 din.
Filter vazduha Purflux A1278 u Panteru 851 din.
Filter kabine (klime) Purflux AH207 u Panteru 965 din.
1.2 radna sata u AC Marković 1.2 x 1062 = 1274 din.
__________________

Suma 5293 din.

Ja sam zadovoljan ovom cenom.