Centriranje trapa

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Čini mi se da auto vuče lagano udesno, a volan se pomerio ulevo za nekoliko stepeni. Koliko znam, niko nije pogađao rupe i oštre ivičnjake, ali ovo traje još od dana pod snegom... Sredićemo ovih dana.

kiconix

@ Žac
To se zove informacija  :to:

Zoran

Svaki put kada mijenjam ulje u motoru onako sa strane felne naškiljim sa jedne pa sa druge strane.Za sada je sve u redu ...Žac  :to: Hvala za štivo i za linkove.
P.S. Da ne pametujem sa Žacom se potpuno slažem ali ću dodati da auto sa nepravilnom konvergencijom hoće lelujati po cesti. Evo primjera: 1. Vozite ravno i naiđete na led samo sa jednom  stranom vozila.2. Vozite ravno i naiđete na uvalu na putu samo sa jednom stranom vozila...
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Dobro si ovo rekao. Samo, ne bih rekao da se u potpunosti slažeš sa Žacom...  :laugh1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

#64
Citat: žac poslato 07.05.2012. - 17:38
Auto kod nepodesenog raspona tockova je nestabilniji ali to ne znaci da vuce u stranu, vec da se nestabilnost oseca na volanu (lako menja smer prilikom mrdanja volana levo desno) na pravcu i u krivinama. Ovakvi slucajevi su se desavali na starim kecevima kojima su popucale i istrulile pracke [/b]

Zoki i to sam pomenuo, da se na volanu oseca nestabilnost-leluja, lako menja smer prilikom vrdanja volana levo desno, ali kada ispravite volan na ravnoj podlozi ne vuce na stranu. Postavlja se i pitanje u kojim slucajevima se toliko razdesi konvergencija da auto leluja? Koliko ja znam samo pri promeni krajeva spona, pa kada se ne odmeri kako treba. Prilikom normalne eksplatacije retko kada se toliko razdesi da se oseca nestabilnost, sem od nekog  strahovitog udarca o udarnu rupu od kojeg se recimo iskrivi klipnjaca amortizera ili neki drugi elemenat vesanja. A to su vec ekstremne stvari, ja za svojih predjenih oko 980 000 km. (sluzbeno + privatno), verovali ili ne nikada nisam nabo takvu rupu da bi mi se trap do te mere pocepao i da osetim znatnu nestabilnost na volanu.  Pgledajte sledeci put kada odete na reglazu trapa, pocetne vrednosti koje izbacuje aparat na monitoru i vrednosti posle reglaze, videcete da se radi o odstupanjima do 1o (naravno govorim o vozilima koja se normalno voze, ne o voznji po visokim ivicnjacima brzinama 30-40 km/h  :zloca: )   , sem naravno u ekstremnim situacijama kada se mora reparirati pola trapa da bi se trap doveo u opticko ispravno stanje.
Od samog pocetka sam govorio o ispravnom trapu kod kojega se konvergencija poremeti u normalnim uslovima voznje.
Sve zavisi kako ko vozi, ima ljudi koji bukvalno uniste trap za 5 000km.

bkalic

Pozdrav svima! Problem sa loganom 2007.-mo god... Optiku sam uradio prosle godine pre mora, ajde dalek put itd, sve namesteno auto isao pravo kao strela. Pre neki dan zamenim spone i izvode letve volana, koji su ruku na srce imali malo lufta, odem na optiku, momci odrade i .... mozda mi se cini ali nekako mi auto nije tako siguran na volanu kao pre(glupo zvuci ali je tako) imam osecaj kad bih pustio volan da bi on sam skrenuo na jednu ili drugu stranu, kao da se vozi po "ostrici noza", ne znam kako to da objasnim. Da li mozda nije dobro odradjena optika, ne verujem posto je "kompjuterska" :hm: Ali druga stvar koja me vise muci je sto auto pri ubrzavanju vuce u desnu stranu, znaci kad se pusti gas ili je na leru ide ravno ,kako se doda gas on klizi u desno, da napomenem da se to desava bez obzira da li je put nakrivljen na jednu odn. drugu stranu... koliko se secam na jugu se to desavalo kad riknu gumice balans stangle, da li neko ima pojma je li to i ovde slucaj ili ima jos nesto tipa kugla itd? :conf:

zac

To sto je optika "kompjuterska" nije nikakva garancija kvaliteta reglaze trapa. Opticki uredjaj samo konstatuje stanje trapa... majstor je taj koji treba da zna da nasteluje trap po propisanim parametrima. Ako imas istampan listing sa reglaze, postavi ga ovde, pa da vidimo da li je trap nastelovan kako treba.

Sto se tice drugog problema, kod Logana je prednje vesanje nesto drugacje nego na Jugu.
-Mislim da gumice balans stangle namaju uticaja na opisano zanosenje.
-Taj tvoj opisani problem mogu izazvati:
Silen-blokovi prednje viljuske, kugla, otpusten amortizer (posebno u gornjoj zoni, kod solje), sam amortizer (preveliki luft izmedju klipa i tela amortizera, ali u tom slucaju bi amortizer iscureo), jako istrosen lezaj tocka, otpustena letva volana od karoserije, kraj letve volana (kuglicni zglob), kraj spone.

Sve ovo treba proveriti.  :wave:

alen

meni na 195 50 15 alu felgama vuce u ljevo lagano kad pustim volan a sa 13 celicnim orginal ide ravno ko svjeca kad ga pustim. balansirane su felge. prednje gume su dobre i imaju ripne jos malo a zadnje su celave i to unutarnji rub.gume su napumpane na 2.5 bara
Dacia Solenza 1.4 8v MPI 75 ks 112 nm + jh3

Boqy

Otišao na reglažu trapa jer sam upao u solidnu rupu, a i pre toga mi se činilo da malo vuče u levo auto, možda i umišljam. Svejedno reko ajde da odradim to pre nego što odem na letovanje, taman da prekontrolišu sve.

Izveštaj je u prilogu, kako izgleda, jel se kod nas na zadnjoj osovini ništa ne radi? Vidim da je jedna stavka kao van norme?

zac

#69
Da, zadnji desni tocak ti je zatvoreniji za 0o2`, to nije mnogo, verovatno je povuklo u nekom silen-bloku ili rukavcu, ne sekiraj se samo uzivaj i vozi...  :to:
Kod nasih Dacija se nista ne radi na zadnjem trapu, kada se razdesi menjaju se slien blokovu zadnjeg vesanja.  :wave:

YUgisa

Citat: žac poslato 23.05.2012. - 22:50
To sto je optika "kompjuterska" nije nikakva garancija kvaliteta reglaze trapa. Opticki uredjaj samo konstatuje stanje trapa... majstor je taj koji treba da zna da nasteluje trap po propisanim parametrima. Ako imas istampan listing sa reglaze, postavi ga ovde, pa da vidimo da li je trap nastelovan kako treba.

Hteo bih da potvrdim bas ovo. Kompjuterska reglaza trapa nije garancija kvaliteta. Ona samo omogucava "majstoru" da lakse ustanovi sta je problem i da resi problem. Ali je i dalje glavni faktor "majstor" od kojeg zavisi da li ce on zaista to dobro namestiti... Pre svega da kazem, nije Dacia, ali imao sam priliku da nosim Yuga na kompjutersku reglazu trapa u Auto kucu Vidakovic (ako se nevaram oni su ovlasceni servis za Reno i Daciu) u Subotici i auto je bio ne upravljiv posle njihovog rada... Niste znali kad ce da povuce u levo kad u desno ako se malo brze vozi a u krivini je bio totalno ne predvidiv, cas bezi preko nosa, cas zabacuje zadnjicu... Nosio sam posle kod majstora koji je uz parce kanapa udradio reglazu i bilo je neverovatno koja je razlika... A inace za razliku od Dacie, na Yugu se sve moze stelovati sem ugla tocka napred (minus/plus) i nemam pojma sta su oni radili ali rastojanje na levoj strani vozila izmedju dva tocka je bilo za 8mm duze od rastojanja tockova na desnoj strani. Sada radim licno sam to uz pomoc kanapa i doveo sam ga u stanje da je sve skoro najidalnije i naravno razlika je drasticna, pogotovo sto ja nisam bas pratio fabricke preporuke nego sam se okrenuo malo prema sportskoj nameni vozila... Takodje je neverovatna tazlika od toga kada je vozilo nastelovano strogo po fabrickoj preporuci i kada sebi date malo slobode i nastelujete sportski...  :wind:
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

zac

Kod Juga prednji trap treba da bude zatvoren za 1o

Razliku u rasponu tockova na levoj i desnoj strani kompenzujes podmetanjem podloski...napred na balans stanglu a nazad pod nosace zadnjih viljuski... 

Boqy

Citat: žac poslato 18.06.2012. - 19:03
Da, zadnji desni tocak ti je zatvoreniji za 0o2`, to nije mnogo, verovatno je povuklo u nekom silen-bloku ili rukavcu, ne sekiraj se samo uzivaj i vozi...  :to:
Kod nasih Dacija se nista ne radi na zadnjem trapu, kada se razdesi menjaju se slien blokovu zadnjeg vesanja.  :wave:

OK, hvala, neću ništa dirati sada.

YUgisa

Citat: žac poslato 19.06.2012. - 17:44
Kod Juga prednji trap treba da bude zatvoren za 1o

Razliku u rasponu tockova na levoj i desnoj strani kompenzujes podmetanjem podloski...napred na balans stanglu a nazad pod nosace zadnjih viljuski...

"Majstori" su onda bili profi pa je na jednoj strani bilo 2 a na drugoj 6 ili 7 podloski na b. stangli  :ranting: Toliko treba da bude fabricki zatvoren ali tako je jako koma voziti... Kod mene je 0.3 stepena otvoren i drasticno je upravljiviji jer je prilicno smanjeno bezanje preko nosa...
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

zac

Verovatno si povezao koseve sa stanglom i stavio sanke, pa ti auto napred ne "zvace", zato ti je i bolja upravljivost na 0.3o i nadam se da ti ne jede gume?

Fabricki se podesava na -1o bas da bi se kompenzovalo "zvakanje" (razmicanje prednjih koseva pri voznji)   :wave: