Odrzavanje akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

Kada ste poslednji put prekontrolisali stanje akumulatora

ne sećam se
15 (36.6%)
nedelju dana
3 (7.3%)
mesec dana
10 (24.4%)
godinu dana
5 (12.2%)
kontrolišem kad neće da upali
8 (19.5%)

Ukupno glasova: 41

Lazar@

Citat: Vladan P poslato 25.12.2017. - 16:01
To što kažu da održavanje nije potrebno ne znači da ne može  :)
Posle dodavanja destilovane vode sam ga drzao na punjacu jos sat vremena, kad sam ga skinuo, voltaza je bila 13.8v...

Namontirao sam ga u auto koje nije vozeno ni paljeno godinu dana (hyundai lantra 1.5gsl benzinac)
I ne pretjerujem, 15 puta sam verlglao( rezervoar bio skoro prazan i dosuo sam jos novog goriva pa se pomijesalo sa starim losim)
Upali po 10 sekundi, nece da primi gas i ugasi se...
I tako dobrih 15 puta dok se to staro gorivo iz cijevi nije potrosilo, posle je upalio i radio normalno...

Sto bi se reklo "pali kao mina"...Za sad je misija uspjesna, vidjecemo se kako ce se pokazati par narednih dana, jer moram jos neke sitnice da sredim da bih tog hyundaija vratio na cestu  :D


Zoran

Pa kada već imaš voltmeter izmJeri napon poslije 12 sati stajanja.  11.8v je za baciti a 12.8 V je totalno ispravan.
Sam svoj gazda - vazda.

szs

@Lazar@  :too: :aplause:
Sad ga odvozaj posle tog "mučenja" bar sat vremena pa onda gledaj stanje.
Kako bi rekao @Vihor "čistoća i kontrola nivoa" a ja dodajem i svakodnevne vožnje drže u životu akumulator dugo godina
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

glavonja3

Voltmetar u upaljacu pokazuje posle ovih hladnih noci 12.4, 12.2 najcesce na prvom trenutku kada dobije struju, na drugom (to je valjda pri paljenju) bude 11.8 najcesce i kada se startuje 14.2.

Vihor

Ode to i ispod 11.8 pri paljenju, ali vrlo kratko.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Lazar@

Posle dva dana stojanja u autu  pokazao 12.5v
Upalio bez problema par puta danas...

Izgleda da za sad radi, a do kad ce ne znam :D

Vihor

otidi  do nekog servisa akumulatora pa neka ga stave na GAUSa i 1/2 CCA i znaćeš pravo stanje
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Vihor

Dali ste pregledali, proverili akumulator, stanje klema, napon, nivo elektrolita gde je to moguće, prašina na gornjoj površini?

Preporučujem dopunu bezobzira što nema problema!

:ziveli: :cool:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

dekiv68

Ćale je na Puntu prošle nedelje skinuo akumulator (neki najjeftiniji zamenski 40Ah) i napunio ga na punjaču jer mu je resetovao sat (još je palio auto). Sanderu će u aprilu 2 godine, akumulator nije ni pogledan (Rombat). Punto ima puno kratkih vožnji, a Sanderu je najkraća vožnja 20-tak km (start & stop se isključuje). Na Floridi često dopunjavam prastari Somborski akumulator (55Ah) zato jer se ona retko vozi i ima vakumski plinski uređaj (karburator) koji pri gašenju obavezno zaboravimo da prebacimo na benzin, pa se duže vergla pri startovanju.

saša61beograd

Moj Fiamm 60Ah star je 3 godine i 4 meseca,izašao je iz garancije,sad je sve moguće.Zadnjih meseci preovlađuju mi kratke vožnje,pa sam odlučio da mu posvetim malo pažnje.Stavio sam ga na dopunjavanje "pametnim" punjačem i bio sam iznenađen da je posle 15 minuta pokazao da je pun.A napon punjenja je sa početnih 14,3 pao na 13,2 v.Vratio sam ga u auto,a pre toga sve lepo očistio i stegao (kleme nisam ničim mazao).Nivo elektrolita je svuda oko 15 mm,imam obične poklopce pa sam i to proverio.
Dakle, sve sam uradio kao po udžbeniku,pa mogu da se nadam da ću prezimiti bez problema.

szs

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

mali.alen

U mom Sanderu 2010. g još je tvornički Rombat. Planiram ga malo dopuniti sad prije zime pa kako mu bog da.

silent

Na mom originalnom Rombatu iz 2010. se na desnoj klemi pojavila oksidacija, tj beli prah, je li to neki loš znak?

Vladan P

Evo malo šireg odgovora stručnog lica na pitanje o klemama i održavnju istih -

''Loše, prljave, korodirane kleme mogu da naprave itekako problem  na akumulatoru. Naročito zimi kad je potreba za startnom strujom iz akumulatora povećana za čak 30-40%. A zbog znanih (i neznanih) razloga. I mali sloj korozije i prljavštine može da se pokaže poguban ako je hladno vreme pa još i loš akumulator. Taj kontakt izmedju kleme i izvoda akumulatora se zove prelazni otpor i on se pokaže u najgorem svetlu naročito kod velikih struja (koje su skoro uvek prisutne kod akumulatora). Naime, to se najčešće dešava ako je loš spoj izmedju kućišta i olovne kleme akumulatora pa napolje izadje malo elektrolita. Naravno, on reaguje sa klemom na kablovima i tu nastaje hemijska reakcija. Mnogo često sam vidjao takvu pojavu, naročito tamo gde se baš mnogo ne vodi računa o vozilu (npr. šprediterska preduzeća, jer posao vozača je da vozi a ne da pazi na kamion i njegovo stanje-kad bi se zezali. To se najbolje oseti zimi kad celu noć radi vebasto grejanje pa ujutro veoma teško ili nikako ne mogu da upale kamion jer je loš kontakt na klemema akumulatora). Dakle, vidjao sam dve vrste hemijske prljavštine,da ih tako nazovem. Sve zavisi od vrste kleme, od koje legure metala je napravljena. Jedna prljavština je bela, skoro praškasta. To je najčešće ako su kleme olovne. To belo je sulfat koji uništava i ovako i onako akumulator, samo iznutra. A poznato je da je sulfat olova veoma slobo rastvorljiv u vodi i da je veoma loš provodnik. Zato sulfatizovani akumulatori se greju i imaju ogroman unutrašnji otpor. Druga prljavština je plavkasta i najčešće se to dogadja na klemama koje su mesingane. Ta plava supstanca je bakar sulfat ili poznatiji u narodu kao "plavi kamen". Njime moja tašta (...hm, hm, hm...) prska paradajz i vinovu lozu. Plava boja prljavštine potiče baš od bakra.
Kako god, sve je opasno i nije dobro. Video sam mnogo puta da je taj oksid, sulfat, šta god, nije bitno, skoro upola "pojeo" kleme koje se nalaze na krajevima priključnih kablova. Ljudski nemar i lenjost...
Još jedna, možda i najopasnija stvar koja može da se desi u spoju izmedju izvoda akumulatora i klema na kablovima je - loš, labav spoj. Posle dugotrajne upotrebe takvog akumulatora, naročito kod vozila koja u trenutku paljenja povlače ogromnu struju od preko 1000 ampera, što praktično znači sva vozila sa velikom zapreminom motora i naročito dizel motori, dolazi do topljenja izvoda na akumualtoru i nepovratnog gubitka dobrog spoja.''
Zajedno smo skupa !

LeNgenda

Hmmm...

Imam te belicaste ili plavkaste soli na akumulatoru, recimo na desnoj klemi gledano spreda.

Kako se cisti to? Cetka ili voda ili nesto deseto?
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.