Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

bmiillan

za kit ne bih smeo da se kladim šta prodaje, uvek bih pre uzeo nisotec ili lukoil
nemoj na silu uzmi veci cekic

hobbista

Nema tu velike misterije - veliki trgovci prodaju originalno ulje ali za istočno tržište. Isto kao čokolade, šamponi, praškovi...
Teoretski, u malim radnjama postoji šansa da se zadesi nešto od male privrede, ali do sada nisam naišao na nešto takvo.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Andrix

Ja sam svojevremeno u ladu Samaru staru 4 god, /kupljena nova/ poceo da sipam Nis ulja i to polusintetiku, auto isao ko zmaj, ali sad u Sandera mi se nesto nece....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

glavonja3

Pisao sam ovde da sipam Nisotekov 10w40 vec nekoliko godina, sad me mrzi da trazim od kada tacno sam poceo i koliko sam km presao (inace sve pisem sam u servisnu knjizicu, zbog sebe prvenstveno)... Zasad, koliko para toliko muzike. Najbitnije je da auto ide, nikakav problem ne vidim... Sacekajte jos koju godinu pa cete imati izvestaj iz prve ruke :)

Ayrton

Održavanje, u Hobijevoj režiji, zamenjen filter nafte. Skinut "Pionir", stavljen "Meca". Zamena urađena posle 20k km. Novi kupljen u "Extra auto", sa popustom 2520 dinara. Pregledan trap, može još da se vozi. Hvala dragom kolegi forumašu, majstoru, Hobisti! :ziveli:
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Bata83

Dok sam vozio bmw e30  jedino sam "problem" imao sa mobil uljem (preporuka proslog vlasnika) , sve super do nekih 6000km posle toga bukvalno nestane. Posle par zamena  naravno isto desavanje, do 10 000km litar dosipao, posle sam presao na valvolin max life i potrosnja ulja je bila oko 2,5-3,5 dcl. U to vreme sam radio na gradjevinskoj masini i gazda je kupio bure mobil ulja i ista situacija je kao kod auta, sve super i samo od jednom pocne da nestaje a preslo nesto vise od polovinu radnih sati. 

mladja73

 :offtopic:
Od kako sam kupio logana (11 godina) sem na prvom servisu, uvek sipam Mobil1 ulje. Pazim da na deklaraciji piše uvoznik Platner B.Palanka. Nikad ali nikad nisam dosuo gram ulja izmedju servisa (10000 km).
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

saša61beograd

Danas uzmem da prekontrolišem sve tečnosti i pritisak u gumama.Bolje da nisam.Dobio sam vrlo zbunjujuće rezultate.
Prvo, ulje u motoru je 2-3 mm ispod očekivanog.Od prethodne kontrole je prošlo dosta vremena,ali malo pređenih km.Tada sam se setio da sam na nekom forumu pročitao da se ulje na niskim tempereturama "skuplja" 5-10%.To je,koliko se sećam,napisao čuveni Steva-Stalker,pa ne sumnjam da je tačno,ma koliko da je čudno.Slično sam primetio i u posudi za antifriz,ali to znam od ranije pa se nisam mnogo čudio.I ulje za servo je 2-3 mm ispod maksimuma.Ne verujem da je baš sve počelo da curi,pre će biti da fizika radi svoje,a moja marljivost i pažnja prema kolima su ovaj put bile potpuno besmislene.Sve ovo sam gledao na hladan motor,a temperatura vazduha je bila oko 5 stepeni.
Gume su posebna priča.Na sve četiri 1,7.Dopunio sam do 1,8,verujem da to na ovoj temperaturi odgovora normalnom pritisku od 2,0.
Dakle,moj vam je savet da ne "čačkate" ništa do proleća.

glavonja3

Takodje sam ovo primetio neki dan kod mene. Nivo ulja je malo opao (inace uvek za sve ove godine stoji na istoj liniji, tako da sam lako primetio ovo). Vise je opala rashladna tecnost, na malo ispod minimuma. Dodao sam malo destilovane vode toliko da najmanje preskoci liniju minimuma.

Raja

Mogao si dodati još malo pa da bude na sredini, kad već ne držiš na max.

glavonja3

Bojim se da se ne razredi previse, zato nisam.

Andrix

Pre mesec dana otvorim haubu, da ne zaboravim kako motor izgleda kad korsantin na min. Uzmem na pumpi litar 40%i malo da dospem, malo po malo skoro do max ode pola litra. A na servisu posle toga pregledao motor i odozdo nigde da je "pokazalo". Moze biti ono zimsko skupljanje, mada se do sada nije mrdao nivo za 4 god.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Aleks

#1212
Ma dajte ljudi kakvo crno zimsko skupljanje?!
Neka mi neko pojasni, da li sam trebao pre mesec dana, na malom servisu, da sipam za 10% više ili manje od 4.5lit koliko ide po knjizi zbog skupljanja ulja u zimskom periodu?
Sad sam u rebusu i za pritisak u gumama jer pročitah da je zimskih 1.7 u stvari oko 2.0 letnjih.
Nemam nameru da pod*ebavam, da oprostite na izrazu, ali iskreno, i baš bih voleo da mi neko pojasni ove pojave ili šta već....  :friends: :ziveli:

Keka

Osnovni zakoni dinamike fluida i termodinamika.

https://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%9E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8_%D0%B3%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B8_%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B8

http://aggfbl.org/wp-content/uploads/2016/03/Termodinamika2016.pdf

Potpuno druga tema je sto se pad nivoa tecnosti ispod minimuma ili pad pritiska u gumama za 20% ne moze objasniti ovakvim promenama u temperaturi.

Ad 1. zato postoji tzv. ekspanziona posuda-cantra ili kako je ko vec zove, kao i max nivo, da ne bi sve bilo mokro u ciklusu projektovanih temperaturnih oscilacija motora.

Ad 2. Stanje ventila, gume kao i vrsta gasa u gumi znatno utice na oscilacije pritiska u zavisnosti od temperature. Iz licnog iskustva punjenje azotom u velikoj meri redukuje oscilacije pritiska.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Aleks

Citat: Keka poslato 27.01.2018. - 08:16

...Potpuno druga tema je sto se pad nivoa tecnosti ispod minimuma ili pad pritiska u gumama za 20% ne moze objasniti ovakvim promenama u temperaturi....

:dobro:
Niko me ne moze ubediti da je promena nivoa bilo koje tecnosti na vozilu, a da je vidljiva golim okom, posledica uticaja spoljne temperature.

Sto se tice guma, pritisak na +20 stepeni je 2.3 bar i to je 2.3 bar, ako napolju zahladi i pritisak padne na 2.1 - pritisak je 2.1.  Gresim?
U tom slucaju, bar ja tako radim, dopumpam do 2.3 i to je stvarnih 2.3. Kada otopli i pritisak skoci na 2.4-2.5 , tada ispumpam na 2.3 i to je to ...  :(