Dacia Jogger

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

#240
Citat: Capriolo poslato 05.01.2024. - 11:30Dosta sam razmišljao na tu temu, da li bi baterija većeg kapaciteta kod hibrida donela bolju ekonomičnost.
Ja mislim da UGLAVNOM ne bi. Ovo baziram na mom iskustvu sa par hibrida koje sam probao. Renoov nisam probao, ali, mislim da su kod svih klasičnih hirbida neki osnovni principi isti (iako se skoro svi oni po mnogo čemu i dosta razlikuju).

....
Tako ja to vidim. Da veća baterija nema neki poseban smisao za klasične hibride.
Napisao sam "možda bi veća baterija poboljšala ekonomiju vožnje" jer stvarno ne znam.
Laičko razmišljanje je bilo da bi veća baterija omogućila da SUS duže radi u optimalnom režimu pokrećući samo generator i da bi vozilo u tom slučaju moglo da pređe više kilometara koristeći elektro pogon sa dvostruko većom efikasnošću.

Što se tiče hibrida, možda bi trebalo uporediti dva C-SUVa iz praktično iste rodbinske linije: Nissan Qashqai (J12) ePower i npr Austral 1.2 eTech (HHN). J12 koristi SUS motor samo za pogon generatora i punjenje baterije dok vozilo pokreće isključivo struja a HHN pokreće kombinovano elektro-hibridno-SUS (kao i Jogger eTech ).

Capriolo

Pa, uporedi eto Nissan QQ (dug oko 442 cm) hibrid i 2WD sa 190 ks (na bazi SUS motora sa 3 cilindra od 1,5 litra) sa Ford Kugom (duga oko 462 cm, tj. +20 cm)  hibrid 2WD sa 190 ks (na bazi SUS motora od 2,5 litra).
Dva različita koncepta po pitanju uloge SUS-a.
Oba su formalno C segment, ali, Kuga očito veća (i teža).
Kuga ima bateriju od 1,1 kWh, a QQ od 1,7 kWh.
Ono što je objektivno uporedivo, jete to da ta Kuga ima WLTP emisiju od 124 gr CO2 i potrošnju 5,4 (piše na sajtu uvoznika u energetskom pasošu AEBS-a), a taj QQ ima emisiju (zavisno od paketa opreme) 120-123 gr CO2 i potrošnju 5,3-5,4 (piše na sajtu uvoznika).
Da li tom QQ-u kao manjem vozilu eneregetski pomaže u odnosu na Kugu to što QQ ima bateriju od 1,7 kWh, a Kuga od 1,1 kWh, pri čemu oba imaju elektromotor iste snage (190 ks), a zbog čega mislim i da nema logike porediti sa Australom hibridom, koji je značajno manje snage?
Ne pomaže očito ništa ta baterija većeg kapaciteta.

Inače, ne verujem da QQ ili X-Trail nemaju apsolutno nikakvu "vezu" sa točkovima. Mora, naime, nekada da radi samo u funkciji moto retardera i tada je sigurno sa nekim viskoznim ili električnim kvačilom u vezi sa poluosovinama. Jer u normalnim uslovima inercijalnog kretanja (pa i tokom vožnje nizbrdo), glavni (jači/pogonski) elektromotor obavlja funkciju generatora. Ali, radi zaštite baterije od prepunjavanja, kada tokom duže vožnje nizbrdo ista dodje na nivo napunjenosti od 100%, tada taj elektromotor prestaje da obavlja tu funkciju, a time prestaje i regenerativno kočenje. A bezbednosti radi, u cilju sprečavanja ubrzavanja vozila nizbdo, tada se pali SUS motor, koji potom obavlja uobičajeno ,,mašinsko kočenje".
Da nije toga, svaki bi se hibrid posle 2-3 km vožnje nizbrdo (čim mu se baterija napuni sa 100%) dalje otisnuo kao kamen.


Zoran

Pretpostavljam da će u budućnosti postaviti neke otpornike da se motor ne pali zbog kočenja. Kada i to bude ofirno onda će te otpornike uroniti u pretis lonac da bi se energija vodene pare iskoristila...
 
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

#243
Nisam nikada imao prilike voziti nizbrdo čisto električni automobil kod koga je baterija u trenutku te vožnje puna sa 100% i nije mi jasno kako je kod njega u tim okolnostima rešeno "mašinsko kočenje".

Kod hibrida, voziš nizbrdo veoma dugo, svo vreme SUS "ćuti", jer je prešao u EV mod ubrzo kada si krenuo nizbrdo, SUS "ćuti", ideš nizrdo, ideš ... Nema šta da kočiš kočnicom, "drži" ga regenracija (izabereš željeni nivo regeneracije, kako koja kola to nude da se podesi), baterija se puni, puni ... Ideš tih par km neke duge nizbrdice i vidiš na instrumentima da je baterija došla do 100% (ako imaš indikaciju za taj procenat, jer to nemaju svi) i odjednom u toj tišini začuješ "BUUUM" :) Nije nikakav "Buum", već, prosto, upalio se SUS (pa nije više ona ranija tišina), da bi on dalje mašinski kočio :) A ako samo vrhom dotakneš papučicu gasa u nastavku te nizbrdice, SUS se odmah gasi jer je oper prešao u EV mod. A kad opet pustiš gas, SUS se opet upali na toj nizbrdici.

Andrix

Meni se Joger svidja zbog velikog gepeka bez 3.reda sedista. Nakako sve vise vapim za gepekom iako nikada nisam voleo karavane, lepse mi je kada ne moram da trigonometrijski uklapam kofere i ostalo u gepek.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari