Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

szs

Moje znanje iz oblasti bandera mi kaže da ako već uspeš da upališ na kablove a npr jedna ćelija je mrtva, alternator će puniti max i to elektronika neće osetiti tada. Osetiće akumulator koji če verovatno  "prokuvati".  Problem za elektroniku je u pokušaju da se upali sa takvim akumulatorom. Mali napon-velika struja
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Vihor

Ako je u "prekidu", upališ auto starterom i odeš kod prodavca gde si kupio akumulator, on skine, pošalje na ispitivanje, ako je stvarno prekid u pitanju, to je fabrička greška i dobijaš nov, naravno ako ti je predhodni bio u garanciji.

Prekid, slabi spojevi, prilikom opterećenja napon akumulatora pada i do 0, trenutno.  Neka slaba veza u samom akumulatoru, ne popravlja se ovo, samo na kilo.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Loganovac

Nije pitanje bilo bez veze. Akumulator ima ulogu da ispegla napon punjača ili startera, pitanje šta vide potrošači ako je akumulator u prekidu, kao da ga nema. Ne poznajem dovoljno konstrukciju ovih uređaja koji su danas po pravilu tiristorski, kao aparati za zavarivanje, pa nemam podatak o tome koliko se pažnje posvećuje da napon pri startovanju nema prevelikih pikova i da ne premaši nominalne vrednosti kako ne bi "šokirao" elektroniku, očekivao sam da se javi neko ko bolje poznaje ove spravice...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

VaskezNS

Citat: Vihor poslato 08.01.2018. - 07:21
Ako je u "prekidu", upališ auto starterom i odeš kod prodavca gde si kupio akumulator, on skine, pošalje na ispitivanje, ako je stvarno prekid u pitanju, to je fabrička greška i dobijaš nov, naravno ako ti je predhodni bio u garanciji.

Ovo mi se i dopalo kod REMAX-a - u svojoj prodavnici imaju i uređaje za ispitivanje i na licu mesta uvaže reklamaciju (i izdaju nov ak) ako je osnovana. To da vam oni urade demontažu i montažu akumulatora i ne računam kao posebnu "uslugu".
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Zoran

Alternator može dati napon 100 V. Ako nema akumulatora (u prekidu je ) ,  koliko je regler sposoban da obuzda taj napon?
Sam svoj gazda - vazda.

szs

Alternatori na novim automobilima NE MOGU da predju fabricki zadatu voltazu. Jednostavno se prekida pobuda alternatora a ne kao kod starih da se pegla nakon proizvodnje struje
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

Pa sada mi je sve jasno.  :ziveli:
Hvala SZS.
Sam svoj gazda - vazda.

mladja73

Citat: mladja73 poslato 17.04.2012. - 11:22
Evo i ja da se "pohvalim".
Nakon tacno 6 godina i 2 meseca izdahnuo je fabricki akumulator.  :pop:. Desilo se to dok sam bio kod svojih na godisnjem odmoru. Naravno, bez ikakve najave, standardno crkavanje.
Kupio Energizer 56Ah. Imao sam na biranje ili taj ili Black Horse. Izabrao sam ga pre svega na osnovu preporuke prodavca (koji mi je dobar prijatelj). Malo je bio skuplji od BH ali on mi kaze da za 3-4 godine koliko im je u prodaji , da nisu imali ni jednu reklamaciju.

Nakon 6 godina i 7 meseci izdahnuo je i drugi akumulator na mom loganu. Kupio sam opet isti Energizer iz citata u Kemoimpexu na Trošarini. Cena 7300 din maalo jača ali to mi je bilo najbliže mestu gde mi je auto parkiran. Inače do pojave ovih mrazeva nije se ništa primećivalo. zvučaće glupo ali mi je drago što je crkao baš sada. Idem na duži put sledeće nedelje pa je bolje da mi se ovo desi sada nego negde u inostranstvu na putu.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

kiconix

U inostranstvu bi prosao jeftinije.  :Smiley:

lovac

Vidim, da je u ovom topicu napravljeno ''čišćenje''. Neka, treba očistiti suvišno!  :aplause:

Vraćam se na moje pitanje od pre ''čišćenja'': da li se akumulator sme priključiti na punjač, dok je na autu, a da se ne otkače kleme sa njega?
(ne zbog akumulatora, nego zbog ostale elektronike u autu)

Ima li iko sa foruma konkretnih iskustava po tom problemu?
Ili, može li neko sa foruma da nam pruži konkretno objašnjenje i da to obrazloži koretno tehnički?  :write:

Prethodni odgovori su bili u smislu da sa ''pametnim punjačima'', ''impulsnim punjačima'' može puniti akumulator na vozilu, bez da se skidaju kleme. ''Obični punjači'' se ne preporučuju.  :ranting:

Zašto?

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Citat: lovac poslato 01.12.2018. - 19:56

Vraćam se na moje pitanje od pre ''čišćenja'': da li se akumulator sme priključiti na punjač, dok je na autu, a da se ne otkače kleme sa njega?
(ne zbog akumulatora, nego zbog ostale elektronike u autu)

Prethodni odgovori su bili u smislu da sa ''pametnim punjačima'', ''impulsnim punjačima'' može puniti akumulator na vozilu, bez da se skidaju kleme. ''Obični punjači'' se ne preporučuju.  :ranting:

Zašto?

Odgovor počinje od druge rečenice: da, sme se priključiti punjač za akumulator sa spojenim klemama samo ako je punjač takav da je napon punjenja regulisan i "ispeglan". Regulisan u smislu jačine struje i napona a "ispeglan" u smislu da je amplituda napona što je moguće ravnija odnosno da je napon filtriran. To može bolje da objasni neko od članova foruma kome je elektronika ili elektromehanika struka. 
Danas svaki ozbiljan servis mora da ima "pametni punjač" velike snage (50A -70A) jer je nemoguće na primer odraditi programiranje ili konfigurisanje bilo kog kontrolera ako napon nije između 14,1V i 14,7V. Dalje, kad se rade neka ispitivanja ili dijagnostika na vozilu obavezno je priključenje punjača jer je kod nekih vozila potrošnja struje na kontaktu jako velika (kod nekih vozila smo merili i 16A zavisno od trenutno uključenih potrošača, kod mnogih smo merili 5A-6A konstantno). Kod nekih vozila su na primer posebno konstruisane spojne tačke na koja se priključuje punjač, dakle ne spaja se punjač direktno na kleme akumulatora već na tačno predviđena mesta za to.
Ono što mi kao laici treba da znamo: ako se koristi punjače bez elektronske regulacije skidanje klema je obavezno, čak je nepisano pravilo da se akumulator vadi van vozila. Ako se puni sa elektronski regulisanim punjačem - može puniti na vozilu sa spojenim klemama.
Opšte pravilo je onako kako je već neko pre mene napisao: priključenje redosledom "+" pa "-", odspajanje obrnuto: prvo "-" pa onda "+" . Isto važi i za demontažu/montažu akumulatora. Razlog je isključivo bezbednosni: eliminacija rizika od kratkog spoja sa karoserijom pri manipulaciji.

Zoran

Koliko li je " gruba " svakodnevna struja iz alternatora. .  ?
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Na šta konkretno misliš? Alternator proizvodi oniliko koliko potrošači troše + dopuna akummulatora, znači zavisi od toga šta je uključeno od elektro potrošača i kakavo je stanje akumulatora. Naravno, sve to u granicama njegovih mogućnosti. Može da bude 20A, a može i 110A (kako u kom autu). Drugim rečima, alternator može da potroši dve konjske snage, ako te to muči.




Leleeee šta uradih..... Od sada Zoki vozi po bosanskim gudurama u stelt modu!  :Smiley: :Smiley: :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Mislio sam na drndavi napon iz alternatora. Čisto sumljam da je besprijekorno ispeglan
Sam svoj gazda - vazda.