Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

#255
Akumulator mi je star 18 meseci a kleme čiste.Ipak mi se ovih par hladnijih dana učinilo da pali malo bezvoljno.Obzirom da su mi vožnje svakodnevne,ali kratke,odlučim se da ga proverim.Usput mi je bio "Gudalović" na N.Bdg-u.Provera je trajala oko 5 minuta (upaljen,ugašen,sa svetlima,bez...).Merio je nekom spravom veličine kutije za cipele,ni nalik onom amaterskom unimeru.Dakle,akumulator je ok,a cena provere 300 dinara.Dobio sam i fiskalni račun,pošteno.

Zoran

Kutijom se mjeri na toplo, pod opterećenjem. Unimer može pokazati stanje samo nakon stajanja preko noći. Ujutru izmjeriš napon (u grubo 12,8 V= pun; 11,8V = za smeće.)
Sam svoj gazda - vazda.

Vihor

#257
Citat: saša61beograd poslato 02.12.2016. - 12:55
Obzirom da su mi vožnje svakodnevne,ali kratke,odlučim se da ga proverim

svakodnevne i kratke, smrt za akumulator, ne stigne da se napuni kako treba posle verglanja a i sad hladnije vreme i to dolazi do izrazaja, napuni ga dobro punjacem i pravi neke duze ture i ne pali i gasi svaki cas

:to:

ps, naponi na akumulatoru nisu bas najmerodavniji, nije to bas pravo stanje akumulatora. Ima dosta stvari koje se ispituju i tek onda donosi zakljucak o stanju akumulatora.

evo jednog teksta sa interneta, ima dosta toga   


Provjera klema :
Kleme na vozilu moraju biti čiste bez naslaga sulfata i mehaničkog prekida, također ne smije biti sloja masti između klema i stupića akumulatora. Prilikom reklamacije očistiti kleme te uputiti na adekvatno održavanje, jer pojava sulfata ili masti između klema i stupića akumulatora smanjuje kontakt i može dovesti do težeg pokretanja motora i strujnog punjenja.
Provjera razine elektrolita :
Elektrode moraju biti prekrivene elektrolitom 15-20 mm. U svim ćelijama elektrolit mora biti ujednačene gustoće i razine. U slučaju da je neka od ćelija ostala bez kiseline tj. da elektrode nisu prekrivene elektrolitom, taj dio elektroda otvrdne i više nema funkciju, što se odražava na ukupni kapacitet akumulatora tj. akumulator više nema onu snagu koja je deklarirana na naljepnici.
Navedena mana je dovoljan razlog da se ne prizna reklamacija, važno je da se ispitivanje vrši u prisutnosti stranke.
VAŽNO: U slučaju da u akumulatoru nedostaje elektrolita, nadolijeva se samo destilirana voda.
Provjera mehaničkih oštećenja akumulatora:
U slučaju mehaničkog oštećenja akumulatora ( posude, poklopca i polnih izvoda ) ne ostvaruje se pravo na reklamiranje akumulatora.
Provjera ukupnog napona, gustoće elektrolita i provjera akumulatora pri opterećenju:
Voltmetrom se vrši mjerenje ukupnog napona akumulatora u mirovanju, a areometrom gustoća kiseline.
Akumulator je strujno napunjen ako u fazi mirovanje ima napon 12,50 V  ili viši.
Gustoće elektrolita navedene su u prilogu.
Ako je napon akumulatora niži od 12,50 V akumulator je strujno ispražnjen i potrebno ga je strujno dopuniti.
Ako je ukupni napon cca. 10 V vjerojatno se radi o kratkom spoju, stoga treba provjeriti gustoću elektrolita u svim ćelijama. Ako je gustoća elektrolita u svim ćelijama ujednačena potrebno je strujno dopuniti akumulator, te ga nakon  punjenja ispitati. U slučaju da su gustoće u pojedinim ćelijama manje, vjerojatno se radi o kratkom spoju u ćeliji, stoga je potrebno ispitati akumulator pri opterećenju. Konstatacija kratkog spoja ili prekida veze potvrđuje se ispitivanjem akumulatora pri opterećenju ( struja opterećenja u prilogu ). Ispitivanje se vrši opteretnom viljuškom  ili uređajem za ispitivanje akumulatora. Ispitivati se može samo strujno dopunjen akumulator.
Opravdanom  reklamacijom smatrati će se ako je konstatiran kratki spoj ili prekid veze u akumulatoru.
Akumulatori koji imaju ukupni napon ispod 10 V dubinski su ispražnjeni, stoga ih treba strujno dopuniti i provjeriti ispravnost pri opterećenju. Ako je rezultat ispitivanja negativan tj. akumulator je neispravan , to se tretira kao neopravdana reklamacija, jer je zbog ne adekvatnog održavanja došlo do trajnog oštećenja elektroda.
U slučaju da akumulator u mirovanju ima zadovoljavajući napon  i gustoću elektrolita, ali pri opterećenju napon padne ispod 9,98 V,  radi se o kratkom spoju i tretira se kao opravdana reklamacija.
Provjera hermetičnosti :
Pojava da stranka reklamira akumulator jer mu curi kiselina na spoju između posude i poklopca ( a nema mehaničkog oštećenja ) tretira se kao opravdana reklamacija. Provjera se vrši na način da se akumulator nagne , tako da nivo elektrolita pređe spoj između posude i poklopca, u slučaju nehermetičnosti elektrolit će curiti na spoju između posude i poklopca.
Provjera strujnog punjenja na vozilu:
Prilikom kontrole strujnog punjenje na vozilu, pri srednjem gasu, napon se mora kretati u granicama 13,8 – 14,6 V. U slučaju da navedeni uvjeti nisu zadovoljeni, a akumulator je neispravan  ili neće pokrenuti motor, to se tretira kao neopravdana reklamacija, jer akumulator nije radio u propisanom  režimu rada.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

saša61beograd

Imam 30 godina star punjač.Made in YU,"Iskra",transformator,težak oko 3 kg.Nije korišćen godinama.Ranije,svima sam ga pozajmljivao,ja sam ga najmanje koristio.Neko,nekad,vratio mi ga je sa naprslim kućištem,verovatno je pao.
Kad ga uključim,čuje se zujanje,sijalica 12 svetli,izgleda da je ispravan.Ali,kad na njega priključim digitalni voltmetar,onaj sa buvljaka,pokazuje nešto bezveze,trepere razne brojke.Unimer pokazuje 10V?Ima li neko ideju šta se dešava.Da li mogu da zeznem akumulator ovakvim punjačem?


Loganovac

Tog sa buvljaka zaboravi. Pretpostavljam da je "Unimer" klasični analogni instrument sa kazaljkom i da si merio jednosmerni napon na štipaljkama koje idu na kleme. U tom slučaju je najverovatnije sve u redu. Taj punjač se izgleda sastoji od transformatora i nekakvog usmerača (diodni, dva ili 4 komada ili Grecov blok), nema elektrolit koji bi "ispeglao" talasni oblik i podigao napon koji meriš na nekih 14-15V.
Da bi bio 100% siguran nađi nekog ko se bolje razume da ga pregleda.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

VaskezNS

Samo kao dodatna info, kada si rekao "Iskra", pretpostavljam da se radi o ovakvom ili sličnom punjaču kao sa slike ?

Reč je o modelima "Poko" odnosno "Pobi".

http://www.njuskalo.hr/elektronski-uredaji/punjac-akumulatora-6-12v-oglas-5764069

http://www.njuskalo.hr/baterije-punjaci/punjac-akumulatora-6v-12v-iskra-oglas-16792166
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Keka

Moj Poko5 zuji ali puni bez problema potpuno prazan akumulator od 97Ah. Nisam merio napon, ali su ti punjaci za klasicne akumulatore, verovatno nemaju prilagodjen napon Ca-Ca akumulatorima.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Ovaj napon bruji i mislim da se pravo stanje može utvrditi samo osciloskopom.
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Da,to je kao ovaj sa prve slike.Odneću ga čoveku koji je TV mehaničar,profi,ima radnju,lokalni genije za ovakve stvari.
Hoću da budem siguran da je punjač ok,makar mi nikad ne zatrebao.Ima tu i nostalgije;ovaj punjač sam 1987-8.g. platio 10 studentskih dnevnica zarađenih u nekom magacinu u Staroj Pazovi (svakog dana po 5 tona nečega mi je prešlo preko ruku).Ima da ga sredim pa neka stoji kao ukras.
Keko,nadam se da nisi u pravu,a ako jesi,nema veze.

Loganovac

Napon sa usmerača je kvazisinusnog oblika (negativne poluperiode sinusa su "prevrnute" pa su i one pozitivne). Instrumenti sa kretnim kalemom imaju otklon kazaljke srazmeran srednjoj aritmetičkoj vrednosti merenog napona a baždare se tako da pokazuju efektivnu vrednost sinusnog signala. Dakle, može da se meri unimerom, samo treba da se zna šta se meri i šta se očitava.
Zujanje transformatora je sasvim druga stvar. Posledica je nesavršenosti transformatora. Činjenica je da su feromagnetni materijali jezgra izraženo nelinearni pa na taj način dolazi u zasićenju do generisanja čitavog spektra harmonika kojima oni zavibriraju pa ih naše preosetljive uši prepoznaju kao zujanje.

Ukazalo mi se da je sa punjačem sve u redu, ajde da vidimo šta će lokalni genije da kaže...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Kilometraža 389000, crko Rombat iz 2009. Nisam otišao na put. Pijem kavu i čekam da se otvore auto dijelovi.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

 Pokoj mu duši, pošteno je odradio! :pop:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

KoleZa Zorane, u knjigu rekorda Dačije po svemu  :aplause:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

Kupljena crvena TopLa 66 Ah. Pozdrav iz Mostara.
Sam svoj gazda - vazda.

Aleks

Citat: Zoran poslato 18.08.2017. - 05:57
Kilometraža 389000, crko Rombat iz 2009. Nisam otišao na put. Pijem kavu i čekam da se otvore auto dijelovi.

Svaka čast!