Antikorozivna zaštita

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Kakvi su lihvari, cini mi se da ce biti jedan probao pa se  :sere:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle

#61
Negde sam pročitao da garancija na postojanost  farbe iznosi dve godine, ali ne znam gde.

U svakom slučaju u mom garantom listu piše  ovako:

"Rok trajanja garancije za vozilo Dacia Logan iznosi 24 meseca, bez ograničenja kilometraže, osim za Taxi..."

-"Rok trajanja garancije protiv korozije"
"Ova garancija važi 6 godina računajući od datuma isporuke vozila upisanog u Garantnu  knjižicu"

Moj garantni list je izdanje na srpskom jeziku iz 2004.g. kat.br. 60 01 999 029


Prema ovome što piše (ne piše) u garantnom listu, kojeg ja imam, sa punim pravom smatram da u ovih 6 godina imam garanciju i na farbu. Svima je jasno da se metal  premazuje farbom   prvenstveno radi antikorozivne zaštite.

Ako se nekome u garantnom listu  pominje garancija od dve godine na postojanost boje/farbe ovo se može protumačiti samo tako da proizvođač garantuje kako boja neće u navedenom periodu izbledeti i izgubiti sjaj.

Veterinar

...ili se oljustiti do osnovne (?).

mrprofy

Citat: krle poslato 29.01.2010. - 02:22

Prema ovome što piše (ne piše) u garantnom listu, kojeg ja imam, sa punim pravom smatram da u ovih 6 godina imam garanciju i na farbu. Svima je jasno da se metal  premazuje farbom   prvenstveno radi antikorozivne zaštite.

Ako se nekome u garantnom listu  pominje garancija od dve godine na postojanost boje/farbe ovo se može protumačiti samo tako da proizvođač garantuje kako boja neće u navedenom periodu izbledeti i izgubiti sjaj.

A ako se lak ljusti npr, i vozilo ne rdja, a verovatno nece jer mu je osnovna boja izgleda kvalitetnija od laka, po kom osnovu se pozivas na garanciju o koroziji, a pretpostavka je da je 2 godine garancije na boju isteklo? Uostalom, diskreciono je pravo servisa da reklamaciju prihvati ili odbije, jer se problemi sa bojom mogu tumaciti na vise nacina, pa i kao posledica npr smoga, pticjeg izmeta, agresivnog sampona itd(sve to pise u garantnom listu)...
Opcija vestacenja i tuzbe je moguca u slucaju odbijanja reklamacije, ali je to skopcano sa velikim proceduralnim preprekama, finansijskim izdacima i ogromnim gubitkom vremena.
Koliko sam se samo ja angazovao da bi mi zamenili jednu polugu brisaca, pri cemu je zamena ocigledno opravdana, a jedva sam uspeo.

U svakom slucaju treba probati.

Podvlacim da u garantnom listu pise da je garancija na koroziju samo od unutra ka spolja, stim sto ja nisam bas siguran sta ovo znaci, ali ako se shvati doslovce, onda bi to znacilo da garancija vazi samo na koroziju koja se pojavila sa strane lima koji je prema unutrasnjosti vozila, sto iskljucuje koroziju na svim spoljasnjim stranama vozila: kosevi, pod itd... Napominjem da je ovo samo moja interpretacija, a kako servisi tumace tu odredbu garancije, to ne znam.

Sve u svemu, "garancija je napisana na okruglo, tako da uvoznik moze da je kotrlja uz breg".

poz

vesko78

Da se nadovezem na ovu temu.
Ja imam Logana 2006. godiste, boja metalik trula visnja.
Proslog leta primetim da mi je farba ispucala u delu koji se nalazi na spoju krova sa levim i desnim bocnim zidom (delovi iznad zadnjih krila).
To je deo krova  kao mali kanal, koji se spusta od  kedera iznad zadnjih vrata pa nanize ka zadnjem staklu, i to na obe strane auta. :ces:
(Svakome ce biti jasno kad pogleda na kolima.)
Tu je na spoju dva lima stavljana zastita pre farbanja, koja je ocigledno na visokim temperaturama pocela da se siri i izazvala naprsnuce farbe u vidu velikog broja linija. Kad se predje noktom preko tih mesta lepo se oseti da se farba razdvojila.
Posto sam se zabrinuo, zagledam tako letos u prolazu Logane po gradu, modele koji su godiste sa mojim i primetim na velikom broju njih isti problem.
Resim tako da odem do Hit Auta i porazgovaram o problemu sa nekim ko radi limariju.
Upute me na odgovarajucu osobu i on meni kaze kao nije to nista strasno, ali posto sam ja insistirao da to JESTE problem rekose da dodjem sledece nedelje ako hocu, mogu oni da mi zafarbaju to. :hm:
Dodjem ja i sledece nedelje, medjutim isti covek mi rece da neki Dragan nije tu (bila je sezona odmora), da on vodi rekalmacije na vozilima, on to mora da  slika i da posalje RENOU na konsulatacije, pa kad oni kazu sta misle videcemo itd.....

Resih da sve ostavim za prolece....
Nameravam da odem kad malo otopli a do tad, vec sam se i pomirio nekako da mi nece to uvaziti, mada mi je neverovatno da farba tako ispuca od sunca (ili cega vec) ipak je auto nesto sto je predvidjeno za spoljasnju upotrebu, mislim napolju -20  do +40 stepeni :hihi1:

krle

Citat: mrprofy poslato 29.01.2010. - 12:24
A ako se lak ljusti npr,  i vozilo ne rdja...

Da imam ovakav problem, a nemam ga, pozvao bih se na  Uputstvo za upotrebu 82 00 525 673 gde decidno piše da se svako oštećenje farbe treba što pre popraviti kako bi se sprečilo širenje korozije.

  Propustio si da navedeš  kako se u garanciji protiv korozije pominju i "greška u proizvodnji, u materijalu i u primeni zaštitnih sredstava".


Već sam naveo da se u mom garantnom listu nigde ne pominje vremenska garancija na boju/farbu.

mrprofy

Citat: krle poslato 29.01.2010. - 23:54
Da imam ovakav problem, a nemam ga, pozvao bih se na  Uputstvo za upotrebu 82 00 525 673 gde decidno piše da se svako oštećenje farbe treba što pre popraviti kako bi se sprečilo širenje korozije.

I pod pretpostavkom da je isteklo dve godine, odnosno da je ostecenje izazvano upotrebom a ne greskom u proizvodnji, onda bi tu intervenciju na laku morao da platis pretpostavljam iz svog dzepa, jer bi shodno clanu uputstva u suprotnom rizikovao iskljucenje dela auta ili citavog auta iz garancije o koroziji.

Citat: krle poslato 29.01.2010. - 23:54
  Propustio si da navedeš  kako se u garanciji protiv korozije pominju i "greška u proizvodnji, u materijalu i u primeni zaštitnih sredstava".

Ako i samo ako ovlasceni servis utvrdi da je to zaista greska u proizvodji itd. Zato sam i rekao da je to njihovo diskreciono pravo.

Citat: krle poslato 29.01.2010. - 23:54
Već sam naveo da se u mom garantnom listu nigde ne pominje vremenska garancija na boju/farbu.

A sto ne pise, ne podrazumeva se, vec naprotiv, ne postoji, tj. nije primenjivo. Dakle, po tome garanciju na postojanost boje nikad nisi ni imao.

:offtopic:
Inace, ja smatram da je pokrivna boja-metalik boja na mom Sanderu losa, i vrlo je korisno mislim za sve da se pripremimo na eventualne kontraargumente prilikom reklamacija.

krle

#67
- Naveo sam primer na šta bih se pozvao ako  se farba sama od sebe oljušti,ispuca, itd.Normalna stvar je da svako oštećenje na farbi za koje sam ja odgovoran trebam popraviti o svom trošku i u ovlašćenom servisu kako bih zadržao pravo na garanciju protiv korozije.Ako se farba sama od sebe oljušti,ispuca, itd, ima da je popravljaju o svom trošku  i to u sklopu šestogodišnje garancije.

- Ovo njihovo pravo (diskreciono, kako kažeš) se nigde ne pominje u garantnom listu. Ja svoje obaveze iz garancije redovno ispunjavam i smatram da to isto mora da uradi davalac garancije..

-Objasnio sam već šta se podrazumeva pod pojmom postojanost boje. Voleo bih kada bi neko pročitao svoj garantni list i ovde to izvorno citirao  .

Sve je počelo tvrdnjom da Keka nema pravo na reklamaciju (garancija na boju 2.g.). Ja tvrdim suprotno i smatram da ima pravo da svoj problem reši u okviru garancije na koroziju. Naravno pod uslovom da ima potpuno isti garantni list kakav ja imam, a pošao sam od te pretpostavke.

mrprofy

#68
Citat: krle poslato 30.01.2010. - 01:18
Sve je počelo tvrdnjom da Keka nema pravo na reklamaciju (garancija na boju 2.g.). Ja tvrdim suprotno i smatram da ima pravo da svoj problem reši u okviru garancije na koroziju. Naravno pod uslovom da ima potpuno isti garantni list kakav ja imam, a pošao sam od te pretpostavke.

Ja ne tvrdim, ja pretpostavljam, saznacemo na prolece kad ga Keka otera na servis, a do tada mozemo samo da spekulisemo.

Treba jasno razgraniciti koroziju i mehanicke i vizuelne osobine boje. Naravno, iste ove osobine u odredjenom slucaju mogu uticati na koroziju. Ako se ja dobro secam, korozija je vid oksidacije metala, a sve dok do oksidacije metala ne dodje, nema ni korozije, sto ce reci da npr u mom slucaju, ako je pokrivna boja i losa, ne mogu se pozvati na garanciju o koroziji, jer do korozije verovatno nece ni doci, samo ce se ova metalik boja linjati kao kakav stari macak :)
Uostalom tehnicar iz Renoa mi je i rekao da ove nove "vodene boje" nisu toliko otporne na habanje, ali da su zato eko frendli :glare:

Izgleda da i u ovlascenim servisima ove odredbe tumace na zanimljiv nacin. Npr vesku78 su na prvu loptu rekli da ce mu sve srediti, a onda je ispalo da sve prvo mora da se dokumentuje i posalje Renou na odobrenje. Po meni, radi se o tome, da ako je problem izazvan fabrickom greskom(izborom pogresnih materijala za navedenu primenu), Reno ce dati zeleno svetlo za radove, a ako ustanove drugacije, od popravke o trosku Renoa nema ni govora. Sve je to radi dobrog marketinga odnosno PRa, sto ce reci: "ako smo negde i zasrali, pocisticemo to brzo, pa se smrad nece dalje siriti" :D

Ali citava ova prica je pod znakom pitanja dok neko tacno ne sazna za odredbu o korodiranju iznutra prema spolja. Ni najgori jugici nisu trulili iz kabine ka van, vec je obicno bilo obrnuto.

Uostalom, oni ocekuju da mi i u buducnosti kupujemo nova kola, a da stara recikliramo :D

Loganovac

Da ne bismo više džezirali na temu garancije na boju, ko ima - ima, ko nema - nema. Ja sam imao, pošto su prošle dve godine... Dole je fotografija devete strane mog garantnog lista (vozilo je proizvedeno decembra 2006, kupio sam ga maja 2007):

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

Citat: Deki poslato 08.01.2010. - 14:22
I mene zanima gde mogu (ako ih uopšte ima) da se nabave te plastike iznad zadnjih točkova  ...

Danas sam video ovu plastičnu zaštitu u obliku zavesice na Sanderu. 


Zavesica je  do visine označene crvenom linijom.


Šteta što nisu zaštitili ceo zadnji koš.

mrprofy

To nije stadardna dodatna oprema-zavesica zadnjeg trapa. Ili su u fabrici napravili neku modifikaciju i dodali to, ili je vlasnik to sam napravio(od gumene patosnice npr ili gumenog poda).

Boka

Izgleda da postoje zastitne plastike iznad zadnjih tockova jer sam video u temi "Dacia i kontejner" na slici zadnjeg tocka koju je postavio mladja73. Vise o tome moze da nam kaze mladja 73 kad se ukljuci u diskusiju.

krle

#73
Sve o lajsnama rubova imaš  na 1.str. ove teme sa  uputstvom za montažu. http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=327.msg2300#msg2300

A ovo je sa starog foruma:
Citat: mladja73Juce sam podigao auto sa servisa. Sve skupa trajalo je dva dana. Ekipa u AK Vozdovac OK. Dobio sam i ugradjene lasne kao i Milan_Nis:



Cisto limarsko - farbarski radovi i ono sto je najvaznije uradjeno u garantnom roku sto znaci za mene BESPLATNO!!!

Jedino moram da se zavucem ispod da vidim da li su i kako zastitili rub iznutra, rekli su da jesu.

Ovo na Sanderu što sam ja slikao je nešto drugo.



Citat: mrprofy poslato 31.01.2010. - 14:55
To nije stadardna dodatna oprema-zavesica zadnjeg trapa. Ili su u fabrici napravili neku modifikaciju i dodali to, ili je vlasnik to sam napravio(od gumene patosnice npr ili gumenog poda).

Ovo je  izgleda fabričko rešenje. Nije od gume, a po izradi i izgledu ne bih rekao da je kućna radinost.

mrprofy

#74
Onda su izgleda ustanovili da im zadnji tockovi bacaju mnogo blata u taj cosak ka sajtni(sto ja nisam primetio), sto sigurno da nije dobro iz nekog razloga pa su stavili ove zavesice. Verovatno da mora, jer oni stede na svakom srafu :)

edit(Imam i ja tu pripremu)NEMAM,
ali sam mislio da je to za spojlere(plastike) na Stepveju...

@krle
Ako budes imao prilike slikaj malo krupniji kadar :)