Zvučna izolacija - uradi sam

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Prikupljeni postovi sa prvog foruma:
Citat: MunzePrebaceno sa prethodnog foruma

S'obzirom da u onih 7000-9000 EUR nije moglo da se dobije bas sve sto imaju moderni automobili, da li je neko pokusao da resi problem zvucne izolacije tj. da pronadje adekvatan materijal pristupacan na trzistu kojim bi se poboljsala zvucna izolacija i da baci par fotki kako je to resio.
Nazad na vrh    
· Profile    · PM    · Email                
Munze
Site Admin
User is Online


Pridružio: 15 Mar 2007
Poruke: 18
Lokacija: Zemun

   
Poslao: 16 Mar 2007 06:19 pm    Naslov:    
· Quote    · Edit    · Delete    · IP
Na nekom forumu sam citao o tome, ali me ubij ako se secam gde. Sad (jos jedan od razloga zasto treba da postoji ovaj forum)

Koliko se secam pomenuta je bila izolacija sa haube Logana dci. Valjda ce se neko javiti
_________________
Ponosni vlasnik DACIE Logan 1.4 MPI
Nazad na vrh    
· Profile    · PM    · Email    · Poseti sajt autora             
rasko65

User is Offline


Pridružio: 16 Mar 2007
Poruke: 2


   
Poslao: 17 Mar 2007 11:17 am    Naslov:    
· Quote    · Edit    · Delete    · IP
Evo linka za Uradi sam: http://cklaus.go.ro/insonorizare_capota.htm

Postoji negde i link za materijal koji je ugradjen u dizel, i koji se prodaje u Rumuniji, ako pronadjem, saljem
Nazad na vrh    
· Profile    · PM    · Email                
abc123

User is Offline


Pridružio: 16 Mar 2007
Poruke: 23


   
Poslao: 18 Mar 2007 11:56 am    Naslov:    
· Quote    · Edit    · Delete    · IP
rasko65 ::
Evo linka za Uradi sam: http://cklaus.go.ro/insonorizare_capota.htm

Postoji negde i link za materijal koji je ugradjen u dizel, i koji se prodaje u Rumuniji, ako pronadjem, saljem


Uh, nije bas neka elegancija od resenja
Nazad na vrh    
· Profile    · PM    · Email                
icatenej

User is Offline


Pridružio: 19 Mar 2007
Poruke: 13


   
Poslao: 19 Mar 2007 11:36 am    Naslov:    
· Quote    · Edit    · Delete    · IP
Ja sam radio temeljitu zvucnu izolaciju Logana. Nesto od toga sam postovao na raznim drugim forumima. Navescu ovde postupke koje treba sprovesti da bi se zvucna izolacija dobro uradila kao i materijale. Kad stignem okacicu i neke slike.  BTW, koliko sam mogao da vidim (a i da probam), verzija 1.6 16V Prestige je temeljito zvucno izolovana i na njemu nema potrebe nista dodatno raditi. Ne znam da li su i ostale verzije nakon redizajna takodje malo bolje izolovane, ali me ne bi cudilo da jesu, s obzirom da je to jedna od kljucnih zamerki za Logana.

Krenimo redom... Od materijala koristio sam sledece:
1. Filc debljine 6 mm
2. Neki slovenacki materijal za zvucnu izolaciju debljine 1 cm. Izgleda kao neka penasta guma.
3. Industrijska guma debljine 6 mm (1/2 kvadratnog metra ove gume je tesko preko 4.5 kg)
4. Sirovu gumu
5. Sintelan lepak

U svakom vozilu postoje dva izvora "spoljne" buke. Buka koja dolazi iz motorskog prostora (i izduvnog sistema) i buka od kotrljanja tockova pojacana sumovima aerodinamickog porekla. Prva buka resava se zvucnim izolovanjem, a za drugu je neophodno i dampovati delove karoserije kako bi se  ugusile rezonatne vibracije.

Za zvucnu izolaciju koristio sam sendvic formiran od filca i ovog slovenackog materijala (medjusobno lepljeni sintelan lepkom), a za dampovanje industrijsku gumu i sirovu gumu. Postoje, naravno i razni fabricki materijali za dampovanje i zvucnu izolaciju poput Dynamat, Aluband i slicnih ali se slican efekat postize i industrijskom gumom. 

Povrsine koje se tretiraju su sledece:
1. Poklopac motora
2. Deo motorskog prostora ka kabini (firewall)
3. Pod vozila
4. Vrata prednja i zadnja
5. Gepek

Poklopac motora i firewall
Izrezati filc i slovenacki materijal prema unutrasnjim konturama poklopca motora i zalepiti medjusobno. Obeleziti i izbusiti u materijalu rupe za plasticne zabice (idu plasticne zabice za tapacirung od 8mm, ima da se kupe u svakoj opremljenijoj radnji za autodelove). Pricvrstiti zabicama ovako formiran pokrov za poklopac motora. Ako se ovo lepo uradi i ukroji,  izgledace kao da je sve fabricki odradjeno.
Istovetan sendvic od materijala koristimo i za firewall, s tim sto u ovom slucaju ceo sendvic lepimo direktno za karoseriju. Poslikacu kako to kod mene izgleda pa cu postaviti slike naknadno.

Pod vozila
Izvaditi prednja i zadnja sedista. Za prednja sedista treba odvrnuti 4 torksa a kod zadnjeg se podigne sedalni deo i ukoni a zatim odvrnu dva srafa koja drze naslon i naslon se podigne na gore i skine. Zatim treba ukloniti plasticnu konzolu gde su menjac i rucna kocnica (odvrcu se tri torksa). Nakon toga podici tepih (ima nekoliko zabica koje ga drze). Time smo potpuno oslobodili pod automobila. Videcete da je na podu na pojedinim mestima vec ugradjena odredjena zvucna izolacija, medjutim to nije dovoljno. Uklonite i tu fabricku izolaciju kako bi odradili dampovanje industrijskom gumom. Gumu lepite sintelanom direktno na metal. Nije dovoljno samo poloziti gumu, ona mora imati cvrstu vezu sa karoserijom kako bi uopste bilo damping efekta, zato se mora lepiti. Po mojoj proceni za pod se utrosi oko 20 kg gume i oko kilogram lepka Smile. Vratite zatim prvo onaj fabricki materijal (nesto stiropora i filca) a ostatak poda prekrijte slovenackim materijalom. Postavite jedan sloj ovog materijala i sa unutrasnje strane kabine ka motorskom prostoru, posebno u vozackom delu tamo gde su papucice (odatle dopire dobar deo buke).
Na kraju vratite tepih i sedista.

Gepek
Poklopac gepeka odradite isto kao i poklopac motora a unutrasnjost kao pod automobila. Prostup gepeku je lak i ne treba nista posebno da se odvrce/vadi tako da cete gepek brzo zavrsiti.

Vrata
Prvo je potrebno skinuti tapacirung sa vrata. Postupak je sledeci:
1. odvrnite torks koji drzi rucicu za otvaranje vrata sa unutrasnje strane,
2. ako nemate ugradjene elektricne podizace stakala onda uklonite i rucicu za dizanje i spustanje stakala (samo je jako povucite ka sebi - delovace tesko ali nece nista da pukne),
3. odvrnete jedan sraf kod rukohvata a kod prednjih vrata jos jedan sa zadnje strane
4. lagano odvojite tapacirung od vrata. On se drzi na zabicama, i obrub tapacirunga je sirovom gumom dihtovan, pa je potrebno malo jace povuci. Krenite od jednog kraja i lagano...

Kad ste skinuli tapacirung, zalepite industrijsku gumu na spoljasnji lim od vrata a sa unutrasnje strane postavite slovenacki materijal. "Ususkajte" i zice/poluge mehanizma za otvaranje vrata i za zakljucavanje, a kad ste vec tu, podmazite i klizac i nosace stakala. Time ste dampovali i zvucno izolovali vrata. Ako ste koristili materijale koje sam naveo, vrata ce biti jedno 2 kg teza i prilikom zatvaranja cuce se samo jedno "bup".
Vratite nazad tapacirung i sve dobro ucvrstite.

Time je zvucna izolacija automobila kompletirana. Rezultat je daleko, ali stvarno daleko tisi automobil u svakom smislu (sasvim uporediv sa ostalim automobilima kompakt klase).

U novcanim jedinicama ovaj zahvat dodje otprilike oko 5-6000 dinara.
Materijale koje sam spomenuo mozete kupiti na sledecim mestima:
1. Filc - prodavnica na Bulevaru malo iznad Djeram pijace sa desne strane kada se ide od centra ili na buvljaku
2. Slovenacki materijal za zvucnu izolaciju i industrijska guma (ulica Kralja Petra, kada idete od autobuske, prodjete ispod Brankovog mosta, sa desne strane ima prodavnica Jugohemija - ovde imaju i razne druge materijale za zvucnu i toplotnu izolaciju, posebno je interesantan specijalan industrijski filc debljine 1 cm, medjutim jako je skup, tako da ga nisam probao)
3. Lepak i sirovu gumu mozete naci u svakoj gvozdjari.

Kad stignem okacicu i neke slike.
Nazad na vrh    
· Profile    · PM    · Email                
abc123

User is Offline


Pridružio: 16 Mar 2007
Poruke: 23


   
Poslao: 19 Mar 2007 05:09 pm    Naslov:    
· Quote    · Edit    · Delete    · IP
E ovo je bilo "profi" objasnjenje do yaya. Uz te fotke koje si obecao moze da se napise cela brosura "Kako udobnost LOGANA podici za jednu klasu". Razz
Nazad na vrh    
· Profile    · PM    · Email                
sanmil

User is Offline


Pridružio: 20 Mar 2007
Poruke: 10


   
Poslao: 21 Mar 2007 09:12 am    Naslov:    
· Quote    · Edit    · Delete    · IP
Jedva cekam slike!!! Svaka cast na detaljnoj informaciji.
Nazad na vrh    
· Profile    · PM    · Email                
redlogan

User is Offline


Pridružio: 20 Mar 2007
Poruke: 3


   
Poslao: 10 Apr 2007 01:25 pm    Naslov:    
· Quote    · Edit    · Delete    · IP
Mozda neko zna koji je materijal koriscen za izolaciju i zastitu donjeg dela logana-plastobit ili nesto drugo??
Nazad na vrh    
· Profile    · PM    · Email                
Pall

User is Offline


Pridružio: 16 Apr 2007
Poruke: 1
Lokacija: Beograd

   
Poslao: 16 Apr 2007 01:16 pm    Naslov: evo i mene u logana moga    
· Quote    · Edit    · Delete    · IP
Dakle,
pratim Icateneja jos odavno po forumima i , da budem iskren, on ( i jos par ljudi ) je razlog sto uzeh logana. A ovakav opis mi pokazuje da nisam pogresio sa njim u vezi. Imam bejzik verziju ( znaci klot ) i iako mi ne smeta buka previse jer sam previse auta vozio, planiram da i ja odradim izolaciju ali vise zbog toplote nego zvuka ( imam nekih ideja oko hladjenja leti...). Ali mi malo smeta garancija, ne bih sam da petljam a u servisu su ( bar tamo gde sam uzeo kola ) boguzaplakanje. Al cim istekne..he,he. Pa stoga pitanje za Icateneja: koliki je efekat poboljsanja u smislu grejanje/hladjenje?

Veliki pozdrav za sve
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Loganovac

#1
Citat: koanKoliko kosta orginalna izolacija za haubu od 1.5 cdi?
Koja je otpornost materijala na vatru odnosno jer analizirao neko bezbednosni aspekt?
Kad ce bre te slike?
Citat: koanGledao sam ovaj slovenacki materijaj zove se termosilent. Moje licno misljenje je da

nije nista posebno pogotovo sto mora da se oblozi folijom. Ima bolja fora da se kupi kod nas u jednoj

farbari, materijal slican americkom Dynamat-u ali jeftiniji, tabla 50cm2 kosta 500 din. A ima negde i

Dynamat ali je preskup. A ima 3M Sound dampening pad ali ne znam gde ima da se kupi :D
Citat: DanielSto mora ovaj "slovenac" da se oblaze folijom?

Jel uzgred neko od vas poceo da radi "dampiranje"?
Zaista bi rado da vidim slike. Ajde vrata ko vrata, ali to sa podovima me malo muci. Jer ipak ti tu

kad ubacis 1cm neceg novog, kako ce da legne nazad tepih i sve ostalo.
Da to ne bude malo  :roll:
Citat: koanPa zato sto je zapaljiv i to kaze onaj lik sto ga prodaje. A filc je takodje skup

strasno od 1500 - 1800din/kg. Mogu da se nadju slike na netu nasi ljudi kako su radili vrata ali ne na

loganu. Ja mislim da je prednja hauba najbitnija a ona se najvise radi to sam video i po  ruskim

forumima.
Citat: ppejicJe li neko radio nesto po ovom pitanju?

Cini mi se da u kabini najvise buke dolazi od plastikarije od vrata. Cak i kada je kucnete rukom ona

je bucna i rezonira...ipak je to prevelika plasticna povrsina, a i "tanka" je.

Poklopac od haube bei mozda trebalo izolovati, za gepek i pod ne vidim svrhu.
Citat: Daniel
Gepek mozda ne, ali dobar deo buke dolazi i iz poda. Ponajvise ipak od motora.
Ja sam malo "prigusio" filcom od motora deo prema kabini, dalje nisam isao.
Citat: ppejicMoze li neka fotka?
Ja sam upravo, po preporuci sa rumunskog foruma, ugradio KEDERE ZA VRATA na koje se sada oslanja hauba

i sada ZNACAJNO MANJE zveci. Zvece i oni gumno/plasticni odstojnici na koje se hauba oslanja, pa sam

na njih zalepio tanak sundjer, alin ije bilo nekih znacajnih poboljsanja. Sledeci korak je dapiranje

ali kda skupim malo vise vremena.

Evo fotki:





Evo "preseka" kedera ZA VRATA (preuzeto sa rum.foruma):


Zmatram da znacajni doprinos u buci imaju plasticnjaci opate vrata, i da bi bilo dovoljno dampirati ih

iznutra, a da se lim vrata ne dira.

Da li je neko to radioi koliko je komplikovano rasturiti vrata?

Pozdrav,
Peja
Citat: Daniel
Citat: ppejicMoze li neka fotka?

Pozdrav,
Preja




Citat: ppejicHajde da budem dosadan :)
Opisi sta i kako si radio! (dampiranje haube)
Citat: krle
I ja ?u da budem dosadan.  :D
Daniel na fotografijama deluje da si  ovo dobro odradio.
Citat: DanielHauba i deo prema kabini su zasticeni tvrdim filcom, e sad ne znam, da li 0,5 ili

0,7cm. Oba su isprskana crnim autolakom, kako bi zastitio malo od vlage.
Trebaju vam i one zabice za hvatanje toga o haubu.
Njih nisam nasao original za renault, vec sam uzeo za zastavu cini mi se koje idu. Nisu kao one sto su

na loganu svuda, da se sastoje od dva. Samo zabica koju gurnes u postojece rupe na haubi. E sad...da

se to skida jednom...bice malo gimnastika. Ali i stavljanje je gimnastika.
Fora je dobro iseci taj filc, prema obliku haube, da to naravno lici na nesto.

E to je, da me prostite ye*ada, i tu dugujem puuuuuno mojoj lepsoj polovini na debelim zivcima koje

je imala da iscrtamo oblik prvo na papir, pa prenesemo na filc. Ja sam vec bio spreman da zapalim i

filc i haubu  :lol: ...ybg sta ces, imam kratak fitilj

Kad se to prenese na filc, filc isece, ofarba, posle ide zeza sa gadjanjem rupa za zabice. One krajnje

je jednostavno, ali one u sredini, e tu se spremite za kidanje zivaca.
Da, prilikom postavljanja, pazite da negde ne prikljestite creva za prskalice, kao sto se meni desilo.
Ukratko, to bio bilo to. Da, filc prema kabini nisam hvatao, zaglavio sam ga iza cevi od klime. Ostalo

je, ne mogu danas, sutra cu da zalepim...i eto tako stoji, mada bi mogao i to da sredim.

Eto, nadam se da ce vam ovo sve biti od pomoci.
Citat: DanielInace, ja sam keder gumu stavio iz jednog dela, tako da stvarno izgleda kao da je

fabricka.
Citat: ppejic@daniel
Cekaj, znaci nisi lepio "kondor" na lim ispod?
Alu foliju si kupio sa filcom, ili si je nalepio na filc?
I najvaznije, da li iam razlike u nivou buke u kabini?
Peja
Citat: DanielNe, nema folije samo taj filc, i nista nije lepljeno.
Razlike naravno ima
Citat: ppejicja danas obidjoh raznorazne prodavnice i svi me belo gledali kada sam im zatrazio

zabice za tapaciranje  :shock:

Kako si ti to trazio i u radnji kog tipa?

internet je cudo :) ima li kog na forumu iz subotice?
http://www.grtgroup.net/proizvod.php?id=187%20000&g=74

Peja
Citat: Daniel
Pokusao sam da nadjem od renoa, ali posto je traženje bilo neuspesno, yapucao sam u nekoliko radnji

onako bezveze. I uglavnom, nasao ove u "KEC-u" u Pancevu, kod OMV pumpe.
Citat: ppejicMoram POHVLITI ove iz "grtgroup", evo zaiteresovali se da mi pomognu u odabiru 10kom

plastikica za tapacirung haube (kosta svaka oko 10din)
Citat: ppejicUpravo stigoh sa niskog buvljaka. Bio sam u potrazi za tapacirom haube nekog dizelasa

(sto bi rekli od sto skupljeg i veceg).
Cene tapacira sledecih automobila:
1. Audi 20EUR
2. Ford Mondeo 10EUR
3. neki Ford 500din (neznam u kakvom je stanju)

Najverovatnije cu uzeti od MOndea, mada i dalje trazim neki od Mercedesa 200D ili sl

Pa ako neko ima ili zna.....

Peja
Citat: ppejicMalopre mi pade nesto na pamet, zapitao sam se da li je moguce doci do supljina ispod

prednje konzole.

Co'ece, tamo je tolika rupa da se moze jos jedan kufer smestiti :) Kako je Logan porodicni auto,

postoji opasnost da vam se nekim slucajem dete isgubi tamo :)

Omah mi je sinula ideja da kupi jednu tablu sundjera od 5cm i ispunim tu rupcaguj jer se odozdo moze

prici bez problema.
Znam da sundjer nije bas neki damping materijal, ali je bolji nego nista :)

sta mislite o tome?

Peja
Citat: KekaZbog gomile zica i drugih cuda mislim da nije pametno gurati sundjer na slepo.
Citat: RaletKablovito je unutra, ja sam se zavla?io, zve?ala mi horizontalna ventilaciona cevka.

Puno kablova, sajli i žabica.
Citat: ppejicA sa strane suvozaca je prilicno prazno, osim kabla za OBD.
Tu bi fino mogao da se uvali sundjer ili neki deblji damping materijal. Cela ta "konzola" je

jednodelna, a bas na strani suvozaca je i "viseca" kaseta. Sta mislite, da li je to podlozno

rezonantnim vibracijama. Smatram da je tu potpuno bezbedno ispuniti damping masom.
Sa strane suvozaca je druga filozofija. Mislim da nije pametno bilo sta gurati oko kablova, pogotovo

ne materijal koji nije samogasiv. Jedino bi bilo moguce, da se "ususka" plastika oko ventilacionih

cevi koje na svakom potesu krckaju nevidjeno.

Peja
Citat: RaletMeni šaka zapinje, pritom, moraš da legneš le?ima preko praga, noge napolje, skroz

težak položaj, a teško da ?eš mo?i obe ruke da ubaciš, samo skidanje konzole, ali ko bi to vrno

nazad...

Ali krcka, krcka, naro?ito kad je hladno. Kad ga ugrejem, dosta manje. Mada, vidim i u Fabiji koja je

ful, utegnuta, ista stvar.
Citat: krleImate li vi uopšte tapacirung sa izolacijom koji zatvara onu rup?agu na instrument

tabli-konzoli kod voza?a.
Citat: ppejicBudi explicitniji!

ako mislis ispod nogu..tamo ej rupcaga :) ik od vozaca i kod suvozaca

Peja
Citat: krleKod voza?a postoji taj tapacirung koji zatvara rup?agu, tako je kod mene.
Opisao sam skidanje u poglavlju zamena sajle kva?ila.
Citat: ppejicPrijatelju, ti vozis LaureatePack ;)

odosmo off

Peja
Citat: krlePa mislio sam da su to po?eli da ugra?uju kasnije i u ostale modele.
Citat: KekaNi moj Laureate Pack to nema  :?

Ako neko negde vidi neki Laureate pack (pozeljno dizel) na otpadu, javite odmah, da ga ocerupam  :lol:

Resio sam, kad odem na godisnji za 10-tak dana, radicu izolaciju vrata, haube itd itd.
Citat: krle
Od leta 2005. Laureate i laureate pack imaju   izolaciju  instr.table-konzole.
Citat: markonikolic83Evo slike zvucne izolacije alfe valjda ce znaciti malo za buduce homemade

izolacije
http://img401.imageshack.us/img401/9151/visakkr5.jpg
Citat: krleTapacirung ispod inst.table kod voza?a.  Sa unutrašnje strane na njega je nalepljen  

filc. kataloški broj je 6001548467


Izolacija vrata bi trebala da po?ne od ovog dela (gumeni ?ep grani?nika vrata). Mislim da odgovara od

klia. Nameravam ovo da nabavim, ako ima u prodaji.

Jedan od predloga sa rumunskog foruma za  izolaciju plasti?nog tapacirunga vrata

Citat: RaletZnaš li Krle kako su dampovali vrata na novim Da?ijama, pa imaju onaj dublji ,,dum"

zvuk, da li je to samo mekša brava ili je neka ispuna druga?ija?

Rale
Citat: krlePokušavam to da otkrijem,?im saznam javi?u.
Citat: ppejicKrle,

1. Ovaj tapacirung ispod instrument table nije nista pametno, to je samo "tapacir" poklopac rupe!

Unutra je opet sve suplje. Ispod plastike cele konzile je rupa, a kako je ogromne povrsine sklona je

rezoniranju i "brncenju". ako se ispuni i nategne sundjerom sigurno ce dobar dao samovibriranja da se

smanji.
2. Cemu sluzi ovaj cep? Ne kapiram.
3. Ovo je lepo. lako i neinvazivno za uradi sam varijantu. Ta vrsta dapiranja ce malo smanjiti

rezoniranje plastike, ali ce znacajno smajiti prenos zvuka od spolja ka unutra
Citat: krle1.Koliko- toliko prigušuje buku jer je debljine oko 15mm, nije samo dekoracija. Slažem

se da treba rupu nekako  popuniti samo treba biti oprezan pri izboru materijala. ?uo sam  da u

Kragujevcu postoje ljudi koji su utezali instrument tablu floride sa pur penom i još ne?im i da se to

navodno pokazalo kao dobro rešenje. Neko iz KG bi mogao da se raspita za ovo.

2.Pošto nema ovog ?epa, stvaraju se šumovi u udubljenju, a deo vazduha koji struji ulazi u

unutrašnjost vrata.
Citat: markonikolic83Problem sa zastavinim vozilima je ogroman broj "tehnickih" rupa za odvod

vode.Ustvari to su rupe kroz koje voda i ulazi.Imam osmicu od 96 godine,probao sam razne sisteme za

zvucnu izolaciju ali najveci problem u svemu tome je voda.Pur penu ne savetujem nikako,prvo sto se

lepi za metal,zbog razlike u temperaturi hoce da stvori blagi kondezat na povrsini,i da vremenom

osteti lim(korodira).
  Prijatelj je konkretno floridu rasklopio(tablu i tapacirunge).Ispod svakog safa stavio gumene

podloske,dotegao sve safove i stvarno je utegao.Ali posto je tabla iz jednog dela,ipak preko rupa se

cuje malo,ali to je i do skoljke jer se svaka zastavina skoljka blago upreda i vije.
  Probao sam da uradim izolaciju tablama od bitumena(kondor,kako vec).Lepio sam let lampom za pod

auta.Kao zvucna izolacija je ok,ali posle 7-8 meseci srecom sam morao da radim nesto i skidao sam tu

izolaciju.Haos,ceo pod je poceo da korodira iako je bio dobro zasticen osnovnom farbom i premazan

bodijem.Ali ipak zastava ima te tehnicke rupe na podu kroz koje je ulazila voda,a i kondezovalo

je,unosena je voda i obucom u auto...Tako da bih odbacio ovu vrstu izolacije jer je nemoguce dobro je

zalepiti na pod.I ne moze se uraditi jer je to ipak auto,potrebna je velika temperatura da bi dobro

rastopilo i zalepilo na metal,a to ne prija limu,kablovima,plastici...Zato i danas na podu nemam

nista(premazan osnovnom,bodijem i tepih preko).
  Izmedju motornog odeljenja i kabine sam stavio fabricku izolaciju jer nije imala.To je materijal

kao ovaj iz alfe u prethodnom postu-kao staklena vuna premazana bitumenom.Posto taj deo zastave ne

vlazi i u normalnoj skoljci(zdravoj bez rupa,korozije),ta izolacija je zdrava i dan danas.Efekat sa

njom i bez nje je neverovatno veliki-znaci puno.Tako da ta vrsta izolacije na tom mestu je ok.
Cela ova prica je za zastavina vozila.
  Sto se tice Dacije,nisam je zagledao i rasturao da vidim pod.Za deo izmedju motora i kabine ako

nema nista,stavio bih kao na zastavinim vozilima.To je najverovatnije ovaj materijal(ja ga zovem

staklena vuna premazana bitumenom).
http://www.azma.co.yu/azma_sendvic.php
  Sto se tice poda Dacije,probao bih isto to ali pod uslovom da nema rupa i mogucnosti da udje

voda.Sve spojeve bih dobro izlepio sa trakom kondora(bitumena,azmaviba...),tako da se dobije jedna

celina preko calog poda i da se penje do pragova i povise nogu kako bi bukvalno napravio kadu u kabini

od te izolacije.U slucaju ubacivanja vode u auto,zadrzala bi se preko ove crne

povrsine(bitumena,kondora) i ne bi mogla da prodre u staklenu vunu i steti limu.Ali bih nakon par

meseci podigao izolaciju da proverim stanje ispod za svaki slucaj.
  Probao bih i sa ovim materijalom,slican je kao i ovaj azmin samo tanji i lepi se(skrolujte malo na

dole)
http://www.vrelegume.rs/forum/viewtopic.php?f=6&t=5975&st=0&sk=t&sd=a&sid=ea397f62a0e2d28f6e817b7e141b

2d3c
Isto bih dobro sastavio i dobro izlepio spojeve.Ovo ne bi bilo lose i da se stavi preko zadnjih

blatobrana,jer je tanko.Mozda i preko poda gepeka i ispod zadnje haube.Takodje bih ovo zalepio i na

donji deo police iza zadnjih sedista zbog buke u gepeku(cuju mi se kese kad idem u soping i stvari

koje se kotrljaju po gepeku).  :lol:    
  Sto se tice haube u obzir dolazi samo original izolacija za taj deo auta(sa otpada neka

dobroocuvana) i prikacio mackicama.Ne bih nista lepio jer su tu najekstremniji uslovi na autu.
  Vrata auta takodje ne bih nesto preterano dirao.Voda koja prolazi pored stakla ide kroz vrata i

izlazi na dnu.Tako da treba imati u vidu sta se stavlja.U obzir bi mozda doslo samo ovaj drugi tanji

materijal ali na tapacirung od vrata,ne na go lim.Tako i da zadrzava vodu,nece da steti plastici.
  To je moje misljenje za zvucnu izolaciju auta.Posto je auto pod garancijom necu nista dirati ali

kad istekne,upusticu se u izradu zvucne izolacije po ovom principu.
 Mozda je ovo nekome dosadno,mozda za nekoga lupam,ali mislim da je ovo najsigurnije resenje.Treba

uvek imati u vidu temperature delova na koje treba staviti izolaciju i prisustvo vode-to su 2

najznacajnija faktora.
  Izvinjavam se zbog ovog opsirnog posta.
Citat: krleMarko, hvala ti puno.
Citat: RaletKondor/lepenka itekako pravi kondenz, tj. površinski se znoji ukoliko nije dobro

odbijen izvor vode, i akoje hladi neka površina, npr. metal.
To kažem iz iskustva, pravim ku?u, radio sam iskop podrumskih prostorija, muku mu?im sa time. Tek kada

sam dobro ,,osušio" teren, lepenka je prestala da se znoji.

Marko, rekao si najbitniju stvar, stvaranje vode, tj. kondenza, ili ulazak vode spolja, i njeno

oticanje. Gde se ona zadrži, teško tom limu.

Pozdrav, Rale
Citat: KekaZvao sam servis, moze da se naruci nova zvucna izolacija za haubu od DCI-a, cijena prava

sitnica: 5200 din.

Lopovi  :x  :x  :x

Razmisljam da bi se debelo isplatilo kupiti 2-3 Logana, rasturiti ih u delove i prodati, fina zarada  

:lol:
Citat: krleŠta imamo od izolacije (fabri?ki)






Termi?ka izolacija i prigušivanje vibracija izduvnog sistema(fabri?ki)


Šta bi po meni trebalo samo uraditi za 1.4 i 1.6 8v motore i ništa više od toga (opet je fabri?ko

rešenje i to sa dizela)   :




slike su sa rumunskog foruma.

E, sada što je ovo skupo kao što keka kaže,to je druga pri?a.
Jedino da sami nekako po?nemo da uvozimo delove :D

Evo linka na rumunskom forumu za sve mogu?e i nemogu?e što se izolacije ti?e, trenutno ima samo 55

stranica:
http://www.daciaclub.ro/-t10329.html

... nastavak u slede?em postu...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Loganovac

#2
Citat: KekaDrugim recima, osim firewall-a iznutra i malo stiropora na podu, druge zvucne

izolacije-nema!

Bas cu od nedelje da se bacim na izolovanje, makar padali sneg i sekire zajedno.

Izolaciju za haubu cu uzeti na otpadu pa cu skrojiti po meri.

Nadam se da ce posle toga biti tisi.
Citat: ppejicNajbolnije je zvucno izolovati vrata. Sve ostalo je prosto ko pasulj!

Pod: kupis Azmafon (ili sundjer od 10mm), stavis preko fabrickog tepiha, lepo izrezan od ivice do

ivice. Preko toga stavis patosnice od sto mekanije gume (kupe se vece pa se izrezu na meru, na

buvljaku 5Eur). Preko toga stavis itison, sto cupaviji. Ovo uraditi i i napred i pozadi i ispod

prednjih sedista.
Ko ima para moze ovo uraditi i u gepeku.

Da li ima poterbe objasniti kako funkcionise ovaj hamburger?

Prednja konzola (sredina i suvozacva strana):
sundjer (50mm) ili azmafon smotati i nagurati u   sve moguce supljine. Pri tom voditi racuna na

kablove (posebno o onom za autodiagnostiku ciji se konektor nalazi u kaseti). Ako pogledate unutra (ja

gledao IP kamerom i LAPTOPOM), mada se moze napitpati i oslusnuti, ventilaciona creva su slobodna i

krckaju, njih bi trebalo prethodno ususkati posebno.

Haubu ne vredi komentarisati, uraditi kao sto ce Keka.

Ne treba zaboraviti i zadnju konzolu, ona ima samo parce onog sivog "itisona" smesne debljine, pa

Marko cuje kese kje mu suskaju kada se vraca iy Merkatora, a akose cuju kese cuje se i..... Tu vredi

staviti onaj hamburger takodje, ka i na polednjini zadnjeg sedista.

mislim da su ovo najbezazlenije intervencije koje ne zahtevaju ama bas nikakvo rasturanje.
Jedino je za prednju konzolu potrebna akrobatsko-šišmiska veština. moyda oboriti prednja sedista

skroz,  pa le?i naglava?ke :)

Napomena: Ne preterivati sa dampiranjem vozaceve strane poda jer ce biti nezgodna upoteba noznih

komandi. Pazite da ne ugrozite funkcionisanje noznih komandi

Peja[/b]
Citat: markonikolic83Juce sam isao do Bg-a i probao malo zvucnu izolaciju

Isao sam i malo preko ali nebitno.Auto se i ne cuje toliko koliko sam mislio.Najvise se cuje sum vetra

na vratima i sa zadnje strane iz gepeka kotrljanje tockova.
---Danas sam zagledao auto,zavrtao itison.Na delu ka motoru ima onaj fabricki firewall siva guma ispod

koje je zvucna izolacija.Ispred vozaca ima sloj izolacije i stiropor preko,kao sto je Krle rekao pre

par postova.Ispred suvozaca ima isto sloj izolacije i stiropor preko.Tunel gde je menjac je isto

oblozen slojem izolacije(pod izolacijom mislim onu zalenu kao koncici neki debela jedno 10mm).Nazad

ispod nogu na podu se isto nalazi sloj te izolacije.Ja sam mislio da tu nigde nema nista.  :shock:   
Tako da mislim da pod i deo ka motoru ne treba dirati.
---Slazem se sa Pejom da treba uraditi izolaciju zadnje police i naslon zadnjeg sedista.Moze se

uraditi i izolacija zadnjih solja i stranica gepeka jer ima mesta u gepeku ispod fabrickod itisona,a

dosta se cuje lupkanje kamencica.Cak moze i po podu gepeka.
Uradio bih i vrata gepeka(haubu) pa posle mogu slobodno voziti zaledjeno meso kad krenem na more bez

bojazni da se otopi. :lol:
Mala sala.
---Haubu prednju bih ili odradio ili kupio vec gotovu izolaciju na otpadu.
---E sad vrata.To je najnezgodnije.Ne bih lepio nista na lim,mislim da je najzahvalnije na sam

tapacirung zalepiti delove izolacije(kao na Krletovim fotkama pre par postova).Samo bi prelakirao da

ne moze da uvuce vlagu.
To bi bilo sve.
---Mozda cisto dodati po neko parce izolacije na prednje blatobrane,malo uz pragove jer fabricka je

samo po podu,malo sa strane sedista,malo ispod sedista,ali efekat toga nece biti bog zna sta bolji,ali

cisto da se sve ususka.
---Sto se tice ubacivanja izolacije ispod instrument table,nezgodno je postaviti a i ucvrstiti je.Meni

se tabla i ne cuje,tako da mislim da ne treba stavljati.A ako se stavlja,treba povesti dosta racuna

oko kablova,tu je i ventilator sistema za hladjenje,ima dosta dzidza-midza pa ipak ne bih savetovao

to.
Mislim da ovo isto nije komplikovano,znaci ce,a i Logan nije spejs satl,ne treba preterivati,mnogo

skuplji auti se cuju i gore.
Znaci moj savet:gepek ceo,hauba prednja,vrata i dodati malo po pragovima,blatobranima,oko sedista,oko

tunela menjaca...
Citat: krle
Citat: markonikolic83.Ja sam mislio da tu nigde nema nista.  :shock:   

- .
Sa tom namerom sam i oka?io one slike jer sam uvideo da ve?ina i nije svesna šta je ispod itisona. Ima

toga još,ali da ne tupim. Predlažem vama koji nemate tapacirung ispod instr. table da ga napravite od

itisona i da na njega sa unutrašnje strane nalepite filc.Na njemu treba ukrojiti proreze za papu?ice

ko?nice i kva?ila. Jedostavno, treba rupu zatvoriti.  Nemojte ništa trpati unutra. Cevi za ventilaciju

imaju izolaciju (pogledajte malo bolje kroz otvore za ventilaciju). Za gepek sam u dilemi i dalje.

Ostajem pri stavu da treba uraditi izolaciju haube i dela motornog prostora prema kabini (kao što je

fabrika uradila za dizelaše i prestige).
Ljudi, ipak je ovo dobar automobil.
Citat: Ralet?a imam svu izolaciju koju Da?ija stavlja, me?utim... Po mome mišljenju, zasnovanom na

šoferiranju razli?itim kamionem, ??. autem, logan je tišiod klase auta kojoj pripada. Ko ima priliku

treba da proba nubiru, tj. sada šev. la?eti-??, to je strašno kako se on ?uje iznutra. Logan mu do?e

ki plast sena.

Ina?e, ,,ubio" mi se stiropor ispod nogu, imam udubljenje od jedno centimetra tamo gde mi se upire

desna noga, hm... Deo gde ,,odmara" leva noga nema ništa ispod tankog etisona, tu ?e se najpre

izglodati.

? lupa kamen?i?a s?, ?ini mi s?, ?uje od prednjih to?kova (zimi, rizla). Dosta novih auta ima nekakav

gumirani etison u blatobranima, zna li neko može li to da se simulira kod logana? Škode imaju, Stilo

ima...
Citat: ppejicEvo sta sam upravo pronasao u jednoj prodavnici, a mislim da sam ih obisao sve u Nisu
Cena 40din/kom, rastavljiva, za 7.7mm




Znaci, za haubu treba 12tak

Peja
Citat: KekaSunce ti zarko, pa zabice ce da kostaju koliko i izolacija sa otpada!
Od sutra sam na godisnjem i ujutro idem da cunjam po prodavnicama i otpadima. Danas sam svratio na

jedan otpad, izolacija za haubu od Fiat Tipa, lepo izgleda, a podebela, trazi pajser 15 evrica. Nisam

hteo da mu dam toliko, a on nije hteo za 10.
Plan mi je sledeci: nabaviti filc (ima u NS 5mm debljine u tablama 2x0,5 m za nekih 500 din),

bitumenske samolepljive ploce (ako nadjem), tigar lepak, zabice (ovo ce kanda da bude problem osim ako

ne pokupim na otpadu), najlon, sundjer.
Izolacija sa otpada, posle krojenja ide na haubu. To je jasno.
Bitumenske ploce na lim vrata, pod prtljaznika, lukove u gepeku, a prednje lukove ako nisu pokriveni,

pogledacu.
Filc na plastiku na vratima iznutra, lepiti. nadam se da ce stati, nije predebeo, a ako moze duplo (1

cm) onda duplo, nije skup. preko toga najlon kao hidro izolacija.
Sundjer u instrument tablu, a od filca i neceg (to cu jos da vidim sta da iskoristim, za sada nemam

ideju) cu napraviti poklopce za instrument tablu kod nogu vozaca i suvozaca. Na kadetu je kao neki

karton, a sa druge strane sundjer.
U svakom slucaju, kako budem napredovao, pisacu i kacicu slike.
Citat: KekaDanas sam bio u kupovini.
Filc presovani debljine 0,5cm tabla 2x1,5m oko 500 din/kom
Filc rastresiti azmafon debljine 1cm tabla 1x1m 165 din/kom
Zvucna izolacija za haubu za Audi A6 dizel, polovna, 800 din
Zabice plasticne za Zastavu, 10 din/kom
Folija plasticna 200 din/4m2
Lepak Tigar tuba veca 190 din/kom
Sirova guma pakovanje 200g  178 din

Bitumenske samolepljive ploce nisam nigde nasao u NS, svi me gledaju u cudu, kao da sam pao sa marsa.

Zato cu odraditi sloj rastresitog filca i sloj presovanog filca, medjusobno lepljeno, i zasticeno

folijom (zbog vlage, vazi samo za vrata).

Slike idu naknadno  :D
Citat: ppejicJesi li probao kako pasu zabice za Zastavu?
Mislim da nece moci tek tako lako da se uguraju


Peja
Citat: Daniel
Mislim da nece, imam ja, moraju da se preseku  u sredini kako bi usle u rupu. A iz iskustva od pre

neki dan, lome se kad se vade napolje....i plus mi sada taj slomljeni deo ostao u haubi i

tandrce.
Citat: KekaIdemo redom:
Prvo sam kupio na otpadu izolaciju za haubu za Audi A6 (samo to su imali). Cena 800 din.
[/URL][/img]
Ovako izgleda hauba u fabrickom, neizolovanom stanju. Obratite paznju na fabricke zabice, promera 8mm,

koje na zalost nisu dovoljne da zadrze novu izolaciju na mestu.
[/URL][/img]
Nasao sam u gradu zabice za Zastavu, 8mm, sa lepom velikom glavom. Malo teze ulaze u rupe dok ih nisam

ustinuo kombinirkama na samom vrhu, posle toga funkcionisu kako treba. Cena 10 din/kom.
[/URL][/img]
Zatim sam Audijevu izolaciju isekao po maksimalnim gabaritima prostora za izolaciju na haubi, to se

prepozna po zljebu u koji treba da legne izolacija. Audijeva je malo deblja (tim bolje) i tokom

secenja sam morao da presecem na nekoliko mesta jastuke ispunjene nekom cudom materijom, pa malo ruzno

izgleda, ali cu sutra gledati da nabavim cenu siroku traku da to zalepim. Zatim sam otkacio prskalice

za stakla, proverio creva, i zadihtovao prskalice sirovom gumom, posto se ponekad slivala voda.
[/URL][/img]
Zatim sam povezao creva i postavio ih na nosace, i poceo da kacim izolaciju od sredine, prema ivicama.

Nije problem naci rupe, posto je izolacija savitljiva. Na kraju sam fino isekao na licu mesta sto je

bio visak. na kraju to sve izgleda ovako:
[/URL][/img]
Bitan momenat je da su mozda neke rupe pokrivene plasticnom nalepnicom, kod mene je jedna bila takva,

pa sam skinuo nalepnicu.
Drugi bitan momenat je da u desnom gornjem uglu, ne postoji rupa za zabicu, pa treba iskoristiti

plasticni drzac poluge koja podupire haubu. Skida se tako sto se zicom iz sredine istera plasticni

klin, zatim lako izadje. Vracanje je na isti nacin.
Citat: KekaNastavak:
Za putnicki prostor sam hteo da iskoristim bitumenske samolepljive ploce koje su gore pomenute, ali ih

nisam nasao. Zato sam nabavio sledece:
Folija, oko 200 din/4m2

Zatim presovani filc, debljine 5mm, tabla 2x1.5m kosta oko 500 din

Sasvim slucajno sam na jednom stovaristu nasao, dok sam bezuspesno trazio bitumenske ploce, materijal

za zvucnu izolaciju, azmafon ili tako nekako, koji se koristi za Zastavina vozila, a u stvari je

obican rastresiti filc. Tabla 1x1m kosta oko 170 din.

Prvo sam skinuo tapacirung vrata, kao sto je objasnjeno vise puta. Potrebno je odviti tri srafa, i

potom rukama otkaciti zabice koje drze plastiku fiksiranu za vrata. Kad se skine plastika, iznutra

izlgeda ovako:

Kao sto vidite, od izolacije nema nista, osim neke cudne crne kutijice u predelu naslona za ruke.
Prvo sam iskrojio od rastresitog filca komad okvirnih dimenzija, i onda na samim vratima ga fino

ukrojio. Ostavio sam prostor za zabice, zvucnik, rucicu za otvaranje vrata i neko pravougaono parce

sundjera sto je bilo zalepljeno na vrata. Deo filca koji ide u predelu naslona za ruku treba zaseci da

bi se povio unutra. Konacno ukrojeno parce treba odmah "kopirati" na filc i za druga vrata.

Zatim sam na isti nacin iskrojio komad od presovanog filca, stim da u predelu naslona za ruke sam ga

odstranio zato sto je krut i ne moze da se lepo savije.

U svemu mi je pomagala keva, mada joj nije bilo jasno sta radim i rekla mi je da nisam normalan:

Tu je bila i njena drugarica:

Zatim sam ta dva isrojena parceta medjusobno zalepio Tigar lepkom (ili Neostik). Obratite paznju koju

stranu mazete.


Zatim sam za sam gornji deo vrata iskrojio traku rastresitog filca, kao i za deo kod retrovizora. Ovde

je prostor vec ogranicen, pa nisam stavljao presovani filc. Posto su komadi mali, morao sam da ih

zalepim za plastiku.

Zatim sam postavio zalepljeni sendvic:

I na kraju postavio poliju, koju sam zalepio za filc, a rupe ostavio samo za zvucnik i za rucicu za

vrata:

Posto me je uhvatio mrak, sutra cu da ovo vratim na vozilo, i da skinem leva prednja vrata, posto mi

je izolacija iskrojena, samo da namontiram.
Sutra cu raditi i zadnja vrata. Za gepek moram da dokupim rastresitog filca i lepka. Cenim da cu

potrositi oko 4 tube lepka, 4m2 rastresitog filca, malo manje presovanog.
Kad sve bude gotovo, videcu kako to zvuci.
Nadam se da sam bar malo pomogao ovim slikama i tekstovima.
PS Ako nekom treba presovani filc, imacu viska za prodaju  :D
Citat: markonikolic83Svaka cast,samo napred.Bas me interesuje kako ce da zvuci posle tog

posla.Mislim da ce biti razlike i to primetne.
Citat: mladja73Alal vera Keko !!!
Citat: krleEkspeditivno, svaka ?ast. Bravo Keko, samo nastavi.
Citat: ppejicSvaka cast na expeditivnosti.

Hoce li moci tapacir da se vrati na svoje mesto?
I jos nesto, kako u vratima ima vlage a filc je pamucan, moze doci do budjanja i smrada...zato cu ja

uraditi sledece. Filc cu pre postavljanja impregnirati silokonom. Kako? Mnogo prosto. Kupite

silikonski kit (pistolj) i esenciju (za zimnicu) i rastvorite kit u esenciji. Zatim, cetkom ili sl,

nanesite na filc. Ako napravite blag rastvor, mociete cak i potopiti ceo filc. Smrdi zestoko, ali kada

sva esencija ispari ostane samo silikon koji se impregnisao u pamuk. Kako u vratima  nema izvora

toplote ovo je prihvatljivo resenje.
Citat: Keka
Kao sto vidite, od izolacije nema nista, osim neke cudne crne kutijice u predelu naslona za ruke...

neko pravougaono parce sundjera sto je bilo zalepljeno na vrata
to ti je samo odstojnik, da ojaca rupetinu naslona da ga nebi neko slucajno probio.
Sundjer sluzi da napne plasticni tapacir o lim da bi manje vibrirao.

Kako si pricrvstio sendvic od filca za tapacir, lepljenjem...?

A crevca za prskanje soferke? Trebao si prvo napraviti mustru od papra za haubu, i ispalo bi perfektno

;)

Moze li neka fotka limenog dela vrata (kada skines tapacir)?

Nego, prodajes li "mustru" za vrata? :)

Peja
Citat: KekaDanas sam posekao prst, dobio zulj, popravio haubu, vratio prednja vrata, uradio i

zadnja vrata, i poceo vrata prtljaznika.

Prvo, nabavio sam neku crnu traku da zastitim ivice. Nije ispalo lose zato sto nisam pravio mustru na

papiru, nego sam morao da presecem jastucice na izolaciji od Audija, pa su se malo rascvetali. To sam

danas zalepio trakom. Treba imati na umu da je sve ovo ipak karabudz sistem, i da ce manje-vise

izgledati smesno. Ko zeli original, neka se isprsi 5200 din i bice kao saliveno.


Drugo, kod prednjih vrata u predelu gde prolaze poluge mehanizma za otvaranje vrata i za

zakljucavanje, maksimalna debljina filca je 10 mm, sve preko toga zapinje i poluge ne mogu da

funkcionisu, tako da sam morao da skidam parce presovanog filca od 5mm i da ostavim samo rastresiti

filc od 10mm u tom delu.

Trece, na zadnjim vratima postoji mali mehanizam u predelu kvake iznutra. na tom mestu ne moze da

stane nikakav tapacir, inace zapinje. U predelu gde su poluge za otvaranje i zakljucavanje vrata, isto

ne moze da stane nikakav tapacir. Ostalo na zadnjim vratima je prosto kao pasulj. Svi tapaciri su se

vratili na mesto bez problema, osim navedenih koje sam video kad sam ih namontirao. Zastitu od vlage

sam uradio najlonom koji je lepljen na filc. Pejo, ako filc natopis necim mokrim, naduvace se i posle

si zavrsio sa njim. Na podu je isto filc, fabricki, pa nije impregniran, i nije se nikom ubudjao.

Mislim da je folija  dovoljna zastita od vode. Sendvic od filca je lepljen za tapacir.


Mustru za vrata sam pravio od rastresitog filca na licu mesta pa posle krojio na osnovu toga za druga

vrata, tako da na zalost moja mustra je zavrsila u vratima i ne mogu da je prodam.  :?  Ali nije

nikakav problem izrezati, stvarno je lako. Najvise me je mucilo sto je dan kratak, i taman nesto

uradim i treba da montiram, ono pao mrak, pa moram da pipam.
Za fotku limenog dela vrata si zakasnio, sve sam vratio, a tek sam sada seo za racunar. Siguran sam da

imas na rumunskom forumu more fotki vrata.

Cetvrto, za vrata gepeka sam pravio mustru na foliji, posto su vrlo nezgodnog oblika. Prvo sam isekao

parce folije (imao sam je u visku) malo vece od potrebnog, pricvrstio je postojecim zabicama (obavezno

dobro paziti da se prate krivine vrata gepeka) i onda flomasterom iscrtao ivice, pozicije rupa, kao i

poziciju i oblik supljina u koje ce doci rastresiti filc. Na osnovu toga sam iskrojio od presovanog

filca "poklopac" koji sam ofarbao crnom mat u spreju, susi se u podrumu i slikacu sutra. Potrebno je

bilo pored svega par proba i finih korekcija na licu mesta. Onda sam sa folije izrezao mustre za

supljine i napravio od rastresitog filca te oblike, sutra cu ih zalepiti prema lokaciji na mustri na

presovani filc, i preko svega toga folija za zastitu i ide u vrata. Onda se bacam na stranice gepeka,

tockove, a pokusacu da napravim i poklopce za instrument tablu kod nogu. Za sada mi fali jos

rastresitog filca, sutra idem ponovo u soping, danas sam uzeo 4 lepka, trosi se kao blesav. Mozda cu

uraditi i zadnju klupu gde su zvucnici, ako me ne bude mrzelo, ipak je ovo mnogo veci posao nego sto

sam mislio, treba dobrih 3-4 dana za sve, ako ne i vise. Ovde je folija, malo se slabije vidi.


Ovde je izrezan poklopac od presovanog filca, pre farbanja.
Citat: RaletE svaka ti ?ast!

Pošto si se namu?io, ,ora?eš nam re?i, da li se taj tvoj trud isplatio (ono, tebi ?e se sigurno

isplatiti jer ?e ti zadovoljstvo biti ve?e sada nego ranije), ali da li ono zna?ajno prigušuje

zvukove. Ali pošteno reci, jer bih uradio istu stvar ako se pokazalo dobrim.

Još nešto, vidim tamo kod Rumuna da svi opaljuju onaj ,,dinamat" materijal preko pod?, zna?i sve dižu i

lepe ga (samolepljiv) na pod.
Šta vi mislite o tome?

Rale
Citat: KekaNisam jos vozio auto, tek sutra idem po novu kolicinu izolacije. Za sada sam primetio da

vrata imaju drugi zvuk pri zatvaranju. Ali nista spektakularno za sad.
Dynamat i slicne bitumenske ploce su dobre, hteo sam da stavim, ali nema da se kupi u NS, ili bar ja

nisam nasao, a da idem za Bg.....lepa varos taj Bg ali zabacen i daleko od NS  :lol:
Citat: RaletNegde sam ve? pro?itao gde se mogu na?i te stvari, ali ajde na brzaka, ako zna neko, da

kaže gde mogu u bg-u da se na?u te bitumenske samolepljive stvari, filcevi i sli?no.
Citat: KekaVec treci dan crncim i nije gotovo.
Danas sam radio na gepeku, i u kabini.

Prvo vrata gepeka poklopac posle farbanja:


Onda sam zalepio sa unutrasnje strane rastresiti filc da popuni rupe u vratima:


Na kraju sam to sve montirao na vrata gepeka. Kasnije sam ofarbao zabice u crno, ovde su i dalje sive 

:?


Onda sam podigao tepih kod nogu vozaca i suvozaca. Slike su od vozaceve strane, ali je sve isto i sa

druge strane, jedino sto kod suvozaca moze da se stavi mnoooogo vise filca, ne smetaju pedale. ovako

izgleda fabricka izolacija, jedan sloj filca do lima, onda stiropor, pa ponovo filc ispod crnog

tapacirunga:


Pa sam to ja malo pojacao, narocito na luku tocka, posto mi se cini da najveci deo buke i dalje dolazi

od napred:


Zatim sam se upustio u sex skidanja zadnje police i plastika sa strane, i to ne bih nikome preporucio.

Ovako izgleda postavljena izolacija, najveci problem je skidanje i stavljanje ostalih elemenata:


Zatim sam u gepeku zadigao bocni tapacirung i lukove nafilovao filcom, fabricki tu nema nista:


A za pod gepeka sam izrezao parce filca, i stavio ga ispod fabricke prostirke:


Onda sam uzeo meru za prostor kod nogu, ne znam da li ce valjati, videcu sutra kad se osusi lepak i

farba. Treba jos na licu mesta da isecem proreze za pedale. Ovako izgleda sa zalepljenim filcom:


Njih cu fiksirati dugackim zabicama za gumu u podu, a zasrafiti drugu stranu na ivicu instrument

table. Ovo su zabice za pod posle farbanja:


Ovako izgledaju poklopci za prostor nogu pre farbanja:


A ovako posle farbanja:


Njih cu postaviti sutra, i time zavrsavam sa poslom. Posle ostaje usisavanje i pranje kola od parcica

filca. Danas sam potrosio 3 table (3m2) filca, i to 1,5 m2 kod nogu vozaca i suvozaca, a 1,5 m2 za

gepek i policu. kod nogu vozaca i suvozaca ima toliko prznog mesta da se moze gurati do besvesti. Bas

su ustedeli tu.

Danas sam vozio po zabice, jeste tise unutra, ali nista spektakularno, videcemo kako ce biti kad

stavim jos ovde poklopce kod nogu.

Da sam mogao da nabavim uredjaj za merenje buke pa da izmerim pre i posle, crno na belo. Sutra

planiram popodne na duzi put, pa cu videti kako izgleda pri vecim brzinama.
Citat: ppejicKeka,
NEMOJ misliti da sam kontras u tvom projektu, zelim ti da uspes da bi iskopirali sta si ti uradio.

Imam nekoliko bitnih primedbi. Porebno je razumeti izvore i karakteristike zvukova, da bi bilo

drasticnih efekata.

Primetna razlika sigurno postoji smo si ti ocekivao, shodno trudu, mnogo vise ;)

Okupljanje clanova je za to extra stvar, al kad nam zemlja velika pa se ne mozemo skupiti.....ali to

je za neku drugu temu koja vec postoji
---------------------
I dalje ne vidim da i stavio KEDER na prednju haubu. To ce ti doneti veci boljitak,nego onaj audi

filc. Hauba je ogromna, ravna samim ti slkona rezoniranju. Fabricki ucvrscena je u 4 tacke: sa 2 sarke

pozadi(+fabricki keder), 2 odstojnika napred. Uz to, odstojnici napred ne napinju haubu. Znaci veoma

sklona vibriranju. Kada stavis keder skroz ukrug, hauba u zatvorenom stanju blago upre u keder, koji

pored toga sto "definise" haubu u toj tacki (liniji rubova), istovremeno i UPIJA njene vibracije.
      Posto ti vec pomaze majka u projektu, napravi TEST. Udji u kola i zatvori vrata, a ona neka

dlanom ili pesnicom blago udara po rubovim i sredini haube. PREPOZNACES 50% zvukova iz voznje. Zatim

stavi keder (kupi onaj za vrata, 3m, ~400din) pa probaj ponovo, ralizka ce biti drasticna. Isto vazi i

za utisak u voznji. Bice ti potebna veca sila pri zatvaranju haube (veca visina "slobodnog pada" od

5-10cm) a pri zatvaranju se nece cuti DRRRRNDDDD, nego BBUUUP.
      Da bi efekat bio max, potrebno je jos i "umrtviti" dva odstojnika jer imaju luft i strasno

brnce. Skini ih (na zabice su), pa izrezi od unutrasnje gume bicikle pikladne prstene i stavi ih

izmenju odstojnika i sasije.
---------------------
Pogledaj frekventnu karakteritiku Azmafona http://www.azma.co.yu/azmafon.php. Sa nje se lepo vidi da

je efikasan tek za frekvencije preko 1kHz. Izuzimajuci zvuk (vibracije) motora, u automobilu je sve

ispod 200Hz,efekat prigusenja Azmafona je manji od 0,1 !?!! Znaci 200~500Hz prolazi ko kroz sir!

Potrebno je to sve medju-ukrutiti (izvinte na izrazu). Recimo nesto kao Azmasendvic, ili da se lepi

tanak filc, unutrasnja guma, tvrdi filc. Umutrasnja guma/bitumen+filc odlicno upija vibracije nizih

frekvencija. Sto je guma.bitumen veci, masivniji, to je efekat bolji....Za tvrdi filc pretpostvi da mu

je k-ka bolja za nize frekvencije od azmafona.
----------------------
Sta se dogadja  sa vratima? Vrata kao celina su utegnuta na sopstveni keder (kao hauba sa kederom) ali

su sama po sebi jedan kopleksniji sistem od haube., jer predstavlja zvucnu kutiju. Imas izvor buke,

prenosni sistem, predajnik buke. Izvor je veoma tanak spoljnji lim vrata, koji poput haube

vibbbrrrrrrrirrrraaaa, ail za razliku od habe nije "utegnut" unutrasnjim limom. Prenosni sistem je 

vazduh, medjulim sa otvorima, vazduh. Predajnik je plasticna oplata, tj tpacir.
        Najbolje je suzbiti izvor zvuka, ali kako necemo da lepimo nista na voskiran i cesto znojav

lim, ovo otpada.
        Najbolja stvar koju mozemo uraditi sa prenosnim sistemom je da ga pregradimo! Tu je i najveci

efekat onog oblepljivanja Alubityl (kako se vec zove). Taj unutrasnji medjulim je i DEBLJI i "plitko

izvlacen", pa je i manje sklon vibriranju od spoljenjg lima. Na njemu treba zapusiti sve velike rupe.

Na taj nacin smo napravili  akusticku pregradu. Tako je smanjen uticaj spljoljnjeg lima. Te pregrade

trebaju biti sto krutije.
         Ostaje jos tapacir, koji je ujedno i predajnik zvukova u kabinu. Ti si ga vec odlicno

dampirao za vise frekvencije, ostaje da ga umrtvis za niske frekvencije. Ovde cemo se prisetiti haube

sa pocetka. Onaj plitko izvlaceni lim sa unutrasnje strane haube je akusticki spregnut sa spoljnjim

limom pomocu gumene mase. Secas se onog cetvrtastog parceta sundjera u vratima? Pa treba ga staviti na

jos nekoliko mesta da upire i o lim i o tapacir (samo da ne smeta, i da nije presirok). To je kao ona

gumena masa na haubi. Sundjer NECE prenositi vibracije sa lima, ali ce istovremeno spreciti da tapacir

samorezonira. Iz ovoga se moze zakljuciti da je najbolje da je ceo tapacir iznutra ispunjen

sundjerastom masom do unutrasnjeg lima, i tapacir je masivniji. Tako je i uradjeno na boljim vozilima.

Tamo je napravljen fabricki "odlivak" te mase, pa ne smeta polugama unutar vrata. Toliko o vratima.
----------------------
Pod u kabini je "to je sto je". Tu treba primeniti nesto kao/ili azmasendvic. Kod vozaca je njagora

situacija zbog noznih komandi jer nema mesta znacajnijem podebljavanju poda 2-3cm, max. Unutrasnjost

koseva kod nogu je problem sa vozaceve strane, ja bi to izbegao izlovati.
Elem, kupis na buvljaku 4xkomplet najjeftinijih gumenih patosnica (4x400din), pa napravis sendvic

patosnica-tvrdi filc-patosnica-crni trsavi itison. Ovo ukrojis tacno po unutrasnjim konturama poda.

Ponovis za suvozaca, putnike pozadi.... Pazi samo na otvore za grejanje nogu napred
Napominjem da ovde lecimo posledicu a ne uzrok!
---------------------------
Gepek, katastrofa, sreca pa nismo unutra kada se vozimo, ili kada bar imamo zadnje sediste. Kako je

ovo dobra BASS kutija, 520L, ima kapoacitet za zvucnike barem od 1kW sinus snage. Tu je najveci izvor

buje dno, ogromna a veoma tanka limena povrsina. Ono sto si uradio je dobro, samo da ne navlaci vlagu

(prica za sebe), ali neces postici mnogo ako ga ne opteretis po povrsini ravnomerno (iverica od 1cm,

recimo). La ce carinici da se zaraduju, mislice da si svercer!  :lol: ali to je jedini nacin. Naravno,

mozes ga utezati onim bitumen-alu plocama...ali  nekako mi je to invazivno. Naravno bu?e i kosevi

zadnjih tockova...a zadnja hauba NAJMANJE! Pored onog sto si dodao ispod fabrickog poda, ja bi samo

sredio zadnju policu. Prvo zapustiti sve rupe, pa preko nesto kao/ili azmasendvic. Nravno, ovo sve iz

gepeka posmatrano. Ne bu bilo lose staviti i preko zadnjeg sedista to isto, mada, je ono pregrada sama

za sebe.
------------------------------
Prednja polica-konzola. Osim sto je ogromna plasticna izjedna izlivena povrsina, nema drugu manu 

:roll:  :lol:  Katastrofa! Ponasa se isto kao vrata. Sakuplja vibracije sa sasije i kao zvucna kutija

odlicno rezonira, pogotovo na niskim frekvencijama. Na nju bi terbalo primeniti nesto poput

sundjerastih odstojnika u vratima, ali nisam pametan..plase me zice unutra...
-------------------------
Niko ne pominje krov?
-------------------------
Izvinite ako sam davio, koga mrzi neka preskoci.

Toliko od mene,
Peja
Citat: KekaHvala Pejo na savetima.

Nisam ni mislio da si kontras  :D

Hauba vec sad pravi BUP zvuk kad se zatvara. Moja je od prve serije, pa gumeni oslonci jesu u kontaktu

sa haubom, i namestio sam da je napinju. Zvuk koji se cuje u kabini je sad vecinom zvuk motora.

Izgleda fali izolacija na firewallu sa motorne strane, a to je malo teze izvodljivo zbog sile cevki, a

tu mi je i deo gasne instalacije pa ne bih da cackam.

U svakom slucaju cu potraziti keder, kad sam vec ovoliko para sprcao u sve ovo, nek ide i 3 metera

kedera  :lol:

Da li su to sve primedbe?
Citat: krleStavi i to na fajervolu.   Ja ?u ti pokriti 50% ukupnih troškova za materijal. Bitno je

da je  to neko prvi kod nas uradio komplet.
Citat: KekaPeja ga lepo dao u detalje, ali mi sad dodje nekako da sam sve ovo radio manje-vise za

DZ, posto nisam stavio samolepljive bitumenske ploce.

Javicu sutra kako je proslo sa kederom.

Firewall ne mogu da uradim, nemam adekvatan materijal, filc ne moze u motor, zbog vlage i temperature.

I krov bi trebalo uraditi, ali mi se ne da, treba rasturiti pola auta, za krov je zadnja polica mala

maca.

Na zalost ja nemam vise energije ni vremena, jos sutra pre podne sto uradim i to mu je.

Ako jednog dana, Boze zdravlja bude nekog okupljanja, mozemo probati pa videti da li i koliko ima

poboljsanja.
Citat: ppejicFirewall, nemas mesta za njega od uredjaja za LPG.

Nije bespoterbno, nego BRZGAS COVECE!

Za vrata samo moras otvoriti tapacir vrata i dopraviti...ako te ne mrzi ;)

I svuda gde pavis pregradu, radi sendvic! Pod, polica,...Nista nije suvisno!

'Ajde covece, svi se uzdamo u tebe!

Peja
Citat: KekaSvugde gde je moglo sam stavio presovani (da prostis kruti)+mekani filc, lepljeno.

Kupicu sledeci auto Mercedes pa necu morati da se zajebavam sa ovim. Umesto da radim magistarski, ja

krojim filc i duvam lepak  :lol:
Citat: krleNapred Keko. Ponuda i dalje stoji, bez zezanja.
Citat: KekaPare nisu problem, vise su kostali lepak i zabice nego ostalo  :lol:

Ne mogu da nadjem u NS bitumenske ploce. Nije problem otvoriti vrata i zalepiti, ali nije ni tako

jednostavno. To bi trebalo uraditi u garazi, grejati fenom da bitumen isprati konture na vratima.

Posle toga bih morao da smanjujem debljinu postavljenog tapacirunga na vratima posto je knap za poluge

koje prolaze preko vrata. Potrebno je pomeriti i rupu gde se srafi rucka za zatvaranje vrata, posto se

i ovako pomerila i jedva sam ih zasrafio.

Od svega toga imam vrata i fen, garazu nemam a danas me produvalo onako momacki, iskasljavam nesto

zuto-zeleno kao ovaj lepak  :lol: , pomocnu radnu snagu nemam, bitumenske ploce nemam......

Za sada necu preduzimati druge korake u vezi zvucne izolacije, na prolece mozda.
Citat: ppejicMa mani se bitumenskih ploca, to je dobro samo za lim poda...a poznajuci kvalitetnu

galvznsku zastitu Dacie, NIJE PREPORUCLJIVO ni malo

Vrata: Samo zapusi one rupcage medjulima i dodaj tvrdje presovan sundjer da upire u tapaciri

medju-lim.

Peja
Citat: krleU pravu si, ipak ovo treba raditi na prole?e ili leti. Hvala ti puno, još

jednom.
Citat: KekaDobro manuo sam se.

Da li ti to hoces da kazes da sam ovo ostalo dobro odradio?  :shock:
Citat: ppejicPa naravno, ali ponavljam, rupcage u vratima,

zadnja polica i KEDER!

Samo napred.

Peja

P.S. Sada mi je zao sto sam tupio na temu.
Citat: KekaRupcage uradjene sendvicom
Zadnja polica uradjena
Keder sutra ujutro
Citat: ppejicJa mislim na ove rupcage (i ona od zvucnika, ako ga nemas u kolima)

To mora od sto krutije gume, da bi sprecavala vazdusni talas od spoljeg lima ka tapaciru. Ako si tu

stavio filc, to je kao list na vetru

i KEDER! :)

Sve ostal super

Peja
Citat: KekaTe rupe su zapusene sendvicom folija (prema rupi), u sredini tvrdi filc i prema kabini

meki filc.
Nista tvrdje nisam imao, kod mene sve mekano  :lol:

Subjektivno, najveci deo buke mi dolazi od motora i tockova, ne od vrata.
Citat: ppejici haube! Petljao sam a podovima...zadnjom policom....ali posle kedera ispod haube....

00013

Zasto nema fotki o tome! 00029 (mislim na "rupcage lima vrata")

Vrata su onda skoro savrseno odradjena. Dosta buke dolazi i od njh. To se primeti u voznji, kada se

pomeris od vrata prema sredini.

Peja
Citat: Ralet
Citat: ppejicPa naravno, ali ponavljam, rupcage u vratima,

zadnja polica i KEDER!

Pitanje, ima li svrhe raditi zadnju policu odozdo?
Citat: krleTreba staviti na vrata onaj gumeni ?ep (od klia) sa slike koju sam postavio.
Citat: KekaPejo, nisi pratio na casu  8)

Sendvic pritiska rupetine, otvori su za zvucnik, i za deo gde se srafi rukohvat, ostalo prilicno dobro

pritiska na vrata, namucio sam se dok nisam zasrafio.
Citat: ppejic

Lim treba zapusiti ali ne tapacirom vrata vec zasebno, zalepljeno za lim (medjulim) kao da tu ne

postoji rupa. Ovako si preneo zvucni talas na tpacir, tj nisi "pregradio" vrata. I jbg imas i zvucnik

koji ti lepo reprodukuje zvuke iz vrata :D

Peja
Citat: Keka:oops:

meni dobro, naranio sam svinji i ne diram  :lol:
Citat: KekaDanas sam montirao poklopce kod nogu. Vozacev poklopac sam morao da ukrajam zbog pedala,

to sam ostavio da uradim na licu mesta. Na zalost zbog blesavog hoda pedala (kvacilo ide nekako u

stranu pa zahvata mnogo vise prostora nego sto je sirina pedale)  i prisustva osovine volana, morao

sam dosta da odstranim. Za pod sam fiksirao preko tapacirunga velikim zabicama, a bocno postojecim

zabicama, dok sam za plastiku instrument table zasrafio. Evo kako izgleda kod vozaca:


A ovako kod suvozaca. Lepo se vide zabice i srafovi:


Onda sam otisao i kupio keder, Pejo j..o te keder da te j..o keder  :lol:
I onda sam namestio keder na mesto gde treba da ide keder i gde mi je Peja rekao 43254389057248905

puta da stavim keder. Keder sam morao da malo ustinem kljestima posto je lim tanak. Evo ga i keder,

samo za Pejine oci  :lol:


Time sam zavrsio posao, kad se vratim sa puta danas, javim utiske.
quote="ppejic"]Kod mene je keder jedva upadao. To znaci, kada nam jednog dana rdja napadne nase

ljubimce, moj Logan ce istrunuti posle tvog! :-P

Peja[/quote]
Citat: KekaZavisi i od kedera  8)
Citat: Ralet????, ?e na?e ovaj keder?
Citat: KekaSvakaa prodavnica sto drzi kedere ima i ovaj tip, to je klasican keder za vrata, na

kojem guma dodje sa strane u odnosu na lim, za razliku od kedera za gepek, gde guma dodje pravo na

lim.
Citat: RaletOket
Citat: KekaSad stigoh sa puta.
Utisci su sledeci:
1. Vetar nenormalno duva, pa sve zvizdi i huci na i oko auta. U par momenata sam cuo i kako zavija

vetar oko antene, znate onaj zvuk kad vetar duva preko zice. Definitivno treba uraditi i krov, mada je

velika zajebancija skidati sve da bi mu se pristupilo.
2. Razlika definitivno postoji, i sad je akustika u kolima bolja. Pri brzini 80-100 km/h motor se

jedva cuje, ali zato zvuk kotrljanja tockova je i dalje prisutan, doduse manje nego ranije. Motor se

cuje samo kod ubrzavanja, pri konstantnoj voznji se cuje tek toliko da znam da radi.
3. Posto sam kod suvozaceve instrument table nagurao oko 1,5 kg rezanog sundjera (a to je poprilicna

zapremina sundjera) sad vise ni skripi cevka od ventilacije.
4. Zaboravio sam da pogledam gde duva na noge kad sam pravio poklopce, ali na srecu sve je ispalo kako

treba, tako da i dalje duva na noge, a ne na poklopac  :lol:
5. Od kedera na haubi ne vidim i ne cujem neki boljitak, mozda zbog ostale izolacije koju sam nagurao,

isto tako ne zelim ni da tvrdim da ne ublazava buku. To bi trebalo proveriti na vozilu bez izolacije.

Kad budem isao na duzi put a ne bude duvao vetar, ako uocim nesto bitno, pisem.
Citat: Daniel
E Keko, ybg i ti ne razmisljas...smotaj ga pa uz vetar.  :lol:
Citat: KekaNije to kadet da ga teram po njivama  :lol:

Inace nista se ne radi uz vetar, a narocito ne ono  8)
Citat: ppejicKupio sam one cepove.
Odem ja i kazem dajte mi 8kom, spremio 320din.
Prodavac kaze "80din"  :shock: ispal oda njegova keva koaj tu radi popodne nema pojma sa cenama.
Rece mi da su to cepovi za tapacir za LADU SAMARU

Peja
Citat: NikolaNisKeko ja bih samo da te pohvalim za ovoliki trud da sve ovo odradiš a potom i da

lepo slikaš i opišeš svoj zahvat, odli?no si to odradio, verujem da ?e mnogima pomo?i... :)
Citat: PallJos da nije svaki dan jednom u zivotu pjan, de bi mu bio kraj... :-)
Svaka cast
Citat: RaletAjde ljudi prona?ite gde ima da se nabavi onaj ,,sound insulation" materijal (kao

katranizirani tanki sun?er, sa alu folijom preko, samolepljivi).
Citat: KekaProbaj u Lechleru u Bg

Sada ti je hladno da to radis, tesko ces zagrejati katran da lepo legne i isprati neravnine.
Citat: RaletZnam, znam, ali bih da vidim šta, kako, pošto.
Nego, vozim danima sa skinutom zadnjom klupom i naslonja?em, sve šuplje, i mogu da vam kažem da nije

strašno, mala je razlika u odnosu na ono s klupom.

Meni se, recimo, najviše ?uju zvuci motora i ubrzavanja, meni to smeta. Ovo ostalo je mn?????g? bolje

nego u recimo ševrolet nubiri.

I bo?ni udari vetra, mislim da je logan tu osetljiviji od ostalih zbog svoje visoke siluete.
Citat: koanKoga zanima ima 3m pedovi u prodavnici kod Arene kad ides prema Zg na prvom kruzmom toku

se iskljucis i posle 20-30m parkiras i farbara je tu blizu u zgradi, ali upozoravam vas nisu bas

jeftini.
Drugo kad je mnogo toplo bitumenske folije mogu da se odlepe i nisu za motor.
A sto se tice Dynamata strasno je skup, ima  nekom forumu kako su rumuni radili haubu na loganu sa

njim. Toliko je skup da bolje da stavi covek novu original izolaciju.
Citat: ppejic
Citat: ppejicKupio sam one cepove.
Odem ja i kazem dajte mi 8kom, spremio 320din.
Prodavac kaze "80din"  :shock: ispal oda njegova keva koaj tu radi popodne nema pojma sa cenama.
Rece mi da su to cepovi za tapacir za LADU SAMARU

Peja

Danas da krenem sa stavljanjem izolazije haube...ono kopce od lade preveliki za rupe na mojoj haubi.

Naime, rupe su fi6.5 a ne 8mm.
Kupih kopce bespotrebno.

@Keka

Koliko tesko je rastaviti zabice tapacira vrata od lima vrata?

Koliko te je izasao ce poduhvat (okvirno)?


Peja

... nastavak u slede?em postu ...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Loganovac

#3
Citat: KekaNije tesko rastaviti zabice na vratima, najteze je na pocetku dok ne krene i dok sirova

guma drzi, mislim da je najbolje da krenes od donjeg dela kod sarki. Pri vracanju je potreban oprez da

ne bi popucale ako promasis rupu.

Okvirno me je kostalo sve zajedno oko 6000 din  :?

Pokazacu krletu kad mi bude doneo filtere pa neka objektivno kaze da li se i koliko primeti.
Citat: krle
Citat: ppejicNaime, rupe su fi6.5 a ne 8mm.
Kupih kopce bespotrebno.
Citat: krleKod mene je isto kao i kod tebe.Kod Keke su šire rupe  za kop?e 
Citat: krleSve rupe za kop?e su 6.5mm (merio sam šublerom). 

Pejo, prati malo. Mislio sam da si obratio pažnju na moje upozorenje.
Citat: ppejic
Citat: Ralet...
Nego, vozim danima sa skinutom zadnjom klupom i naslonja?em, sve šuplje, i mogu da vam kažem da nije

strašno, mala je razlika u odnosu na ono sa klupom....

Ovo kasno videh  :oops:
Citat: Ralet...Pitanje, ima li svrhe raditi zadnju policu odozdo...

Ovo samo govori da je potebno uraditi sendvic tvrdi/meki filc sa tvrdim filcem prema prtljazniku iza

sedista i ispod celog lima zadnje police.

Sto je masivnije to bolje prigusuje niske frekvencije (<600Hz) kojih je i najvise u kolima inace.

Peja
Citat: RaletJa ?u da uradim, samo ?ekam da otopli i da na?em jedan vikend, pokrivku u gepeku,

sendvi?em od šperplo?e (ili neeka alternativa), filca i ve? postoje?eg itisona, video sam to kod

fabije i mislim da je odli?na izolacija gepeka.
Citat: ppejic
Citat: Keka
Pokazacu krletu kad mi bude doneo filtere pa neka objektivno kaze da li se i koliko primeti.
Krle, sta imas izjaviti?

Peja
Citat: loganovac?ekaj da se ?ovek otrezni...
Citat: KekaOcekujem zapazanja veceras  8)

Gepek, ma koliko cudno zvucalo, nije izvor buke. Najvise se cuje od prednjih guma, i najvise buke

dolazi odatle.

Ipak je sexy uraditi sve  :lol:
Citat: krle
Citat: loganovac?ekaj da se ?ovek otrezni...

Mogu da prijavim da sam trezan došao iz NS negde oko 23.00. Kada vozim porodicu  vodim ra?una, bez

obzira na okolnosti. E,   kada sam se video sa Kekom sino? oko 21.30 izvesna koli?ina špricera je bila

u meni,znate kako to ve? ide kada se okre?u jagnji?i i prasi?i i doda se na to paša-badža monstrum i

ostali dodava?i. 
Izveštaj:
Keka je uradio veliki i temeljan posao što ste i sami videli iz priloženih fotografija.
Motor je za nijansu tiši,bar je meni tako delovalo i mislim da bi se efekat poboljšao stavljanjem

izolacije na protivpožarnom zidu. Vrata se zatvaraju uz prijatan i prigušen zvuk koje li?i na "bp".

Poklopac prtljažnika ne deluje više siromašno. Izolacija zadnjih koševa daje izvesnu ?vrstinu

fabri?kim oblogama, isto je i sa prtljažnikom.
Sve ovo uradi?u na leto. I da ne zaboravim, Keka me je iskritikovao zašto nisam postavio keder ispod

haube. Uradi?u to za vikend, to je bar lako.
Citat: KekaKrle, ja sam jos pod Pejinim uticajem po pitanju kedera  :lol:  Nisi valjda ozbiljno

razumeo sto sam rekao?

Citatmislim da bi se efekat poboljšao stavljanjem izolacije na protivpožarnom zidu

E sad da vidimo, ko ce da me casti original zvucnu izolaciju od dci?  :oops:
Citat: krleZnam da nisi ozbiljno mislio. Ovo je bilo više zbog Peje.
Ipak ?u to uraditi.

Hajde da vidimo ko je raspoložen da  pomogne  kako bi  Keka ovo odradio. 
Onda ?emo lepo mo?i    da vidimo na okupljanju stvarni efekat i da damo kona?nu ocenu ovog projekta.

Ja sam za.
Citat: ppejicCekajte ljudi, nemojte stavljati keder zbog toga sto JA insistiram na tome.
On pored prigusenja haube spreceva i prodor djubreta u motorni prostor.
Ako stavite keder koji ima malo telo i hauba ne naleze, necete postici ama bas nikakav efekat. Da li

keder naleze ili ne primecuje se i po visini sa koje treba pustiti haubu da bi se zakljucala. KAda

keder naleze na haubu (u zatvorenom stanju) potrebno je sa ~5cm vece visine pustiti da se zatvori.

Krle, za

Peja
Citat: krleDobro,ubedio si me još kada je Keka radio. Zna?i. keder treba staviti zato što je to

potrebno, a ne zato što  Peja insistira na tome :D

Zna?i za sada ja i ti, dalje...
Citat: ppejicOkupljanje ili da budzimo Kekinu izolaciju?

Keder lepo prigusuje haubu kada se prelai preko rupa sitnih i krupnijih

PEja
Citat: krleZa sada izolacija, a ocena efikasnosti na okupljanju.
Citat: RaletBo vas keder, obilazim ?itav Beograd, nigde nisam našao nikakav keder.

GDE??????????????? :)
Citat: krleMislim da sam video na buvljaku, ali proveri?u u subotu. Mada, kedera je uvek bilo

subotom na Bubanj Potoku.
Citat: RaletJok, nema na buvljaku (OTC).
Citat: KekaZvao sam juce lika u Kaludjerici ili gde je vec, sto radi sa polovnim delovima.
Polovna izolacija za firewall sa motorne strane od dci kod njega je 100 evra  :shock:
Alu felna, komad, polovna, 70 evra  :shock:

Mislim Baki.....
Citat: Ralet
Citat: krle

Izolacija vrata bi trebala da po?ne od ovog dela (gumeni ?ep grani?nika vrata). Mislim da odgovara od

klia. Nameravam ovo da nabavim, ako ima u prodaji.

Krle, potražio sam ovaj deo, nije da nisam. Sve u svemu, jedino mu znaju mamu i tatu kod AC

Markovi?-a, me?utim, onaj sa klija 2?? ili talije ne odgovara, ovalnog je oblika. Ina?e je cena 500

dinara po komadu i naru?uje se iz dežele. A da, šifra sa rumunskog foruma NE POSTOJI u sistemu reno-a,

dakle...

A evo, recimo, da sam ga našao, kako bih ga stavio, pojma nemam.

Averedre?i, Rale
Citat: krleOK. Pogleda?u da nije sa clio1. U svakom slu?aju znam ?oveka koji je ovo montirao u

službenog Logana, pa ?u ga prvom prilikom pitati.Ovo sam prvo od njega ?uo pa sam našao na rumunskom

forumu. Kedera ni za lek s ove strane Save, još Zemun da pretresem.
Citat: ppejicTaj covek koji je to montirao u sluzbenog Logana sta kaze, koliko je "cujno"

poboljsanje sa ovim cepom na vratima, i da li se primeti u gradskoj voznji?

Peja
Citat: RaletPostavi?u temu "Keder" da te obavežem da na?eš :)
Citat: krleppeji?:
On baš i nije merodavan za to pošto ima 60+ godina. Prošle zime je išao do Niša i žalio se šefu da mu

je hladno i da misli da nešto duva iz vrata.Ubedio je šefa da je to zbog ovih ?epova. Šef je odvezao

kola u servis i ugradili im te ?epove koje su naplatili. Ovo mi je pri?ao na parkingu negde u maju

mesecu kada sam sre?ivao kola. Ja sam ga sve vreme ube?ivao da ništa ne duva iz vrata. On je sada u

penziji  i uvek nešto  ?a?ka oko kadeta kockice kada je lepo vreme. Pita?u ga u svakom slu?aju.

Rale:
Ima da ga na?em ja mu kažem, makar... :D
Citat: loganovacLjudi, ja taj keder nemam, ima samo u žljebu prema šofer-šajbni, i mislim da mi i

ne treba. Možda grešim, ali apsolutno nema nikakvih ?ujnih vibracija haube.
Citat: krlePronašao sam keder :D  :D  :D
http://daciafanclub.6.forumer.com/viewtopic.php?p=5541#5541
Citat: ppejicJesi li montirao keder?  Da li ima poboljsanja?

Peja
Citat: RaletPostavio,



Ima razlike, motor se ?uje muklo, dublje. Subjektivni utisak.

Hvala, Krle, za adresu.
Citat: krleJa sutra montiram, pa sledi izveštaj.
Citat: krle
Citat: KekaNemoj da te Krle cuje da ne treba keder.......  :lol:
Citat: KekaIli je to bio Peja........... :?:
Peja insistira na kederu.  :D
Keder još nisam montirao jer: prvo nisam imao vremena, a onda su po?ele i kiše, pa sam imao

temperaturu.   :x
A  zabrinulo me je i ovo:
Citat: RaletNašao sam malo r?ice ispod fabri?kog kedera u motornom prostoru (spoj maske i lima kod brisa?a). Tu ostaje vlažno, mada ne bih isklju?io ni fabri?ku grešku u farbanju.
:shock:
Citat: KekaTuraj taj keder, taman da se ufati rdja ....
Ako to ne uradis, auto ce ti ziveti 100 godina i nikad se neces opet ponoviti  :lol:

Inace rdja moze da bude i od zice u samom kederu  8)  tako da .... opusteno.
Citat: ppejic
Citat: krle

Izolacija vrata bi trebala da po?ne od ovog dela (gumeni ?ep grani?nika vrata). Mislim da odgovara od

klia. Nameravam ovo da nabavim, ako ima u prodaji.

Na rumunskom forumu pise da je kod za ovaj deo: 8200574748

Peja
Citat: ppejicEvo primera za DIY



http://www.daciaklub.hu/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?9.1564

Peja
Citat: krleKeder.
Citat: loganovacIzgleda super, napiši utiske.
Citat: krleHo?u, kada proverim sve. 
Pejo, to je ovo:
Citat: RaletTo je to, i to je po šifri koju je Peja dao, me?utim, ta šifra ne postoji u da?ijinom

servisnom katalogu. Od klija 2 ne odgovaraju, one su ovakve, samo su elipsastog oblika. Ja ?ak poru?io

bio kod AC Markovi?-a, pa otkaza?, jer sam video da nije to - to.

Ko na?e, svaka mu ?ast. (Krle) :)
Citat: krle?injenica je da ovo Dacia proizvodi. Ovo je novi kod.
Citat: RaletBemliga. Krle, ako ti ne na?eš, niko ne??.

Pitao sam te, kako bi ga nabacio, bez rezanja? Mora nešto da se skida.
Citat: ppejicPa ako se i malo recne, nije to nikakav problem. A sta mislite o zaptivanju onom

sundjerastom masom?

Peja
Citat: RaletPejo, generalno nisam za materijale koji zadržavaju vlagu.
Citat: krleKeder:
Definitivno pomaže, danas sam se uverio. Sre?na okolnost je bila što je duvao vetar. Pri ?eonom vetru

nestao je šum koji se javlja ispod haube. Rizikovao sam da me uhvati radar, ali vredelo je.  Sve što

je Peja rekao  ta?no je.
Famozni ?epovi na vratima:
Probao sam da ih naru?im po kataloškom broju, ali ih centrala u Sloveniji nije prepoznala. Nemaju

pojma, jer nisu prepoznali ni policu (8200 619 014) ispod centralne konzole za prestige. Tražili su mi

br. šasije kako bi im na crtežima pokazao o kojim se delovima radi. Pa ja to nemam na mojim kolima,

odgovorio sam im, zato to i tražim. Slede?i put nosim slike :D
Citat: ppejicE ovako ce hauba da vam totalno umukne na spoljne krupne vibracije od rupa i sl.

Podignite haubu i ako mrdate odstojnike haube, primeticete da imaju znacajan luft i da bas brnce. Da

bi ih ucutkali uraditi sledece. Izvucite  ih pazljivo, lako je na zabice se drze. Odrezite "semering"

od unutrasnje gume bicikla ili sl. Bitno je da je tanak, pa stavite izmedju lima i plastike odstojnika

kao na slici.



Naravno, ovo je resen mehanicki kontakt odstojnik-lim, brncanje se smanjilo, ali je ostalo jos

"nesto". Ostao je mehanicki kontakt hauba-odstojnik. Izrezao sam parce od filtera za aspirator, blago

namazao tigar lepkom i zalepio na haubu (Napomena, tigar lepak se veoma lako skida sa farbe i niije

invazivan) kao na slici:



Rezultat cete videti sami ako uradite. Planiram odrezati parce tog materijala i nalepiti na plastiku

odstojnika, a odlepiti sa haube ELEGANCIJE RADI!

Da bi se motor max. zvucno izolovao od haube potrbno je dampirati haubu. To je sledeci korak -

pravljenje damping prekrivaca haube. Imam neke audio DIY ideje, ali o tome kada napravim i probam. Za

sada cekam da mi stignu kopce iz Subotice.

Peja
Citat: ppejicOK, resicemo i dampiranje haube, nije neka nauka.

Kako da resimo sumove od kotrljanja tockova i motora, ali koji dopiru iz prednijh vrata?
Keka je lepo dampirao vrata, sto je proizvelo "BP" zvuk pri zatvaranju. Sta se dogodilo osa bukom od

tockova i motora? Jel' manja?

Istrazujuci naslage blata u prednjem krilu otkrio sam rupu po vertikali na krilu, kada se skroz otrore

vrata, cak se vidi malo i prednji far! Na boljim, ispravka SKUPLJIM, automobilima to je reseno raznim

plastikama. Moglo se jos primetiti da osim plastike iznad tocka, ne postoji nikakav drugi lim. Unutra

je veoma cisto, sto je zacudjujuce. Osim brundanja tockova koje prolazi kroz zastitnu plastiku krila,

kroz ovaj otvor prolazi i buka iz motornog prostora i to znacajno, kao i strujanje vazduha.
Tek sada sam shvatio cemu plasticni cep za kojim se Krle dao u potragu, mada je to lecenje posledice.

Trebalo bi tu rupetinu zatvoriti necim. Koiko vidim, ni Rumuni nisu jos nasli resenje.

Linoleum?

Pozdrav, Peja
Citat: krleJu?e sam na putu video Scenic kome je  slomljen zadnji branik. Sa unutrašnje strane

plasti?nog podkrila nalazi se izolacija (li?i mi na stiropor) uvijena providnom plasti?nom

folijom.
Citat: loganovacSvaka vam ?ast, momci, odli?na zapažanja! Pejo, jedva ?ekam da vidim rezultate

tvoje, Kekine i Krletove akcije dampovanja. Obavezno da do?eš na okupljanje. Ako je vreme problem, evo

da ti svi damo po jedan sat, jel dosta?
Citat: krle
Citat: ppejicIstrazujuci naslage blata u prednjem krilu otkrio sam rupu po vertikali

na krilu, kada se skroz otrore vrata,  Trebalo bi tu rupetinu zatvoriti necim. Koiko vidim, ni Rumuni

nisu jos nasli resenje.

Predlažu rešenja  drugih proizvo?a?a.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=10329&view=findpost&p=1078675
Citat: krle
Citat: loganovacKoja je ovo poluga, jel od brisa?a?
Citat: ppejicOd menjaca. Ideja je stavljanjem tegova da se poveca inercija i izgubi se vibriranje.

Stavljaju to jos i na pedalu gasa.

Peja
Citat: krleLoganovac ima sajle umesto poluge ,pa se ?udi šta je ovo ili nas zeza.
Citat: ppejicIz mog kuvara:

Otvoriti haubu i skinuti oba plasticno-plasticna odstojnika haube.

Uzeti staru unutrasnju gumu bicikle, i od nje napraviti prsten oko 25mm spoljnjeg i oko 22mm

unutrasnjeg precnika. Izvuci pazljivo odstojnike i prsten staviti izmedju odstojnika i lima sasije.

Vratiti odstojnike.

Od filtera aspiratora (ili onih traka za osvezivac prostorije) napraviti dva kruzna isecka kao na

slici. Ofarbati ih sprejom po zelji. Precnik oko 20mm.



Zalepiti ih na plasticni odstojnik. Nastala konstrukcije je kao na slici:



Gumeni prsten (2) amortizuje spoj sasija - plastici odstojnik, kruzni isecak (1) amortizuje spoj hauba

- plasticni odstojnik.

Prijatno i uzivajte u tisini.

Peja
Citat: ppejicAlo ljudi, ovo je barem prosto za uraditi. Zar ne zelite da vam hauba manje tandrce?

Zelim cuti vase utiske

Peja
Citat: KekaKod mene su drugaciji ti odstojnici i ne tandrcu  8)
Citat: krle
Citat: ppejic
Podignite haubu i ako mrdate odstojnike haube, primeticete da imaju znacajan luft i da bas brnce. 


Moje iskustvo, odnosno eksperiment:

Ta?no je da ovi odstojnici imaju zazor. Me?utim nisam primetio da su izvor neke buke ili "krckanja".

Probao sam, stavio gumu kao što je Peja predložio,a na odctojnike sam zalepio podloške od filca

(samolepljive) pre?nika 17mm i debljine 3mm. Prošle sedmice sam tako vozio i nisam primetio nikakvu

razlike, pa sam ju?e sve skinuo i vratio na staro. Na samim odstojnicima ve? postoje fabri?ki gumeni

?epovi. Oni jesu malo tvr?i, ali mislim da amortizuju lupkanje. Možda ?e u perspektivi ovo Pejino

rešenje nekome pomo?i.

Keder: Ako sumnjate u neku efikasnost ove intervencije predlažem da ga ugradite iz jednog jedinog

razloga, a to je: Hauba je sa unutrašnje strane mnogo ?istija nego bez njega.
Citat: loganovacPotvr?ujem, nisam primetio razliku u zvuku, ali rekao bih da je dobra stvar (i

jeftina) sa aspekta zaptivanja motornog prostora. A i lepše mi izgleda kad dignem haubu. :D
Citat: ppejicPredlazem da vozite tako mesec dana, pa skinite potom.

Peja
Citat: krle
Citat: krleKeder:
Definitivno pomaže, danas sam se uverio. Sre?na okolnost je bila što je duvao vetar. Pri ?eonom vetru

nestao je šum koji se javlja ispod haube. 

I dalje stojim iza ove tvrdnje, jer ja za razliku od Loganovca i Raleta nemam izolaciju haube i

fajervola.
Citat: RaletMa, ako ništa, nema prašine u motoru. Nije skup za ono što (ne)donosi :)
Citat: ppejicZa one koje vole teoriju i praksu:

http://rapidshare.com/files/211746571/Buka_i_vibracije.rar.html

Lozinka:DaciaFanClubSerbia

Peja
Citat: ppejicDanas napravih tapacir prednje haube. Na pravio sam ga od dvoslojnog tepisona.

Trebalo bi da je buka iz motornog prostora je znatno prigusena i da nema visokih tonova. Benzinske

disne se sada jedva cuju kako stekecu, barem za 2/3 slabije.

Slike uskoro. Radio sam i temperaturne testove materiala koje sam ugradjivao

Peja
Citat: loganovacSvaka ?ast, naro?ito mi se svi?a što si sproveo temperaturne testove, jako je

važno... I dobro je znati da je buka znatno prigušena! Ja u kabini nikada nisam ?uo ni LPG

dizne, a kamoli benzinske (možda sam tvrd na ušima :lol: , a možda nemam potrebu da toliko odvajam

šumove). Uostalom, ako treba dobro da na?uliš uši da bi nešto ?uo, onda to i nije neka smetnja. :wink:
E sad, kad imaš izolaciju, mogao bi ti da probaš da skineš kedere sa haube, da voziš neko vreme pa da

ih vratiš (pošto ne veruješ Raletu i meni da nema neke bitne razlike).

To je to, možemo da nastavimo... Izvinjavam se na mogu?im greškama u prenošenju.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.


krle

#5


Loganovac

Link je perfektan! Odgledao sam natenane oba dela, tek mi je sad jasno kakva je zajebancija demontaža prednje table. Razmišljam duže vremena o dodavanju izolacije ovde negde (a naročito me nervira što mi zvecka neko otpušteno šrafče ili podloška negde baš ispred cajgera  :ranting:), toliko da sam bio spreman da se sam upustim u ovaj poduhvat jer "tuđa ruka svrab ne češe", ali sad kad vidim... Sve zavisi od toga koliko me zveckanje iznervira...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Kad smo kod zveckanja meni je nesto zveckalo po sitnim neravninama i cinilo mi se da zvuk dolazi od poklopca osiguraca, pa sam se citavo jedno popodne zezao sa time, a na kraju sam ustanovio da zvecka crna plastika sto ide od volana dole prema tabli (kod kolena vozaca). Ubacio malo WC papira Zewa sa mirisom breskve i zveckanje prestalo  :lux:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix


ppejic

Sta cenjeni auditorij misli o ovome


Konzolno otezavanje na cevi auspuha. Radi se o otezanjma reda 400gr. Pretpostavljam da je rec o olovu. Meni je jasno kako funkcionise.
Evo pozicija na koje ih Rumuni postavljaju

 

Dakle, sta mislite?

Peja


hobbista

Da budem iskren, osim funkcije da skuplja blato (pogotovo sa onom šelnom kao na drugoj slici), ne vidim ni jedan razlog za postavljanje na auto. Moguće je da u teoriji umiruje cev, ali u praksi mislim da je teško izvodljivo  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

krle

A zašto bi onda fabrika ovo ugrađivala na mestu  posle lambda sonde (fotografija tri)?

hobbista

 :ne: Ukoliko mi je na kolima, skinuću to čudo da probam šta se dešava bez njega. Ne zezam čoveka, zaista mi nije jasno kako će umiriti vibracije.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

DarioGTI

meni se to cini kao premali balast.... ajd da je 1kg ali 400grama ?  :huh:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)