Centriranje trapa

prethodna tema - sledeća tema

zac

#45
Medjutim u kasnijem postu, a istog dana, sam objasnio.

Citat: žac poslato 12.04.2012. - 15:14
Da kada je vec guma naceta, kao kod Bobana, medjutim...
:-)1   Los trap, konvergencija (otvoren ili zatvoren) podjednako trosi i levu i desnu gumu, pa auto ne zanosi ni u jednu stranu (pricam kada se stave obe nove gume na lose regliran trap).  Posto se gume pojedu, naknadna reglaza ili izmene mesta guma i okretanje iste na felni, izaziva vucu na stranu.
Ako je konvergencija (paralelnost) dobra i obe gume nove a auto i dalje vuce na stranu, onda je problem u zaturu tocka (nagnutost vertikalne ose gledajuci sa strane tocka vozila). 
Ako se jedna guma trosi nejednako po gaznoj povrsini, a konvergencija dobra, onda je to znak da je los nagib tog tocka (velika razlika u nagibu levog i desnog tocka)
Kod nasih vozila, zatur i nagib su fabricki podeseni i ne mogu se menjati, osim prilikom udarca, pa cak i o veliku rupu na putu.  :wave:

A pisao sami ovde: http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=3000.0

Jeste, prevideo sam detalje u ranijim postovima. Krenuo sam od predpostavke da auto nije udaran, i u tom slucaju zaturi i nagibi su dobri, pa ih nisam ni uzimao kao mogucnost zanosenja, pa sam pisao samo o trosenju guma a i izostavio stabilnost.
Ali i ta stabilnost je najvise narusena prilikom zamene krajeva spona pa ako se konvergencija toliko narusi da tockovi skripe u krivinama i na pravcu. Uglavnom od samorazdesavanja (prilikom eksplatacije) retko se desava da se stabilnost osetno narusi, tu konvergencija uglavnom odstupa samo za po neki minut stepena ili ceo jedan stepen, koji ne utice toliko na stabilnost vozila, ali se itekako odrazi na trosenje guma. I u tom slucaju se podjednako trose leva i desna i to sa unutrasnje ili spoljasnje strane.  :wave:

I naravno da se uvek pri reglazi trapa provere i fiksne ose, bez obzira na mogucnost stelovanja, Uostalom svi moderniji opticki uredjaji prilikom postavljanja aparata na tockove automatski proveravaju, pored konvergencije i nagibe, zature (prednjih i zadnjih tockova), dijagonale ....

Loganovac

Dakle, razjasnili smo celu priču. Ipak razdešenost trapa utiče na ponašanje na putu i može zbog toga da vuče u stranu.
Molim još jednom da vodimo računa o tome šta i kako pišemo i da pri postovanju imamo na umu da će možda neko nekada citirati našu rečenicu. U tom smislu takođe molim da ovu moju težnju ne doživljavate lično pa se osetite prozvanima (Druže pomešao si stvari, ja sam učio od najboljeg majstora i slično) već da na najpozitivniji način ujedinimo napore da ovaj Forum može da bude kvalitetna referenca ljudima koji po netu traže određene informacije. U tome smo do sada prilično uspevali, makar i na mišiće, još samo da spustimo tenzije...  :wave:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

#47
Tenzije nema.  Ne znam na koju razdesenost mislis? Kod Dacije se razdesava samo konvergencija, sve ostalo je fiksno, osim kada opalis u banderu ili je konvergencija razdesena za 10-tak stepeni, a to se prilikom normalne eksplatacije nikada (citaj nikada) ne desava.
Znac, ja i dalje tvrdim da ako su zaturi, nagibi i dijagonale ispravni (u slucaju svih Dacija ovi parametri su nepromenljivi i ne steluju se, sem kada je auto doziveo havariju pa mora na "panter") , a gume podjednako potrosene i naduvane na isti pritisak i nisu krive, nikada nece vuci u stranu zbog lose konvergencije tockova.

Ko mi ne veruje, neka raskaci jednu sponu i neka odvrne navrtku za osiguranje, pa zatim neka odvrne ili zavrne dva tri kruga kraj spone (razdesi konvergenciju), osigura i namontira. Zatim neka proba na pravcu da li auto vuce na stranu.... pa neka nam javi rezultat.   :friends: :ziveli:

Ljota

Uh koliko si komplikovan!  :write: Ma nemoj da "razdese konvergenciju", lakše je da skinu točak, probaju na pravcu da li auto vuče na stranu....pa neka ti jave rezultat!  :tel:  :palica:  Ako nekom uspe i nemora da vraća točak nazad! :whistling:

hobbista

Hehehe, moram malo da zacinim :D

A sta je sa zaturima u slucaju losih silen blokova, i sa nagibima u slucaju losih kugli ("moze da izdrzi jos malo")?
I sta se desava ako je trap otvoren/zatvoren ("konvergencija" - nekako mi ne prija ta rec. Zvuci previse filozofski) preko propisane tolerancije, i pri tome predjes recimo 500 km po putu gde ima 75% desnih i 25% levih krivina. Da li ce se gume jednako "pojesti"?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

#50
Hehehehe, al ga zabrazdiste.   :palica: :banghead: da li je moguce da ne razumete.....  :cekicem:

@Ljota i @hobbista: nisam ja komplikovan vec pokusavam da objasnim, da kada montirate stare letnje gume i ne okrenete ih kao sto su bile na felnama, i auto pocne da vam vuce u jednu stranu (a do tada nije). To ne znaci da su vam gremlini rastelovali nagibe i zature prednjih tockova (koji su fabricki podeseni), i ne znaci da je paralelnost-raspon-konvergencija (otvorenost ili zatvorenost trapa) narusena. Vec znaci da su gume nejednako potrosene.
  I tvrdim da ako je ispravan trap na vozilu Dacia (dobri silen blokovi, dobre kugle, dobar amortizer-nije kriv, stavljene nove gume, napupmane na isti pritisak... i auto nije udaran.) a paralelnost odstupa za recimo 2-3o od propisanog, npr. propisan raspon je -0o10`-(zatvoren), a on je recimo -2.5o-(zatvoren), to znaci da je raspon-konvergencija razdesena. Tada, ako su svi predhodno navedeni uslovi ispunjeni, auto ce cepati gume ali nece vuci ni na jednu stranu vec ce ici pravo, vuci ce na stranu tek kada se poremete nagibi ili zaturi tockova    :write:

Pa sam rekao: Ko mi ne veruje, neka rasteluje raspon tockova, tako sto ce raskaciti jednu sponu i uvrnuti je za par krugova (dodatno zatvoriti trap), neka proba da vozi na pravcu, i ako auto posle ovakvog razdesavanja vice, ja cu da ga pojedem a svoj cu mu pokloniti.
Auto kod nepodesenog raspona tockova je nestabilniji ali to ne znaci da vuce u stranu, vec da se nestabilnost oseca na volanu (lako menja smer prilikom mrdanja volana levo desno) na pravcu i u krivinama. Ovakvi slucajevi su se desavali na starim kecevima kojima su popucale i istrulile pracke


:hm: Da bude jasnije koji faktori uticu na skretanje u stranu, ovde se nigde ne pominje raspon-paralelnost-konvergencija, bas onako kako i ja tvrdim.  Podledajte pa procenite sami.
http://www.autocats.net/manual/chevrolet/hr/documents_2009/captiva/sm-c/7C2_2B0.hr.html

hobbista

:D  Kao sto si rekao
Citat: žac poslato 07.05.2012. - 17:38
... da kada montirate stare letnje gume i ne okrenete ih kao sto su bile na felnama, i auto pocne da vam vuce u jednu stranu (a do tada nije). To ne znaci da su vam gremlini rastelovali nagibe i zature prednjih tockova (koji su fabricki podeseni), i ne znaci da je paralelnost-raspon-konvergencija (otvorenost ili zatvorenost trapa) narusena. Vec znaci da su gume nejednako potrosene.

Na ovo sam i ciljao. Da li ce jedna guma vise da se oljusti u ovom (ili slicnom) slucaju:
Citat: hobbista poslato 07.05.2012. - 16:56
I sta se desava ako je trap otvoren/zatvoren ("konvergencija" - nekako mi ne prija ta rec. Zvuci previse filozofski) preko propisane tolerancije, i pri tome predjes recimo 500 km po putu gde ima 75% desnih i 25% levih krivina. Da li ce se gume jednako "pojesti"?
Odnosno, da li ce indirektno konvergencija da dovede do toga da vuce u stranu?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

#52
Indirektno hoce, naravno, ali kada je nas kolega Boban napisao da je auto poceo da vuce u stranu prilikom promene guma, neki su tvrdili da je uzrok vucenja u stranu rastelovan trap, ali nije, uzrok je nejednko potrosena guma, a uzrok za nejednako potrosenu gumu je naravno razdesen trap.

Ali se ovaj problem ispoljava tek nakon rotacije guma na felnama, dok vozite sa rastelovanim trapom gumu koja se vec prilagodila odstupanjima auto dobro drzi pravac, kao i kada se na nepodesen trap stave nove gume.


hobbista

 :to: :ziveli:

Namerno sam pomenuo jos par stvari uz konvergenciju - silen(t) blokove na viljuskama i kugle. Obicno se desava da prosecan vozac, koga ne zanima preterano mehanika, lupkanje u trapu kao i malo lakse ili teze okretanje volana ni ne primeti, odnosno da primeti da nesto nije kako treba tek kada vidi ostrugane gume. Iz ovog razloga je i preporuka da se trap kontrolise na 6 meseci ili godinu dana.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

#54
Jos samo da dodam, nisam malopre stigao, morao sam po ceru na trening.  :)

Citat: hobbista poslato 07.05.2012. - 18:42
Na ovo sam i ciljao. Da li ce jedna guma vise da se oljusti u ovom (ili slicnom) slucaju:Odnosno, da li ce indirektno konvergencija da dovede do toga da vuce u stranu?

Kao sto sam rekao hoce a i nemora da znaci. Recimo trap ti je dobro regliran (tek uradjena reglaza) i stavio si nove gume, i na putu do kuce zveknes zescu rupu od koje pukne jedan sloj platna u unutrasnjosti gume, ali na trap ta rupa nije ostavila posledice. Zbog pucanja sloja platna u strukturi gume ona se iskrivila a ti to ne vidis, i posle par desetina km. auto pocinje da vuce u stranu. U ovakvom slucaju trap nije ni direktno ni indirektno uticao na skretanje automobila sa pravca.
Ovakva i slicna ostecenja i deformacije na gumama mogu biti i posledica loseg lagerovanja gume preko zime-leta, te u tim slucajevima ponovo trap nije indirektno uticao na deformitet gume....a auto vuce u stranu.  :)
Jos jednom, jako koristan link. http://www.autocats.net/manual/chevrolet/hr/documents_2009/captiva/sm-c/7C2_2B0.hr.html

Oko ovog tvog poslednjeg posta se apsolutno slazem. :to: :friends: :ziveli:

kiconix

Uuuuuuuhhhhh.
Ja bih od cele ove price najvise voleo da je neko stavio informaciju:
Stelovao trap tu i tu, kostalo me toliko i toliko, auto vuce ili ne vuce.
Preporuka, DA ili NE.

Mislim da na forumu niko nece stelovati trap u svojoj reziji.

zac

Preporuka: Da, naravno stelovati trap.  :D A moze i u svojoj reziji, pomocu kanapceta.

kiconix

Oci nam otvori.
Mislio sam na preporuku za servis.

Ljota

To stvarno nismo znali! :doh:

zac

 :c: aha tooo.
Ima i toga.
-Auto servis "Meda" ul. Sime Solaje - Zemun
-Auto servis "Dobric" ul.Petrogradska 20, kod kalenic pijace tel: 011/2452-761  i  011/3442-036