Centriranje trapa

prethodna tema - sledeća tema

Aleks

Vozeći u pocetku na Montana gumama, pumpao sam prednje na 1.9 da bi bile tiše i da ne bi lupale. Znam, taj pritisak se preporučuje ali mi je volan bio težak. Primetio sam da se troše po spoljnim ivicama. Izdržao sam 25.000km i zamenio ih Winterama i po preporuci vulkanizera pumpao ih na 2.1bar. Volan je postao daleko lakši a gume se evo posle skoro 25.000km normalno troše samo po gazećoj površini. Hteo sam da kazem da je mozda sa trapom sve u redu a da su gume vožene sa neodgovarajucim pritiskom.

Keka

Sa 1,9 napred i 2,1 pozadi nemam problema sa lupanjem, jedenjem i tezinom volana.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


sphex

Citat: Keka poslato 07.08.2010. - 15:10
Cesta pojava da skripe pri vrucem i glatkom asfaltu. Primetio sam da skripe i pri prelasku preko zebre i drugih farbanih oznaka na putu.

Mislim da ovo nema veze sa optikom.

Evo i meni pre par dana na pravcu (Ustanička u Bgd-u) primetio da blago zanosi preko tek sveže ofarbanih pešačkih prelaza....nije do sada, ili nisam do sada nailazio na toliko sveže lakirane zebre  :-)1
we brake for nobody!

zac

#33
Evu mogucih problema i resenja oko skripe, lupanja, trosenja...guma:

- Neravnomerno trosenje guma
- Losa konvergencija pr. trapa (paralelnost tockova) - reglaza trapa.
- Tresenje volana na brzinama 70-100 km/h - debalans ili kriva guma - balansiranje ili zamena gume (ako je kriva)
- "Ljuljanje" automobila na maloj brzini 10-30 km/h - krive/a gume/a - zamena gume/a
- Volan "vuce" levo ili desno - neravnomerno istrosene gume, razlika u pritisku ili deformitet trapa(viljuska, amortizer, gumice balans stangle) - zamena gume, ujednacavanje ptipiska ili popravka trapa sa reglazom.
- Bucne gume - tvrde gume, zimske (u letnjem periodu) ili prepumpane  - pritisak dovsti u normalu.
- Skripa pri skretanju (zavisi od brzine) - mala brzina 20-50km/h - losa konvergencija, losi silen blokovi, lose gumice balans stangle, povecan "luft" prednjeg lezaja tocka ili mali pritisak u gumama.

Pritisak u gumama uvek kontrolisati na hladnoj gumi.

Danas uradjena reglaza prednjeg trapa i stavljene 2. Winter-e sa zadnjih na prednje tockove.
Reglazu sam uradio u servisu "Dobric", kod Kalenic pijace.

boban66

Vidim da u ovj temi nije dugo pisano,ajde da je osvežimo. Pre tri dana menjao sam obe prednje zimske gume,stavio letnje Barumove (moje stare 4mm šara), nisam obelezio prilikom poslednje zamene koja je bila na koju stranu. točkovi izbalansirani(valjda,ja platio) ali sada kada vozim ,blago vuče na levo. Pitanje je, ako bih premestio gume na drugu stranu dali bi prestalo da vuče? Da li je to uzrok? da nije guma, dva puta do sada skidana ili je trap? Da podsetim na zimskim gumama je sve bilo u redu, zato i sumnjam da su gume u pitanju.Gume su ravnomerno izlizane.
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

Keka

Moze da bude do pritiska u gumama, nagiba puta i samih guma. Ako nije optika.

Nove gume imaju na sebi belu crtu koja je manje ili vise udaljena od sredine gume, i jos neke oznake u boji. Gume treba montirati tako da crte budu simetricno postavljene (na oba tocka spolja ili unutra) ako je izvodljivo.

Oznake u boji predstavljaju predvidjeno mesto koje se stavlja naspram ventila.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

Covek je stavio svoje stare gume, tako da crte ne postoje.
Za ovo drugo se slazem (pritisak, nagib puta, guma)
@Bobane, najverovatnije jedna od guma nije okrenuta na felni isto kao prosli put (kao sto kazes, nisi obelezio), i verovatno je malo vise istrosena sa jedne strane (spolja ili unutra) i sada vuce na jednu stranu.
Izmenom tockova moguce je da ces otklpniti "vucenje" na stranu, a mozda i ne, ali leci ce same.
Do trapa nije, zbog lose regliranog trapa samo cepa gume, ne vuce na stranu, ali nije lose reglirati ako nisi skoro. 

Keka

Video sam da je stavio stare gume. To sam rekao zato sto svaka guma manje ili vise vuce u stranu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Citat: žac poslato 12.04.2012. - 12:16
...zbog lose regliranog trapa samo cepa gume, ne vuce na stranu...
:ces:  Nece biti bas tako. Los trap nacne neku od guma, pa pocne da vuce u stranu.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

#39
Da kada je vec guma naceta, kao kod Bobana, medjutim...
:-)1   Los trap, konvergencija (otvoren ili zatvoren) podjednako trosi i levu i desnu gumu, pa auto ne zanosi ni u jednu stranu (pricam kada se stave obe nove gume na lose regliran trap).  Posto se gume pojedu, naknadna reglaza ili izmene mesta guma i okretanje iste na felni, izaziva vucu na stranu.
Ako je konvergencija (paralelnost) dobra i obe gume nove a auto i dalje vuce na stranu, onda je problem u zaturu tocka (nagnutost vertikalne ose gledajuci sa strane tocka vozila). 
Ako se jedna guma trosi nejednako po gaznoj povrsini, a konvergencija dobra, onda je to znak da je los nagib tog tocka (velika razlika u nagibu levog i desnog tocka)
Kod nasih vozila, zatur i nagib su fabricki podeseni i ne mogu se menjati, osim prilikom udarca, pa cak i o veliku rupu na putu.  :wave:

boban66

#40
Uskršnji praznici i nisam uspeo da do kraja isteram zašto vuče u levo.
Evo šta sam uradio:
Uzeo sam dizalicu i zamenio mesta prednjim i zadnjim točkovima. Trešenje volana koje je postojalo ali ne preterano je prestalo. I dalje vuče u levo ali duplo manje, volan je na upravljanje duplo lakši.
Sutra ili prekosutra idem kod drugara i ima da izbalansiram sva četiri točka. A onda ću da ga isprobam.
Na kraju ću ako je potrebno i da ponovo prepakujem gume (bivše prednje vraćam na svoje mesto i zamenim levu i desnu stranu).
Ako i tada vuče?! Pravac optika.
Drugar sa svojom balanserkom može da utvrdi da li je guma kriva i gde.
Ako su gume propale , pravac prodavnica :banghead:

Živela Dacia, sama se popravlja. Pošto mi drugar, vulkanizer slavi đurđevdan, nije bio u mogućnosti da mi pogleda gume. Ali nakon pređenih 500 km prestalo je da vuče u levo. Verovatno su gume gotovo neprimetno bile različito pojedene. Sada je ok ali ću uskoro na put od 1000 km pa da ga još testiram. U svakom slučaju pred zimu mu sleduju nove gume i centriranje trapa.
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

zac

Citat: boban66 poslato 06.05.2012. - 11:45
Živela Dacia, sama se popravlja. Pošto mi drugar, vulkanizer slavi đurđevdan, nije bio u mogućnosti da mi pogleda gume. Ali nakon pređenih 500 km prestalo je da vuče u levo. Verovatno su gume gotovo neprimetno bile različito pojedene.

:to:  To je dokaz da ne vuce zbog trapa (konvergencije), vec zbog nejednako istrosenog profila gume.

Citat: žac poslato 12.04.2012. - 12:16
Do trapa nije, zbog lose regliranog trapa samo cepa gume, ne vuce na stranu, ali nije lose reglirati ako nisi skoro. 

Loganovac

Ma odakle ti ideja da neće da vuče u stranu sa loše regliranim trapom?

CitatCentriranje trapa se sastoji od podešavanja uglova točkova tako da su oni normalni na podlogu (horizontalu) i međusobno paralelni. Svrha ovog podešavanja je povećanje trajnosti gume i bolje držanje pravca automobila na ravnom putu. Geometrija vozila međutim nekada može biti narušena, sto prouzrokuje i nepravilan rad koji se odražava na gume. Naime, neujednačeno trošenje prednjih i zadnjih guma, kao i zanošenje vozila u jednu stranu u toku vožnje, mogu ukazati na nepravilno centriranje trapa. Nekad je potrebno centriranje "prednjeg trapa" a nekada sva četiri točka. To zavisi od konkretne situacije i od tipa automobila.
Tekst preuzet sa http://www.4gume.com/odrzavanje/centriranje-trapa/ ili http://www.agrohim.rs/saveti-centriranje-trapa.php

CitatWheel alignment sometimes referred to as tracking, is part of standard automobile maintenance that consists of adjusting the angles of the wheels so that they are set to the car maker's specification. The purpose of these adjustments is to reduce tire wear, and to ensure that vehicle travel is straight and true (without "pulling" to one side).
Izvor http://en.wikipedia.org/wiki/Wheel_alignment
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

#43
Druze, pomesao si pojmove, ja govorim o paralelnosti (konvergenciji) tockova a ne o nagibu i zaturu.
Elem, vozilo moze vuci u stranu zbog : Nejednakog pritiska u gumama, velike razlike u nagibu izmedju levog i desnog tocka (ovo o cemu pricas), vellike razlike u zaturu levog i desnog tocka, iskrivljenosti nekog od elemenata trapa prilikom udarca, ali nikada zbog konvergencije, pod uslovom da su gume podjednako istrosene (gume nove)

Kod nasih Dacije jedino sto se steluje je upravo konvergencija, nagib i zatur su fabricki podeseni i ne promenljivi sem u slucaju udesa.  A to znaci da zbog rastelovane konvergencije nece da vuce u stranu.
Kada je i rastelovano i stavljene nove gume, ako je trap otvoren oba tocka ce podjednako teziti da se razidju kao i obrnuto, ako je zatvoren podjednako oba tocka teze da se ukrste, ali auto ostaje u pravcu. \
Tacno je da rastelovana konvergencija utice na stabilnost vozila ali ne i na pravac.

http://www.rakocevic.rs/centriranje/raspon-konvergencija.html

Ako nije tacno neka me neko argumentovano demantuje.

Citat: Loganovac poslato 06.05.2012. - 22:18
Ma odakle ti ideja da neće da vuče u stranu sa loše regliranim trapom?

Ideja mi je otud sto sam svojevremeno radio oko 2.5 godine na reglazi trapa i to kod najboljeg ucitelja Slavka, servis "Meda" Zna cika Raja o kome pricam.  :D

Loganovac

Citat: žac poslato 12.04.2012. - 12:16
Do trapa nije, zbog lose regliranog trapa samo cepa gume, ne vuce na stranu, ali nije lose reglirati ako nisi skoro. 

Citat: žac poslato 06.05.2012. - 22:34
Druze, pomesao si pojmove, ja govorim o paralelnosti (konvergenciji) tockova a ne o nagibu i zaturu.

Da si napisao "Zbog loše podešene konvergencije može samo da cepa gume i izgubi na stabilnosti" ne bih reagovao. Izjava je data uopšteno. Uostalom, bez obzira šta se može štelovati na Dačiji a šta ne, svaka provera trapa mora da uključi konvergenciju, nagib i zatur (a ima još toga...), jer bez toga nema dobrih performansi. To je uostalom i jedini način da se ustanovi da li je nešto poremećeno recimo naletom na udarnu rupu. Fuck majstora koji proveri i podesi samo konvergenciju i otprati te iz radnje!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.