Poluosovine

prethodna tema - sledeća tema

hobbista

Heh, videh negde da je neko spominjao poluosovine  :huh:
Ukoliko (a 99% jeste) sistem kao na Rešou, postoji nekoliko varijanti za kupovinu:
- Nove bi trebalo da su oko 120 evrića (toliko su bile za Rešoa pre par godina, u svakom slučaju teško da su jeftinije)
- Reparirane "talijanske" su 30-tak % jeftinije. Prelaze 30-50 hiljada
- Reparirane domaće se (koliko ja znam) ne rade više - čitaj skupo košta da se napravi da valja.
- Ostalo (ono jeftinije) je poluosovina koja je imala lufta, pa je stavljeno malo više masti i zamenjena manžetna. 5-10 hiljada prelaze.

Homo zglob jeste sastavni deo poluosovine i ne može se skinuti. Može se otvoriti - ima trokraki osigurač između kugli (ali - čemu sve to).

Pa, ukoliko je nekome od pomoći...  :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

Jeste kao na Resou, menja se sve u kompletu. Inace sama poluosovina u uzem smislu retko crkava, jedino sto moze da crkne je upravo homokineticki zglob.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Da, to je to. Sad sam pogledao u radioničkom uputstvu.
Poluosovine (čitaj zglobovi) traju pristojno. Svaka zamenjena traje kraće od fabričke, pa i nova. Ukoliko neko kupuje novu poluosovinu, neka obrati pažnju na celu poluosovinu. Koliko god da je dobro ispeskiraju, uvek ostaju tragovi - ogrebotine. Pažljivo pogledati navoj za maticu, kao i sam zglob (da se ne provuče remontovana kaonova)

Ubiće me trgovci  :crazy:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

mladja73

Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

taxista1974

Nova poluosovina sa kinetickim, svojevremeno je u servisu kostala 27000. Kineticki propada ako pukne manzetna i iscuri mast. Nije na odmet povremeno prekontrolisati. Moje iskustvo po tom pitanju je veoma skupo :badmood:.

Keka

Bog te maz'o.....
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Ja, ja... Ubijaju ih 2 stvari: pocepana manžetna i potpisivanje sa namotanim volanom. Obično je predznak da su blizu kraja kada počne da trese na volanu, a nije do guma/točkova/gumica na štangli... Posle toga kreće krckanje iz zgloba...
Inače lagano prelaze 300.000+ tako da nisu loše konstruisane (da se neko ne prepadne)  :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

koan

Zamenske Meteli nisu vise od 10-12 hiljada din.

remus

nedavno su se pojavile rumunske po ceni od 8500 do 10000

DarioGTI

poluosuovina kao poluosovina nebi se trebala samo tako pokidati, to je ipak dio koji odlazi s vremenom....

obavezno obratiti paznju na manzete!!

ja sam osobno mjenjao manzete na Supernovi, skidao poluosovine i mjenjao homokineticki.
sve se to da promjenit kod kuce u garazi, ali iskreno - trazi dosta spretnosti( ja i otac smo to zajedno radili, i svakome preporucam da ima nekoga skime ce to radit!).

jedna manzeta kosta cca 8eura(manzeta, mast, šelne).
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

remus

Manzetna na levoj poluosovini do menjaca ide zajedno sa lezajem i kosta  20-30e. Kod benzinca je zamena komplikovana jer se mora skinuti da bi se zamenila manzetna do tocka, a  potreban je specijalan alat (radapciger).

DarioGTI

da, da bi se skinula lijeva poluosovina mora se najprije ispustit ulje iz mjenjaca, zatim se odvrnu 3 šarafa koja drze unutranu manzetu uz diferencijal, kada se poluosovina skine i kad treba skinuti one " trostruke valjcice" potreban je radapciger, ja sam koristio radapciger sa 2 kraka(dosta tesko ga je svuci sa 2 kraka), tako da toplo preporucujem ako idete u nabavku tog radapciger da uzmete onaj sa 3 kraka!
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

torent

Danas mi se desilo na parkingu sledece:
- pri kretanju iz mesta u prvoj brzini, lagano, smotao sam pun desni, naravno,
ne do samog kraja zbog servo pumpe i culo se krrrr slicno kao u menjacu
kada se menja brzina sa nedovoljno stisnutim kvacilom.
Kolega mi rece da je najverovatnije homokineticki. Da spone nisu podjednako
nastelovane. U jednu stranu je moguce smotati pod vecim uglom nego u drugu
pa zglob izlazi iz lezista
Da li je neko imao slicno iskustvo?
Auto je presao 8000km.

DarioGTI

da li ti se auto mozda zanosi u jednu stranu pri kocenju ili pustanju gasa(motornom kocenju) ?
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

hobbista

#14
Pogledaj kad namotaš pun desni da li ti desni točak dodiruje lim ili plastično podkrilo (proveri i levi točak). A uzrok ti je lepo objasno kolega - spone.
Zglob ne može da izađe iz ležišta (ima trokraki osigurač u zglobu). Tačnije, ako izađe iz ležišta onda je završio svoj radni vek  :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D