Pritisak u gumama

prethodna tema - sledeća tema

Andrix

A ja opet, posle par meseci ne/merenja, osecam da je preko lezecih auto bas mekan. Kad ono sve gume bile na 1.6, kako su se samo izjednacile....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Keka

Koliko sam shvatio, senzor nema pojma koji je idealan pritisak, nego mu treba zadati referentnu vrednost nakon adekvatnog pumpanja guma. Nakon toga se pali obavestenje ako pritisak padne u odredjenoj meri ispod zadate vrednosti.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


nik

Kolika je bila spoljna temperatura kada su gume naduvane poslednji put? Mislim da u tom grmu leži zec.

Iz ličnog iskustva, posle drastičnih promena spoljne temperature (leto-jesen i zima-proleće), neophodno je prekontrolisati pritisak u gumama.
Pad sa 38+ na 10 oC, odnosno, porast u istom rasponu, dovodi do pada, odnosno, porasta pritiska u gumama.
Iz navedenog razloga je pad ujednačen na svim gumama.

Citat: hibernacija poslato 09.10.2016. - 19:12
.. Kad ono sve gume bile na 1.6, kako su se samo izjednacile....

Lični zabeleženi rekord od pre par dana je pad od 0,5 bara.
:ziveli:

dekiv68

Citat: Keka poslato 09.10.2016. - 19:57
Koliko sam shvatio, senzor nema pojma koji je idealan pritisak, nego mu treba zadati referentnu vrednost nakon adekvatnog pumpanja guma. Nakon toga se pali obavestenje ako pritisak padne u odredjenoj meri ispod zadate vrednosti.

Upravo tako

Keka

Resenje za pad pritiska zbog temperaturnih razlika je azot u gumama.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Kad bi to malo pojasnio...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

#216
Možda je hteo da kaže nešto u ovom smislu.
Na neki način svako od nas i puni sa 78% azota jer se taj odnos nalazi u normalnom vazduhu. Ostatak je "problem". Ostatak predstavlja kiseonik i vlaga i ostatak gasova. Azotni molekuli su malo veći od kiseoničkih i samim tim im je teže da pobegnu kroz strukturu gume, ventila i spojeva. Pored toga azot za normalne temperaturne opsege ima manji koeficijent širenja. Gore pomenuta vlaga je po meni veći problem jer izaziva koroziju prilikom hladjenja zagrejane gume. Zbog sveg toga se gume i mere i pune na hladno što piše u svakom uputstvu. Istinu za volju, naši automobili ne idu u tako drastične temperaturne opsege kao točkovi na formuli 1 ili avionu npr (-50 do +200) ali se ipak zimi dešava da nakon intenzivnijeg kočenja u gumi bude kondenzata u lako vidljivim količinama a i nakon dužeg puta se uoči podizanje pritiska za neki procenat.

Da se razumemo ja NE punim azotom ali ko ima intenzivniji stil vožnje ili tip puta sa dosta kočenja npr planine i krivine, verovatno da bi video korist od toga. Pritisak bi bio ujednačeniji a imao bi i manje korozije na flenama. Koliko je to isplativo je već priča za sebe.
Zato i ne zameram niti ismevam nekoga ko to koristi. Ko voli i ko misli da treba.... :ziveli:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Loganovac

#217
Cenim što si se potrudio da objasniš.  :to:

Međutim, netje da bude sve baš kako kažeš. Da li su i koliko molekuli azota i veći od molekula kiseonika i koliko će ih to sprečiti da "pobegnu" kroz manje ili više poroznu gumu - ne znam, ali to nije ni tema ove rasprave jer pričamo o promeni pritiska usled promene godišenjih doba (leto/zima). E u tom delu objašnjenja se ne slažemo ič. Koliko pamtim sa predavanja iz fizike i termotehnike, i azot i kiseonik a bogami i CO2 mogu se smatrati idealnim gasovima na temperaturama i pritiscima o kojima žvaćemo ovde, a pritisak smeše gasova jednak je zbiru parcijalnih pritisaka svakog gasa pojedinačno. Po logici stvari, s obzirom da je azot sa 78% dominantan u sastavu vazduha, nema logike da će kiseonik značajno uticati na promenu pritiska osim ako mu se drastično ne razlikuje koeficijent termičkog širenja. U vezi s tim može se naći podatak o tome koliko se razlikuju koeficijenti termičke ekspanzije vazduha i čistog azota, a razlika je na drugoj decimali koliko sam mogao da pronađem na netu (vidi dole), tako da nešto nisam ubeđen u neke velike razlike u promeni pritiska u ova dva slučaja. Drugo je to što punjenje čistim azotom ima druge prednosti koje si naveo, ne bi trebalo da ima vlage etc.

Na http://www.peacesoftware.de/einigewerte/stickstoff_e.html vidi se da je koeficijent termičkog širenja azota na 20 stepeni 3.42x10-3/K, dok je na http://www.engineeringtoolbox.com/air-properties-d_156.html dato da je za vazduh na istoj tempreturi 3.43x10-3/K. Joj razlike...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

Ma slažem se da je skoro zanemarljivo u našim opsezima temperatura. Zato ja i ne koristim. To uostalom tvrde i proizvodjači guma.
Ono što se može primeniti za nas je korozija i malo manji gubitak pritiska na duge staze.
Mnogo je bolje, po meni, na svakom točenju goriva odvojiti 5 min pa proveriti gume. Em se gume pravilno habaju em se uštedi i neka kinta na gorivu.
Ali ko smo mi da im branimo :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Keka

Autor je hteo da kaze da iz licnog iskustva, a nakon pumpanja guma azotom, nije bilo temperaturnih varijacija kojih je bilo pumpanjem obicnim vazduhom.

U cemu je fora-nemam pojma. Slazem se da fizika kaze jedno, ali u praksi radi drugo.

Setio sam se emisije Mythbustersa kad su zeleznicku cisternu spljostili vodenom parom, tj hladjenjem iste.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

A tooo...

E pa ni autor dole potpisani nema tih problema iako su svih osam guma napumpane vazduhom čistim homoljskim (biram kad duva košava sa Homolja, opasno očisti grad od smoga  :dobro: ).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Vihor

Iskljucivo pumpam cist rtanjski    :whistling:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

speedo

Danas provjerim i korigujem pritisak u gumama. Sve četiri su bile na 2,4. Podesim prednje na 2,1 a zadnje na 2,2 (fabrika kaže 2,0 i 2,2). Vidjeću kako će se ponašati, premda nisu bile neudobne ni sa 2,4. Možda naredni put podignem za 0,1 sve četiri gume.

LeNgenda

To sto fabrika kaze nema nikakvog smisla.

Kod mene su 2,2 prednje, a 2,0 zadnje i tek tada zadnji kraj ne poskakuje kao na gibnjevima.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

silent

Da, i meni je uvek bilo nelogično kako to da prednji kraj koji je teži treba da ima manji pritisak u gumama....  :ces: