Preporuka za novi akumulator

prethodna tema - sledeća tema

LeNgenda

Vidim ja da ovde za 50 evra nema nista, a ja vise od toga za akumulator ne bih davao.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Turbo

Datum proizvodnje je upisan na garantnom listu.Odatle sam procitao.
Na samom akumulatoru imaju utisnuti neki brojevi,koji mi nista ne znace.

Loganovac

Citat: LeNgenda poslato 27.10.2016. - 15:20
Vidim ja da ovde za 50 evra nema nista, a ja vise od toga za akumulator ne bih davao.

Nema za 50, ali ima za 36: http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1470.msg185320#msg185320

BTW: sinoć sam posle popodnevne gradske vožnje (4 startovanja motora, pređeno desetak kilometara pod svetlima normalno) proverio napon na akumulatoru: 12.83V, pun ko oko.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Rimad

Citat: Loganovac poslato 27.10.2016. - 09:51
Kako misliš "samo utisnuto" - pa kako treba da ga označavaju da bi bilo validno? Problem je jedino ako je ovaj datum prepisan sa deklaracije o uvozu, da ne bude da je tad uvezen a ne proizveden. U svakom slučaju velika je verovatnoća da je frišak.

Kod nekih proizvodžaća ima na osnovu serijskih brojeva, ali teško je uganjati ta pravila i stalno ih mijenjaju, pa sam mislio da neko ovdje zna kako se to čita.

Kod nekih proizvoda (npr proizvodi od plastike, motorna ulja i ostale tečnosti za auta) postoje pečati, obično sa donje strane. Ti pečati izgledaju kao brojčanik na satu. Srednji broj govori godinu, a kazaljka pokazuje na mjesec proizvodnje.

Ako se ne varam, Topla akumulatori sa gornje strane imaju šablon za mjesec i godinu, pa bi se tu trebalo odrezati kada je proizveden akumulator. Jednom sam u servisu vidio da ovaj dio uopšte nije označen. Možda je to stavljeno da prodavač označi datum prodaje (zbog garancije).

Da hoće, moglo bi se na sigurniji način obilježiti datum proizvodnje, ali im nije u interesu, jer znaju da bi im kupci izvoljevali, a zakon ih vjerovatno ne prisiljava.

Viktor

Moja preporuka za akumutore je Varta, nažalost sada su im naduvane cene, čuo sam da su jako zadovoljni sa Topla akumutorima, ali ovoog puta uzimama Biloxi iz Metroa(njihov brend, pravi se u Mađarskoj)

duster

Rastah se juče sa fabričkim Rombatom posle skoro 6 godina (fali mesec dana). Nije me prodao nikada. Čak je i juče upalio ali poslednjim trzajem i poništio sat i još ponešto te ga zamenih za odgovarajući Biloxxi iz Metroa, proizveden u Mađarskoj, 8.nov.16. (jasno piše na njemu uz serijski broj). Prethodnih godina su pod tim imenom proizvodili u Bugarskoj ( najverovatnije gde i Monbat) a sada mi se čini po izgledu i po uvozniku (Smitran Trade) da su to u stvari Mustang akumulatori koje pravi Jász-Plasztik samo sa drugim nalepnicama. Ograđujem se to je samo moje mišljenje nije mi ni toliko bitno koliko podaci o "istim" akumulatorima npr. 12V i 45 Ah. U Metrou kao Biloxxi ima startnu snagu (na papiru) 400A. Na nekim našim prodajnim sajtovima kao Mustang 360A, dok se uvoznik i JAsz Plasztik ograđuju i navode 330A. Nadam se da grešim i da postoje varijacije u istoj klasi proizvoda, mada, znajući gde živim, biću sigiran tek kad se dočepam odgovarajućeg instrumenta.

Keka

Nesto mi je to malo za 1.6 16V...koji je kapacitet fabrickog akumulatora?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


duster

Za moju verziju "unplugged" fabrički je bio 40Ah i lepo je funkcionisalo. Tako da je ovo povećanje od 12%.

Loganovac

Ko na kartingu, bogtemazo!  :D

Normalno, akumulator se ne bira prema motoru već prema nivou opreme  :c1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Akumulator se bira prema motoru i nivou opreme.
Pa neće nivo opreme na mrazu upaliti motor? :gun: :fiju:
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Ajde?  :cool:

Motori su isti - a šta ja to više opreme imam od njega da bih dobio 60Ah za razliku od njegovih 40Ah?
Drugo pitanje - startna struja - čemu imam da zahvalim na obilnih 540A u odnosu na njegovih 330-400A kad treba da startujem isti motor? Valjda nećemo i oko toga da raspredamo da je startna struja od značaja samo za startovanje motora, sa opremom nema veze?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Aleks

Ubrzo nakon kupovine Megana morao sam da zamenim akumulator. Odem u ovlašćen servis da se raspitam za cenu, pitam- Kolika košta akumulator za 1.5dCi, 90ks, bla, bla... Dečko za pultom mi reče - To mi ne znači ništa, daj saobraćajnu da vidim broj šasije da vidimo prvo koliko jak akumulator ide u tvoj auto, nemaju svi istu opremu...

Zoran

Pa auto se koristi kada je motor upaljen i sve potrošače napaja alternator.
Kada idete na polaganje vozačkog su vam rekli da najprvo upalite motor(poslije toga alternator proizvodi struju i napaja svu opremu) pa poslije toga sve ostalo. Kada hoćete ugasiti motor, sve pogasite pa onda motor(tek tada prestaje proizvodnja struje).
Sam svoj gazda - vazda.

szs

Citat: Zoran poslato 23.12.2016. - 16:23
Kada hoćete ugasiti motor, sve pogasite pa onda motor
Što ne važi više na S&S vozilima  :crazy:

Ja čuh pre par dana na radiju za 52 meseca garancije RU akumulatori. Neko imao iskustvo do sada sa njima?
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

Ali ovde nije tema akumulatori za S&S, nego za radnička vozila...
Sam svoj gazda - vazda.