Antikorozivna zaštita

prethodna tema - sledeća tema

Andrix

Negde su i stavili nosace tablica, opet isto izbusen go lim i stavljeni plasticni cepovi...od zastite nista..
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Veterinar

#106
Pre nekoliko dana auto, Lodgy iz 2015 godine, je radio u mestu sa uključenom klimom sat i po vremena, na suncu pri vrelom vedrom danu i na peščanoj podlozi. Ne verujem da je ranije imao priliku za rad u tako teskim uslovima, niti mi deluje da ce se tako teska situacija ponoviti. U autu dvoje mališana koji spavaju, kako bi bili odmorni i raspolozeni za visesatno uživanje na plaži, a kasnije im se i moja supruga pridružila. Ćerka i ja rasirili suncobrane, pripremili sve, a ja posle nekog kraćeg vremena pridjem autu da prekontrolisem situaciju, po obicaju. Kako sam prilazio autu (prvi put spreda) bio sam sve svesniji da se nesto cedi na nekoliko mesta ispod haube i pretrnuo sam. U mislima odmah prokuvao motor, istopljeno kojesta... U stvarnosti, u šupljinama ima toliko zaštitnog voska, da je počeo u velikoj količini da se cedi na tako visokoj temperaturi kroz otvore na haubi. Nije loše što ga ima toliko , a ovako je izgledalo u praksi.

Kocijas

O kakvom zastitnom vosku se radi? Prvi put vidim ovako nesto.

nik

Zaštitni vosak koji treba da popuni šupljine u limariji (posebno pregibe i spojeve limova) i spreči skupljanje vlage i pojavu korozije. Imaš više na početku ove teme u okviru rešavanja problema pojave korozije na prvim serijama Logana, kada je deo vozila pozivan u ovl. servise na dodatnu zaštitu.

@Veterinar
Majstor u fabrici bio široke ruke.  :hihi:

Mare

Kako stojimo sa antikorozivnom zaštitom u 2022. godini?



Nažalost ili sreću, 2015. godine imao sam iskustvo sa AK zaštitom na Fiat Marei JTD. Auto lutka, motor odličan, sve odlično, ali krenula "sitna korozija". Sve se završilo tako da je komplet patos rađen i kvalitetno zaštićen i kao rezultat sam dobio potpuno drugo auto - utegnut i pre svega tiši i ušuškaniji nego pre.

Slično bih uradio sa Loganom. Ali bih preskočio taj deo sa popravkom limarije.  :D

Antikorozivnu zaštitu bih naneo oko zadnjih potkrila i ispod gepeka, jer je taj deo najizloženiji. Kako bih zaštitio limariju i smanjio buku.
Šta predlažete, jel mora kod limara ili bih mogao nešto u DIY varijanti?

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Capriolo

Citat: Mare poslato 05.11.2022. - 11:17
Kako stojimo sa antikorozivnom zaštitom u 2022. godini?



Nažalost ili sreću, 2015. godine imao sam iskustvo sa AK zaštitom na Fiat Marei JTD. Auto lutka, motor odličan, sve odlično, ali krenula "sitna korozija". Sve se završilo tako da je komplet patos rađen i kvalitetno zaštićen i kao rezultat sam dobio potpuno drugo auto - utegnut i pre svega tiši i ušuškaniji nego pre.

Slično bih uradio sa Loganom. Ali bih preskočio taj deo sa popravkom limarije.  :D

Antikorozivnu zaštitu bih naneo oko zadnjih potkrila i ispod gepeka, jer je taj deo najizloženiji. Kako bih zaštitio limariju i smanjio buku.
Šta predlažete, jel mora kod limara ili bih mogao nešto u DIY varijanti?

Ja na sva svoja vozila (osim "službena") stavljam dodatnu antikorozivnu zaštitu. Pa sam i na sva kola koja sam kupio nova, stavio odmah posle kupovine. I na polovna sam stavljao kada sam ih uzeo.
Pošto imam tu sreću da celi život uvek imam neku garažu, to uvek stavljam sam, na tenane. Bez imalo žurbe. Jer, najviše sebi verujem. Negde vosak, negde bitumen, zavisno gde šta treba.
Ranije je to bilo apsolutno nužno, jer je fabrička zaštita bila slabija, lim nije bio galvaniziran, a putevi su se zimi posipali rizlom i peskaranje je bilo zagarantovano.
Danas to skoro da i nije toliko nužno (posebno ako su kola pocinkovana), ali, kada bi čovek nakon kupovine novih kola detaljno sagledao (pa i uz mesetimično skidanje pojedinih plasika ili onih tapisona) kako je podvozje zaštićeno (bitumen trakama), video bi da se to radi dosta ofrlje i da postoje zone gde se "preskočilo" ( mada se radi o nekom delu koji je izložen udarima i potencijalnom peskarenju).
Naravno, ne "frljaju" se svi isto. I od svih kola koja sam imao, Fiat mi je fabrički imao najpedantnije zaštićeno podvozje, pa pežo. Dva Japanca koja sam privatno imao ili ih i još imam su "onako", jedan baš loše, drugi bolje. No, na oko lošije od Fiata, bez dileme. Čak ni Toyota koju sam sada uzeo poslovno nije baš pedantno oblepljena bitumen trakama.
Zato ja sve to u startu dobro dodatno zaštitim ( Toyotu nisam, jer je "poslovna" i ima da leti čim fin.lizing istekne ).