Voltmetar na upaljacu

prethodna tema - sledeća tema

Ljota


kiconix

Eto, resena misterija.   :to:

VaskezNS

@Miki - šteta što nisi probao kombinaciju - uključena oborena+maglenke+stop svetla+grejač zadnjeg stakla  :hihi1:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

glavonja3

#18
Narucio sam preko Alija najjeftiniji voltemetar na upaljac i jutros sam ga testirao. Kada se okrene kljuc na pola pokaze 12.3V, po startovanju napon osciluje 12, 13 i 14V sve dok se obrtaju ne smire na uobicajene dve crte iznad pocetka, onda u voznji pokazuje:

- bez svetala i grejanja je 14.2, 14.3 i 14.4 (ovo zadnje bas retko bude)

- sa svetlima samo je 13.8, 14.0 i 14.1 (prva vrednost se ponekad pojavi na sekund)

Na semaforu i u koloni kada je na leru padne na 13.2 najmanje a 13.8 najvise, svetla upaljena. Povecanje obrtaja nema neki instantni uticaj na izmerenu voltazu.

Neki zakljucak ili pretpostavka je da je najbolje punjenenje u ravnomerno voznji i bez dodatnih potrosaca. Voltmetar je kosta nesto 2-3$.

miki-bgd

Koliko sam ja uspeo da skapiram do sada, prica ide ovako:
- Napon se odrzava oko referentne vrednosti. Ako je auto hladan, referentna vrednost ide nesto preko 14V (14.3 recimo), kako se auto zagreva tako pada i referentna vrednost. Tako da je posle voznje normalno 13.8 V - 13.9V. (Prosle godine sam imao slucaj, dok je bilo leto, bila je velika temperatura napolju, pun auto klima radi, napon je bio oko 13.4V.)
- Kad prikljucis potrosace, napon malo opadne ali ga onda regler vraca na referentnu vrednost vrlo brzo (kad upalis migavce on skakuce sa njima za po 0.1V)



Negde na netu (davno) sam procitao da regler dok je auto hladan drzi napon malo preko 14V, pa kako temperatura raste napon opada. Zasto je to tako, ne znam.
PS. Evo nadjoh nesto:
Citat
The exact charging voltage will vary according to the battery's state of charge, the load on the vehicle's electrical system, and temperature. The lower the temperature the higher the charging voltage, and the higher the temperature the lower the charging voltage. The "normal" charging voltage on a typical application might be 13.9 to 15.1 volts at 77 degrees F. But at 20 degrees F. below zero, the charging voltage might jump as high as 14.9 to 15.8 volts for a short period of time. On a hot engine on a hot day, the normal charging voltage might drop to 13.5 to 14.3 volts.
http://www.aa1car.com/library/charging_checks.htm

szs

Imam i taj na upaljaču i OBD i utvrdio sam da ništa nisam utvrdio  :ne:
Ima neku svoju logiku i ne mogu da je pohvatam nikako. Posebna priča kada je ispod 10c
Od 12.8 do 14.8 v
U sred vožnje od 3h na otvorenom putu, padne na 12.8 sa recimo 14. Tu stoji par sekundi pa opet skoči na recimo 13.5v
Prestao sam da ga pomno pratim. Stavio sam na OBD da mi sija crveno i trepće kad predje 15 ili kad padne ispod 12.3. Na upaljaču pratim sad samo temperaturu  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Aleks

Ništa čudno, mada je i mene bunilo u početku. Bunilo me tih 12, nešto, činilo mi se da je malo. U Reno servisu mi rekoše da je to ok i da puni onoliko koliko je potrebno i da me ne buni što napon ne reaguje na ono testiranje sa turiranjem u leru. Pričam o Meganu, verovatno je isti princip i na tvom Sanderu.

glavonja3

Kada se startuje ispisuje napon 14.3 ili 14.4 dok su obrtaji visoki, recimo preko 1.000 obrtaja u leru. Ocigledno da regler/alternator i taj sistem drzi obrtaje jer bez toga je napon sa akumulatora oko 12.3V.

Loganovac

Jok. Dok se motor ne zagreje do neke temperature dignut je ler, a la automatski saug(h). Punjenje akumulatora ima neverovatno mali, ako uopšte ima, uticaj na to. Snaga punjenja akumulatora sa čak 7-8A je tek oko 100W, dakle manje od upaljenih svetala.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.