Brisači

prethodna tema - sledeća tema

Vihor

Imao sam ja jednom doživljaj sa tim motorima, sve u svemu, mislim da je princip isti, skines, otvoris gde je onaj veliki krug, skines staru mast, ocistis kontakte, novu mast stavis, neku koja ne reaguje bas mnogo na minus (ne steze se mnogo), i to ti je to, samo! belezi sve kako skidas, polozaj zupcanika i gde i kako nalezu kontakti inace, moz da bude hebeno posle!   srecno   :to:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Keka

Cackanje tek za vikend, ovde nemam ic od alata.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

Od danas polugica za ukljucivanje rada brisaca iste ne ukljucuje u prvoj brzini. Da bi radili u najsporijem taktu moram ih ukljuciti na "dvojku", pa vratiti na "jedinicu".

staracstol

Meni tako već jedno 3 god. Kad ga bacim u intervalnu neće da se pokrene, malko ćušnem tu ručicu i proradi.

ppejic

Proverite da li je ispao ili oksidirao neki kontakt na konektoru ručice.

DarioGTI

Neki trolovi su mi se pojavili pod haubom na mojoj SN '02.

Situacija i problem: vozim se kroz grad ili obilaznicom, pada umjerena kiša, brisači rade na intervalnom modu, i sve radi fino i dobro. Odjednom samo brisači prestanu radit, i ne radi niti jedna brzina. Radi samo špricanje vode, ali se brisači ne miču (kod mene se brisači automatski pale prilikom špricanja). Sutradan opet pada kiša, opet se događa ista situacija, rade normalno i najednom samo stanu. Jednom sam onda zaustavio auto, te podigao brisače, i jedan i drugi, i nakon toga su odmah proradili i uspješno su radili dok nisam došao kući (još cca 20min).

Moram naglasit da svaki put kad upalim brisače (i kad reagiraju, a  i kad ne reagiraju), čujem kako relej odradi svoj vremenski interval (oko 3 sekunde na interval modu), te se jasno čuje klik-klik, ali brisači ne mrdaju, isto čujem zvuk releja kada dam signal za pranje šajbe, voda ide ali brisači 0 bodova.

Moj pothvat: mislio sam da brisači možda gube masu, pa sam spojio masu od motorića brisača direktno na akumulator, ali se opet isto događa. Također sam i podmazao škare brisača, reko možda su se osušili pa teško idu, iako nisam primjetio neke smetnje u hodu brisača. Pregledao sam i džek koji se ušteka u motorić brisača, te sam one žabice još malo stisnuo, da bolje uhvate kontakte u motoriću, ali nije pomoglo. Ne bih rekao da je ručica brisača pokvarena jer svaki put kada ju pomaknem čujem i relej, dakle ručica je ispravna.

Što bi mogao biti uzrok ovome, i što da poduzmem?



Lijep pozdrav.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

zac

Ako nije problem do kontakata i rucice, meni lici na istrosene ili zaprljane cetkice na motoru (ili istrosen-zaprljan kolektor motora).
Pogotovo sto kazes da prorade kada ih rukom mrdnes.

Keka

Moze biti i do onog sistema koji vraca brisace u pocetni polozaj.

Najbolje bi bilo da skines motor i da ga rasklopis, pa da pregledas sve kontakte.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

#23
Keka je upravu, pored cetrkica i kolektora motora, na velikom zubcaniku postoje staze od bakarnog lima i platinska dugmad sa druge strane (do elekrtike mortora) taj sistem je poznat kao obrtni programski prekidac, i sluzi za zaustavljane brisaca uvek u jednoj poziciji. Kada se kontakti isprljaju ili izlizu, pojavljuju se smetnje slicne onima koje si opisao. Nisam nasao slike Dacijinog motora za brisace, ali evo jednog Fijatovog, princip je slican, pa se nadam da ce ti biti od pomoci.


Zoran

Kako je to Fiat lijepo napravio da se može lako rastaviti i opet sastaviti. Iskreno se nadam da je tako i kod naših Dacia.
Sam svoj gazda - vazda.

DarioGTI

Dakle jedino mi ostaje skidanje i otvaranje motorića. Kada ga otvorim, poslikat ću situaciju, neznam sada reći kad ću to raditi, možda ovaj tjedan, ali prije da će to biti idući.

Hvala svima na odgovorima!
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

DarioGTI

Rješenje problema:

danas prijepodne sam probao ponovno upaliti brisače, međutim ni makac. Uzeo sam ključ 10 i kucnuo par puta po elektromotoru, te je tada proradio. Istu situaciju sam imao kada sam tek kupio auto, ali sa alnaserom, te mi je tada bilo jasno što se događa (od kada sam sredio alnaser, dakle još 2009, nisam više imao problema s njime, u biti isti postupak kao ovaj što sad opisat).
Skinuo sam elektromotor brisača, stoji na 3 šarafa i na njemu je jedna matica koja drži škare brisača (sve je 10mm ključ), treba naravno i otpojiti džek. Kučište brisača spajaju dva šarafa koja se otpuste plosnatim šarafcigerom. Tada se odvaja rotorski dio od statorskog. U kućištu rotora je bilo prilično puno prašine i prljavštine, te je onaj dio rotora na koji nalježu četkice bio malo mastan. Kučište rotora sam očistio, kao i sami rotor i četkice. E sada, nakon što je to sve očišćeno, treba to i vratiti, malo je nezgodno prilikom vraćanja rotora u stator, jer imaju 3 četkice, pa treba imati malo živaca ili pozvati jednu osobu u pomoć. Kad se rotor vrati u stator, vrati se i njegovo kućište, samo treba paziti da magnet kućišta ne izvuče rotor, jer onda opet treba pogađati četkice. Zatim sam i motor vratio na tvorničko mjesto, spojio džek, i eno fercera kao novo.

Danas sam imao posla po gradu, pa su brisači radili dobrih 40 minuta u intervalnom modu dok je kiša prilično padala. Imam naviku zaustavit brisače kada stojim na semaforu, tako da nisu radili baš cijelo vrijeme.

Sve u svemu, ovo je bilo dosta jednostavno, znao sam da ću po otvaranju elektromotora vidjeti neke zupčanike i slično, ali nisam imao konkretnu sliku što me čeka, ali sada sam i to iskusio - iskustvo čini majstora :D

Moje isprike zbog izostanka fotografija.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

saša61beograd

Bravo za posao i bravo za izveštaj!Ovo je prava stvar:postavi se problem,saslušaju druga mišljenja,a onda na posao.Zatim provera i znamo da je problem rešen i kako je rešen.
A ima mnogo onih koji postave problem,prospemo gomilu reči i nikad  ne saznamo šta je bilo.

Aleks

Odlican izvestaj!  :to:

perke21