Poliranje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

FAN 5

Kupio sam masinu za poliranje Fisher  3000 din , auto sam voskirao sisitem je isti kao za poliranje , namazes cekas da se osusi i trljas ( masinom naravno )  i rezultat je kao da sam upravo isterao sa sajma automobila , koristio sam kornjacu   :lazy:

bmiillan

#1
mora se napraviti reazlika izmedju "poliranja" u smislu odrzavanja boje i lakai poliranja da se
otklone nedostaci na boji i laku. (u ovo spadaju ogrebotine plice i dublje, nanosenje boje na lak,
duze delovanje sunca, pticjeg izmeta, katrana i raznih izlucevina  ako je automobil bio parkiran
ispod drveca).

za novije automobile dovoljno je dva puta godisnje uraditi voskiranje (poliranje) nekim zastitnim
premazima (ima ih u vidu pasti, krema, tecnosti) koje mogu i ne moraju da sadrze vosak
(novije generacije se baziraju na supstanci koja ima za osnovu teflon).
bilo koji ozbiljniji proizvodjac tipa turtle wax, sonax, 3m, scotch ima siroku paletu proizvoda
koji se mogu koristiti. sa preparatima koji su u tecnom stanju je mnogo lakse raditi.

prava i osnovna stvar je da automobil bude dobro opran i tada izbegavati sampone koji u sebi
sadrze vosak (koji su dobri za kasnije odrzavanje). u tezim slucajevima prljanja koristii mesavinu
izopropil alkohola (najlakse se nabavlja kod stampara) i vode u odnosu pola pola za dodatno ciscenje
automobila. posle toga se nanosi sredstvo za koje se odlucite !!!!! pazljivo procitajte uputstvo i to
ne ono koje je uvoznik zalepio na srpskom jeziku nego ono koje je proizvodjac proizvoda stavio na
etiketu (vise puta sam uporedjivao orignal upustvo i prevod i to su najcesce dve razlicite stvari kao
da je za potputno drugi proizvod). osnovna pravila su da se ne radi na suncu, da lim nije zagrejan,
da se ne proizvod ne nanosi na mokru povrsinu. mada neki proizvodi konkretno turtlle wax-a
se mogu nanositi i na mokru povrsinu. za rucno poliranje opbavezno koristiti ciste pamucne krpe
koje ne ostavljaju dlacice i cesto ih menjati. (sonax u svom programu prozivoda ima jednokratne
pamucne krpe u pakovanje od 20 komada po ceni od oko 400 din koje su za svaku preporuku) za
poliranje jednog automobila je dovoljno 5-6 komada.

ovo po meni treba uraditi bar dva puta godisnje na prolece i pred zimu. sem sto auto lepo izgleda
vecina proizvoda stvara zastitni film na laku na kome se teze zadrzavaju raznorazne necistoce.
takodje treba imati u vidu da se taj zastitini film kod pranja auto samponima skida i da ga treba
obnavljati.

poliranje kojim se otklanjaju nedostaci moze biti vrlo zahtevno i nije preporucljivo za uradi sam varijantu.
zato sto se  za skidanje i ispravljanje ogrebotina (naravno koje su probile samo lak a ne i boju) koristi
smirgl papir vrlo fine granulacije pocevsi od 1500 do 3000 kojim se ostecenje fizicki uklanjaju ukoliko je to
moguce. posle toga ide poliranje sa pastama raznih granulacija, obicno 2-3, dok se ne dobije sjaj.

na ovaj nacin se mogu skidati i ostecenja nastala prskanjem bojom, uporna prljavstina koja je dugo
stajala na laku, razne nenamerne i namerne ogrebotine  
nemoj na silu uzmi veci cekic

Boka

A jel vazi to i za metalik boje?

bmiillan

#3
da s tim da proizvodjaci imaju uglavnom razlicite proizvode za obicne i metalik boje
pa na to treba obratiti paznju prilikom kupovine. za obicne (nemetalik) farbe postoje i
sredstva za poliranje u toj (ili priblizno slicnoj boji).

tema je prilicno siroka pa ne mogu svega da se setim ako neko ima konkretno pitanje
pitajte pa ako znam rado cu odgovoriti a i povremeno cu dopunjavati temu.

jos jedan poznati proizvodjac je farecla mada on uglavnom ima proizvode za
profesionalnu upotrebu

solidan izbor imate u prodavnicama auto sporta u zickoj i kirovljevoj (za one iz beograda)
i u ehomu (vise za profesionalce) ako moderator misli da je ovo reklama i da je protiv
pravila foruma neka obrise ovaj deo posta
nemoj na silu uzmi veci cekic

zac

#4
Mozda je nekom smesno..   :ne:
Ja auto posle poliranja premazem emulzijom za parket "TRI ASA" - sa silikonom. Proizvodi "Grmec" bgd. Ova emulzija ima deset puta bolja svojstva od najskupljih voskova za zastitu laka. Ja auto premazem tim sredstvom jednom godisnje i cele godine sa kapi vode slivaju sa laka, dok kod auto-voskova to traje 1-3 kise. A da ne pricamo da je pet puta jeftinije od bilo kog voska, a i pakovanje je od 1L. pa traje godinama.   :hihi1:

Raja

Gde si to našao, kada "Grmeč" ne radi godinama?

arhitekt

Evo da i ja podijelim svoje iskustvo. Jest da nije profi voskarenje al recimo da sam ja to uradio ručno, lično i dosta profesionalno.  :lau:
Savjet prije početka: Pogledati film "Karate Kid" bar prvi dio..

Koristio sam "tvrdi vosak" iliti "Hard Wax" Sonax-ov, vatu i mikrofiber krpu. Uputstvo: Na oprano auto laganim pokretima uz pomoć tufera vate nanijeti vosak u tankom sloju. Nastojati da je auto u hladu i da površina nije preterano zagrijana. Raditi dio po dio - panel po panel. Recimo, haubu iz dva dijela. Nakon nanošenja na panel, pustiti par minuta da se vosak osuši i onda izglancati krpom od mikrofibera. Za cijelo auto mi je bilo potrebno oko 4 sata.. Savjet: U pauzama između glancanja panela konzumirati hladno pivo ili neki drugi osvježavajući napitak  :ziveli: , jer u ove tople dane moramo misliti o hidrataciji organizma.

Rezultate voskarenja možete vidjeti u rubrici "vozila članova" gdje sam predstavio svoje auto. Eto pa sa srećom..  :dobro:

zac

#7
 @Raja    Jbg. imam od ranije, jos dve i po flase.   :)  Kupila majka na vreme, a ja uzeo za kola.

Aleks

@aehitekt   zar ne bi trebalo obrnuto? Grubljim materijalom (krpa) nanositi vosak, a finijim (vata) "izvlaciti" sjaj? :wave:

arhitekt

Ne. Blaznicama vate se vosak (koji je u tečnom stanju - kao mlijeko za tijelo) laganim pokretima jednostavno utrlja i razvuče po limariji. Krpa od mikrofibera je dovoljno nježna da upije višak voska a i da ispolira auto do visokog sjaja. Osim toga tako je navedeno u uputstvu za upotrebu sredstva a slično sam našao i na sajtu proizvođača.

zac

#10
Polir pasta je ustvari fini abraziv i svako poliranje tanji lak (smirgla ga)  :hihi1: . Ne treba auto cesto polirati vec samo voskirati, kad farba izgubi "masnocu".   :wave:

saša61beograd

Tačno.Samo vosak za "nove lakove",bez abraziva.Poliranje posle deset godina,pred prodaju,ako je lak matirao.Moj Logan je beo i vrlo sam zadovoljan kako lak izgleda posle 3 god.Koristim Sonax vosak upravo onako kako je opisao Arhitekta,od skoro i Sonax šampon sa voskom;nije loš,ali prava stvar je ručno voskarenje.

Jelenko

E sad meni nista nije jasno..... :huh:

Sta ja treba sada da radim?Kod mene je od sunca farba izgubila sjaj,ima par plitkih ogrebotina.Cisto sumnjam da cu ja to voskiranjem da dovedem u red bez poliranja.Auto je uvijek napolju pod vedrim nebom i na suncu i na kisi.

zac

@JELENKO6

Ti ga ispoliraj, pa onda redovno voskiranje.  :ziveli:

Aleks

 Ja bih otisao do neke prodavnice auto boja (obicno prodaju auto kozmetiku), pa po njihovoj preporuci preduzeo nesto. A mozes i do auto farbara u kog imas poverenja.  :ziveli: