Koji benzin za Sandero/Logan 1.4 - BMB 95 ili 98?

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

Meni je od samih oktana i aditiva bitnije kakav je benzin sam po sebi (oktani i aditivi nisu jedino merilo kvaliteta goriva).Standardni 95 je uglavnom iz Pančeva,ovi drugi su uglavnom uvozni.Pa ako neko sumnja u NIS-ovu tehnologiju može da proba nešto uvozno.Ako ima razlike,one su u nekoliko procenata gore-dole.Da bi se utvrdila razlika u potrošnji (performansama) treba baš uporno koristiti jednu određenu vrstu benzina,voditi tačnu evidenciju i tako mesecima.Šta god da se utvrdi neće biti spektakularno.

Loganovac

Citat: saša61beograd poslato 22.12.2017. - 11:00
Da bi se utvrdila razlika u potrošnji (performansama) treba baš uporno koristiti jednu određenu vrstu benzina,voditi tačnu evidenciju i tako mesecima.

Hehe, kad bi oni zadržali isti kvalitet mesecima...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd


silent

Подижем тему из мртвих :)

Годинама сипам Нис-ов Г драјв 100 бензин, и пре месец дана одлучим да сипам 95 (исто Нис-ов), реко' хајде да видим да ли ће можда да ми угаси чек енџин лампицу (није), помислио сам да се 100 ређе сипа због цене, па се можда и убајати на пумпама...

Куку, наопако, ја нисам могао да препознам ауто :ljut: Звечи мотор од детонација, кликће на свакој дужој узбрдици на око 2500 обртаја, не реагује на додавање гаса, само још јаче кликће...

Потрошим тај 95 и сипам нових 47 литара 100, и ауто поново као стари, лети узбрдо, прима гас, нема да звецне.

Да ли је могуће да је толика разлика у квалитету и карактеристикама горива? Или је можда мој ауто неисправан, а 100 само пегла грешке...  :ces:

speedo

Razlika svakako postoji između benzina. Ja sam u zadnjih pola godine znao nasuti nekada 98 ili 100 oktanski benzin. Malo bolji odziv na gas (žustriji) pri manjim obrtajima (od 1500 do 2500) i možda malo manja potrošnja. Sipao sam benzin sa više oktana jer je bio jeftiniji, a cijene su šarale, pa kako kada... Moj auto radi normalno i na benzin od 95 oktana.
Pisao je i Keka nedavno, a i ja se sa tim slažem (iz ličnog iskustva), benzin sada baš brzo ostari. Imam osjećaj da sve preko mjesec dana u spremniku od auta počinje da bude sporno po tom pitanju.

Pošto sam pročitao i tvoju poruku u drugoj temi (o problemu sa paljenjem ček endžin lampice i upitnom katalizatoru) mišljenja sam da se problem tu krije. Stavio bih nov ili polovan katalizator, ali onaj koji je propisan za naše 1.4 motore, poništio greške i onda probao.

slavko_bgd

Citat: silent poslato 25.08.2022. - 09:26
Подижем тему из мртвих :)

Куку, наопако, ја нисам могао да препознам ауто :ljut: Звечи мотор од детонација, кликће на свакој дужој узбрдици на око 2500 обртаја, не реагује на додавање гаса, само још јаче кликће...

.

"Еј ђетићу, какав ти је тај бензин, ваља ли што? "
" Еј соколе, тај ти је набољи на васцијели свијет, нема бољи. Угасиш мотор и возиш још 3-4 километра! "

:Smiley:

Andrix

Ja sam isto probao 100-tku, ali mi se cinilo da vise trosi auto. Bilo je i nekih skoro epizoda Sat-a, pa pogledajte, nema razlike, osim cene, samo kod jacih kola mozda neki konj se dobije vise
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

Nema razlike u vožnji između 95 i 100.Ali pod uslovom da 95 zaista ima 95 oktana.Nisam u to ubeđen.Sipam onaj od 100 već godinama,a svaki put kad sam probao 95,pokajao sam se.Ovaj od 100 oktana mi omogućuje da vozim ekonomično,na niskim obrtajima i u visokom stepenu prenosa,bez ikakakvih neželjenih zvukova i efekata.Nisam radio direktno poređenje,ali mogiće je da je ovaj skuplji zapravo isplativiji od onog od 95.
Moguće je da ima motora koji podnose i ovaj od 95,ali mom motoru smeta.Moguće je i da ima vozača koji ne čuju i ne osećaju kada je gorivo lošije.Stvar izbora i shvatanja toga šta je isplativije.

Raja

Tačno tako, stvar izbora. Koristim isključivo 95icu i nikada do sada nisam osetio da slabije vuče ili "klikću" ventili. Zašto? Stvar je tehnike vožnje. Ne davim motor
niskim obrtajima u visokom stepenu prenosa. Vozim u nekom optimumu 2500-3500 obrtaja, često i više (onako kako situacija nalaže). Auto je i dalje živahan ,
onoliko koliko 75ks dozvoljava i 167000km.
Šta je ulenjen motor najbolje je (nehotično) objasnio Sir Oliver u jednom od svojih postova gde kaže da auto ne može da prepozma kako dobro ide nakon ture
do mora i nazad sa prikolicom. Pa naravno, izduvala se makina i prodisala te sad piči k'o oluja.
Moje je mišljenje da možete sipati i kerozin u rezervoar ali ulenjen auto neće da poleti.  :Smiley:
Da rezimiramo: vožnja sa optimalnim obrtajima u odgovajućoj brzini i nema potrebe sipati bilo šta drugo osim 95ice.

Veterinar

Upravo. Današnji haos, ušao u Beograd sa 3.7 potrošnjom kod Skode, relaciju Cukarica-Karaburma prešao za nepun sat (haos u vidu petka) i vožnju završio sa 4.4 potrošnjom. Ne mogu da zamislim nizu potrošnju, a obična 95-ica je samo i uvek u pitanju. Nije Sandero, ali poenta je tu. Tako je kod mene.  :ne: